Leeftijd poes naar buiten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berwicowa

Re: Leeftijd poes naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:10

Onze DA raade de poezen pil ook sterk af ivm met het verminken van de baarmoeder. En aangezien wij met haar willen fokken (britse korthaar) leek het niet zo'n goed plan. Gelukkig komt ze niet buiten dus al een zorg minder, maar ja er lopen sinds kort ook twee katers bij(britse korthaar). Maar daar mag ze het mee doen van ons.
Laatst bijgewerkt door Berwicowa op 11-10-06 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:10

Die van mij is nog nooit binnen geweest, slaapt in de schuur tussen het hooi of op een lekker dekentje van de paarden Haha!
Maar goed, het gaat hier om een kater (nog een heuse) Knipoog

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:13

Noetanchamon schreef:

is net zo erg.
katers horen geholpen net als poezen! Een nestje komt niet alleen van een poes nl. DUH.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:18

Helemaal mee eens Kayila. Dit zijn de grote "boosdoeners" Haha!

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:59

To Kayila:
De poes van je vriendin, Nicky, kan idd na een paar jaar wel gesteriliseerd worden. Dan is haar lichaam (dus ook haar hart) sterker en meer volgroeid.
Voorafgaand aan een operatie waar gehele anesthesie voor nodig is (dus helemaal onder narcose) wordt de poes helemaal onderzocht. Dan wordt er ook gekeken naar het hart en de bloedsomloop. Als er een hart-ruis is of een onregelmatige bloedsomloop kan de poes niet onder algehele anesthesie gebracht worden zonder grote gevolgen en zonder hoge risico's.
Ik begrijp dat je dierenarts het nog een keer wil proberen. Maar zeker zijn dat het ook kan bij Nicky, zal de dierenarts vast niet zijn.

Poezen die al erg lang aan de pil zijn geweest, kunnen onvruchtbar worden. Ook hebben drachtige poezen, die voorheen aan de pil zijn geweest, een hogere kans op miskramen ed.

Ik ben blij dat je ervoor kiest je Britse korthaar binnen te houden. Ik heb zelf een britse korthaar, die alleen aan het tuigje naar buiten gaat. Dat doe ik omdat er erg veel katten bij ons in de buurt lopen waaronder ook dikke (sterke) katers die hun terratorium bewaken.
Onze tuin is best goed afgezet maar toch waag ik het er niet op om hem los te laten. Hier heb ik meerdere redenen voor. De tuin is bovendien niet katten-dicht (ergens zijn er plekjes waar ze wel in en uit onze tuin kunnen komen).
Onze brit blijft zeuren (vertoont probleem gedrag) als hij niet naar buiten kan, en aan het tuigje vind hij het helemaal niet erg (heeft zelfs een keer een muis gevangen terwijl hij aan het tuigje liep!).
Ik ben ook bang dat hij gestolen wordt. Britten zijn nogal mooie en dure katten, die van mij heeft een chocolat bruine kleur. Ben gewoon bang dat ik hem kwijt raak!

De katers van die boerderij worden niet gecastreerd. Dit omdat, als we alle katten moesten helpen die daar komen, het té veel geld kost. Als alleen de katers gecastreerd worden en de poezen niet, kan één ongecastreerde kater alsnog alle poezen dekken. Dus vandaar dat wij alleen de poezen steriliseren.

P.s. Ik ben verliefd op Britse korthaar katten!... Berwicowa, heb je ook een foto van die van jou? Kwijl Knipoog

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:29

Wij hebben onze eigen site www.fandesmelne.nl daar staan ze op. Het zijn de whiskaspoezen.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:40

Noetanchamon schreef:

is net zo erg.
katers horen geholpen net als poezen! Een nestje komt niet alleen van een poes nl. DUH.
[/quote]

Hahahaha Haha! Tja, biologie was niet mijn sterkste punt........ Haha! Hahaha,
Maar als je in the middle of nowhere woont denk je ook niet zo snel aan een dekkend klein katertje. Knipoog

Maar wanneer kun je een kater laten castreren?

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:43

Berwicowa schreef:
Wij hebben onze eigen site www.fandesmelne.nl daar staan ze op. Het zijn de whiskaspoezen.

Wat een supermooie poezen! Pling
Van de britse korthaar katten vind ik whiskas ook de mooiste kleur. Maar ben natuurlijk ook helemaal gek van mijn chocolat Knipoog (zie profiel voor foto)

Dus jullie krijgen nu een nestje whiskas-kittens? Fokken jullie met stamboom? (sorry heb op de site van je alleen foto's gekeken en geen info gelezen Schijnheilig )
Zelf wil ik graag nog een kater erbij nemen. En dan graag een britse korthaar black-silver tabby blotched. Vandaar de vraag Bloos

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:45

Noetanchamon schreef:
Noetanchamon schreef:

is net zo erg.

Hahahaha Haha! Tja, biologie was niet mijn sterkste punt........ Haha! Hahaha,
Maar als je in the middle of nowhere woont denk je ook niet zo snel aan een dekkend klein katertje. Knipoog

Maar wanneer kun je een kater laten castreren?
[/quote]

De beste leeftijd om een kater te laten castreren is vanaf vijf maanden.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:49

Wij hebben onze kat met 6 weken gekregen, hij heeft eerst hier 1 à 2 weken binnen gelopen, en is toen naar buiten gegaan. Bij de vorige eigenaren liepen ze ook al buiten. Hij loopt nu hier ongeveer 2 maanden en hij is nog nooit weggegaan, hij is zelfs de tuin nog niet uitgeweest, naar de buren ofzo..

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:03

Zidaantje schreef:
De beste leeftijd om een kater te laten castreren is vanaf vijf maanden

Oke, thanx, moeten we nog even 3 maandjes geduld hebben.
Overigens ter geruststelling, onze oude theemuts is wel toen ie nog jong was gecastreerd. Knipoog

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:34

Lizzy is nu ruim 1 jaar oud en loopt al een tijdje buiten, we bleven er wel bij toen we haar buiten lieten. Ze liep alleen achter en ze wilde toen nog niet zo naar buiten.

An24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:38

Tip: voer je poes op vaste tijden, en roep hem. Bij mij werkte dat goed. Je kunt hem ook buiten voeren. Dan kan hij daarna weer lekker buiten spelen.

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:51

Als je in een best rustige buurt woont kan je kat best naar buiten.
Mijn katjes gingen vanaf 3,5 week oud al naar buiten.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 20:31

[/quote]
Wat een supermooie poezen! Pling
Van de britse korthaar katten vind ik whiskas ook de mooiste kleur. Maar ben natuurlijk ook helemaal gek van mijn chocolat Knipoog (zie profiel voor foto)

Dus jullie krijgen nu een nestje whiskas-kittens? Fokken jullie met stamboom? (sorry heb op de site van je alleen foto's gekeken en geen info gelezen Schijnheilig )
Zelf wil ik graag nog een kater erbij nemen. En dan graag een britse korthaar black-silver tabby blotched. Vandaar de vraag Bloos[/quote]

Ja wij fokken inderdaad(dat is de bedoeling) met stamboom. Onze poes het spotted beestje gaat naar de wereld show want ze doet het zeer goed.
Dus hou onze site in de gaten en je zal het resultaat zien. en wie weet kun j er 1 kopen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:40

Noetanchamon schreef:
Die van mij is nog nooit binnen geweest, slaapt in de schuur tussen het hooi of op een lekker dekentje van de paarden Haha!

Moet je niet trots op zijn! Laten casteren die kat!

Jikinafield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 09:28

Wel leuk als je een topic start dat het opeens over hele ander dingen gaat. En even voor de duidelijkheid, bij mij gaat het om een POES! En als mensen een site onder de aandacht willen brengen, dan moeten ze zelf een topic openen. Voor de mensen die wel een duidelijk advies hebben gegeven, BEDANKT!! Ik hou haar binnen tot haar 6 maanden, dan laat ik haar steriliseren, en dan ga ik het langzaam opbouwen dat ze naar buiten kan. Ik merk aan haar dat ze echt graag naar buiten wil, ze staat de hele dag voor het raam naar buiten te kijken...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:30

Naar buiten kijken doet mijn poesje ook, maar echt niet omdat ze zo graag naar buiten wil Knipoog

Goed dat je haar binnen laat. Oppassen als ze krols is dat ze niet ontsnapt!

Jikinafield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 10:34

Ja, mijn vriend heeft er al een x laten ontsnappen per ongeluk, maar ik had de tuindeuren open gelaten en bakje vlees neer gezet, en na een paar uur kwam ze weer binnen lopen..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:45

Maar als ze krols is komt ze de eerste tijd niet terug! Als je pech hebt duurt dat weken.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:42

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling dat hier voor de tigste keer een discussie opgestart wordt over de vraag of een kat wel of niet naar buiten zou moeten kunnen. Die discussie loopt al in een lang topic ( viewtopic.php?f=73&t=664332 ). Graag on-topic verder over de vraag van TS.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:55

Jikinafield schreef:
Ik hou haar binnen tot haar 6 maanden, dan laat ik haar steriliseren, en dan ga ik het langzaam opbouwen dat ze naar buiten kan.

Super beslissing!
En nog veel plezier van je lieve kleine poezebeest!

Jikinafield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 13:40

Thanks, dat zal wel lukken en Justy bedankt! Het ging nergens meer over...

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:57

Ik denk niet dat je hoeft te wachten tot dat ze 6 maanden is hoor. Weet niet of je een tuin heb? probeer het daar eerst in.
En zodra ze geholpen is kan je haar helemaal laten gaan.

Onze twee poezen blijven in de tuin en onze je-weet-wel-kater gaat altijd op pad. En wat ik al zij hij was denk 11 wk oud toen hij de tuin in ging. en 5 maanden toen hij echt naar wilde. en een dag weg bleef.

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:52

Opzich maakt het niet uit hoe oud je kat is als die voor het eerst naar buiten gaat.
Maar als je een 'vreemde kitten' van iemand koopt, is het verstandig eerst een aantal weken te wachten met de poes naar buiten te laten omdat het nog aan de nieuwe vreemde binnen-omgeving moet wennen.

Wij wonen bij een drukke weg, én bij een omgeving met allemaal terratorium-verdedigende katers. Vandaar dat ik mijn Brit niet los laat buiten.

Ik hou de site in de gaten! Haha! Hopelijk komen er een paar mooie kittens uit!