Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
o0marije0o schreef:Kom je aan mn kat kom je aan mij, dat beest is deel van t gezin. Als mensen zich ergeren aan iemands kind melden ze dit aan hun ouders, dus dat doen ze ook maar mooi met mn kat.
Charos schreef:@Ylana, ik woon dan ook wel op het platteland, maar mijn toekomstige buurman heeft een hekel aan dieren.
Nu woont hij er nog niet, maar ik hou mijn hart vast als hij er wel woont.
Wuis schreef:Daar vind ik dan ook wel weer wat in zitten. Bijvoorbeeld als jouw kind aangereden wordt door een auto, waarom mag je dan niet zeggen, moet je ze maar niet buiten laten spelen?
Ik ben iemand die dieren gelijkstelt aan mensen dus ik zie hier geen verschil tussen.
superwoman schreef:
Niks misschien!
ik heb haar gevonden, die klem stond niet goed! Ik heb mijn kat toch geholpen, dus verantwoordelijk genoeg!!!
Tellie schreef:Pff. Ik heb genoeg hondeneigenaren gehad die hun hond hadden loslopen, maar als die hond met mijn hond in ze bek rondliep bleven ze op een afstandje staan kijken. Mijn hond loopt nu ook rond met 3 gaten in z'n rug, omdat een of andere eigenaar niet ingreep en stiekem wegrende nadat haar hond onze hond had losgelaten. En zo heb ik nog meer van die honden en eigenaren hier in de buurt.
En ik noemde het een voorbeeld. Dat je over bijna alles kan zeggen dat het overlast is. Mijn hond loopt ook weleens los. Dan wel alleen op plaatsen waar het is toegestaan.
Charos schreef:Desiree nu weten we wel dat jij vind dat katten in hun eigen tuin horen, erg fijn maar wij hebben hier bijna een hectare land en ja onze katten lopen ook weleens van ons terrein af.
Moet ik nu een hectare kat veilig gaan afschermen omdat een of andere idioot een wildklem kan gaan zetten omdat hij een hekel heeft aan katten??
Tellie schreef:Dan heb ik maar oogkleppen op? Dat is mijn mening nietwaar?
Desiree schreef:Vandaag staat er in de Telegraaf een verhaal over de poes Minous die een een week (wat ongebruikelijk is voor de kat) of wat weggebleven is waarna ze gillend van de pijn, bloedend en met een pootje vol met maden voor de deur in elkaar zakte. Vreselijke drama natuurlijk! Die mensen gingen meteen met haar naar de dierenarts en ze kon gered worden middels een amputatie. De dierenarts is er van overtuigd dat Minoes in een wildklem heeft gezeten. In die buurt zijn er nog 2 soortgelijke gevallen, Minous was nr. 3.
Vermoeden is dat er een dierenbeul aan de gang is, maar de mogelijkheid bestaat volgens de dierenarts ook, dat iemand gewoon een bunzing probeert te vangen, omdat de klem daarvoor ontwikkeld is.
Tellie schreef:Daarom moet daar dus een oplossing voor gezocht worden.
Maar de meeste mensen willen zich niet aanpassen, dusja, dan is het moeilijk.
paddington schreef:
Ik zou wel eens willen weten welke buurt dit is gebeurt... kan het namelijk
nergens vinden op internet helaas.
Ik woon namelijk in Lelystad en ik wil niet mijn kind of 1 van mijn dieren in
zo'n klem tercht komen.
Wuis schreef:
Mijn kat ook. Ik vind dit weldegelijk iets kat-eigens. Het ligt er maar net aan of je ze dat geleerd hebt of niet.
.
Tellie schreef:Het ging mij om het feit dat Desiree steeds het slechte van de kat ziet en volgens mij niet inziet dat honden ook niet heilig zijn. Zo komt het in ieder geval om mij over.
Tellie schreef:Nou. Dat is ook niet altijd het geval hoor.
Wij wonen dan wel in een doodlopen stuk, maar er komen hier genoeg auto's langsrijden en we hebben een stuk of 10/15 kindjes hier altijd in de straat aan het spelen. Die kinderen kijken ook echt niet uit hun doppen hoor. Auto's, fietsers, alles moet voor hun oppassen, en andersom hó maar. Leefdtijden zijn trouwens van een jaar of 3 tot 13. En ze kijken allemaal niet uit hun doppen. Hoevaak die ouders het ook zeggen. Soms zitten de ouders er niet eens bij.
o0marije0o schreef:een kat is zo uit je tuin weggejaagt.waar maken mensen zich druk om..Als je een allergie/angst hebt voor katten en je het daarom niet fijn vind dan snap ik de irritatie. Maar om klemmen ervoor in de tuin neer te zetten?!
Pff als mijn kat zo thuis zou komen en k weet wie die klem in zijn tuin heeft is die persoon niet jarig!
Wordt er bij mijn kat een been geamputeert..zorg ik er ook voor dat het bij die beul ook gebeurt!!
Dat is natuurlijk wat overdreven maar ik zorg wel dat diegene zich de aankomende maanden erna knap poedersuiker voelt..
Kom je aan mn kat kom je aan mij, dat beest is deel van t gezin. Als mensen zich ergeren aan iemands kind melden ze dit aan hun ouders, dus dat doen ze ook maar mooi met mn kat.
Supertje schreef:Maar wat is dan die oplossing volgens jou? En welke mensen moeten zich aanpassen, de katteneigenaren of de mensen die last hebben van katten? Ik denk namelijk dat jij de laatste bedoelt. En waarom moeten die zich aanpassen?
IMO ligt het probleem toch echt bij de de katteneigenaren die zich niet aan willen passen en dat hun kat maar naar buiten moet 'omdat het zo hoort'.
Desiree schreef:
Correctie! Honden en katten zijn allebei heilig! Het zijn dieren, die zijn puur en onschuldig. Maar helaas zijn hun eigenaars wel eens hufters. Ik zie dus het slechte van menig katteneigenaar. (ook van hondeneigenaren maar daar gaat het nu even niet over).
Desiree schreef:Maar TEllie, waarom moet iemand zich die onkosten op de hals halen, als die zelf niet eens een kat heeft? Is het niet eerlijker en beschaafder als mensen zelf voor hun eigen dieren betalen?