Jas voor de hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Jas voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:03

Mijn Parson Russell is ook nogal kouwelijk. Dus ik ben op zoek naar een waterdicht jasje liefst met fleece gevoerd. Op de link hierboven staan vooral L-maten zo te zien. Maar je ziet alleen kleine honden dus daar ga ik niks bestellen want hoe groot is zo'n jasje dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:10

Ik heb een jasje bij divoza weg gehaalt. Hij is waterdicht en heeft een soort fleecevoering.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:43

judith_cloud schreef:
Ik heb een jasje bij divoza weg gehaalt. Hij is waterdicht en heeft een soort fleecevoering.

Ik heb net bij Divoza op de site gekeken maar kan geen hondendekjes ontdekken?!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:17

izzy1985 schreef:
Misschien begrijpen jullie mij verkeerd...

Een hond aankleden als een pop vind ik iid mishandeling ja!

Maar als je hond ermee gebaat is waarom niet?

Maar waarom is een hond aankleden terwijl het niet absoluut noodzakelijk is mishandeling? Wat heeft de hond er onder te lijden, leg dat eens uit?
Mensen die hun hond 'als een pop' aankleden hoeven niet per defintie slecht te zijn voor hun honden, volgens mij generaliseer jij heel erg. Je gaat er blijkbaar vanuit dat mensen die hun hond voor de 'lol' een shirt aantrekken ook niet correct met hun honden omgaan.

Mijn hond zal het een worst wezen als ik hem een trui aan trek, daar heeft hij echt geen last van. Natuurlijk zijn er ook honden die het niet prettig vinden, net zoals er ook honden zijn die moelijk doen over een halsband. Maar dan kun je nog niet stellen dat alle halsbanden zielig zijn.
Citaat:
En nee mijn paard krijgt geen deken op en ik rij zonder zadel, maar als alles goed past is dat toch geen probleem, ik ga mijn paard ook niet als een pop aankleden...

Maar je vind het dus niet erg als een paard een deken op krijgt als het maar goed past? Wat is dan het verschil met een hond? Als die een goed passende jas aanheeft maakt het dan toch ook niet uit?
En de vergelijking met het zadel snap ik even niet, bedoel jij dat je je paard geen onnatuurlijke dingen aandoet? Erop zitten is anders al onnatuurlijk genoeg, en bovendien is een zadel IMO onmisbaar, zonder zadel is namelijk echt niet best voor de rug. Maar goed, dat is offtopic en weer een andere discussie.....
En je paard als een pop aankleden, er zijn ook zát mensen die met setjes rijden op hun paard, alles bij elkaar passende in iedere denkbare kleur, dat is toch ook in principe je paard 'aankleden'? Maar daar vallen maar daar zullen weinig mensen over vallen (op een paar mensen na om wat voor reden dan ook). Is dat dan ook al zielig? En weer, wat is het verschil met een hond?
Overigens, ik heb pas mijn paard nog verkleed als barbie-paard (inclusief 'jurk') voor een kur op muziek, zielig he? Clown

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:23

ik vind de prikbanden en teletakbanden al zieliger dan een truitje hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:29

Narco schreef:
judith_cloud schreef:

Ik heb net bij Divoza op de site gekeken maar kan geen hondendekjes ontdekken?!

Het zou kunnen dat ze ze niet meer in de colectie hebben. Wat wel zonde zou zijn.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:10

Over het algemeen heb ik het niet zo met jassen/kledingstukken voor honden. Maar dat komt vooral omdat het beeld wat ik daarbij krijg eentje is van Paris Hilton met haar chihuahua, volledig ingepakt met Gucci-stuff. Natuurlijk erg overdreven, maar je snapt dat mijn gevormde beeld niet echt met de werkelijkheid overeen komt. Lachen

Ik ben dan ook voorzichtig met mijn mening. Om medische redenen (hond heeft het koud, zoals TS-bericht) vind ik het sowieso goed. Voor 'de lol' weet ik nog niet zo. Van de ene kant zie ik namelijk dat Chihuahahondje voor me, maar ik besef natuurlijk dat 98% van de jassendragers hier niet zo mee om gaat en een goedpassende jas krijgt. Dat lijkt me geen probleem.

Ik denk wel dat je iets niet tegen de zin van een hond moet doen, maar ik denk dat een hond dat zelf ook heel goed zal laten merken als hij zo'n jas niet leuk vind. Maar zolang dat niet het geval is lijkt het me geen probleem.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:18

horsewisper schreef:
www.doggyfassion.nl

dit is een site hier haal ik de kleding voor mijn Chihuahua, die kunnen ook niet zonder kleding onder 15 graden.

wat voor hond is het ?

Wat een onzin!
Die van mij hebben altijd in weer en wind zonder kleding gelopen. Zelfs gesport als het nog kouder was dan - 15 en ook 3 minuten "af" in de sneeuw was geen probleem.
Het is maar net hoe je ze opvoedt, lees verwendt!
En die van mij waren/zijn kortharige Chihuahua's!
Chihuahua's hebben een uitstekende vacht en rillen is niet zielig, dat is hun manier om zichzelf warm te houden.
Wij als mensen hebben het dan koud en projecteren die gevoelens op de hond.
Maar een hond is geen mensen en zal dat ook nooit willen worden dus laat hem alsjeblieft hond wezen, klein of groot.

Als een hond niet oud of ziek is is het vrij normaal als ze een dekje opkrijgen met extreem koud weer, maar de naam zegt het al: doggyfashion. Dit heeft niets met een dekje tegen de kou te maken maar met een baasje die de barbiepoppen mist.
Wees daar eerlijk over en ga niet verkondigen dat een Chihuahua een jasje aanmoet als het kouder wordt dan -15 graden.
Zelfs in het koude Canada doen ze het uitstekend zonder "kleding". Clown

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:46

ThePast03 schreef:
horsewisper schreef:
www.doggyfassion.nl

dit is een site hier haal ik de kleding voor mijn Chihuahua, die kunnen ook niet zonder kleding onder 15 graden.

wat voor hond is het ?

Wat een onzin!
Die van mij hebben altijd in weer en wind zonder kleding gelopen. Zelfs gesport als het nog kouder was dan - 15 en ook 3 minuten "af" in de sneeuw was geen probleem.
Het is maar net hoe je ze opvoedt, lees verwendt!
En die van mij waren/zijn kortharige Chihuahua's!
Chihuahua's hebben een uitstekende vacht en rillen is niet zielig, dat is hun manier om zichzelf warm te houden.
Wij als mensen hebben het dan koud en projecteren die gevoelens op de hond.
Maar een hond is geen mensen en zal dat ook nooit willen worden dus laat hem alsjeblieft hond wezen, klein of groot.

Als een hond niet oud of ziek is is het vrij normaal als ze een dekje opkrijgen met extreem koud weer, maar de naam zegt het al: doggyfashion. Dit heeft niets met een dekje tegen de kou te maken maar met een baasje die de barbiepoppen mist.
Wees daar eerlijk over en ga niet verkondigen dat een Chihuahua een jasje aanmoet als het kouder wordt dan -15 graden.
Zelfs in het koude Canada doen ze het uitstekend zonder "kleding". Clown

ik ga hierin mee! Knipoog Haha!

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:27

Duhelo schreef:
ik heb een hond die het totaal niet nodig heeft, maar die mag ik dan ook aankleden want hij vind het wel leuk.
Maar een andere hond die het wel nodig heeft, maar niet leuk vind mag je geen jasje aandoen, want hij vind het niet leuk?

ik heb ook regenjasjes voor de honden, hebben ze 1 maal aangehad.
maar als ik perse wil wandelen en het giet water gaan ze ook in het jasje, scheelt weer een wasbeurt.
in alle andere gevallen: indien niet nodig krijgen ze niks om...

Jaah je gaat een hond toch niet in zoo'n dingen proppen als hij t zelf HELEMAAL niet leuk vind?? Verward
Zelfs al heet dat ding t koud! Als je dat doet dan vind ik het dierenmishandeling.. zolang t beesje t ermee eens is niet.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:31

Deesiej schreef:
Duhelo schreef:
ik heb een hond die het totaal niet nodig heeft, maar die mag ik dan ook aankleden want hij vind het wel leuk.
Maar een andere hond die het wel nodig heeft, maar niet leuk vind mag je geen jasje aandoen, want hij vind het niet leuk?

maar als ik perse wil wandelen en het giet water gaan ze ook in het jasje, scheelt weer een wasbeurt.

Jaah je gaat een hond toch niet in zoo'n dingen proppen als hij t zelf HELEMAAL niet leuk vind?? Verward
Zelfs al heet dat ding t koud! Als je dat doet dan vind ik het dierenmishandeling.. zolang t beesje t ermee eens is niet.

En je kan je hond aankleden omdat hij f zij t echt koud heeft.. Maar dr zijn ook gewoon mensen die hun hond als barbie gebruiken.. K heb er wel eens eentje gezien met een zonnebril! Wtf heeft zoo'n beest daar aan?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:49

Deesiej schreef:
Duhelo schreef:

dus moet je dat beestje maar onderkoeld laten raken omdat hij niet graag een jasje aanheeft.
een kleuter van 3 jaar wil ook niet altijd zijn jas aan doen.
en die kun je eens zonder laten buitengaan, want die zal het wel zeggen als die het koud krijgt en plots toch zijn jas aanwil, een hond kan niet zo redeneren en zal onderkoeld raken...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:05

Dierenmishandeling Verward
Dat is als je een dier een schop of een ram verkoopt, ze zonder water of eten laat zitten, of nooit uit laat. Maar een jasje aan? Lijkt me geen probleem. Er zijn idd honden die dat jasje echt nodig hebben als het kouder wordt. En als ie het niet leuk vindt, jammer dan. Had ie maar geen hond moeten worden Clown Ik denk dat ze een riem om hun nek in het begin ook niet erg prettig vinden.

Ik vind het overigens wel grappig staan, maar heb er geen voor mijn hond. Ik vind ze wat te duur, om het puur voor de lol aan te schaffen. Mijn hond heeft ze niet nodig nl.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:09

ik vind een hond met een jas echt superstom staan. echt voor kakmensen. maar als ie het echt koud heeft moet het wel he

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:21

Zazoo schreef:
ik vind een hond met een jas echt superstom staan. echt voor kakmensen. maar als ie het echt koud heeft moet het wel he

Als ik iets niet ben is het wel "kak"...dus nee dat gaat niet op! En ik doe dus ook rustig die jas aan als ze het niet koud hebben!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:34

ik stel voor aan de mensen die denken dat hun hondje onderkoeld raakt wanneer het koud is om ze dan te temperaturen...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:36

izzy1985 schreef:
ik stel voor aan de mensen die denken dat hun hondje onderkoeld raakt wanneer het koud is om ze dan te temperaturen...

Doe je dat ook bij je paard dan?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:13

izzy1985 schreef:

ik zeg ook niet dat ze altijd onderkoeld raken als he t koud is, sommige wel, sommige niet.
maar ik gaf een reactie op het feit dat iemand zei dat het mishandeling is om ze een jasje aan te doen als ze het niet leuk vinden.
sommige honden hebben nou eenmaal een jasje nodig
pak een chinese naakthond, wss zullen niet al die hondjes het leuk vinden om een jasje aan te hebben, maar ze zonder een jsje buiten zetten is imo mishandeling, is hetzelfde als jij in je naakie in de sneeuw gaat gaan spelen,gedwongen...
maar het hondje vind een jasje niet leuk, dus hij krijgt geen, wat is er hier nou mishandeling?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:27

Ik wil wel even er op wijzen dat hoewel Polleke een jasje met de kou nodig had, zij niet het waarom ervan begreep. En ze baalde van die jas als een stekker. MAar ja, haar rug bleef goed. Veel honden vinden het dragen van een jasje dus NIET leuk. Ik zou het dus ook niet voor de fun doen (hooguit om effe een foto te maken), want je moet een hond in z'n waarde laten.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:17

daffodil schreef:
izzy1985 schreef:

Doe je dat ook bij je paard dan?

Als je denkt dat een paard onderkoeld raakt van het buiten staan Clown

Als een dier echt onderkoeld is is het echt niet zo actief meer. En zal zijn lichaamstemperatuur zeker wel gedaald zijn. Dieren die het koud hebben hoeven per definitie niet onderkoeld te raken.

Citaat:
Citaat:
En nee mijn paard krijgt geen deken op en ik rij zonder zadel, maar als alles goed past is dat toch geen probleem, ik ga mijn paard ook niet als een pop aankleden...

En de vergelijking met het zadel snap ik even niet, bedoel jij dat je je paard geen onnatuurlijke dingen aandoet? Erop zitten is anders al onnatuurlijk genoeg, en bovendien is een zadel IMO onmisbaar, zonder zadel is namelijk echt niet best voor de rug.

En neej, ik ben geen "natural" maar als je goed opgelet had, had je kunnen zien dat ik een dikke belg heb... Haha! Die is breed genoeg om zonder op te rijden. Als ik buiten rij, dan doen we lekker rustig en stappen we alleen maar, soms een drafje. Galloperen doe ik alleen in verlichte zit zodat ik de rug niet raak. Dan ga je mij echt niet vertellen dat wat ik doe slecht is voor haar rug!

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:39

Hmm ik kleed mijn hond af en toe wel aan, gewoon voor de lol. Lachen Ze vindt het zelf ook leuk en loopt dan altijd helemaal trots door het huis te paraderen. Maar da's gewoon voor lol en na een paar minuten gaan de kleertjes weer uit. Ze heeft wel een regenjasje, omdat ze gewoon niet naar buiten wil als het regent. Ik vind het echt cool, die hondenkleertjes & ik wil ook graag zo'n sweater voor mijn hond. Haha!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:56

die van mij heeft ook jasjes.toen ze puppy was moes ze mee op de scooter en toen kreeg ze die aan.
nu rilt ze nog vaak en heb nu een heel stoer jasje.alleen hij is te klein geworden Boos! hij gaat nog dicht maar als ze beweeg spingt het drukknopje los Tong uitsteken en hij was zo leuk...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=N3XSRHP7
heb een jack russel (met een te gespierde buik Tong uitsteken )

iemand interesse Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:02

Morgen gaan we naar de military en het weer wordt sh.tterig. Ik trek mijn lange waxjas aan en zet een waxhoed op. Sokkie haat nattigheid, dus die krijgt een waxjasje aan.
Ik wil niet dat ze weer zo ziek wordt als vorige winter.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 06-10-06 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:04

IMO zijn die jasjes overbodig, tenzij er een gebruikt word op aanraden van de dierenarts, dus door een medische reden het noodzakelijk is.
Heb heel erg het idee dat iedereen maar gauw roept; ja maar anders heeft ie het koud. Bullshit, iedereen wil z'n hondje gewoon hip en leuk aankleden. Dieren worden toch steeds meer en meer als troeteldieren en luxe-artikelen gezien.
Ik houd niet van die jasjes, hond is mooi zoals hij is, jasje maakt het echt zo'n troeteldier. Misselijk

Maar nogmaals, medische reden; heb ik er geen bezwaar tegen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 01:46

Arabian_Girl schreef:
die van mij heeft ook jasjes.toen ze puppy was moes ze mee op de scooter en toen kreeg ze die aan.
nu rilt ze nog vaak en heb nu een heel stoer jasje.alleen hij is te klein geworden Boos! hij gaat nog dicht maar als ze beweeg spingt het drukknopje los Tong uitsteken en hij was zo leuk...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=N3XSRHP7
heb een jack russel (met een te gespierde buik Tong uitsteken )

iemand interesse Tong uitsteken

Ja ik!!!

Mijn jack is redelijk aan de kleine kant...