Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:wat ook wel werkt is om gewoon harde brokjes te halen van de aldi![]()
mijn katten zijn gek op alles wat lekker is, en eten alle merken en soorten voer,maar zodra ik een zak harde brokjes van de aldi haal gaan ze spontaan op dieet![]()
Ellebel schreef:Als je vers vlees wil gaan voren raad ik je sterk aan om je daar eerst heel goed in te verdiepen, een kat is geen kleine hond en heeft hele specefieke voedingsbehoeftes. Ik zie het zo vaak fout gaan met zelf samengesteld voer... Het kan prima hoor maar het is een stuk ingewikkelder dan even naar het slachthuis en een kilootje of 10 aan vlees halen.
Djeenie schreef:Chrystal-gek schreef:Onee? Verdiep je er eerst eens even een beetje in voordat je met zulke uitspraken komt...
Sommige katten en honden gaan door een hel omdat de eigenaars brokken (hebben ge)geven.
Hier spreek je over 'sommigen'. 'Sommige' katten en honden verdragen het kwaliteitsvoeder ook niet, omdat er stoffen inzitten die ze nou eenmaal niet kunnen verdragen. Hill's (om nou een voorbeeld te geven) bevat ook niet alleen vlees in z'n brokken.
Djeenie schreef:Chrystal-gek schreef:Dat jij je kat brokken geeft, dat moet je helemaal zelf weten, maar kom niet met onwaarheden aan.
Daarom is je advies niet goed, niet om wat nou beter of slechter is, maar omdat er onwaarheden in je verhaal zitten.
Welke onwaarheden?Dat jij je kat geen brokken geeft, ook goed. Veel DA's bevelen nogthans alleen brokvoeder aan. Van waar zouden ze't halen, hé? Ik geef m'n kat gewoon merk, brok en blik, en ze ziet er gezond uit. Dat jij je kat merkproducten van hoge kwaliteit geeft, ok. Ik zie dus echt niet in waarom mijn advies niet goed is. Moet iedereen nou de merkproductenzooi gaan kopen omdat dat absoluut het beste is? Tuurlijk is het beste het beste! Maar ze overleven best ook zonder het beste.
lindsey schreef:Ben ik het mee eens. Denk wel dat vers vlees beter is dan brokjes met allerlei conserveringsmiddelen maar voordat je het weet heeft je kat ondanks al je goede bedoelingen een gebrek aan een aantal vitamines of mineralen.
Zelf geef ik mijn katten daarom alleen brokjes van royal canin / hill's of iams. Dan weet je zeker dat door de fabrikant alle benodigde voedingstoffen zijn toegevoegd.