Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:12

Helemaal mee eens!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:12

sommige mensen weten niet eens van de wet af, wij hebben ook een stafforse, is nu 9 maanden, wisten niet dat deze wet er was toen we haar kochten, maar hebben haar nu en de reden dat wij haar houden is: hier is het rustig met bos strandjes en deikjes vlakbij, loopt niet veel politie rond hier enz, als we haar wegdoen kan ze in een drukkere plaats terecht komen waar meer politie rondloopt en alsnog afgemaakt worden, het is een schat van een beest, ligt savonds als ik tv zit te kijken bij mij op schoot, hangt vaak om me heen als ik op de bank zit, is helemaal niet agressief enz, we hebben nog een hond een labradorx husky, die is agressiefer tegen andere honden dan zij, als ik met haar een jonge hond tegenkom is het vaak dat ze wil spelen en alle honden lief vind...
ik print het wel uit, en ga zoveel mogelijk mensen vragen om het te tekenen..

zulke agressiefe honden zijn het niet.. die van ons gaat vaak mee naar mn tante, speelt daar met haar hond, loopt bij de paarden in het land enz,ze doet geen vlieg kwaad..
lopen hier in de buurt nog veel meer stafs rond, en als ik met [naam] voorbij rij, zijn het vaak de retrievers labradors enz die aggresief reageren op mn paardje, stafs bijna nooit, die vinden het allemaal even leuk en komen kijkje nemen..
ik vind het ook discriminatie, en vind dat de wet moet worden aangepast, laat ze eerst een test doen, of ze agressief zijn of niet, en er zullen heel wat minder stafs onnodig afgemaakt worden..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 12:13

Ilindra schreef:
LimaGentle schreef:
maar moeten dan de onschuldige hondjes dood door fouten van de mens????

De "onschuldige" hondjes uit je link zijn anders wel pas inbeslaggenomen NA een bijtincident.....
Gelukkig was het deze keer een andere hond maar wat als ze JOU te pakken hadden gehad....
Feit blijft gewoon dat deze "onschuldige" hondjes veel meer schade veroorzaken bij een bijtincident dan bijv. een Golden Retiever, de kaakdruk per cm2 is gewoonweg niet te vergelijken.
Nogmaals ik noem dit krokodillentranen, RAD is sinds 1993 bekend dus koop gewoon geen hond die niet aan de eisen voldoet.
Met een MAG keuring heb je altijd mensen die het er op wagen en zo blijft de handel in stand.
Snap echt niet dat de mensen in jouw links zich dierenliefhebbers durven noemen, ze jagen zelf hun dieren de dood in en geven vervolgens een ander de schuld

hoe kun je dat nou in godsnaam zeggen???!!! er zitten honderden stamboomnloze hondjes in die klote laserasiels te wachten op hun dood. en misschine zitten daar een enkele tussen die agressief zijn... je scheert ze allemaal wel over 1 kam he... discriminatie heet dat!!!!

en een golden retriever kan ook een kind dood bijten daar is helemaal geen pitbullachtige voor nodig!!! maar nee.. daar hoor je nooit wat van omdat het gewoonweg niet interressant genoeg is!!!

en hoe kun je zeggen dat al die mensen willens en wetens een stafford zonder boom hebben aageschaft??? ken jij ze allemaal??? ik ken genoeg mensen die bedonderd zijn door een fokker met valse stambomen!!! nou als jij daar na een jaar achter komt doe jij je hond toch ook niet meer weg???!!!
en weet je hoeveel mensen er gewoon niks vanaf weten... als er op MP een advertentie staan van een kruising labrador... dan denken mensen ook echt dat ze een labrador kopen ipv een pitbullachtige!!!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:13

Het is niet goed dat er onschuldige honden worden vermoord maar jullie leggen de schuld naar mijn idee bij de verkeerde neer. 99% van de mensen die zo'n ras aan willen schaffen weten wel iets van die wet af. Typ maar eens op google stafford in dan ontkom je er niet aan. Het zijn die mensen die het risico nemen om voor weinig toch zo'n hond te willen hebben, zij zijn degenen bij wie je de de schuld moet leggen. Als er geen vraag meer naar is houden de broodfokkers snel genoeg op met fokken en dan is het hele probleem opgelost.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:14

Mensen die niet van de wet afweten hebben zich niet goed genoeg verdiept in het soort hond wat ze kochten.
Het is niet een wet wat nieuw is. Deze wet bestaat al ruim 13 jaar!
Een behoorlijke misser van de nieuwe eigenaar om dit niet te weten kan ik je zeggen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 12:17

snappen jullie dan echt niet waar wij naar toe willen met deze actie???

daarom zijn wij ervoor om de honden die dus in beslag zijn genomen de MAG test te laten doen.. slagen ze, onvruchtbaar maken en door laten leven.. zo sterven ze vanzelf uit
en ook de eigenaren en fokkers een hoge straf geven zodat ze het de volgende keer wel willen laten om er 1 zonder stamboom aan te schaffen

dus dat betekend dat ONSCHULDIGE honden gered worden en de eigenaren en fokkers harder aan gepakt moeten worden dmv een mega hoge boeten of een celstraf!!!!

hoe kun je het met de RAD eens zijn hoe die nu is terwijl er een veel diervriendelijkere manier voor is!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:18

Ylana schreef:
Mensen die niet van de wet afweten hebben zich niet goed genoeg verdiept in het soort hond wat ze kochten.
Het is niet een wet wat nieuw is. Deze wet bestaat al ruim 13 jaar!
Een behoorlijke misser van de nieuwe eigenaar om dit niet te weten kan ik je zeggen!

wij kenden al heel veel staffordse, hebben ons nooit wat verteld over de wet, kende het ras wel van te voren, en wij wisten het niet! nou werd er ook pas gezegd dat het een kruizing was toen wij gingen kijken, maar soms weet je het gewoon niet, en wij doen haar niet meer weg, je gaat je hechten aan zo'n dier, en niet een van de staffordse die ik ken, en dat zijn er heel wat,, is agressief, bij de DA zijn ze allemaal gek op haar, iedereen die bij ons komt is gek van haar, ik vind het zinloos afmaken van de beestjes, laat ze eerst een test doen of ze agressief zijn of niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:18

Dees-Daan, dus omdat mensen zoals jij te belazerd zijn zich eerst in een soort te verdiepen voordat ze er een aanschaffen moet een wet maar worden afgeschaft Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:21

Ilindra schreef:
Dees-[naam], dus omdat mensen zoals jij te belazerd zijn zich eerst in een soort te verdiepen voordat ze er een aanschaffen moet een wet maar worden afgeschaft Verward

niet te belazerd, we kenden er al veel, niemand heeft het over een wet gehad, en we hoorden pas dat ze een kruizing was toen we haar ophaalden, en de wet moet niet worden afgeschafd maar aangepast, laat ze een test doen, zoals hier al eerder gezegd is..
wat denk je van de agressieve dobermanns, die vind ik erger dan staffs hoor, er zijn zoveel agressieve honden, laat ze allemaal een test doen, niet 1 ras!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:22

Nogmaals LimaGentle, ik ben hondengeleider bij de politie en zit goed in deze materie.
Weet heel erg goed waar ik over praat.......

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:22

Een mega hoge boete of celstraf komt er nooit door. Die zou dan niet in verhouding staan met de andere straffen in ons rechtssysteem. Er zou een hogere boete op moeten staan dan de aanschafprijs voor een hond met FCI.

Als je iemand doodrijdt staat er gemiddeld 240 uur werkstraf op dan kun je toch geen celstraf geven aan mensen die een "foute" hond aanschaffen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:25

Als jij in die 13 jaar nog zgn nooit van die wet hebt gehoord, dan moet je wel behoorlijk wereldvreemd zijn als je het mij vraagt. (Tik 'stafford' in op google en je kan al genoeg lezen omtrent de RAD).
En dan wilde je een Staf, laat je je toch niet afschepen met een kruising? Of ben ik nou maf?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:27

Inderdaad!
Ik ben € 500,00 kwijt geraakt aan een fokker die mij ook wilde afschepen met een Argentijnse dog zonder stamboom.
Mijn geld ben ik kwijt, maar amenooitniet dat ik een hond zonder de juiste papieren aanschaf en zo dat wereldje in stand hou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:28

JustNanno schreef:
Als jij in die 13 jaar nog zgn nooit van die wet hebt gehoord, dan moet je wel behoorlijk wereldvreemd zijn als je het mij vraagt. (Tik 'stafford' in op google en je kan al genoeg lezen omtrent de RAD).
En dan wilde je een Staf, laat je je toch niet afschepen met een kruising? Of ben ik nou maf?

normaal gesproken niet nee, maar we werden meteen smoor op dat beestje, zo onnozel en grappig, en ze was niet eens zo duur, er had toen een lichtje moeten gaan branden, dat ben ik met je eens idd, maar goed het is gebeurd we hebben haar nu eenmaal, ik zou zelf als ik later op mezelf woon, geen staffordse nemen, te bang dat ze wel wordt gepakt.. dan heb ik liever een hond waar ik wel gewoon mee over straat kan, zonder niet naar de winkels enz met er te gaan omdat de politie zo'n onschuldig hondje in beslag kan nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:32

Als je er gewoon een koopt met de juiste papieren bij een erkende fokker is er echt niets aan de hand hoor.
Maar ja, die zijn wel duur......

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:33

En ik denk dat dáár het probleem ligt.
niet bij de wet, maar bij mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:35

Ylana schreef:
niet bij de wet, maar bij mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten!

als ik later toch een stafford wil, spaar ik wel door, nu weet ik van de wet en de risico's af, dan spaar ik liever een jaartje door, en heb een hond die niet om een belachelijke wet wordt verwaarloosd en dan wordt afgemaakt, dan dat ik wat minder betaal, zo is het dus niet, maar goed we wisten er niet van af, en het is gebeurd, we hebben nu een schat van een beest, en ik hoop dat we er nog lang plezier van mogen hebben

dus niet bij iedereen is dit het geval, maar bij sommige mensen, die ze gebruiken om te vechten of door te fokken idd wel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-10-06 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:37

Ylana, ik denk dat je daarin weleens helemaal gelijk in kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:38

Dees-Daan, pas je dan ook nog even je onderschrift aan?
Een stafford met de juiste papieren wordt echt niet afgemaakt hoor.
Hoezo stemming kweken met een berg boter op je hoofd........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:41

Ilindra schreef:
Dees-[naam], pas je dan ook nog even je onderschrift aan?
Een stafford met de juiste papieren wordt echt niet afgemaakt hoor.
Hoezo stemming kweken met een berg boter op je hoofd........

Gestoord nou ik vind wel dat je normaal kan praten, bij mn onderschrifd had ik niet eens nagedacht, maar goed, ik ben toch dom enz volgens jullie omdat we zo'n hond hebben..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:43

Dom...? Nee.
Niet genoeg informatie gezocht en je laten voorlichten...? Ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:44

Ylana schreef:
Dom...? Nee.
Niet genoeg informatie gezocht en je laten voorlichten...? Ja!

tjsa, maar als je zoveel honden kent, en niemand verteld je wat over de wet, dan weet je dat toch niet? en we hebben al zoveel honden gehad, dat we er niet bij na dachten om nou juist dit keer ons te laten voorlichten na de vele honden nog eens die we gehad hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:47

dees_daan schreef:
bij mn onderschrifd had ik niet eens nagedacht,

en bij de aanschaf van de hond ook al niet.....
Kan hier echt chagerijnig over worden, gewoon maar meehuilen zonder je eerst ergens in te verdiepen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:48

Ylana schreef:

vind jij 900 euro voor een duppie op de eerste rij zitten?

Ik ben het wel met jullie eens dat ( wij) ons vantevoren beter hadden moeten inlichten over ras eigenschappen.
maar bij het kopen van mijn Ab dacht ik niet na over de pitbull of stafford en de gelijkenis ervan.
En daarbij kreeg ik een heel mooi stamboompapier, achteraf dus niet herkend.
ik ben blij met de rad, wat betreft voorlichting en dat het meer in het nieuws komt.
Toch ben ik wel voor een aanpassing van de wet!
ik weet niet (heb het niet met eigen ogen gezien) of het er daadwerkelijk zo aan toe gaat als in het filmpje van de link,maar dat vind ik als dit waar is dus absoluut niet kunnen.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:48

Maar je kijkt toch zoiezo als je een nieuw ras overweegd te nemen naar info over dat ras? Althans dat doe ik wel. Ik wil er alles over weten voordat ik tot aanschaf over ga. En hond neem je voor heel veel jaar dus daar begin ik niet aan zonder info.