{met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re: {met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:01

Ik vind het inderdaad een hele kwalijke zaak ja. Ik kan me niet voorstellen dat je als zgn kattenliefhebber (want dat zeg je te zijn) je kat aan zoveel gevaren blootstelt (bewust), en andere mensen veel overlast veroorzaakt.

Ik wil best luisteren hoor, naar fatsoenlijke argumenten om katten buiten te laten. Maar niet met dingen als: ze wil het zelf zo graag' , want nogmaals, katten zien die gevaren niet.

I rest my case. Maar kom niet hier zitten uithuilen als je kat is verongelukt. Dat heb je namelijk zelf veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:02

__inge__ schreef:
Afgod
En ik ben nog steeds niet van plan om muis binnen te houden als ze weer helemaal de oude is Tong uitsteken

als ik nog had kunnen kiezen om loes binnen te houden had ik het ook niet gedaan, die was depressief geworden als ze binnen moest blijven..
als ik smorgens beneden kwam was het schreeuwen voor de deur.. en wou ze naar buiten, ze heeft nu iig (een veel te kort ) leuk leven gehad, zoals dat van een kat hoort te zijn vind ik Knipoog (niet dat alle katten waterplanten moeten brengen hoor Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:03

JustNanno schreef:
Ik vind het inderdaad een hele kwalijke zaak ja. Ik kan me niet voorstellen dat je als zgn kattenliefhebber (want dat zeg je te zijn) je kat aan zoveel gevaren blootstelt (bewust), en andere mensen veel overlast veroorzaakt.

Ik wil best luisteren hoor, naar fatsoenlijke argumenten om katten buiten te laten. Maar niet met dingen als: ze wil het zelf zo graag' , want nogmaals, katten zien die gevaren niet.

I rest my case. Maar kom niet hier zitten uithuilen als je kat is verongelukt. Dat heb je namelijk zelf veroorzaakt.

die van ons was veeel te dik en ongelukkig, nu hij buiten is lijkt hij weer een stuk jonger, hij is slanker, en kan aan em merken dat ie gelukkig is.. goed argument?

pubeliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:05

Wat zal jou poes/kat een pijn gehad!! hoe gaat het er nu mee?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 17:07

pubelia schreef:
Wat zal jou poes/kat een pijn gehad!! hoe gaat het er nu mee?

ja idd.. Ach gut
Maar t gaat nu goed Lachen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:07

heeel veel beterschap zeg.. Ach gut

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 17:08

JustNanno schreef:

Scheve mond

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:11

Tsja, het is natuurlijk ook nog een gevaar dat je kat plotseling oversteekt en iemand van schrik tegen een lantaarnpaal aanrijdt. En dat heb je als katteneigenaar dan wel op je geweten, want dan ben je aansprakelijk.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 17:12

Desiree schreef:
Tsja, het is natuurlijk ook nog een gevaar dat je kat plotseling oversteekt en iemand van schrik tegen een lantaarnpaal aanrijdt. En dat heb je als katteneigenaar dan wel op je geweten, want dan ben je aansprakelijk.

We zijn dan miss wel aansprakelijk, maar nu moeten we niet net gaan doen alsof het allemaal onze schuld is (er is niemand die er wat aan kan doen) en dat het me helemaal niet intereseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:12

JustNanno schreef:

zo denk ik ook over jou, ieder zn mening en vind niet dat je elkaar daar over kan afkraken..

@ desiree, dat kan ook bij een egel, vogel loslopende hond, wild dier enz gebeuren..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:12

ja, maar daar is niemand aansprakelijk voor. Alleen voor huisdieren zijn mensen aansprakelijk. Zo is de wet.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:13

ik zal even zeggen..die mensen die zeggen dat het je eigen schuld is zijn van katteplaze..
zal dat topic wel zoeken waar ze nog meer actief zijn geweest..en zeiden dat paardenmensen mishandelaars waren!maar dat doe ik straks..nogmaals sterkte en beterschap voor je kat Ach gut

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:15

Desiree schreef:
ja, maar daar is niemand aansprakelijk voor. Alleen voor huisdieren zijn mensen aansprakelijk. Zo is de wet.

ik denk dat 15 en 16 jarigen dat nog niet zo goed snappen, krijg ik het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:16

Desiree schreef:

ja ok, maar ik bedoel te zeggen dat een automobilist overal wel van kan schrikken, fietser die ineens de bocht om komt enz, dat is dus niet alleen met katten zo..

onze andere katten kijken meestal wel goed uit, als er een auto de bocht om komt zijn ze al weg, maar loes dus niet, ben wel blij dat ze 1 tik heeft gekregen en niet alles gebroken en dan nog een paar uur doorleven Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:17

JustNanno schreef:
Desiree schreef:

ik denk dat 15 en 16 jarigen dat nog niet zo goed snappen, krijg ik het idee.

ehm hallo! behandel ons nou niet als kleuters, tuurlijk snap ik dit wel, bedoelde alleen te zeggen dat een automobilist overal van kan schrikken en niet alleen van een kat

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:20

Nou onze kat loopt ook buiten als ze dat wil. Toen ze nog jong was deed ze vanalles buiten en als ze bij mensen in de tuin zat en die mensen wouden dat niet kreeg ze een emmer water op het hoofd. (dit zouden sommige wel zielig vinden maar onze kat kwam dan gewoon niet weer). Nu is ze wat ouder en is veel binnen ze slaapt vooral in lege dozen. En als onze kat naar buiten wou klom ze zelfs af en toe het gordijn in die willen we dus niet binnen houden.
Gelukkig komt het helemaal goed met je kat!!

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:22

Jeetje wat een gezeik in een topic waarbij iemand even dr verhaal kwijt wil over dr kat.. Slapen
Ik hoop dat je katje/poes weer snel de oude is !

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:25

dees_daan schreef:

ehm hallo! behandel ons nou niet als kleuters, tuurlijk snap ik dit wel, bedoelde alleen te zeggen dat een automobilist overal van kan schrikken en niet alleen van een kat

Maar jij bent aansprakelijk voor die kat!! En wat als die bestuurder zich hartstikke dood rijd? Bovendien, ook al zou de auto alleen schade hebben, dan zit je al heel snel aan een paar duizend pleurie.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:30

Ahum!! JustNanno, je schrijft dat ieder z'n mening heeft, maar je accepteert de mening van een ander niet. Misschien moet je ander topic hierover openen, want het is wel erg offtopic.
En waarom zou de vergelijking van een paard en een kat die allebei de hele dag binnen moeten blijven niet opgaan? Een paard die buitenloopt kan ook heel wat overkomen en eventueel veroorzaken. Maar dat wordt wel door de meeste noodzakelijk gevonden.
En nog een vraag uit nieuwsgierigheid. Wat heb je dan zoal in huis om je katten te entertainen?

Maar ik hoop dat het katje waar het hier oorspronkelijk over gaat, snel weer beter wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:31

JustNanno schreef:
dees_daan schreef:

Maar jij bent aansprakelijk voor die kat!! En wat als die bestuurder zich hartstikke dood rijd? Bovendien, ook al zou de auto alleen schade hebben, dan zit je al heel snel aan een paar duizend pleurie.

als jou kind langs de weg fietst en die kijkt niet goed uit kan het ook gebeuren, wil je je kinderen dan hun hele leven binnen houden?
het kan met alles gebeuren dat er iemand schrikt..
wij wonen aan een rustige weg waar bijna geen auto's rijden, alleen loes heeft een heel eind gelopen, en is toen doodgereden..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:40

dees_daan schreef:
ja ok, maar ik bedoel te zeggen dat een automobilist overal wel van kan schrikken, fietser die ineens de bocht om komt enz, dat is dus niet alleen met katten zo..

onze andere katten kijken meestal wel goed uit, als er een auto de bocht om komt zijn ze al weg, maar loes dus niet, ben wel blij dat ze 1 tik heeft gekregen en niet alles gebroken en dan nog een paar uur doorleven Verdrietig

Dat klopt. JE hebt ook veel asociale fietsers die niet opletten en veel automobilisten klagen daar ook over, dat is niet voor niets zo.

In principe kun je fietsers verkeersregels leren en op te passen voor auto's. MAar bij katten kun je dat niet. Het zou een hoop schelen als dat wel kon.

dees_daan schreef:
als jou kind langs de weg fietst en die kijkt niet goed uit kan het ook gebeuren, wil je je kinderen dan hun hele leven binnen houden?
het kan met alles gebeuren dat er iemand schrikt..
wij wonen aan een rustige weg waar bijna geen auto's rijden, alleen loes heeft een heel eind gelopen, en is toen doodgereden..

Ook een kind laat je niet alleen fietsen, pas vanaf een bepaalde leeftijd als je het verkeersrelgels hebt geleerd en over de gevaren op de weg.
mbkaatje schreef:
Ahum!!
En waarom zou de vergelijking van een paard en een kat die allebei de hele dag binnen moeten blijven niet opgaan? Een paard die buitenloopt kan ook heel wat overkomen en eventueel veroorzaken. Maar dat wordt wel door de meeste noodzakelijk gevonden.
En nog een vraag uit nieuwsgierigheid. Wat heb je dan zoal in huis om je katten te entertainen?

Maar ik hoop dat het katje waar het hier oorspronkelijk over gaat, snel weer beter wordt.

Paarden lopen niet los, die lopen in een wei binnen een omheining. MAar het gebeurt wel eens dat onverlaten de dieren los laten. Die komen dan op de weg terecht, veroorzaken een aanrijding, en WIE is er aansprakelijk? Juist, de eigenaar!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 19:06

Zullen we maar weer ff on-topic gaan? Pling

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:27

JustNanno schreef:
Oh hoe vermoeiend. ALLE katten kunnen binnen wennen, al zal het een paar weekjes geduld kosten.

Hahahaha...over vermoeiend gesproken! Mijn kat is 14 jr. heeft al veel 'ongelukjes' gehad en moest daardoor ook vaak een paar (tot 8) weken binnen blijven. Maar wennen binnen deed het echt niet hoor.
Ik denk dat als jij jouw kat(ten) laat wennen om naar buiten te gaan ze er toch niet meer voor kiezen om binnen te blijven. Buiten vinden ze veel leuker!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:30

Ik heb regelmatig een rondje buiten gemaakt hoor met ze. Maar geen van allen hadden de neiging om daarna weer naar buiten te willen. Sterker nog, ik kan de voordeur uren open laten staan, ze blijven gewoon binnen.

Ze hebben het prima naar hun zin, vermaken zich uitstekend, kunnen hun energie kwijt, nee, ze talen er niet naar.

Als je niets hebt voor de katten binnenshuis, is het natuurlijk vreselijk saai voor ze. Maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 19:36

JustNanno schreef:
Ik heb regelmatig een rondje buiten gemaakt hoor met ze. Maar geen van allen hadden de neiging om daarna weer naar buiten te willen. Sterker nog, ik kan de voordeur uren open laten staan, ze blijven gewoon binnen.

Ze hebben het prima naar hun zin, vermaken zich uitstekend, kunnen hun energie kwijt, nee, ze talen er niet naar.

Als je niets hebt voor de katten binnenshuis, is het natuurlijk vreselijk saai voor ze. Maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel.

Niet alle katten zijn zoals jou katten..