Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__inge__ schreef:![]()
En ik ben nog steeds niet van plan om muis binnen te houden als ze weer helemaal de oude is
JustNanno schreef:Ik vind het inderdaad een hele kwalijke zaak ja. Ik kan me niet voorstellen dat je als zgn kattenliefhebber (want dat zeg je te zijn) je kat aan zoveel gevaren blootstelt (bewust), en andere mensen veel overlast veroorzaakt.
Ik wil best luisteren hoor, naar fatsoenlijke argumenten om katten buiten te laten. Maar niet met dingen als: ze wil het zelf zo graag' , want nogmaals, katten zien die gevaren niet.
I rest my case. Maar kom niet hier zitten uithuilen als je kat is verongelukt. Dat heb je namelijk zelf veroorzaakt.
pubelia schreef:Wat zal jou poes/kat een pijn gehad!! hoe gaat het er nu mee?
JustNanno schreef:Ik vind het inderdaad een hele kwalijke zaak ja. Ik kan me niet voorstellen dat je als zgn kattenliefhebber (want dat zeg je te zijn) je kat aan zoveel gevaren blootstelt (bewust), en andere mensen veel overlast veroorzaakt.
Desiree schreef:Tsja, het is natuurlijk ook nog een gevaar dat je kat plotseling oversteekt en iemand van schrik tegen een lantaarnpaal aanrijdt. En dat heb je als katteneigenaar dan wel op je geweten, want dan ben je aansprakelijk.
zo denk ik ook over jou, ieder zn mening en vind niet dat je elkaar daar over kan afkraken..
Desiree schreef:ja, maar daar is niemand aansprakelijk voor. Alleen voor huisdieren zijn mensen aansprakelijk. Zo is de wet.
Desiree schreef:ja, maar daar is niemand aansprakelijk voor. Alleen voor huisdieren zijn mensen aansprakelijk. Zo is de wet.
JustNanno schreef:Desiree schreef:ja, maar daar is niemand aansprakelijk voor. Alleen voor huisdieren zijn mensen aansprakelijk. Zo is de wet.
ik denk dat 15 en 16 jarigen dat nog niet zo goed snappen, krijg ik het idee.
dees_daan schreef:
ehm hallo! behandel ons nou niet als kleuters, tuurlijk snap ik dit wel, bedoelde alleen te zeggen dat een automobilist overal van kan schrikken en niet alleen van een kat
JustNanno schreef:dees_daan schreef:
ehm hallo! behandel ons nou niet als kleuters, tuurlijk snap ik dit wel, bedoelde alleen te zeggen dat een automobilist overal van kan schrikken en niet alleen van een kat
Maar jij bent aansprakelijk voor die kat!! En wat als die bestuurder zich hartstikke dood rijd? Bovendien, ook al zou de auto alleen schade hebben, dan zit je al heel snel aan een paar duizend pleurie.
dees_daan schreef:ja ok, maar ik bedoel te zeggen dat een automobilist overal wel van kan schrikken, fietser die ineens de bocht om komt enz, dat is dus niet alleen met katten zo..
onze andere katten kijken meestal wel goed uit, als er een auto de bocht om komt zijn ze al weg, maar loes dus niet, ben wel blij dat ze 1 tik heeft gekregen en niet alles gebroken en dan nog een paar uur doorleven
dees_daan schreef:als jou kind langs de weg fietst en die kijkt niet goed uit kan het ook gebeuren, wil je je kinderen dan hun hele leven binnen houden?
het kan met alles gebeuren dat er iemand schrikt..
wij wonen aan een rustige weg waar bijna geen auto's rijden, alleen loes heeft een heel eind gelopen, en is toen doodgereden..
mbkaatje schreef:Ahum!!
En waarom zou de vergelijking van een paard en een kat die allebei de hele dag binnen moeten blijven niet opgaan? Een paard die buitenloopt kan ook heel wat overkomen en eventueel veroorzaken. Maar dat wordt wel door de meeste noodzakelijk gevonden.
En nog een vraag uit nieuwsgierigheid. Wat heb je dan zoal in huis om je katten te entertainen?
Maar ik hoop dat het katje waar het hier oorspronkelijk over gaat, snel weer beter wordt.
JustNanno schreef:Oh hoe vermoeiend. ALLE katten kunnen binnen wennen, al zal het een paar weekjes geduld kosten.
JustNanno schreef:Ik heb regelmatig een rondje buiten gemaakt hoor met ze. Maar geen van allen hadden de neiging om daarna weer naar buiten te willen. Sterker nog, ik kan de voordeur uren open laten staan, ze blijven gewoon binnen.
Ze hebben het prima naar hun zin, vermaken zich uitstekend, kunnen hun energie kwijt, nee, ze talen er niet naar.
Als je niets hebt voor de katten binnenshuis, is het natuurlijk vreselijk saai voor ze. Maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel.