Oma van 90 jaar wil een hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Oma van 90 jaar wil een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:52

Een kennis van mij heeft 2 kleine hondjes van haar tante en die blaffen heel erg veel,die tante heeft er nooit wat aan gedaan of van gezegd.Vergeet ook niet dat als het nodig is iemand van 90 jaar niet zo snel een hond zal corrigeren, er wordt dus veel toe gestaan en daar zal een volgende baas mee geconfronteerd worden.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 16:22

Citaat:
en zijn er eventueel ook andere familieleden/vrienden die het kunne opvangen als t even wat minder gaat met je oma... als er een mogelijkheid inzit, je moeder bereid is om te helpen waar nodig

Wij wonen zelf een uur verderop dus even inspringen is niet echt mogelijk. De buurvrouw wil ook wel oppassen maar ja die is ook al bijna 80 en slecht ter been. Verder geen dierenliefhebbers in onze fam die dicht bij wonen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:48

marleen_usar schreef:
Een hond heeft wel recht op voldoende beweging en dan is 100 meter per keer wel erg weinig,je hebt nou eenmaal van die honden die niet zo snel hun behoefte doen.En dan zeg je ja sorry hoor maar het baasje kan niet meer lopen hou het nog maar even op.

Tsja, maar waar hij recht op heeft en wat hij fysiek kan zijn 2 verschillende dingen. Ook oudere honden kunnen slecht ter been zijn. MAar ze willen WEL gezelschap hebben. Als mijn moeder op haar ouwe dag een ouder hondje zou nemen, zou ze weten dat het diertje niet meer in het asiel zou komen na haar dood. Want daar sta ik voor in.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:17

Citaat:
Als mijn moeder op haar ouwe dag een ouder hondje zou nemen, zou ze weten dat het diertje niet meer in het asiel zou komen na haar dood. Want daar sta ik voor in.

En als je daar niet voor in kan staan? Want daar komt het bij mij ook een beetje op neer. Ik vind het trouwens wel erg makkelijk gezegd zo achter de comp. Je weet nooit wat je in die situatie zou doen en er alleen maar naar gissen. Daarbij heb ik ook niet echt veel aan dit soort opmerkingen.

Alle andere bedankt voor jullie tips en advies! Er zaten een paar goede idee tussen die ik heb voorgesteld. Nu maar hopen dat m'n oma dat ziet zitten. Haha!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:22

Ja het is wel onverstandig, maar ik zou het ook doen. Als dat het liefste is wat zij wil Ja

Ik zou ook met alle liefde daarna voor dat beestje zorgen. Maar ik vind het wel verstandig van je dat je er zo over nadenkt.

Als mijn moeder op die leeftijd dat als wens heeft, ren ik ook naar de winkel... dus ik begrijp het heel goed dat je dat doet. Je moeder krijgt er waarschijnlijk ook spijt van als ze dat niet doet...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:29

mischien een oud braaf klein hondje van het asiel?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 06:53

Ze zal wat opvang betreft altijd afhankelijk blijven van anderen, stel dat ze ziek is of moet worden opgenemen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:13

jee wat een moeilijke situatie,ik vind dat het welzijn van het dier altijd voorop moet staan,omdat die de dupe word als het niet goed gaat met je oma.

ik kan me trouwens wel erg goed voorstellen dat je oma een hondje wil,maar ik snap jouw kant van het verhaal ook erg goed.
het is van anderen makkelijk gezegd dat jij er dan maar voor moet zorgen indien nodig.

het idee van een hondje delen met iemand vind ik erg goed,dan kan ze opassen en als het dan toch niet goed gaat heeft het hondje altijd een ander verblijf.

veel succes en ik hoop dat je oma jouw standpunt ook begrijpt en jullie er samen uitkomen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:27

MENSEN LEER LEZEN! DE KAT LEEFT NOG!!

Sorry, dat moest er effe uit. Pff, moeilijk he? Sommige mensen hebben de basisschool gemist, waar ze leren lezen.

Ik zie dat veel mensen hier aan de oma denken en aan heo zielig en oneerlijk het voor haar is.

Maar denk eens aan die hond. Die hond zou dan al best wat achter zich hebben, verschillende baasjes, al op leeftijd dus misschien ook al wat kwaaltjes en al derbij. Hoe eerlijk is het voor die hond, als hij zich na een jaar, of twee, of wel wat later, alweer moet verhuizen, en zich alweer aan moet gaan passen? Hoe eerlijk is dat dan? Hoe eerlijk is het dat hij dan zijn laatste dagen moet slijten in een nieuw huis? De echte egiosten zitten hier tussen, die alleen maar aan de oma denken en niet aan de hond. Want dat mensen, is onze grootste fout. Wij denken alleen maar aan de mens, en niet aan het dier.

Ik ben het dus eens met de TS, een slecht idee. Jammer voor je oma, want honden zijn natuurlijk wel, de mens zijn beste vriend.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:40

sorry, ik heb even niet alle berichten gelezen... Maar wil toch even wat zeggen. Dus mijn excuses als het al gezegd is...

OMdat je oma niet zo heel gezond meer is vind je het geen goed idee?
Kleine hondjes krijg je via het internet altijd wel weer herplaatst en helemaal als je het gratis aanbied... Vind je niet dat je oma het verdiend om een vriendje te hebben nu dat ze zich niet zo lekker voelt en al ouder is? Er zijn hondjes die niet zoveel onderhoud vergen en ook niet zoveel beweging... Ik denk dat als je het juiste hondje zoekt dat je die best kan vinden... Ik zou het heel erg vinden als ik oud en niet zo gezond meer was dat mijn kinderen en kleinkinderen mij het enigste wat ik echt graag wou zouden verbieden... Ik begrijp je argumenten echt heel erg goed hoor, vooral na je verhaal over haar kat... Maar toch kan ik het heel erg goed bekijken vanuit je oma haar standpunt...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:43

Ik vind het eigenlijk notdone. Had ze hier niet 10 jaar geleden mee kunnen komen? Ik vind het idd niet eerlijk tegenover de hond, die dan weer zal moeten verhuizen. Oude hondjes hebben een stabiel leven nodig.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:49

maar ze hoeft toch geen oud hondje? Ik ken iemand die zit in een rolstoel en is niet helemaal honderd procent... maar die vind zoveel steun bij haar hondje... en denk dat er genoeg mensen zijn die het zouden afkeuren, maar waarom hebben deze mensen geen recht op honden? Natuurlijk zullen er wat dingen geregeld moeten worden, maar ik vind een hond die een hele dag in, huis zit en wanneer de eigenaar thuis komt naar de garage moet veel zieliger... en dat komt ook geregeld voor

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:00

Jammer voor oma maar ik zou haar ook echt geen hondje geven!
Natuurlijk is het niet egoistisch als je nu aangeeft dat je er straks niet voor wilt zorgen (als oma dat niet meer kan). Het is gewoon eerlijk.
Iemand die niet meer voor een hond kan zorgen moet er echt geen eentje gaan aanschaffen. En een ouder hondje kan ook juist extra zorg met zich meebrengen. Ik vind het dus heel wijs dat je je oma geen hondje wilt geven. Dan toch die goudvissen maar?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:17

Vindt ze een konijn niet leuk?! Die heeft wat minder aandacht, verzorging en beweging nodig als een hond, als hij per ongeluk in huis poept en oma kan het niet opruimen dan gaat het niet gelijk zo stinken, je kan er heerlijk mee knuffelen en als je dan toch persee buiten wilt wandelen, daar zijn van die tuigjes voor!

Aan de ene kant klinkt een hond heel leuk, maar oudere honden krijgen ook vaak veel problemen die voor je oma ook heel lastig zijn zoals het dagelijks moeten toedienen van medicijnen, korter de ontlasting en urine kunnen ophouden (dus behoefte aan vaker en korter uitlaten) etc.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:18

LecyTinker schreef:
maar ze hoeft toch geen oud hondje? Ik ken iemand die zit in een rolstoel en is niet helemaal honderd procent... maar die vind zoveel steun bij haar hondje... en denk dat er genoeg mensen zijn die het zouden afkeuren, maar waarom hebben deze mensen geen recht op honden? Natuurlijk zullen er wat dingen geregeld moeten worden, maar ik vind een hond die een hele dag in, huis zit en wanneer de eigenaar thuis komt naar de garage moet veel zieliger... en dat komt ook geregeld voor

Moet je iemand van 90 met een pup opzadelen dan? Lijkt me niet...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:22

JustNanno schreef:
Moet je iemand van 90 met een pup opzadelen dan? Lijkt me niet...

Die heeft zoveel energie dat ie de scootmobiel kan trekken Haha!

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:24

xx_Horsiex schreef:
MENSEN LEER LEZEN! DE KAT LEEFT NOG!!

Sorry, dat moest er effe uit. Pff, moeilijk he? Sommige mensen hebben de basisschool gemist, waar ze leren lezen.

Ik zie dat veel mensen hier aan de oma denken en aan heo zielig en oneerlijk het voor haar is.

Maar denk eens aan die hond. Die hond zou dan al best wat achter zich hebben, verschillende baasjes, al op leeftijd dus misschien ook al wat kwaaltjes en al derbij. Hoe eerlijk is het voor die hond, als hij zich na een jaar, of twee, of wel wat later, alweer moet verhuizen, en zich alweer aan moet gaan passen? Hoe eerlijk is dat dan? Hoe eerlijk is het dat hij dan zijn laatste dagen moet slijten in een nieuw huis? De echte egiosten zitten hier tussen, die alleen maar aan de oma denken en niet aan de hond. Want dat mensen, is onze grootste fout. Wij denken alleen maar aan de mens, en niet aan het dier.

Ik ben het dus eens met de TS, een slecht idee. Jammer voor je oma, want honden zijn natuurlijk wel, de mens zijn beste vriend.

K ben het er helemaal mee eens Knipoog