Gewetenskwestie mbt hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gewetenskwestie mbt hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:14

Ja weet ik, wat ik bedoel te zeggen is dat het vast een oorzaak heeft gehad maar die je niet weet omdat niemand er bij was.. Dus gaan vissen naar een oorzaak heeft geen zin meer, geloof me dat heb ik ook allang gedaan Knipoog
Het is spijtig genoeg gebeurt, en ik hoop voor hem ook dat het in de toekomst niet meer zal gebeuren.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:16

Ik hoop het voor hem, en ook voor jou dat het niet meer gebeurt, kan er van mee praten Lachen.
En het hondje, ziet er in ieder geval wel lief uit! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:18

Thnx!! Lachen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:19

Honden met een pitbull-uiterlijk (ongeacht de 'test') herplaatsen is niet aan te raden. Hoe vervelend ook, deze hond heeft zijn uiterlijk niet mee. Lekker houden en de adviezen hierboven aannemen. Poort op slot, hond aangelijnd uitlaten. Per slot van rekening heb je alles voor het dier over toch? Wanneer hij zo fel is op katten snap ik trouwens niet goed wat hij in huis deed met 5 katten? De kat op het spek binden heet dat;-). Aan dat kattenjagen is erg goed te werken trouwens, in samenwerking met een gedragstherapeut bijvoorbeeld.

Nee, in mijn ogen is herplaatsen de weg van de minste weerstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:22

Rosita schreef:
Wanneer hij zo fel is op katten snap ik trouwens niet goed wat hij in huis deed met 5 katten? De kat op het spek binden heet dat;-). Aan dat kattenjagen is erg goed te werken trouwens, in samenwerking met een gedragstherapeut bijvoorbeeld.

Het waren 2 katten Lachen En het is op een boerderij, het zijn boerderij katten en komen alleen binnen via de keuken om daar te eten, en dan gaan ze weer snel naar buiten, maar dit keer niet snel genoeg.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:39

Ok, herplaatsen op een boerderij is dus geen optie

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 01:12

Weet je ik heb een hond met dominant gedrag. Hij is zeer onzeker van zichzelf en doet dus daarom heeeeel imponerend tegen anderen etc. Het is puur voor mijn hond zijn eigen veiligheid dat ik hem bijvoorbeeld aangelijnd houd. Het is mijn hond en mijn verantwoordelijkheid om hem mee te laten draaien in deze maatschappij puur omdat ik hem in huis heb genomen. Betekent dat dat hij niet los mee kan naar de duinen, ik altijd bij kinder- en volwassenencontact moet zijn, hij helaas niet met alle honden kan spelen, mensen moeten wachten totdat hij aangeeft dat ze hem mogen aaien, hij de koning van de straat is door zijn machogedrag, etc etc dan is dat zo....
Ontmoet hij een reu, dan gebeuren er 2 dingen, hij klapt er ongenadig op en er zal er maar 1 winnen Knipoog.

Wat moet ik dus niet doen...hem in 1 huis zetten met een andere reu die ook alleen maar minimaal 1 hersencel heeft die aan leiderschap denkt...gaat niet. Mijne kan dan wel weer super met katten, hij ligt met mijn konijn op 1 ligkussen, mijn hamster waste hij heel voorzichtig.

Zo heeft iedere hond zijn gebruiksaanwijzing en voorkeuren, niet erg hoor, alleen maar leuk. Dan moeten we alleen wel zo eerlijk zijn naar de hond om hem niet om het spek te binden zoals hier al eerder geschreven is en hem dan afspuiten omdat dat wel is gebeurd....niet eerlijk!

Ik bedoel dit zeker niet aanvallend maar meer mijn kijk erop en misschien heb je er iets aan Knipoog

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 01:29

Die van mij heeft al 3 kippen de nek omgedraaid.Maar daarom ga ik hem nog niet weg doen.Kom nou!het is mijn schuld,ik had beter moeten opletten.deze heeft ook nu veel bloed geproefd,maar ach ,ik zorg nu gewoon ,dat hij er niet meer bij kan.het is een jack Russell ,het zit in z`n bloed ,dat jagen.deze is eerst van een ander geweest en die heeft hem nooit opgevoed.dus die hond kan er niks aan doen.Maar ik ga daar geen hond voor afmaken.Als jij een fout maakt ,wordt je toch ook niet veroordeelt tot de doodstraf.denk toch eens na ,mensen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 02:53

Oke je hebt je besluit al genomen zie ik, je zoekt een ander plekje dus mijn advies heeft uberhaupt geen zin Verdrietig :
viewtopic.php?f=147&t=654800&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Hoop dat hij een passende liefdevolle eerlijke plek mag vinden waar hij wel lekker voor altijd mag blijven en oud mag worden Ach gut

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 03:28

Jammer dat alle adviezen niet geholpen hebben.

Jammer ook dat je in je "advertentie" hebt staan dat hij super is met kinderen terwijl je zelf zegt dat je hem o.a. wegdoet omdat je hem niet helemaal vertrouwd met kinderen.
Hoe eerlijker je bent des te meer kans op een goede en blijvende baas voor je hond.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 03:41

Absoluut in laten slapen!

En waarom? Simpelweg omdat je het je niet kunt permitteren als hij een keer ontsnapt en een kind (of kat) pakt.

Mijn dieren moeten zulke fratsen niet uithalen, hoe gek ik ook op ze ben.

Edit: ik heb net je advertentie gelezen, ik zou wel een link van dit topic erbij zetten als ik jou was.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 04:02

Wie zegt dat, als een hond een kat pakt, dat hij dan ook gelijk een kind zal pakken? Dat slaat nergens op.
Daarbij dat hele bloedproeven verhaal is onzin.
Mijn honden eten vers en soms ook rauw vlees, maakt dat ze onbetrouwbaar?
Mijn Jack Russell heeft al verschillende konijnen en cavia's gemold, toch kunnen kinderen alles met haar doen.
Mi zoek jij een beetje een smoes om je hond te herplaatsen. Je gebruikt argumenten die niet relevant zijn, en daarbij ben je blijkbaar niet bereid om je verantwoordelijkheid te nemen en te zorgen dat je de hond goed onder controle hebt zodat hij geen katten meer kan grijpen.
Ik hoop dat je een goed huis vindt voor de hond, maar neem de volgende keer zeldf een van de HEMA Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 04:12

Billy schreef:
Wie zegt dat, als een hond een kat pakt, dat hij dan ook gelijk een kind zal pakken? Dat slaat nergens op.
Daarbij dat hele bloedproeven verhaal is onzin.
Mijn honden eten vers en soms ook rauw vlees, maakt dat ze onbetrouwbaar?
Mijn Jack Russell heeft al verschillende konijnen en cavia's gemold, toch kunnen kinderen alles met haar doen.Mi zoek jij een beetje een smoes om je hond te herplaatsen. Je gebruikt argumenten die niet relevant zijn, en daarbij ben je blijkbaar niet bereid om je verantwoordelijkheid te nemen en te zorgen dat je de hond goed onder controle hebt zodat hij geen katten meer kan grijpen.
Ik hoop dat je een goed huis vindt voor de hond, maar neem de volgende keer zeldf een van de HEMA Knipoog

Dat wou ik net zeggen.
Mijn UBER lieve Golden retriever heeft ook weleens een molletje enz gemold.
Maar mijn broertje heeft m het vroeger behoorlijk moeilijk gemaakt, maar NOOIT en dan ook NOOIT heeft de hond maar een lipje opgetild naar mijn broertje.
Dan zal je denken, ja wat is leven zuur maken.
Nou mijn broertje heeft een keer de hond tussen de deur gedrukt, erop gaan staan/zitten aan poten en staart trekken enz enz..
(uiteraard heeft mijn broertje daar wel straf voor gehad.)
Maar goed die hond zal dan ook nooit en te nimmer een mens wat aan doen.
En bloed heeft ze wel geproeft.
(ik ben er 100% zeker van dat hij een mens niks doet)

Ze zal hoogst waarsschijnlijk een inbreker nog de weg wijzen naar de tv en hem kwispelend begroeten!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 08:07

IK begrijp dat iedereen zijn eigen mening heeft, maar weten jullie hoeveel mensen en kinderen er elk jaar worden gebeten door honden. En dat zijn niet alleen de gevaarlijke vechthonden. Dat zijn ook de lieve trouwe huis honden van wie we het nooit verwacht hadden.

Als de TS al vermeld dat ze het dood eng vind dat kinderen in de buurt wel eens de poortdeur open doen en dat dan de hond zou kunnen ontsnappen en ze niet weet wat hij doet. Dan vind ik dat al een aanleiding om me zorgen te gaan maken. Voor al als ze dit zegt.
" Naar mensen toe is hij heel erg druk/hyper maar wel erg lief, tenzij je gaat zwaaien met je armen dan wilt hij nog weleens springen en proberen te happen (op een speelse manier)".
Speels of niet speels, als een klein kind met haar armen zwaait dan kan hoe groot of hoe klein zo een hond nou ook is, ernstige schade aanrichten.

Ik heb zelf een duitse herder, een schat van een hond, maar hij heeft mij als jonge hond twee keer gebeten. En goed ook. Ik ken mijn hond totop het bot en geloof dat hij het echt niet meer zou doen. Maar het enigste leven dat ik met deze hond in gevaar zou kunnen brengen is mijn eigen. Hij is echt zo verschikkelijk lief nu dat hij ouder is en gecastreerd, maar hij mag gewoon niet alleen zijn met welk kind dan ook. Ik zou hem ook nooit weg doen omdat ik hem zo goed ken. Ik heb deze hond genomen en moet de verantwoordelijkheid nemen voor deze hond.

Als de TS deze hond houd en hij zal ooit een kind bijten dan moet ze weten dat ze de consequenties zal moeten dragen. Wanneer zij dingen verzwijgt in een advertentie en deze hond blijkt achteraf toch niet geheel in orde te zijn dan kan dit nog serieuze wettelijke gevolgen hebben voor haar.
Ik denk dat mensen gewoon te ligt denken over sommige zaken. Ik wil een paard, dus ik koop een paard, ik wil een hond, dus ik koop een hond, gaat het niet. Dan zien we dat later wel weer of doen m gewoon weg.
Nog maals, ik zeg niet dat ze de hond moet laten inslapen, maar ze moet geheel eerlijk zijn tegenover haarzelf en tegen over de eventuele nieuwe eigenaren.
Het gaat hier niet alleen om een hond die een kat heeft dood gebeten.
Het gaat hier om een hond die ze niet totaal vertrouwd. En als de eigenaar van de hond geen vertrouwen in het dier heeft dan zegt dat wel al genoeg.

De hond van vrienden van mij heeft mijn hele kippenvolkje uitgemoord. Dit over een verloop van een maand, vond steeds een dode kip. Maar we wisten dat deze hond dat deed en ze laten de hond ook nooit onaangelijnt lopen. Laten haar niet alleen met kinderen etc. ( ze ontsnapte wel eens wanneer ik mijn huisdeur open deed, woon op een boerderij).

Vinden jullie dan dat ze gewoon moet wachten totdat de hond nog iets doet met misschien nog grotere gevolgen?

(dit bericht is totaal niet bedoeld als kritiek, op niemand, maar gewoon als een statement)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 08:26

Ik heb meer het idee dat het om een hond gaat die ze als troetel heeft en waar absuluut geen appél op zit.
Daarbij, als ik deze hond zou herplaatsen, zou ik dat niet in NL doen, hij zou met een beetje een kwaadwillende ambtenaar onder de pitbullwet kunnen vallen.
Laatst bijgewerkt door Billy op 17-09-06 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 08:26

Als we met onze hond gingen wandelen kwam er altijd een klein hondje achter haar aan (woonden bij een rustige straat) en die rende eerst achter haar aan maar later begon die ook in de achterpoten van onze hond te bijten. Onze hond heeft politietraining gehad (duitse herder) en een hele goede zelfbeheersing maar na jaren kwam een dag dat ze het hondje greep. Sindsdien waren alle kleine hondjes haar vijand en pakte ze die als ze de kans kreeg. Na jaren van sarren (wij konden dat hondje ook niet wegduwen en de eigenaars deden niets) eigenlijk begijpelijk maar erg vervelend (gelukkig nooit een hondje overleden en is 2x gebeurd) . Met 4 kinderen zijn wij met deze hond opgegroeid en konijnen sliepen tussen zijn poten.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 08:45

ik denk ook niet dat het per see aan de hond ligt, want dit soort dingen ligt ook vaak aan de opvoeding en geschiedenis van de hond. Is er veel tijd aan deze hond besteed of is hij opgegroeid zonder duidelijke training etc.
Maar dingen verzwijgen en maar hopen dat je van je hond af raakt is niet de juiste manier. Dan vraag je op problemen.
Ik denk daarom ook dat ze geen spuitje moet geven, maar een nieuwe plek moet zoeken waar de hond een duidelijke opvoeding krijgt. Hij is nog maar anderhalf, dus er kan nog genoeg mee gdaan worden. Maar nog maals, als ze niet duidelijk de waarheid zegt dan komt deze hond straks in een gezin terecht met kleine kinderen en weinig supervisie en dan zit je dus echt fout.

Mijn duitse herder is een angsthapper en wanneer hij bang is dan duikt hij achter mijn benen voor bescherming. Hij komt over als een ontzettend stoere bink, maar als puntje bij paaltje komt dan is het een watje eerste klasse. Maar ik houd wel altijd in mijn achterhoofd dat wanneer hij zich bedreigd voelt hij zou kunnen happen. Er zijn genoeg mensen die een hond van anderhalf willen overnemen, zelf als er iets niet helemaal juist zit in de hond, maar je moet er wel een beetje moeite voor doen. Zo wie zo was het geen goed idee om een hond waarvan je weet dat hij niet met katten kan omgaan, in een omgeving te stoppen waar hij katten zou kunnen tegen komen zonder supervisie. Nadat mijn hond mij twee keer had gebeten veranderde ik zijn training dramatisch en tot op de dag van vandaag gaat hij overal met mij mee dag en nacht ( werk in de nacht en hond gaat mee naar werk) en we hebben een onbreekbare vertrouwen in elkaar. Maar zoals met alles... als je een goed opgevoed dier wil hebben dan moet je er tijd in steken. Wanneer je een hond op laat groeien zonder duidelijke richtlijnen dan vraag je er gewoon om om een monster te krijgen.
Het is goed van de TS dat ze nu op het punt is gekomen dat er iets gedaan moet worden nu het nog mogelijk is voor haar hond.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:03

Fijn dat je beslote hebt hem niet in te laten slapen! Maar ik vind wél dat je deze beslissing dan ook serieus moet nemen. Ik vind het op z'n zachtst gezegd onverstandig dat je in je andere topic niet het hele verhaal erbij hebt gezet. (Inmiddels staat er wel een link naar dit topic, zodat een evt toekomstige eigenaar weet waar hij aan toe is). Neem het herplaatsen van je hond serieus. Misschien heb je wat aan een officiele herplaats-stichting. Wees ook daar EERLIJK, alleen dan kan je hond bij iemand terecht komen, waar er op een veilige en verantwoorde manier met hem wordt omgegaan. Er loopt vast wel iemand rond in Nederland, die veel ervaring heeft met honden en het graag wil proberen. Je zult er alleen veel tijd in moeten investeren en eerlijk moeten zijn om zo iemand te vinden. Verder zou ik altijd eerst zélf met de hond naar een gedragstherapeut gaan. Dan weet je waar het probleem precies zit en dat maakt het verhaal voor de nieuwe eigenaar alleen maar completer. Succes met dit alles en denk er alsjeblieft niet te licht over. Als hij verkeerd herplaatst wordt en het gaat mis, dan vergeef je jezelf dat toch nooit?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:05

Winddancer schreef:
[

DAn zal ik de regels moeten overtreden want ik kies voor het welzijn van mijn honden. En ik laat ze hier en daar lekker los lopen zodat ze fijn kunnen rennen. Honden hebben daar namelijk OOK behoefte aan en daar moet aan voldaan worden.

En ook mijn honden zouden een kind kunnen bijten. Mijn overleden hond POlleke was al helemaal niet betrouwbaar voro kinderen. MAar om haar daarvoor weg te doen, no way! Ik hou namelijk van mijn honden.

annepanne schreef:

De ts verteld toch dat het een te groot risico op loslopen geeft omdat de tuin nogal eens open gaat? Dan heb je geen controle meer over je hond en je weet nooit wat kinderen doen.. Dat is het ook nog eens! Als een kind vervelend zou doen tegen deze hond dan zou deze misschien eerder happen dan een andere hond! Zou zelf dat risico niet durven lopen!

Is het nu zoveel moeite om de hond in de gaten te houden als de tuin open gaat? Kunnen die mensen die in en uit lopen niet effe voorkomen dat de hond er uit loopt? Is dat te veel moeite? En anders zou ik er een stroomdraadje onderdoor doen, dan loopt hij er maar 1x uit......
En daarnaast, zoals ik al eerder zei, deze hond hoeft niet meer gevaar te betekenen voor een kind dan een willekeurige andere hond want er is een groot verschil tussen kinderen en katten. Katten staan bovenaan het opjaaglijstje van honden, kinderen niet! Ik vind het eigenlijk klinkklare onzin.

Desiree schreef:
Ik vecht ervoor.
En dit vind ik persoonlijk een hele nare opmerking naar iemand die het beste voor haar hond wil!!
[/quote]
Ik twijfel er aan en dat is mijn goed recht.

Quellian schreef:
Absoluut in laten slapen!

En waarom? Simpelweg omdat je het je niet kunt permitteren als hij een keer ontsnapt en een kind (of kat) pakt.

Mijn dieren moeten zulke fratsen niet uithalen, hoe gek ik ook op ze ben.

Edit: ik heb net je advertentie gelezen, ik zou wel een link van dit topic erbij zetten als ik jou was.

Een hondenhater! Hoe kun je deze dingen nog zeggen na alles wat ik en anderen gezegd hebben!

En als kinderen de poort opendoen en ze zouden gebeten worden, dan sja, hadden ze de poort ook maar niet open moeten gooien. En als de hond ze bijt op jullie eigen terrein wanneer ze daar binnendringen, kan de wet jullie nog niets maken ook.

MAar ik zou die kinderen zelf opwachten en ze KEIhard aanpakken.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:45

"desiree : En als de hond ze bijt op jullie eigen terrein wanneer ze daar binnendringen, kan de wet jullie nog niets maken ook."

Dat weet ik zo net nog niet hoor... volgens mij mag je zelfs een inbreker op je eigen terrein niets aandoen. Als jij een inbreker verwond dan kan hij je als nog aanklagen voor mishandeling, dus geloof dat dat ook zo geldt voor wie dan ook als je hond die persoon wat aandoet... En geloof dat het probleem niet bij de kat lag, maar meer bij het feit dat de TS zelf zegt dat ze haar hond niet vertrouwd bij kinderen en dat hij hapt naar zwaaiende armen... Iedere hond vind bewegende kleine diertjes prachtig om achter aan te zitten, maar er zit een verschil tussen konijntjes, molletjes, muisjes, katjes etc EN kinderen... TS moet gewoon duidelijk zijn tegenover de nieuwe eigenaar. Het is duidelijk dat ze zelf geen raad weet met de hond en we kunnen er gemeen over doen of haar in ieder geval lof geven voor het feit dat ze het toe geeft en een oplossing probeerd te zoeken voor haar hond ipv een makkelijke uitweg te nemen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:49

Ja dat JIJ een inbreker in zijn huis iets niet mag aandoen, dat weten we. MAar een hond is een ander verhaal. WAt denk je dat waakhonden doen, alleen maar blaffen? Ik denk dat ze ook bijten. En die worden heus niet afgemaakt als ze een inbreker bijten. Ze hebben dan gewoon hun werk gedaan.

Het probleem ligt ook niet bij de kat. DAt heeft niemand beweerd. De hond bijt gewoon katten en dat doen zoveel honden. En die worden ook niet afgemaakt omdat het bij hun instinct hoort, zoals katten kleine dieren doodbijten omdat dit ook bij hun instinct hoort.
Kinderen heeft de hond nog niet een keer gebeten, dus dat is niet relevant.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:50

als een hond een inbreker pakt, en de inbreker is gewond, ben je als eigenaar aanprakelijk........ ook al staat ie man met zijn hand in de kluis Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:51

en daarnaast dees....... als honden schapen pakken of ander vee dan worden ze in de regel ook afgemaakt........ (als de boer zelf dat al niet gedaan heeft)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:15

desiree, kinderen zijn wel relevant aangezien de TS zelf aangeeft dat ze bang is dat kinderen de poortdeur open doen en ze haar hond niet vertrouwd op dat gebied. En het geldt nog steeds in dit land dat je hond in geen enkele situatie mag bijten. Tenzij je hond een politiehond is, maar geloof dat dat in deze situatie niet het geval is ( lol).
Waakhonden zijn om af te schikken, maar jij als eigenaar bent altijd verantwoordelijk voor wat je hond doet, dus als je hond iemand aanvalt inbreker of niet, dan ben JIJ aansprakelijk. En er zijn genoeg mensen die hun hond wel laten inslapen nadat deze een kat heeft gepakt. Want er zijn nu eenmaal mensen die een hond hebben EN kinderen en nadat een hond zo iets heeft gedaan ze niet het risico willen nemen dat hun kinderen de volgende zijn. En zover ik weet kan je volgens de wet eisen dat wanneer een hond je bijt dat hij word afgemaakt. En als je hond agressief is naar anderen dieren dan hoeft het nog niet zo een grote stap te zijn voor zo een dier om over te stappen op mensen... Zou jij je kleine kind alleen achter laten in een kamer met een hond die een kat heeft gemollestreerd?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:19

KiWiKo schreef:
als een hond een inbreker pakt, en de inbreker is gewond, ben je als eigenaar aanprakelijk........ ook al staat ie man met zijn hand in de kluis Haha!

En de politie ziet alles door de vingers.

De hond (herder) van mijn tante heeft al 2 x een inbreker gegrepen.
En de politie had alleen belang bij de hond in de zin van is hij ook tekoop als waakhond??

geen haan die naar die herder kraaid.

En dat beest is normaal ook echt wel te vertrouwen, je moet alleen niet inbreken.