Janken!!!!!!! in de bench

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Janken!!!!!!! in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:54

Er is helemaal niets zieligs aan een bench! Mijn hond is heel blij met d'r bench, ze speelt erin en ieder koekje die ze krijgt rent ze naar de bench om het daar op te eten!
Als ze voor de nacht is uitgeweest, dan loopt ze direct in d'r bench om in een diepe slaap te vallen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:56

Billy schreef:
Dat is wel het domste advies wat je kunt geven.
Een pup gilt, omdat hij de roedel kwijt is. Zijn instinct vertelt hem, dat hij dat niet zal overleven. Het diertje is dus doodsbang, dus het is niet echt diervriendelijk om haar te laten gillen. Daarbij lost het ook niks op, de pup blijft om dr roedel roepen
Mijn pup zit samen met mijn andere Jack Russell in de bench. Zo heeft ze steun aan Pepper.
Ik zag in je profiel dat jij ook een ander hondje hebt, kun je die niet bij elkaar zetten? Dan voelt de pup zich niet alleen en is het gillen ws over.
Anders zou je haar heel langzaam aan de bench moeten wennen, echt met een paar minuten uitbouwen, en heel rustig aan.
Ik weet niet of je een draadbench hebt, soms helpt het om er een handdoek oid overheen te leggen zodat de hond meer een idee van een hol heeft.

Tja misschien in jou ogen slecht maar wel effectief. Heb in mijn leven al 6 honden opgevoed op die manier. Waren allemaal brave makke honden die prima lang alleen konden blijven. Ook mijn fokker doet het zo en meestal na 2 dagen was het over.
Met iedere keer eruit halen bevestig je het janken dus blijven ze het doen?.

Ik ga er natuurlijk vanauit dat de pup tussendoor na spelen of zo ook even gaat slapen in de bench. Zodat jij ook je ding kan doen zonder hem in de gaten te houden en toch zijn rust te geven.

Dus in de bench negeren en gewoon je ding doen. Na een tijdje hebben ze het vanzelf door. Als je dit overlegt met de buren begrijpen ze het heus wel.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:59

Mijn honden gaan in de bench,ze vinden het er niet vervelen, immers, hun speeltjes,kluifjes,en eten staan daar.

Als ze overdag janken(wat ik niet weet,want ik werk ook) dan worden ze ook genegeerd.
als je dan thuis bent,en ze janken,en je haalt ze eruit,beloon je het gejank.
is dus fout, want dan gaan ze het ook doen,als je weg bent.

iedereen heeft zijn eigen methode.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:07

Arrabel schreef:
Een mens, een kind die kan je negeren, als een kind 100 keer vraagt om een snoepje en donders goed weet dat hij het niet mag.
Maar zo'n beestje snapt het niet, is afhankelijk van jouw, rekent op je

Een baby, snapt het ook niet, want die kan je dat ook nog niet uitleggen met woorden Knipoog ze moeten leren, zonder woorden, en ze zullen het heus wel snappen hoor. maar daarom juist, het hondje mag het niet als een straf gaan zien. Daarom, maar het hem gezellig, en lekker knus dekentje erin, en een knuffeltje, dat niet gevaarlijk is (waar geen stukjes afkunnen) wij hebben hem een heel zacht lapje gegeven, vind hij super!!

Hij wandelt er zelf doodleuk in, en soms moet je hem echt wakker schudden Haha! maar wanneer hij kan, gaat hij wel gezellig mee buiten, mijn zus gaat er heel veel mee wandelen, en hij moet nooit echt lang in de bench, en hij wordt er zo snel en zo vaak het kan, onmiddelijk uitgehaald.

Je moet geen hond nemen, als je heelder dagen weg bent. Want hele dagen in zijn bench stoppen, is geen dierwaardig bestaan. maar zo af en toe eens een uurtje in de bench, kan best hoor !!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:08

Een pup van een vriendin van mij vind het heerlijk in zijn bench, daar slaapt ie lekker.
Hij gaat er dan ook vrijwillig in.

Een bench is inderdaad een soort "hol" idee, daar voelen ze zich veilig, die kleine van moet daar nog aan wennen, alles is natuurlijk ook nieuw.

Mijn andere hondje heeft een "hol" plekje en dat is onder de bank, onder mijn bank zit nog een behoorlijke ruimte, en daarvoor hangt het stof van de bank, als ze daaronder zit dan kan niemand haar zien, ze gaat dan ook soms lekker een uurtje onder de bank zitten....
Even prive momentje.. hahahaha

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:12

Wij hebben ook een pup.

Ik zal even in het kort vertellen hoe het bij ons is gegaan.

De eerste nacht heeft ze bij ons op de slaapkamer gestaan in de bench. Als ze huilde heb ik er rustig tegen gepraat.
De volgende dag is ze naar beneden verhuisd. We hebben haar overdag in de gaten gehouden als ze ging slapen hebben we haar een paar keer in de bench gelegd. Lekker zacht met een kussentje enzo. Naar een tijdje deed ze zit zelf ook. Natuurlijk niet bij iedere slaap poging maar ze gaat er vlot een paar keer per dag zelf in liggen. Het is echt haar plekje.

S'avonds deden we best wat spelen zodat ze moe was daarna legden we haar weer in de bench en bleven dan even erbij zitten. Aaien knuffelen daarna een koekje en de lamp uit. Soms sliep ze dan al... ooit deed ze net alsof hahaha Ze huilde dan even en dan viel ze in slaap.

Ze was dan wel vroeg wakker.. rond een uur of 4 dan huilde ze even maar sliep snel weer in.. Rond 5.00 uur was het echt gedaan met de rust... We wachten dan tot het even stil was en haalde haar eruit ze moest dan nodig een plasje doen. In het begin zijn we er dan uit gebleven maar na een week hebben we besloten dat ze daarna weer terug in de bench moest zodat ze eraan kon wennen dat ze iestie langer uit moest slapen. Dit ging naar een paar dagen al beter en nu slaapt ze vlot tot een uur of 10 uit. Als wij s 'ochtends om 6.30 uur benden komen wil ze er niet eens meer uit hahaha Ze is dan nog te slaperig.

Als wij weg zijn zit ze niet meer de hele tijd in de bench.. De bench staat in de gang met het deurtje open. Ze heeft daar haar speeltjes enzo liggen en er is niets wat ze kaopt kan maken. Als ik thuis kom ligt ze meestal gewoon in haar bench...

Een bench is voor de hond helemaal geen verschrikkelijke kooi!! Als je er op de juiste manier mee om gaat en het leuk maakt voor de hond is het zijn veilige haven. Als je een pup om wat voor reden dan ook zou straffen zet hem dan niet in zijn bench!! Dit moet geen strafplek zijn!! (tip)

Heel veel succes, Groetjes Iris

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:13

Billy schreef:
Dat is wel het domste advies wat je kunt geven.
Een pup gilt, omdat hij de roedel kwijt is. Zijn instinct vertelt hem, dat hij dat niet zal overleven. Het diertje is dus doodsbang, dus het is niet echt diervriendelijk om haar te laten gillen. Daarbij lost het ook niks op, de pup blijft om dr roedel roepen

Als je de pup er dan uithaalt, bevestig je zijn angst, en je gaat zijn 'negatieve' gedrag in feite belonen, wat natuurlijk totaal fout is !! Nee, wat je eventueel wel kan doen is, zodra hij 2 minuten stil, is, even naar binnengaan, hem een knuffel geven, belonen met woorden, hem er even uitlaten ofzo. Zo weet hij dat het goed is wat hij doet. Knipoog

Onze hond van nu 6 jaar, was in het begin doodongelukkig toen hij niet meer in zijn bench hoefde te slapen. hij ging altijd daar liggen, op dat plekje waar zijn bench stond (sliep er wel alleen s nachts in) en heeft de eerste nachten echt totaal niet geslapen. We deden hem er dus echt geen plezier mee, om hem zijn bench af te nemen...Nou, je gaat mij dus niet vertellen, dat het zo'n ramp was, om in dat 'ding' te slapen Tong uitsteken Want hij ging er ook altijd al voor zitten, en vanaf je die open deed, dan wandelde hij er zo snel mogelijk binnen hoor Knipoog

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:16

wat je ook kan doen (deden wij ook weleens) is lekker spelen met je pup, en dan in de bench stoppen, dan heeft hij net heel veel aandacht gehad (is hij lekker gelukkig) maar vooral ook uitgeraasd, hij zal zo moe zijn, dat hij al snel zal merken, dat janken en pogingen om er uit te kunnen veel te veel energie verbruiken Knipoog hij zal snel in slaap vallen, en merken, dat een bench toch niet zo erg is als hij dacht Knipoog

onze hond van nu 6, vond dat zalig, een plekje van hem alleen, en hij wist dat niemand hem daar kon storen Vork dat was zijn eigen stekkie Clown

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:19

Citaat:
Als je de pup er dan uithaalt, bevestig je zijn angst, en je gaat zijn 'negatieve' gedrag in feite belonen, wat natuurlijk totaal fout is !!

Ja daar zit zeker wat in...
Maar ik vind het zo zielig om hem zo te laten gillen...
Ik laat haar gewoon even gaan, en als ze dan even stil is dan beloon ik haar meteen!

Is zien of dat lukt.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:23

zeker proberen !! Knipoog
de beloning hoeft niet altijd even groot te zijn, gewoon even zeggen dat ze flink is, is ook al heel wat. Lachen

maar wat je wel moet doen, is niet toegeven aan haar gejank, even doorbijten voor jou en de pup, hoe hard het ook kan zijn Ach gut maar 1 keer weer toegeven, en je kan weer herbeginnen Knipoog dus eventjes doorbijten !!

succes ermee !!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:08

Kinderen die drammen en huilen om uit bed te mogen laat je ook in bed, je kan wel zeggen de hond mist een roedel maar er is geen roedel op voorraad.Ze moet er gewoon door heen en natuurlijk klinkt het heel klagelijk maar dat gaat snel genoeg over.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:34

thaollat schreef:
Mischien moet jij je ook wat meer verdiepen in accesoires voor honden???

Kooi = bench!! Bloos

Bench is een mooi woord voor kooi. Dacht jij nu echt dat ik niet wist wat een bench is?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:38

marleen_usar schreef:
Kinderen die drammen en huilen om uit bed te mogen laat je ook in bed, je kan wel zeggen de hond mist een roedel maar er is geen roedel op voorraad.Ze moet er gewoon door heen en natuurlijk klinkt het heel klagelijk maar dat gaat snel genoeg over.

Wat een onzin. Een hond reageert totaal anders dan een kind. Een kind kan logisch nadenken, een hond niet. Die volgt zijn instinct en zijn instincht kan hij niet negeren.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:45

Hoi,

Onze pup ligt bij een andere hond en dat gaat perfect.

Groetjes

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:46

marleen_usar schreef:

En ook hier ben het ermee eens.

Groetjes

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:46

Arrabel schreef:
Citaat:
Als je de pup er dan uithaalt, bevestig je zijn angst, en je gaat zijn 'negatieve' gedrag in feite belonen, wat natuurlijk totaal fout is !!

Ja daar zit zeker wat in...
Maar ik vind het zo zielig om hem zo te laten gillen...
Ik laat haar gewoon even gaan, en als ze dan even stil is dan beloon ik haar meteen!

Is zien of dat lukt.

Daar ga je al de mist in. Dus als hij de volgende keer met anders zijn zin niet krijgt trekt hij een lief bekje en baasje gaat overstag. Je mag best lief zijn voor je pup maar als je ze een strenge en consequente opvoeding geeft heb je er later zooooveeeel plezier van.
Ik ben voorstander vanaf dag 1 laten merk wat niet en wel mag. Janken mag niet dat is vragen om aandacht en dat negeer je. Bedelen mag ook niet dus moet hij weg of in de bench (jari loopt standaard zijn mand in als ik ga eten hoef het niet eens te zeggen ze weet het gewoon). Ga zo maar door....

Bench is idd een kooi maar als ze er regelmatig in zitten zien het verschil niet tussen een mand en een bench. Ik heb de eerste 1,5 jaar een bench gehad en GEEN mand na 1,5 jaar langzaam afgebouwt.

Doe de hond er regelmatig in als je bv gaat schoonmaken inhuis echt dingen waar je de jonge pup niet bij kan hebben. (kinderen gaan ook in de box als ouders wat gaan doen of gaan ze slapen).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:52

Het verschil tussen een mand en een bench is het volgende: in een mand kunnen ze niet opgesloten worden en in een bench wel.

Ik ben niet perse tegen een bench, mits hij met beleid gebruikt wordt. Het is niet erg dat een hond af en toe in de bench moet, maar het is voor velen een middel om de hond heel handig weg te sluiten en dat gebeurt dan vaak al snel veel te lang.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:03

Klopt en zolang je een Bench nodige hebt gebruik je geen mand (mijn idee). Mand is voor een hond die niets meer uitvreet.

Weg te sluiten??. Je doet alsof er mensen zijn die hem uren erin doen?. Pups moeten slapen en het best is dat op hun eigen plek. Als je tv kijkt en hij ligt bij je prima maar als je bv aan het schoonmaken bent en de pup heeft een drukke bui is het gewoon niet handig de kans dat ze dan dingen doen die niet mogen is erg groot.

Ik behandel de bench niet anders als de mand. Alleen kreeg ze pas een mand toen ze wist als ik zei bench erin in en ook bleef.

Trouwens had de bench altijd op een vaste plek staan (later kwam daar de mand) en ging er regelmatig in met deurtje open (stond altijd open als ze los was). Ze leerde zo dat dat haar eigen veilige plek was dus vond ze het niet eng als ik het deurtje dicht deed (ze wist dan dat ze moest slapen of dat we weg gingen).
Denk dat veel mensen de bench alleen gebruiken als ze idd de pup niet om zich heen willen hebben of weggaan en dat werkt zo niet je moet het afwisselen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:08

mijn hond heeft een bench en een pittenzak. Zij maakt van beide gebruik. Voor de nacht moet ze in de bench, omdat kat en hond flink ruzie gaan maken. Overdag heeft ze twee plekjes waar ze kan liggen.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:14

Ik heb sinds een maand ook een pup en wellicht een tip voor je. Wij gebruiken ook een bench en die staat beneden. De eerste 2 nachten sliep ze in een doos naast mijn bed. Dit ging best goed, als ze wakker werd liet ik haar even plassen en weer verder slapen. Dit gebeurde om de 2 uur.
Na 2 nachten moest ze aan de bench wennen en ook wij hebben toen een fout gemaakt. Als we haar hoorde janken gingen we naar beneden want we dachten dat ze moest plassen, 9 van de 10x was dit niet zo en sta je beneden, na een week is dat niet erg leuk meer...
Wij hebben toen tip gekregen van de dierenarts en werkt erg goed: begin overdag, zet je pup in de bench (met kluifje, paar kussens, knuffel) en geef haar daar een paar brokjes. Wat wij ook gedaan hebben is een oud hoeslaken over de bench zodat ze meer het gevoel hebben dat het hun veilige hol is. Dan doe je de bench dicht en loop je weg. Geheid dat ze gaat janken, wat je dan doet is:
Je maakt van een blikje (van bijv blikje groenten) met een beetje creativiteit iets waar je mee kan gooien. Ik heb er een aantal kiezelsteentjes ingedaan en dicht geplakt. Het blikje vervolgens in de sok gedaan.
Waar je héél goed op moet letten is de timing! Je hoort haar blaffen en loopt stil op de bench af. Ze kan je niet zien door het hoeslaken over de bench en je blijft op een paar meter afstand staan. Hoor je haar blaffen gooi je het blik met een knal tegen de bench. Ze schrikt hier van maar je wacht net zolang tot ze 1 minuut stil is. Echt wachten hoor, blaft ze eerder dan gooi je weer.
Is ze nou 1 minuut stil geweest dan loop je nonchelant langs de bench en beloon je haar met je stem en een brokje. Let op: je haalt haar er nog niet uit! Dit doe je een aantal keer en dan haal je haar er gewoon uit, niks aan het handje. Dit oefen je dus overdag en later kan je de tijd uitbreiden.
's Nachts hetzelfde, je laat haar nog uit rond uur of half 12, lekker moe spelen en dan in de bench. Gaat ze blaffen gooi je het ding, zo niet dan belonen. Wij lieten onze pup altijd om 3 uur eruit om te plassen en smorgen half zeven. Dit kan iedere pup volhouden qua blaas. Mocht je tussendoor nou wakker worden van geblaf dan sluip je weer naar de bench en gooit het blikje, misschien moet je dit vaker doen, maar de aanhouder wint! In het begin erg lastig en voor je gevoel zielig, maar bij ons hielp het echt heel goed!

Nog een tip:
- geef haar voer in de bench
- is de bench niet te groot, dan willen ze er nog weleens in gaan plassen

Heb je nog meer vragen dan mag je pm'en hoor, ik snap je probleem Knipoog

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:19

Deed onze hond *8 maande* ook.
en door hem op te sluiten is het niet goed gekomen hoor, maar misschien als je zijn eet/drink bak in zet, dan voelt hij zich veiliger.
Bied je buren jullie excuus aan als ze er last van hebben/krijgen!

Onze hond is er heen droefig van af gekomen,
Hij wou in de middag tege me vader springen maar dat mogt hij niet dus me vader draaid zich standaart om.
Komt onze hond met zijn poot op de punt van de tafel, boten op 2 plekken gebroken, maar vreemd genoeg kunne we hem nu gewoon los in het huis laten zonder dat hij iets doet!
Dure en zielige manier om er vanaf te komen, maar het heeft zo zijn voor delen Knipoog

niet te hopen dat het met jullie hondje gebeurt Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 06:46

LesleyLady schreef:
Ik heb sinds een maand ook een pup en wellicht een tip voor je. Wij gebruiken ook een bench en die staat beneden. De eerste 2 nachten sliep ze in een doos naast mijn bed. Dit ging best goed, als ze wakker werd liet ik haar even plassen en weer verder slapen. Dit gebeurde om de 2 uur.
Na 2 nachten moest ze aan de bench wennen en ook wij hebben toen een fout gemaakt. Als we haar hoorde janken gingen we naar beneden want we dachten dat ze moest plassen, 9 van de 10x was dit niet zo en sta je beneden, na een week is dat niet erg leuk meer...
Wij hebben toen tip gekregen van de dierenarts en werkt erg goed: begin overdag, zet je pup in de bench (met kluifje, paar kussens, knuffel) en geef haar daar een paar brokjes. Wat wij ook gedaan hebben is een oud hoeslaken over de bench zodat ze meer het gevoel hebben dat het hun veilige hol is. Dan doe je de bench dicht en loop je weg. Geheid dat ze gaat janken, wat je dan doet is:
Je maakt van een blikje (van bijv blikje groenten) met een beetje creativiteit iets waar je mee kan gooien. Ik heb er een aantal kiezelsteentjes ingedaan en dicht geplakt. Het blikje vervolgens in de sok gedaan.
Waar je héél goed op moet letten is de timing! Je hoort haar blaffen en loopt stil op de bench af. Ze kan je niet zien door het hoeslaken over de bench en je blijft op een paar meter afstand staan. Hoor je haar blaffen gooi je het blik met een knal tegen de bench. Ze schrikt hier van maar je wacht net zolang tot ze 1 minuut stil is. Echt wachten hoor, blaft ze eerder dan gooi je weer.
Is ze nou 1 minuut stil geweest dan loop je nonchelant langs de bench en beloon je haar met je stem en een brokje. Let op: je haalt haar er nog niet uit! Dit doe je een aantal keer en dan haal je haar er gewoon uit, niks aan het handje. Dit oefen je dus overdag en later kan je de tijd uitbreiden.
's Nachts hetzelfde, je laat haar nog uit rond uur of half 12, lekker moe spelen en dan in de bench. Gaat ze blaffen gooi je het ding, zo niet dan belonen. Wij lieten onze pup altijd om 3 uur eruit om te plassen en smorgen half zeven. Dit kan iedere pup volhouden qua blaas. Mocht je tussendoor nou wakker worden van geblaf dan sluip je weer naar de bench en gooit het blikje, misschien moet je dit vaker doen, maar de aanhouder wint! In het begin erg lastig en voor je gevoel zielig, maar bij ons hielp het echt heel goed!

Nog een tip:

brrrrr, ik had gehoopt dat we de tijd van blikjes gooien enz wel eens voorbij waren, blijkbaar blijven mensen toch hardnekkig, en of het gewerkt heeft? dat zal best in sommige gevallen. maar dat maakt een methode nog niet oke.

mijn honden kunnen ook in de bench, geen enkel daarvan heeft het ooit uit moeten gillen of janken in de bench, geen enkele heb ik vreselijk moeten laten schrikken om maar aub aan de bench te wennen. ik vind het het misbruiken van een hulpmiddel op deze manier, koste wat kost de hond binnen een bepaalde tijd dwingen tot het stil verblijven in hun kooitje. nee sorry, ik sta hier niet achter.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:59

mijnhonden zijn op zich best gelukkig met hun bench,ik hoef maar te wijzen,en ze rennen er al in.

bij mij is het standaard als ik ga werken,gaan ze in de benach,daar kunnen ze rommel maken,en niet door het huis heen

Ik heb 2 hondjes,en 2 bench's de 1e in de pc kamer, de andere in de huiskamer.
zitten dus 2 deuren tussen,zien en horen ze elkaar niet zo goed.

ze zitten bij mij 2 x u in de bench(op het moment minde,romdat ik net een neiuwe baan heb,met weingi uren.

als ze janken of blaffen als ik thuis ben, dan zet ik even een zware keel op,en dan zeg ik "foei hoor"stoute meid!(en)

dan zijn ze stil, ze weten dat dit niet mag,en ik heb ze nooit gestraft verder,alleen dmv een stem.
en as ze dan even stil zijn,met een lieve stem belonen.

gaat hie rprima.

veel mensen zijn tegen een bench?waarom,je sluit je dier op tenslotte op.

ik heb ze liever in de becnh,dan in huis,kan ik elke dag mijn huis gaan schoonmaken, no thanks

Als je goed met je beest kan omgaan, dan word de bench een pleziertje, als je ze straft en je ze erin doet,dan word die bench vreselijk.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:12

LesleyLady schreef:

Nog een tip:

Ik snap niet hoe jouw dierenarts heeft kunnen zeggen dat je maar moet gooien met een blikje tegen de bench aan. Ik vind het onnodig om een dier bang te maken, zodat ie niet meer blaft, jankt en dat soort dingen meer. Ik zeg niet dat jij dat nooit had moeten doen, je krijgt een tip van een dierenarts, dus je zou verwachten dat ie wel enige kennis van zaken had.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:51

BlanCarla schreef:
Als je de pup er dan uithaalt, bevestig je zijn angst, en je gaat zijn 'negatieve' gedrag in feite belonen, wat natuurlijk totaal fout is !! Nee, wat je eventueel wel kan doen is, zodra hij 2 minuten stil, is, even naar binnengaan, hem een knuffel geven, belonen met woorden, hem er even uitlaten ofzo. Zo weet hij dat het goed is wat hij doet. Knipoog

Er staat nergens dat ik de pup er dan uithaal.
Ik doe het zo: De eerste nachten slaapt de pup bij mij op de kamer. Als ze dan s nachts wakker wordt, pak ik haar op, zet haar buiten voor een poep en een plas, en zet haar weer in de doos na een knuffel.
Overdag loopt ze los, ze valt op schoot in slaap, als ze slaapt leg ik haar in de bench.
Als ze wakker wordt, piept ze even, en dan haal ik haar er weer uit, en gaat ze buiten een poep en een plas doen.
Op deze manier leert ze heel makkelijk de bench aan, zonder paniek en verlatingsangst.
Deze pup heeft de mazzel, dat ik al een andere Jack heb, waarmee ze samen in de bench zit. Dat gaat perfect, ze liggen heerlijk tegen elkaar aan te slapen.

Waar ik op reageerde was, dat mensen een pup nemen, in de bench gooien, en dan laten gillen tot ze uitgeput zijn en van ellende stil worden. Dat vind ik dierenmishandeling.
De vergelijking met een kind kun je al helemaal niet maken dat slaat nergens op Lips are sealed