Asielklanten... Zucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Re: Asielklanten... Zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:08

Ooit een keer 2 katers uit het asiel gehaald van bijna een jaar oud. Zonder problemen, ware het niet dat een van de twee 2 weken later onder een brommer kwam en dood was... Wel handig dat dié wel gechipt was, we wisten in ieder geval wat er gebeurd was. Meestal vertrekken ze zonder dag te zeggen en zie je ze nooit weer. Die andere hebben we overigens tot een jaar geleden nog gehad en is toen ook spoorloos verdwenen...

Een andere keer belde ik naar hetzelfde asiel om te vragen of zij misschien een van mijn katten hadden, aangezien er weer eens een pleite was. Een mooie zwarte kater. KATER ja... Dus hij is niet gecastreerd? Uhm nee... En hoe lang ben je hem al kwijt? Drie weken... Dus hij loopt al 3 weken rond als echte kater? Uhh ja... maar daarvoor ook al hoor, mijn katten zijn meestal buiten. Toen kreeg ik me toch een preek zeg! Niet normaal. Dus toen heb ik de hoorn er maar op geflikkerd. Ik maak toch zeker zelf wel uit of ik mijn katten laat castreren of niet?

Dat is mijn laatste contact geweest met welk asiel ook. Dat belerende gezemel hoef ik niet meer... Heb zelf genoeg verstand van dieren inmiddels en ik laat me dus niét de les lezen door een of andere snotneus daar, stel ze 1 ingewikkelde vraag en ze zijn stil...

Zo... Bloos Dat moest ik ff kwijt... Tong uitsteken

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:12

Vorige week hebben wij ook een kitten uit het asiel gehaald. Deze was sociaal helemaal achter en in de groei ook. Het was een mager, angstig klein murmeltje...

Maar nu, een week later, de grootste prutsmuts van het huis...

Isil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:01

Toen ik nog in het dierenasiel werkte had je ook wel eens vreemde klanten, maar echt, 1 stel was echt het toppunt hoor.
Ze kwamen voor een kat kijken, hadden een lieve poes uitgezocht maar die kon niet goed tegen drukte, dus een huis zonder honden, kinderen enzv. ik dat zo vertellen (die vent keek me ook amper aan met ze pet op ze kop) die vrouw zei tegen mij dat ze wel binnenkort kinderen wilden...dus raadde ik die poes af, maar ze wouden haar persé hebben, toen zei ik dat ze daar gestresst van zou raken en toen zei die vrouw: nou dan doen we haar toch gewoon weer weg.
Goed zooo! zo gaan we met de dieren om! OK dan!

Frusty

Sommige mensen zijn echt geen dier waardig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:32

superwoman schreef:
Yamcha schreef:
Alleen kan ik wel iedereen aanraden: haal nooit een kat van Marktplaats of mensen die je niet kent, ik heb er een zeer slechte ervaring mee.

Ik heb er goede ervaringen mee, dus het hoeft niet altijd slecht te zijn. Je hebt blijkbaar echt pech gehad Ach gut

Ach het zal niet altijd zo gaan.... in de meeste gevallen gaat het wss wel goed, ik heb idd ontzettende pech gehad...

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:36

Nou asiel regio Utrecht heeft er weer een erg "lief" rood katertje bij hoor Haha! Er was een nestje zwerfkatjes van 11 weken oud ofzo. We hebben er 3 van de 4 met een vangkooi van de dierenbescherming gevangen.
ze hebben ze opgehaald want er was vast nog wel wat mee te beginnen. Nou die beesten waren vals ! Ongelovelijk haha

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:38

Ik heb nog even een vraagje voor de mensen die er werken: wij hebben een papiertje ontvangen waarop staat dat wij het dier in 'bruikleen' hebben en dat ze gemachtigd zijn om het dier iedere moment terug te nemen als we er niet goed voor zorgen.
Maar hoe controleren ze dat eigenlijk, aan de hand van de bezoeken die je aflegd bij de dierenarts?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:22

ik begrijp precies wat je bedoelt. Tijdens mijn stage ook genoeg van zulke mensen meegemaakt. Ik was ook altijd erg blij als mijn favoriete hond of kat een leuk baasje kreeg. En katten op kleur kopen daar doe ik ook niet aan, ik pas gewoon mijn huis aan aan de kleur van de katten Haha! Fototje van de katten mee naar de bouwmarkt en daar zo'n verfstrookje op kleur uitzoeken. We hebben nu een huis in birmaans beige met lichtblauwe accenten Haha!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:34

Ik ben één keer in het asiel geweest, voor een nieuwe kat.
Wij hadden nml altijd 2 broertjes, maar die zijn 5? jaar geleden overleden van ouderdom.
In de tijd dat de eerste overleed, kwam er de hele tijd een poesje naar me toe op straat. Na 3x heb ik dr mee naar boven genomen Tong uitsteken Daarna nog adviches opgehangen, maar niemand reageerde.
Dat is de liefste poes die ik ooit gehad heb! Ze is zooo aanhankelijk, heerlijk! Ze loopt me altijd achterna, naar het toilet, douche, keuken, ze ligt altijd tussen mn armen als ik aan de pc zit.
Toen de ander overleed, vonden we het zielig dat ze alleen was en zijn we naar het asiel gegaan om er een vriendje bij te halen. We wilden niks bijzonders, en zijn toen bij "Kenau" uitgekomen. Haha zo heette hij gewoon! Hij was nml een beetje agressief, maar we besloten hem toch een kans te geven. Na een tijdje kwamen we erachter dat er gewoon iets mis moest zijn. Zijn we naar de DA geweest en bleek er nog een bal te zitten ('foutje' bij de castratie). Toen die is verwijderd is hij veel aanhankelijker geworden. Nu is hij half blind/slechtziend, en wordt hij daardoor soms wat agressief, maar hij kan ook heel lief zijn. Hij heet nu overigens Tijgertje (hij heeft allemaal strepen) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:20

Ojee wat ik nu weer heb..

Ik heb zelf een kat van 16 jaar die niet met andere katten overweg kan. We kregen haar toen ze een week of twee oud was en hebben haar zelf met de fles grootgebracht. Ze is dus gewend alle aandacht voor zichzelf te hebben.

Nu zijn er best veel katten in het asiel die ik heel erg leuk vind, maar er is nú toch een!! Ik weet neit wat het is maar ik ben er helemaal weg van. Het is nog een kitten, een poesje. Een zwarte (en ik altijd maar roepen dat ik zwarte katten niet mooi vind en nooooit een zwarte zou nemen Haha! Haha! ). Ze heeft een wit kinnetje en een witte buik. Ik heb ze hele week al voor hetzelfde verblijf gezorgd, het verblijf waar zij zit dus. Vanmorgen kwam ze direct alweer naar me toe rennen. *LOL* Ik wil haar zooo graag hebben. Lovers Maar ik weet gewoon niet ofhet wel gaat met mijn eigen kat.En ik vind het ook sneu om te gaan proberen, en haar weer terug te brengen als het niet wil. Verdrietig

Maarja, straks raakt mijn kat helemaal gestresst enzo en wordt ze daardoor ziek. Dat is ook weer niet de bedoeling, ik wil haar voor geen goud kwijt!! Zij is echt mijn alles.
Ik denk dus dat ik dit zwarte poesje maar uit m'n hoofd moet zetten... Verdrietig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:33

toen ik honderd jaar geleden een kat wilde, ging ik ook naar het asiel........ nou ben ik met dat soort dingen dus een enorme doos, want ik zie ik ELKE kat wel iets leuks Haha!

ik kon niet kiezen, heb toen gezegd dat ik de meest moeilijk plaatsbare kat wilde hebben die ze hadden..... kwamen ze met de 8 jarige Moppie van Mathieu aan, net herstellend van een behoorlijke schurft..... dus dier zag er niet uit Haha! Haha!

heb haar maar meegenomen, en WAT een super fijne kat was dat zeg Haha! Haha! ze heeft het nog een paar jaar gedaan, en ineens lag ze dood op de tuintafel...... in het zonnetje Haha!