Welke hond hebben jullie (aankoop eigen hond)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lysette

Re: Welke hond hebben jullie (aankoop eigen hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:52

Wat voor karakter zoeken ze? Wat willen ze er mee gaan doen?

Ik heb zelf een kruising shih tzu maltezer en een poedel. De kruising is super lief, heel makkelijk en kan prima af met een dagje wat minder beweging. Totaal geen werkhond.
Mijn poedel (nu nog pup) is een stuk actiever, behoorlijk pittig maar wel heel lief en open. Ze is ook helemaal gek van kinderen Mensen roepen bij een poedel bij voorbaat vaak al EEN POEDEL?! maar als ze mijn hondje zien (overigens wordt ze niet met bolletjes e.d. getrimd) en ze hebben niet door dat het een poedel is vinden ze haar gewoon kei leuk Clown .

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:53

TS: Ik denk dat een JR heus wel goed kan gaan met kleine kinderen. Als je hem vanaf pup af aan al leert wennen aan kleine kinderen om hem heen, kan er weinig fout gaan volgens mij.

Wij hebben zelf ook een Jack, maar die is nooit aan kleine kinderen gewend en kan ze dus ook niet hebben.

Maar onthoud wel, nooit honden alleen laten met kleine kinderen, ook al gaat het normaal zo goed. Ze zijn allebei onberekenbaar en het kán wel eens flink fout gaan.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:58

wij hebben een cairn terrier.
dat zijn over het algemeen erg felle hondjes. ze zijn vaak ook erg eigenweis. en je moet ze goed opvoeden. die van ons is dol op kinderen maar moet echt wel haar rust hebben.
ze keft heel erg veel en is echt een waarmee getraind moet worden.
niet echt aanteraden als eerste hondje naar mijn evaring.
Afbeelding

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 13:59

Nee dat weten we wel, dat ze nooit alleen mogen met kleine kinderen. Daarom hebben mijn ouders de hond ook weggedaan toen wij kwamen....
Maar mijn moeder past nog wel op kinderen. Gelukkig zijn die kinderen wel een grote hond gewend, maar dan nog moet het gewoon een hond zijn diemet kinderen om kan gaan?

Wat ze met de hond willen? Tja, gewoon lekker mee wandelen en als een maatje zeg maar. Niet als een waakhond ofzo

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:02

Wij hebben sinds een week een Tibetaanse terrier. Wordt zo'n 35 cm en is langharig. Hele gezellige honden die graag bij mensen zijn. Dit is onze Faith.
Afbeelding

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:02

of als 't middelgroot mag zijn, een Beagle misschien ? Ik ben er vooral voor gevallen omdat ik echt niet aan die lieve droppie-oogjes kon weerstaan en die dikke puppypoten, maar 't is echt een superbeest met een fantastisch karakter... Doet helemaal niks aan andere dieren (komt super overeen met de kat) of kinderen. Kan alleen wel eens onstuimig zijn maar da's dan ook enkel uit blijdschap en vriendschap (foto staat vast wel in profiel, maar hou er rekening mee dat hij nogal groot is, meeste Beagle's zijn net iets kleiner)
Succes met de verdere zoektocht en hopelijk vind je een leuk hondje dat naar ieders zin is ! Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:06

Nee een beagle wordt het ook niet omdat ze bij ons in de buurt een beagle hebben die niet uit te staan is en die van mijn vriendin is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Komt denk ik deels ook wel door de opvoeding, maar IK heb persoonlijk nog geen hele leuke lieve beagle gezien Haha!

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:07

Ikzelf hou persoonlijk van grotere honden (ik vindt die kleintjes eerder katten.. Knipoog )

Ik heb een Argentijnse Dog, en een Cane Corso. Zijn mooie grote, brede honden en schrikken goed af (niet dat ze ooit een vlieg kwaad doen)

Het voordeel:
Grotere honden zijn beter te vertrouwen, kleintjes happen vaak zonder reden, zien er mooi uit.

Nadeel:
Hebben veel plaats en beweging nodig...
Eten veel Haha! grote zak Pedigree (25kg) doe ik 3 weken mee... ze hebben we continue de voerbak gevuld, en krijgen s'avonds meestal ieder 1 blik natvoer (wat eigenlijk niet nodig is, maar ja...wij eten ook frites, chinees etc.etc.)

Aangezien wij een groot terrein hebben en vlakbij de bossen wonen, voor ons geen probleem...maar iemand in een flatje, zal met zulke honden wel eens ruimte gebrek hebben Pling

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:11

Toch ook nog maar eens voorzichtig de chocobruine labrador voorstellen denk ik Haha!

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:12

SAKKIA schreef:
Toch ook nog maar eens voorzichtig de chocobruine labrador voorstellen denk ik Haha!

Ook een hele mooie hond... Knipoog en staan bekend dat het kindervrienden zijn.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:24

Wij hebben hier thuis een beagle.
Het zijn heel lieve honden, doen geen vlieg kwaad! wel een groot nadeel is dat ze vlug ontsnappen (hun jachtinstinct). Vanals dat ze een gaatje in de omheining zien zijn ze ervan door. onze beagle laat zichzelf de laatste tijd nogal veel uit. ze is dan 15min weg en komt dan opeens weer de oprit opgelopen. de mensen in de omgeving weten dit al hoor Knipoog
We hebben deze hond gekocht toen mijn jongste broer 3jaar was en die komen super goed overeen!

edit: oeps ik had niet gezien dat de beagle al was afgekeurd, wel zonde!
Laatst bijgewerkt door Loan01 op 31-08-06 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:25

Ik zelf heb een SBT, Stafford Shire Bullterrier(foto's zie profiel) ook al zijn er mensen die snel de neiging hebben te denken dat die honden gemeen of gevaarlijk zijn is dat echt niet waar. Het ligt gewoon aan t baasje zelf(wat geld bij elke hond) als jij hem gewoon goed opvoed en de hond zijn plaats in de roedel weet is er niks aan de hand, ok als je hem "vals" maakt richt hij meer schade aan dan een boomer dat zou doen maar als je echt kwaad wil kan je elke hond vals krijgen/maken.

Mijn stafford is echt helemaal weg van kinderen echt een kinder vriend als hij alleen al kinderen hoort wilt hij er t liefst meteen heen sprinten om te kunnen spelen, hij doet gewoon zachtjes ook al is hij heel speels(zachter dan als ik met hem speel Haha!. Hier komen regelmatig kinderen aan de deur of ze de hond mogen uitlaten en om er mee te kunnen spelen, ik ga dan wel altijd mee want je moet geen elke hond alleen laten met kinderen(wat vor hond dan ook).(Laatst was ik hem kwijt liep hij op t speelplein te rennen en zat bij een kindje op de wip heel lief te spelen en te likken)

Ik zou zelf nooit meer een andere hond willen dan een stafford hij luisterd echt super goed, is lekker speels,echt een clown er komt echt een hond aan lopen maar je moet wel tegen t kritiek kunnen en de opmerkingen die je krijgt op straat mensen hebben TE snel een mening maar een kenner is vaal snel heel enthousiast!!!!

Succes met je zoektoch..!!!
Laatst bijgewerkt door Mandy_ op 31-08-06 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:26

wij hebben twee bull-terriers thuis, het zijn de nummer 1 clowns

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:27

SAKKIA schreef:
Nee een beagle wordt het ook niet omdat ze bij ons in de buurt een beagle hebben die niet uit te staan is en die van mijn vriendin is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Komt denk ik deels ook wel door de opvoeding, maar IK heb persoonlijk nog geen hele leuke lieve beagle gezien Haha!

kom eens langs, haha...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:43

TeQuiero1: Dat vind ik ook mooie honden, maar het wordt niet mijn hond mar die van mijn vader en moeder en ik denk niet dat ze heel erg op zo'n hond vallen, maar ik neem hem wel even mee in de overweging

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:51

Wat zijn je ouders voor type en wat voor hond qua karakter zoeken ze?Een hyperactieve, wat rustiger of een liever lui dan moe hond ??

Verdiep je eens in de stafford, hij oogt "gevaarlijk" maar is dat echt niet!!Dat weerhoud mensen vaak van t nemen van zn hond.....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:02

Ja heel erg rustig hoeft niet hoor, liever een beetje actief haha. Ze nemen geen hond ter verrijking van het interieur zeg maar.
Ik zal het wel even aan ze door geven. Ik vind zo'n hond namelijk ook wel heel erg mooi

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:07

Ben je bekend met de Amerikaanse stafford??
Die is vaak wat rustiger dan de Engelse ik heb dat zelf ook ondervonden vrienden van me hebben een Amerikaanse die is zeker rustiger maar veel dominater en kan niet goed met kinderen...Elke hond is natuurlijk anders maar dat word wel vaker gezegt over de Amerikaanse.....T zijn twee heel verschillende honden in t bijna t zelfde jasje..!!!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:14

Heb jij nu je naam veranderd?? Verward

Nou ik smelt wel eenbeetje weg van de foto;s in jou profiel en als ze echt zo aanhankelijk zijn dan gaan ze zeker mee in de overweging.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:20

Laatst bijgewerkt door Mandy_ op 31-08-06 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:22

Ik ga me even aanmelden daar en me even inlezen Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:28

ik vind labradoodle's er leuk..

Afbeelding
Afbeelding

dit zijn kruisingen labrador-poedel.. labradors hebben een lief karakter en poedels zijn snel (als in rennen..) slim en leergierig. maar een labrador apart of een poedel apart is ook leuk! vergis je niet.. erg veel mensen vinden poedels vreselijk door de afschrikking van hun kapsel.. maar niet iedere poedel heeft dit kapsel en poedels zijn eigenlijk hele leuke honden!! en ook mooi. en ook nog eens schattig door hun wollige vacht Haha! daarom houd ik zo erg van poedels maar ik houdt ook even veel van labradors. geen idee waarom maar ik vind ze gewoon geweldig! ik hoop dat ik je op weg help (poedels zijn trouwens ook leuk om mee te nemen op buitenrit omdat ze zo hard kunnen rennen!!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:30

ook erg leuke honden zijn de honden uit een asiel.. die verdienen altijd wel een goed plekje bij iemand in huis!! waarom dus een ras hond nemen als je ook gewoon een lieve kruising in het asiel vind??

nicole_wijh

haha...die zien er wel grappig uit, zo donzig...maar geef mij toch maar liever een echte Labrador.

Lysette

nicole_wijh schreef:

Het voordeel:
Grotere honden zijn beter te vertrouwen, kleintjes happen vaak zonder reden, zien er mooi uit.

Sorry maar dit is echt onzin Rolleyes Dit heeft toch wel echt te maken met opvoeding en niet met grootte van een hond.