Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 16:45

en jij had m opgesloten??

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:50

Ja ik zal even het hele verhaal vertellen:

Ik heb Yanis van vakantie meegenomen, vanuit Corfu vondt ik dit zwaarondervoede, onder de vlooien beestje van amper 3 weken oud.
Ik heb hem daar laten nakijken door een dierenarts. Hij was afgezien van de vlooien en zijn hongerbuikje wel gezond.
Dus mee naar Nederland...
Eerste periode aan de fles, hij werd groter en groter. Hij ontaarde zich in een uiterst dominante griekse "herder".
Een dier met roedelproblemen.
Vanaf het begin heb ik begeleiding gehad van een kynologenclub. Inmiddels begon hij met slopen, meubels, bank, post, gaten graven in de muur. En waarom? Omdat het een wild dier is die moet leven in een mensenwereld en zich moet aanpassen, in de natuur mag je overal aanzitten en op kauwen, waarom bij jouw thuis dan niet?
Een bench heeft ons hiermee geholpen, hij is inmiddels drie en een echte "eenmanshond", hij gaat door het vuur voor mij!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:52

Maar de manier van omgang is ook heel belangrijk, zorg dat je de hond onder jouw in de roedel plaatst, als laatste naar binnen gaan, niet op de bank tenzij jij aangeeft dat het mag, als laatste eten etc.
Vergeet niet dat een labrador aandacht verslaaft is, dus niet laten aanhalen door iedereen. Positieve aandacht kan ook negatieve aandacht worden, daar moet je voor uitkijken. Je moet er een balans in vinden.
Misschien overbodig om te zeggen: het heeft geen zin om de hond achteraf te straffen als hij iets heeft gesloopt, je moet hem betrappen op zijn daad.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 16:56

Jah je moet consequent( of hoe je het ook schrijft..) zijn!!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:58

Ik heb eens een tijdje een programma gevolgd over honden die 'heropvoed' werden, of vaker de eigenaren Knipoog

Als je binnen komt en je hond heeft iets gesloopt, geef je wellicht direct negatieve aandacht. Volgens dat programma moet je als je weg gaat zorgen dat er een kluif of iets ligt en als je terug komt aandacht besteden aan hoe goed ze gekluift heeft en daar de aandacht op richten. Een hond weet niet het verschil tussen een oude en nieuwe schoen en er is genoeg hondenspeelgoed verkrijgbaar Knipoog Volgens die expert komt het ten eerste door verveling, daarna wordt het een gewoonte om op die wijze aandacht te vragen.

Ik denk dat een keer extra uitlaten tussendoor geen kwaad zou kunnen en een wandeling 's ochtends en 's avonds ook beter is dan alleen een wandeling 's avonds. Een cursus is ook een manier van aandacht geven en sowieso een pluspunt.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 16:59

het heeft geen zin om de hond achteraf te straffen als hij iets heeft gesloopt, je moet hem betrappen op zijn daad.

Dat doen we ook!!
alleen toen ik vanmiddag thuis kwam rende ze al naar dr mand.. dus waarschijnlijk was ze het net aan het doen..
(kleed slopen) dus ik riep dr bij me gewone toon.. toen kwam ze al met oren in dr nek staart tussen dr poten dus ze weet het dondersgoed dat ze iets verkeerds heeft gedaan! ook wil ze niet meer naar die plek..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:11

Al goed teken dat ze weet dat het niet mag!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:09

Banjer schreef:
de oplossing die ik heb gevonden voor mijn hond... is een oppas... een hond hoort geen hele dagen alleen te zijn... het kan soms wel, maar fijn voor het dier is het niet.

Amen

Een hond is een ROEDELDIER, die laat je niet de hele dag alleen om zich te pletter te vervelen. Het gaat niet om de lengte van de wandelingen maar om het aanwézig zijn van roedelgenoten, jullie dus.

Mag ik vragen waar jullie de pup gekocht hebben? Een verantwoordelijke fokker verkoopt namelijk niet aan stellen die hele dagen werken.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:10

thaollat schreef:
het heeft geen zin om de hond achteraf te straffen als hij iets heeft gesloopt, je moet hem betrappen op zijn daad.

Dat doen we ook!!
alleen toen ik vanmiddag thuis kwam rende ze al naar dr mand.. dus waarschijnlijk was ze het net aan het doen..
(kleed slopen) dus ik riep dr bij me gewone toon.. toen kwam ze al met oren in dr nek staart tussen dr poten dus ze weet het dondersgoed dat ze iets verkeerds heeft gedaan! ook wil ze niet meer naar die plek..

Ze weet dat ze ook nog op d'r flikker krijgt als de baasjes thuiskomen. Nee........ 't leven wordt steeds aangenamer voor je hondje.

chapeau

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:22

Allereerst proficiat: je bent in het bezit van gezonde puberende hond. Minder proficiat, maar ik moet het er toch bijzetten. Je hond verveelt zich te pletter. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het volgen van een (puppy)cursus zin heeft. Daar ga je 1 uurtje in de week naartoe en dan....???? Zit je hond toch weer hele dagen alleen en gaat andere, uitdagende dingen zoeken om te doen. Mijn hond, golden retriever, was geen hele dagen alleen, maar heeft ook het nodige gesloopt. Ik moet er wel bij zeggen dat het bij hem onschuldigere dingen waren zoals de reclamefolders en plinten.
Als ik jouw was zou ik hem absoluut ook niet in een bench "proppen" als je weg gaat, dan is ze nu helemaal niet meer gewend en dan is opeens 8 uur wel heel erg lang.
Ik denk dat een hondenservice/ oppas voor jouw en je hond het beste zijn. Zoals al eerder gezegd in het topic, je kunt haar niet straffen voor een daad die al begaan is, dus hoe ga je het afleren aanpakken als je 8 uur weg bent? Moeilijk dus? Oplossing: zorgen dat ze zich niet meer verveelt.

ps. niet specifiek voor jou bedoelt, maar moet het toch even kwijt. Heel veel mensen denken dat retrievers huishonden zijn en dat de opvoeding van deze dieren allemaal heel simpel is. Het zijn en blijven jachthonden en moeten dus worden uitgedaagd. Ze hebben een enorme wil to please en daarom worden ze zo snel in het hokje "super easy en lieve huishond" geplaatst. Ben ik nou de enige die zich daaraan stoort.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:13

ik heb niet alle antwoorden gelezen
heb je een tuin?
anders is er misschien mogelijkheid om een kennel te maken?
(hondenluik in de achterdeur, een dele van het huis afschermen, en de hond beschikking geven over de tuin)

voor je gaat werken, en tussendoor ene fikse wandeling maken, of enkele inspannende spelletjes spelen.

een groot kauwbot geven, of een kong oid
zorg dat ze bij niks kan dat niet kapot gedaan mag worden

koop ook een assortiment speeltjes en geef iedere dag een nieuw speeltje.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:17

Duhelo schreef:
ik heb niet alle antwoorden gelezen
heb je een tuin?
anders is er misschien mogelijkheid om een kennel te maken?
(hondenluik in de achterdeur, een dele van het huis afschermen, en de hond beschikking geven over de tuin)

voor je gaat werken, en tussendoor ene fikse wandeling maken, of enkele inspannende spelletjes spelen.

een groot kauwbot geven, of een kong oid
zorg dat ze bij niks kan dat niet kapot gedaan mag worden

koop ook een assortiment speeltjes en geef iedere dag een nieuw speeltje.

Dan mag hij zich kapot vervelen in de tuin of de buurt bij elkaar gaan blaffen.
Mij is altijd geleerd dat je de oorzaak weg moet nemen en niet de symptonen moet bestrijden.
Een hond wil zijn roedel bij elkaar hebben en daar helpen speeltjes, andere honden etc. etc. niet tegen.

Wat dat betreft sluit ik me bij mijn voorgangers aan: een hond hoort niet de hele dag alleen te zitten en voorbeelden van honden die het nog slechter hebben maakt dat niet goed.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:30

naar mijn insziens zal de hond meer afwisseling hebben als die binnen én buiten kan, dan als die alleen binnen kan.
het is natuurlijk niet ideaal, en inderdaad symptoombestrijding, maar als het niet anders kan...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:44

Ik zou ook gaan voor meer beweging en afwisseling. Dat is oorzaak nummer 1 van vernielingsdrang. Je kan nog zoveel regeltjes toevoegen, als dat niet verandert, vindt de pup altijd wel iets; Verder zou ik ook op cursus gaan, elke pup moet basiscommandos kennen, of kent hij die al?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 09:53

Jah de basiscommandos kan ze perfect!!
dat is m nou juist waarom we niet persee op cursus willen..
Want dan zou het alleen gaan om het slopen en contact met andere honden.. al denk ik dat ze alleen maar tips kunnen geven..
en contact krijgt ze ook genoeg in het park!
we hebben ook vrienden met een flatcoat.. 1 jaar oud waar ze de beste vriendinnen mee is!!
daar gaan we om de dag mee naar het park..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:05

Kan je dan niet iemand zoeken die haar overdag kan uit laten? Dan zal het al een pak verminderen denk ik.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:41

Ah joh, sluit hem lekker in de keuken op. Hij jankt toch niet dus is niet ongelukkig.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 10:43

We hebben de pup via een familie gekocht die hun 2e nestje kregen uit Zwolle.

Meuppiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:51

het klinkt misschien heel hard,(al bedoel ik het niet zo) maar jou hond verveeld zich, ik zou em zeker geen 8 uur lang in een bench zetten, (zou je zelf ook niet leuk vinden) bij de dierenwinkel heb je allemaal speeltjes waar je eten in moet doen en hun eruit moeten halen dan hebben ze wat te doen. ook vermaken ze zich vaak wel goed met kartonnen dozen enzo. en mocht je je hond een keer snappen met slopen, heel goed laten merken dat het niet mag!!!!

succes,

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 10:54

Heyhey meuppiej.. ze is niet in een bench ze is in dr mand in de keuken.. van die ballen met snoepjes erin heeft ze ook zo'n rood ding waar je vlees in doet.,
kartonnen doos..
inspireer je haar dan niet juist om te slopen?? want ik weet geheid dat ze die uit elkaar haalt!!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:17

Dan moet je zeker erop gaan werken, dat bepaalde speeltjes beloont worden bij gebruik, andere worden bestraft of genegeerd. Met dozen zou ik dus oppassen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:22

Je hond verveelt zich, en dat is heeeeeeel logisch als je als 8 maand oud pubertje al hele dagen alleen zit.

Maar kennelijk wil je dat gewoon niet horen

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:21

Wat een ongelooflijk dom commentaar geven sommige toch?
Nou en dan verveelt hij zich, we kunnen niet allemaal onze zin krijgen. Ik geef ook het liefst de hele dag geld uit, kan toch ook niet. Of de hele dag in bed liggen.
Een roedelleider bepaald wat er gebeurt en niet de hond!
En de roedelleider zegd "wachten tot ik terug ben", daar is niets mis mee.
En dan nog dat commentaar dat een verantwoordelijke fokker zijn honden niet verkoopt aan stellen die fulltime werken, alsjeblieft, een hondefokker moet rond komen en die interreseert zich er echt niet voor wat JIJ er mee gaat doen. Dat op zich is al een probleem, kijk maar bij al die fokkerijen in het zuiden.

Een hond 8 uur per dag alleen laten kan best, zolang het geen 24 uur is.

Beste topic schrijven, heel veel succes met je hond!
Een curcus is niet alleen goed voor het aanleren van de commando's maar ook voor jezelf, zodat jij leert hoe jij met hem moet omgaan!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 13:26

Amen!!
Dankje avanoort!!
dit zijn dingen waar ik wat aan heb!!Kijk hier ook even,,
hier wilt iemand een mening (zelfde geval van aanschaffen in mijn situatie,)

viewtopic.php?f=73&t=645649&hilit=

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:30

Tuurlijk, en wat is hierop het antwoord van de hond? Vernielen....De hond geeft toch aan dat hij er wel problemen mee heeft. Dat heeft helemaal niets te maken met roedelleideronzin, een hond is een juist een roedeldier, die moet contact hebben en voldoende afleiding. Dan moet jij er juist zijn als roedelleider als je een pup neemt.
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 30-08-06 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt