Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jullie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Re: Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 01:11

Is niet zo leuk om te zeggen maar ik zou het niet doen. Een hond heeft gezelschap nodig, uitlaten alleen is lang niet genoeg! Honden vinden het van nature verschrikkelijk om alleen te zijn. De situatie die jij schetst kan best, voor een keertje. Omdat je een onverwacht drukke dag hebt bijvoorbeeld. Maar niet een werkweek lang, een hondenleven lang. Het is niet eerlijk voor de hond.
Als je dan toch besluit een hond te nemen zou ik niet voor een pup gaan. Ga voor een volwassen hond, dan weet je wat je in huis neemt. De pup kan immers altijd uitgroeien tot een hond die absoluut niet goed alleen kan zijn. Dan moet je hem wegdoen, of een andere baan zoeken. En dat is niet leuk! En ik zou mij van te voren heel goed laten informeren over raseigenschappen. Amerikaanse bulldogs slapen over het algemeen zoveel dat zij bijvoorbeeld langer alleen kunnen blijven dan een actieve border collie.
Wat je ook beslist, plaats het belang van de hond boven je eigen wensen tijdens je overwegingen.
Succes!

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 08:18

Bedankt voor al jullie adviezen, ik heb dit berichtje neergezet om idd adviezen en gelijkbare situaties te krijgen, niet omdat ik allemaal al zo goed weet en alleen bevestiging wil maar dat zou je ook kunnen lezen in mijn eerste berichtje.

Ik heb deze topic ook aan mijn vriend laten lezen en je leest veel verschillende meningen en tips, ik ga er nog maar is goed over nadenken, we zijn er ook nog niet uit, zeker niet omdat we de hond niks kunnen bieden maar toch om het feit dat de hond 3 a 4 dagen sochtends alleen is en na zijn uitlaatrondje smiddags ook nog alleen is Verdrietig

Ik denk dat ik ook wat informatie ga inwinnen bij de bordeaux dog vereniging, kijken wat die zeggen over onze situatie.

Iedergeval alvast bedankt voor jullie insteek! Knipoog

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:26

Wat een onzin zeg om geen hond te nemen in jullie situatie, je ziet tegenwoordig nog maar weinig mensen die er uberhaupt tot zo diep over nadenken!
Ik ben ervan overtuigd dat als jullie die hond écht willen en dan ook 100% voor die hond gaan, dat dat dier, ondanks dat jullie allebei fulltime werken, niks te kort zal komen hoor! Veel suc6 OK dan!

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 08:29

jarrah schreef:
Wat een onzin zeg om geen hond te nemen in jullie situatie, je ziet tegenwoordig nog maar weinig mensen die er uberhaupt tot zo diep over nadenken!
Ik ben ervan overtuigd dat als jullie die hond écht willen en dan ook 100% voor die hond gaan, dat dat dier, ondanks dat jullie allebei fulltime werken, niks te kort zal komen hoor! Veel suc6 OK dan!

dank je wel! Ach gut

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:33

K heb niet alles gelezen,dus weet niet of het er staat.

ik en mijn vriend werken ook hele dagen.
wij hebben 2 hondjes
(1 is nog pup)

ze worden bij ons om 8u uit gelaten(ik vertrek om 9u) daarna om 12u(vertrek ik om 13u)
en om half 6 als ik thuis kom,van werk en paard.

bij ons gaat dat prima

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:33

jarrah schreef:

Amen!!!

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 08:37

Snackie schreef:
K heb niet alles gelezen,dus weet niet of het er staat.

ik en mijn vriend werken ook hele dagen.
wij hebben 2 hondjes
(1 is nog pup)

ze worden bij ons om 8u uit gelaten(ik vertrek om 9u) daarna om 12u(vertrek ik om 13u)
en om half 6 als ik thuis kom,van werk en paard.

bij ons gaat dat prima

laten jullie ze dan gewoon in de huiskamer of in een aparte ruimte? en hoe reageren ze als jij smiddags thuis komt om ze uit te laten en dan weer weggaat? gaan ze niet piepen en blaffen?
Heb je heT ook opgebouwd met de pup, steeds een stukje langer alleen of heb je hem gelijk alleen gelaten zoals je nu ook doet?

Sorry voor al die vragen Bloos maar ben zo beneiwud hoe andere mensen dat hebben aangepakt!

Jeannine

Re: Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jull

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:45

Ik heb niet alles gelezen hoor! Maar ik heb dus ook een hond, hij is 5 en het is een jachthond.
Ik heb hem meegenomen uit Spanje, daar heb ik namelijk 3.5 jaar gewoond. Daar had hij altijd wel iemand om zich heen! Maar nu woon ik al weer 3 jaar in nederland en heb nu ook een full-time baan en mijn vriend ook!
Ik vind dat het prima gaat. Hij is echt gewend om alleen te zijn en zal nooit wat stuk maken of in huis plassen of zo.
Ik vind het af en toe ook wel zielig en de momenten dat ik vrij ben, ga ik met hem op pad. Vaak met de fiets of met mijn paard of hij trekt mij met de rolschaatsen, zodat hij mooi zijn energie kwijt kan!

Het is niet een grote hond, maar eentje die tot je knieen komt. Maar het is er eentje die weging nodig heeft dat wel!
Een hond went aan situaties hoor! Als hij in Spanje was gebleven, zou hij in de kelder van een huis zitten en er alleen met het jachtseizoen worden uitgehaald. Dus hebben de hondjes het hiet wel veel beter, ondanks een achturige werkdag!
Bij ons op stal staan er een aantal paarden dag en nacht in een isoleercel al 4 dagen , das pas zielig!

Ik zou het gewoon doen.

Gr. Jeannine

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:50

Ik werk van 8 tot 12 en 1 tot 5.. mijn vriend van 7 tot 4..
We lieten haar eerst alleen in de keuken.. ging goed! toen poging huiskamer.. ging niet goed zoals je al in mn link hebt gelezen..
dus sinds gisteren is ze weer in de keuken in een mand.. dus ze heeft de ruimte.
als ik smiddags thuis komt blijft ze in dr mand liggen en als ze me ziet rent ze meteen naar me toe.
als ik dan weer weg ga geef ik dr een kluif of een snoepie..
en dan zwaai ik altijd naar dr.. en zeg ik doei.. zodat ze ook weet dat ik weg ga.
we hebben haar op een vrijdag opgehaald en ben vanaf maandag een week halfe dagen wezen werken.
als ik weg ging legde ik kranten neer zodat ze daarop kon plasseb en met een maand hielt ze het al op!! dat ging echt heel goed..
meteen dat weekend om het half uur uitgelaten..
Nu had ik haar gister middag weer in de keuken gedaan en dat ging dus ook weer perfect!!
dus geen bench gewoonin dr mand maar wel opgesloten..

Groetjes!!

en laat even weten wat je doet!!

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 09:03

thaollat schreef:
Ik werk van 8 tot 12 en 1 tot 5.. mijn vriend van 7 tot 4..
We lieten haar eerst alleen in de keuken.. ging goed! toen poging huiskamer.. ging niet goed zoals je al in mn link hebt gelezen..
dus sinds gisteren is ze weer in de keuken in een mand.. dus ze heeft de ruimte.
als ik smiddags thuis komt blijft ze in dr mand liggen en als ze me ziet rent ze meteen naar me toe.
als ik dan weer weg ga geef ik dr een kluif of een snoepie..
en dan zwaai ik altijd naar dr.. en zeg ik doei.. zodat ze ook weet dat ik weg ga.
we hebben haar op een vrijdag opgehaald en ben vanaf maandag een week halfe dagen wezen werken.
als ik weg ging legde ik kranten neer zodat ze daarop kon plasseb en met een maand hielt ze het al op!! dat ging echt heel goed..
meteen dat weekend om het half uur uitgelaten..
Nu had ik haar gister middag weer in de keuken gedaan en dat ging dus ook weer perfect!!
dus geen bench gewoonin dr mand maar wel opgesloten..

Groetjes!!

en laat even weten wat je doet!!

Heeft ze op het begin niet gepiept of geblaft?
Hoe reageerde ze erop dat je haar alleen liet?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:26

Jah ze heeft de eerste week gepiept.. de buren hebben haar 2 of 3 keer gehoord over de heele week..
toen na die week bedacht ik me dat ik de radio wel aan kon doen dus zo gezegt zo gedaan!! en toen ging het goed!!..
Ik moet er wel even bij zeggen dat we een hoekwoning hebben.. dus hadden alleen aan 1 kant de buren last..
Ook heb ik haar in het eerste weekend een half uurtje of een uurtje alleen gelaten.

En liep ik om om te kijken wat ze deed.. slapen..
ze slapen heel veel in het begin..

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 09:29

thaollat schreef:
Jah ze heeft de eerste week gepiept.. de buren hebben haar 2 of 3 keer gehoord over de heele week..
toen na die week bedacht ik me dat ik de radio wel aan kon doen dus zo gezegt zo gedaan!! en toen ging het goed!!..
Ik moet er wel even bij zeggen dat we een hoekwoning hebben.. dus hadden alleen aan 1 kant de buren last..
Ook heb ik haar in het eerste weekend een half uurtje of een uurtje alleen gelaten.

En liep ik om om te kijken wat ze deed.. slapen..
ze slapen heel veel in het begin..

Wij wonen vrijstaand wel aan allebei de kanten buren maar die hebben zelf ook honden dus dat is ideaal

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:33

Jah idd!! en heb je al een beetje een idee??!!

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 09:43

thaollat schreef:
Jah idd!! en heb je al een beetje een idee??!!

Ja als ik zo jullie ervaringen hoor heb ik zoiets van ja het kan dus wel, en mijn vriend en ik zijn echt helemaal wild van de Bordeax dog dus als we der 1 nemen dan wordt het zowiezo zo een! Ik ben ook lid geworden van een bordeaux dog forum en daar wordt zelfs gezegd dat je op het begin niet eens lange wandeling MAg maken omdat bordeaux doggen van nature niet zo van die lange wandelaars zijn, kijk lekker naar bos of naar een meertje dat natuurlijk wel maar geen uren lopen op het strand bijvb.'
Ik denk dat het er wel inzit dat we het toch doen, als ik meer weet dat laat ik het je zowiezo weten!
Kunnen we mooi ervaringen uitwisselen en kan ik je misschien nog dingejtes vragen als ik iets wil weten Bloos Haha!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:02

Jah is goed hoor!!
En idd je mag in het begin maar 5 min ofzo!!
ik zoek even een schema voor je!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:05

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 10:29

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:32

K heb me er wel aan gehouden alleen speelt ze wel gewoon los hoor!
alle pups in het park lopen los..!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:40

´t gemiddelde paard wat 23 uur per dag in een box staat piept ook niet............ Alles kán....... maar dat was de vraag niet toch?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:45

Rosita schreef:
´t gemiddelde paard wat 23 uur per dag in een box staat piept ook niet............ Alles kán....... maar dat was de vraag niet toch?

Je bent wel lekker bezig he''
er zijn ook honden die het veel en veel slechter hebben wat dacht je van honden die in andere landen wonen die helemaal niks te eten krijgen??!!
kan je je daar niet voor in zetten ipv ons af te kraken???

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 11:18

Rosita schreef:

Rosita: Iedereen zijn eigen mening hoor maar kan het niet wat vriendelijker?

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 11:19

thaollat schreef:

Ja daar dacht ik ook al aan, je ziet heel veel pups gewoon los door het park lopen, maar stopt ze wel met spelen zodra ze moe word of gaat ze gewoon door zodat je op een gegeven moment in moet grijpen? Clown

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:21

Natuurlijk moeten jullie het zelf bepalen of het wel of niet kan. Tis wel een goede beslissing geweest om je te registreren bij een BD-forum, daar kunnen ze je veel meer over het ras vertellen. Immers kan een hond nog zo mooi zijn van uiterlijk, hij moet wel in jullie huidige, en toekomstige leventje passen.
Persoonlijk ben ik er niet zo voor om als je fulltime werkt een hond te nemen. Mensen vergeten namelijk vaak dat het niet alleen de tijd is die je werkt, dat de hond alleen is. Maar wat te denken van boodschappen, even langs bij vrienden, uit eten etc. Je bent echt meer weg van huis dan dat de meeste mensen denken. Die tijd moet je er ook bij rekenen.
Bovendien hebben veel mensen niet de energie genoeg om de hond de juiste hoeveelheid aandacht te geven als ze thuis komen van hun werk, en dat is echt niet alleen het uitlaten Knipoog .
De opvoeding kost ook een hoop energie en tijd, en sommige honden zijn hier wat makkelijker in dan andere honden, hou daar ook rekening mee.

Ik werk parttime, mijn vriend fulltime. Onze hond is max 5 uur per dag alleen, 4 dagen in de week. Wat meestal niet eens het geval is. Gaan wij avonden weg oid, dan hebben wij oppas, en gaat hij naar moeders toe, waar hij gelukkig altijd welkom is. Het is dus fijn om een adresje achter de hand te hebben.
Ik zou zeggen lees je goed in, weeg het af ( voor en nadelen ) en maak dan je beslissing. Ik vind het in ieder geval al heel goed dat jullie er goed over na denken, zouden meer mensen moeten doen Knipoog
Laatst bijgewerkt door higgins op 30-08-06 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:22

IK zou ook idd geen pup nemen maar gewoon een volwassen hond kopen, verder moet je wel veel met een hond lopen je moet hem toch anderhalfuur per dag uitlaten Knipoog of jullie moeten nog een tuin hebben waar die ook in kan lopen.

maar opzich vind ik het zat kunnen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:37

Vehlan schreef:
thaollat schreef:

Ja daar dacht ik ook al aan, je ziet heel veel pups gewoon los door het park lopen, maar stopt ze wel met spelen zodra ze moe word of gaat ze gewoon door zodat je op een gegeven moment in moet grijpen? Clown

Die van mij gaat dan liggen.. en uitdagen.. en dan rent ze weer verder!!
ik pm je trouwens even..