Ilindra schreef:Hoezo kan de hond de stroom niet ontwijken, als hij weg blijft bij het electric fence krijgt hij geen schok.
ik heb het over een teletac niet over een eletric fence.
Oprtalj schreef:
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Het is in mijn ogen niet de functie van een hondenschool om een hond te leren normaal aan een riem te lopen. Het is de functie van een hondenschool om de eigenaar van de hond te leren hoe hij of zij dat van zijn hond gedaan kan krijgen. Als dat dan vervolgens niet lukt, dan hoeft dat niet per definitie de schuld van de hondenschool te zijn. De fout kan m.i. ook bij de eigenaar liggen. Net als bij iedere vorm van opleiding of cursus is het succes niet alleen afhankelijk van degene die les geeft, maar ook van de aanleg en inzet van de leerling.
Ben ik het mee eens. Maar als je een pup hebt is het makkelijker om gelijk vanaf het begin de hond niet te mogen laten trekken. Als een hond volwassen is en die trekt, is het moeilijker om het af te leren. Daarom zou het miss handig zijn omdat dmv een honden school de hond aan te leren. Daar hebben ze meer tips om een hond bv niet tegen auto's op te laten springen.
Als je daar bent geweest kan je altijd nog onder begeleiding van iemand die de teletac weet te gebruiken dat gebruiken, maar dat is IMO het laatste wat je moet gebruiken...
Ik zeg overgens niet dat ik voorstander van een cirtoen correctie band of iets met electriciteit of zo ben. Ik ben meer voor het belonen van het goede gedrag, en in eerste instantie het negeren van het slechte, alleen als negeren niet kan dat je mag ingrijpen. maar dat is mijn mening.