Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oprtalj schreef:Ik heb dus 3 honden waarvan ik hier beweer dat ze perfect luisteren en daarnaast nog 1 die dat niet doet. Het zijn dus in totaal 4 honden.![]()
Ik gebruik het woord perfect voor deze 3 honden eigenlijk vooral om het contrast aan te geven met die ene die niet luistert. Wel luisteren deze 3 honden gewoon erg goed. Maar nee, het zijn geen robotjes. Het is echter wel zo dat ik hun zwakke punten ken en door daar op in te spelen de situaties waarin het mis zou kunnen gaan weet te voorkomen. Ik kan me dan ook de tijd niet heugen waarin er iets mis is gegaan.
HardcoreLady schreef:Flippieh; jij bedoelt de teletac? Een kennis van ons had die ook. Heeft bij haar priema gewerkt, de muts probereerde het eerst op zichzelf, want ze wouw zeker weten dat het geen zeer deed.
Nogmaals aan de TS; Is een hek niet gewoon een oplossing?
Poohbeer schreef:Oprtalj schreef:Ik heb dus 3 honden waarvan ik hier beweer dat ze perfect luisteren en daarnaast nog 1 die dat niet doet. Het zijn dus in totaal 4 honden.![]()
Ik gebruik het woord perfect voor deze 3 honden eigenlijk vooral om het contrast aan te geven met die ene die niet luistert. Wel luisteren deze 3 honden gewoon erg goed. Maar nee, het zijn geen robotjes. Het is echter wel zo dat ik hun zwakke punten ken en door daar op in te spelen de situaties waarin het mis zou kunnen gaan weet te voorkomen. Ik kan me dan ook de tijd niet heugen waarin er iets mis is gegaan.
Gelukkig. Ik ben gewoon nog wat minder ervaren in het voorkomen denk ik.
Vanmorgen wel keurig de heren op tijd opdrachten gegeven om hun aandacht af te leiden van een kudde ganzen. Succesvol, maar ik ben lang niet altijd zo wakker nog.
somokkele schreef:Poohbeer : Mag ik je hond niet lenen af en toe, wij hebben last van ganzen op het land (en niet 5 maar echt 1000) die alles kaal vreten, maar............mijn hond vind ze niet interessant en wil ze niet opjagen
Poohbeer schreef:somokkele schreef:Poohbeer : Mag ik je hond niet lenen af en toe, wij hebben last van ganzen op het land (en niet 5 maar echt 1000) die alles kaal vreten, maar............mijn hond vind ze niet interessant en wil ze niet opjagen
Haha, de herder hier vind het geweldig en de rott-mix (beauceron) gaat mee voor de lol. Die dingen vliegen toch wel weg en zodra ik dan fluit komen ze beide terug crossen.
De ganzen zijn hier idd een flink aantal weken weggeweest, nu ik daar een aantal weken niet heb gelopen zijn ze weer terug en kwamen we gister dus weer 3 groepen ganzen tegen....de eerste 2 groepen weten nu dat we nog steeds in de buurt zijn nu![]()
baroen schreef:HardcoreLady schreef:Flippieh; jij bedoelt de teletac? Een kennis van ons had die ook. Heeft bij haar priema gewerkt, de muts probereerde het eerst op zichzelf, want ze wouw zeker weten dat het geen zeer deed.
Nogmaals aan de TS; Is een hek niet gewoon een oplossing?
nee ze bedoeld denk ik de petsafe ( http://www.petsafe.nl/)
of iig een of ander merk electric fence