griebels schreef:Voor de 100e keer weet ik dat dat in 1993 bepaald is. Probleem is echter dat ik toen 17 was en helemaal nog niet met dat soort dingen bezig was. Blijf er aub niet over doordrammen, nogmaals: ik ben het met je eens ik vind alleen dat ze eerlijker moeten zijn tov de honden en de mens maar meer moeten straffen!
Ik wil er niet over doordrammen maar feit was wel dat in 1993 er maar heel weinig hondenmensen zichzelf druk maakte over deze wet.
Het enige wat ik probeer te zeggen is dat je die wet helaas niet meer terug kan draaien maar wel kan voorkomen dat er meer honden de dupe van worden.
Dat laatste vind ik persoonlijk op het moment het allerbelangrijkste.
Iedereen probeert hier op alles en iedereen de schuld af te schuiven terwijl de enige schuldigen zijn degene die dit soort honden fokken en kopen.
Als jij door het rode licht rijdt en een bekeuring krijgt kun je de wet wel de schuld gaan geven maar dat is niet erg logisch lijkt me? Heeft ook weinig zin om dan hele discussies te gaan voeren over het feit dat het zo gemeen is dat je niet door het rode licht mag rijden.
En als iemand je kwaad wilt doen je hond valt aan moet dat ook binnen proporties blijven.
Zorgt de hond voor teveel schade dan loop je ook nog eens risico's, ook dat is de wet en niet iets wat ik zelf verzonnen heb voordat jullie de boodschapper weer aan gaan vallen

Je mag je hond niet als wapen gebruiken.
Wat voor honden je ook hebt, je komt altijd mensen tegen die belachelijke opmerkingen maken:
Mijn Australian Cattle Dog wordt vaak voor een oude grijze bastaard uitgemaakt en mijn Chihuahua's heel vaak voor lelijke schoothondjes of ratjes. Ze doen maar, ik heb die honden niet voor hun gekocht dus vind het volstrekt onbelangrijk wat een ander over mijn honden zegt.
Toen ik in de jaren 70 met de Duitse Herders liep moest ik ook altijd aanhoren hoe gevaarlijk dit soort honden waren en dat ze allemaal ooit hun eigen baas een keer zouden grijpen.
Tegen de tijd dat ik me druk ga maken over dit soort mensen mogen ze me laten opnemen