nieuw konijntje, moet klein zijn maar welk ras??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: nieuw konijntje, moet klein zijn maar welk ras??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:44

ok want wij hebben namelijk een tijd terug op school heel veel hazen jongen (getattoeerd verkocht) en dacht misschien heb jij er een... want op de foto op marktplaats leek de laatste er erg op

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 17:55

bij deze wil ik iedereen bedanken voor de goede raad welk konijntje het moest worden...

vandaag kwam ik zo'n schatje tegen, die kon ik niet achter laten... dus heb ik mn moeder mee genomen met een smoes (want ze wilde een dwerg en das dit dus niet Haha!)
en ze was er ook weg van!!! en toen hebben we ter plekke besloten dat we geen dwerg zouden nemen maar deze!! het is een vrouwtje van ongeveer 8 a 9 weken en het is rasloos (ja ik weet het rasloos terwijl ik altijd van de raskonijnen ben Haha!)

Afbeelding

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:32

Heeey!
Leuk nijntje, waar heb je haar vandaan? Zijn jullie ook nog van plan om een 2e konijn erbij te halen, aangezien konijnen heel erg sociale dieren zijn?!
Trouwens, op de foto lijkt ze wel wat ouder dan 8 a 9 weken, k zou dr eerder 12 weken schatten Lachen ...
Groetjes,
Naatje

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:53

2de konijn weten we nog niet...
en de leeftijd is helaas nooit helemaal zeker aangezien ze uit een winkel komt...

zelf ben ik echt geen voorstander van dieren uit een winkel maar ja als je verlieft wordt wat moet je dan??

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:24

Tsjah, dan kan je natuurlijk niks anders doen he Haha! ik wens je iig veel plezier met dr Lachen! En dan maar hopen dat ze niet ziek, zwanger, oid is ...
Groetjes,
Naatje

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 14:40

nee ziek is ze niet, dat heb ik zorgvuldig gechecked... en zwanger tja daar is ze nog net te jong voor... want ze is zeker weten nog geen 3 maand! en anders tja dat heb ik er zomaar 2... Haha! (nadat je de rest verkoopt, nee geintje hoop niet dat ze zwanger is das niet gezond)

we zien wel, tis een schatje maar nog een beetje voorzichtig naar dr omgeving toe maar das normaal

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:12

Konijnen laten niet zo snel blijken dat ze ziek zijn Lachen ik had ooit een ziek konijn gekocht, ze was hartstikke vrolijk, ze mankeerde niks en opeens lag ze verlamd in dr hok ... Ook omdat konijnen vluchtdieren zijn, kunnen ze het heel goed verbergen als ze ziek zijn, vooral om de groep niet in gevaar te brengen ...
Maar goed, we moeten nou niet meteen van het ergste uit gaan Tong uitsteken ...
Groetjes,
Naatje

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 10:21

idd ik ga niet van het ergste uit, moet wel zeggen dat ik nu veel voorzichtiger ben met haar omdat mn oude konijntje nog maar net dood is.
elke keer als er dan iets geks gebeurt denk ik; oh nee he alsjeblieft niet!!
maar niks aan de hand!!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:43

Das mooi Lachen!
Jah van dat soort gedachtens heb k ook vaak gehad, vooral nadat er een groot konijnensterven bij mij uitgebroken is (oorzaak is na enkele onderzoeken nog steeds niet gevonden ...). Liggen ze lekker te slape, komt baasje aangerend om te kijken of ie nog leeft ...
Gr.
Naatje

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:14

Nathachou schreef:
Heeey!
Leuk nijntje, waar heb je haar vandaan? Zijn jullie ook nog van plan om een 2e konijn erbij te halen, aangezien konijnen heel erg sociale dieren zijn?!

Dat vraag ik me ook af.. heb het topic niet helemaal doorgelezen, excuses als ik er over heen gelezen heb. Ben zelf absoluut GEEN voorstander van dieren alleen huisvesten, sociale dieren die gewend zijn in groepen te leven hoor je dus gezelschap te geven. Ook al geef je je diertje heel veel aandacht, heeft het een ruim hok en wordt hij goed verzorgt, je kunt hem niet de zorg en aandacht geven zoals een soortgenootje dat doet.

Ik plaats even een link naar een artikel over eenzaamheid bij dieren, wellicht goed om te lezen.
http://www.sophiavereniging.nl/eenzamed ... apport.pdf

Ik las trouwens ook dat je liever geen dier had uit een opvang, jammer! Ik heb zelf twee cavia´s uit een opvang gehaald, toen slechts 7 weken oud. Het zijn fantastische diertjes, super sociaal, lekker vrolijk en tot nu toe helemaal gezond. Cavia nummer 3 uit de opvang komt er dan ook aan Bloos

Dit was niet als kritiek bedoeld, dus ik hoop niet dat je het zo opvangt!! Wel een super leuk konijntje, veel plezier ermee Knipoog

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 14:17

ja opvang is denk ik meer persoonlijk... de een wil het wle en de ander niet...

en een konijntje alleen ja ik heb al eerder gezegd ik wil er 2 maar eerst mams ff ompraten... en nee helaas die teksten over eenzame konijntjes helpen niet... Haha! (beetje eigenwijze mams)
maar eigenlijk wil ik er dus nog wle 1 bij het hok is toch groot zat, maar we zijn nog op zoek...
en dat had ik geloof ik al eerder ergens neergezet maar geeft niet...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:11

Sluit je moeder anders eens een week alleen op.. Misschien dat ze er dan anders over denkt...

Waarom is de mens zo egoistisch?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 16:07

nou dat is een beetje onorthodoxe manier vind je niet...

ja waarom sómmige mensen zo egoistisch zijn kan ik je niet vertellen misschien moet je ze het vragen Tong uitsteken

maar goed een 2de konijn is beter dat weet iedereen hier zo onderhand wel en ik heb al meerdere keren aangegeven dat een 2de er waarschijnlijk nog wel bij...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:44

Waarom zou het voor je moeder onorthodox zijn en voor een konijn niet? Wij meten altijd met twee maten! Een kip op een batterij is zielig maar een goudvis in een kom is leuk?! Terwijl de kip met meer zit en ook nog eens zuurstof heeft!! Wat de vis dus bijna niet heeft.

Tuurlijk snap ik dat jij het wel wilt, maar zolang je thuis woont bepaalt je moeder wat je wel en niet mag! Ik mag ook geen twee konijnen momenteel, dus heb ik geen konijnen! Dat liever dan 1, daar plezier ik alleen mezelf mee!

Misschien helpt het mee voor je moeder om te zeggen dat twee niet veel meer moeite kost dan 1, oke iets meer ruimte maar niet de ruimte van 2 x 1 konijn! En wat je nou helemaal aan voer en strooisel meer kwijt bent, daar is over heen te komen!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 14:18

sorry maar krijg een beetje het idee dat jij nogal gefrustreerd bent over het feit dat niet iedereen weet dat 2 konijnen beter is en daarom maar in elk topic over konijnen blijft roepen dat 2 beter is als 1....

zoals je kunt lezen heb ik al meerdere malen aangegeven dat een 2de konijn welkom is maar dat ik er nu nog maar 1 heb, en dat mn moeder het ook goed moet vinden. vind het erg kortzichtig om dan gelijk te zeggen dat ik mn moeder in een hokkie van 3 bij 4 moet stoppen voor een week, waarom doe je het dan niet bij je eigen moeder als jij er ook maar 1 mag....
en ook heb ik al aangegeven dat nu zo onderhand de mensen in dit topic wel weten dat 2 beter is als 1... ik zou het ook waarderen als je nu gewoon daarmee stopte, want als je een konijn met elk diersoort gaat vergelijken ga je een beetje ver...

als je het allemaal zo zielig en oneerlijk vind en egoistisch sluit je dan aan bij een organisatie, richt er zelf 1 op en ga informatie rondvertellen op markten en scholen etc... dan maak je je tenminste nuttiger dan hier maar steeds hetzelfde te blijven roepen terwijl ik je zelf heb geschreven dat ik dat heus wel weet en er niet constant aan herinnerd hoef te worden.

alvast bedankt.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:23

Lezen is voor jou heel moeilijk he?

Doei, doei

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 14:26

ja ik lees heus wel dat je ideeen geeft om me moeder te laten zien waarom en ik weet ook wle dat 2 konijnen bijna niks meer kost maar je komt gelijk met rare dingen zoals me moeder opsluiten in een hokkie... sorry maar dat vind ik gewoon stomme en nuttelose dingen om te zeggen en ik mag daar best op reageren

nederland is tenslotte nog steeds een vrij land...

maar goed laten we het maar bij houden dat jij een beetje gefrustreerd bent en ik niet kan lezen... Clown

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:29

Zal ik je dan ook nog teleurstellen dat ik niet gefrustreerd ben?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 14:31

Ach gut doe een poging zou ik zeggen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:41

Konijnen raken gefrustreerd van alleen zitten, ik niet Vork

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 14:42

weet ik waarom denk je dat ík een 2de wil??!!
Frusty

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:44

Je vraagt er gewoon om! Heb toch al eerder gezegd dat ik dacht dat jij dat zelf wel zou willen?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 14:48

jee dat heb ik echt wle gelzen hoor, maar wat ik nogal "apart" (om het maar ff makkelijk uittedrukken) vond was dat jij gelijk me moeder in een hokkie stoppen als voorbeeld geeft en gelijk de hele boerderijdieren er bij haald... bedoel als jij 1 keer aangeeft dat 2 beter is en ik daarna plaats dat ik dat weet en dat ook heel graag wil maar alleen nog ff me moeder moet overhalen hoef je toch niet gelijk vreemde ideen als optie te geven??
dan kun je toch ook normale opties geven...
je kwam gewoon aan de verkeerde persoon met vekreerde ideen en dat moet je bij mij niet doen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:53

Ken jij het begrip humor? Nee zeker?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 14:55

als er iemand humor kent dan ben ik het wel, en ik had er heus wel om kunnen lachen als je niet mn moeder als voorbeeld had gebruikt, zoiets schiet bij in het verkeerde keelgat.

dan gaan al mn stekels omhoog en dan ben ik niet meer grappig ff...
zonder dat over me moeder.. ja dan had ik om je kunnen lachen...