Nathachou schreef:Heeey!
Leuk nijntje, waar heb je haar vandaan? Zijn jullie ook nog van plan om een 2e konijn erbij te halen, aangezien konijnen heel erg sociale dieren zijn?!
Dat vraag ik me ook af.. heb het topic niet helemaal doorgelezen, excuses als ik er over heen gelezen heb. Ben zelf absoluut GEEN voorstander van dieren alleen huisvesten, sociale dieren die gewend zijn in groepen te leven hoor je dus gezelschap te geven. Ook al geef je je diertje heel veel aandacht, heeft het een ruim hok en wordt hij goed verzorgt, je kunt hem niet de zorg en aandacht geven zoals een soortgenootje dat doet.
Ik plaats even een link naar een artikel over eenzaamheid bij dieren, wellicht goed om te lezen.
http://www.sophiavereniging.nl/eenzamed ... apport.pdf
Ik las trouwens ook dat je liever geen dier had uit een opvang, jammer! Ik heb zelf twee cavia´s uit een opvang gehaald, toen slechts 7 weken oud. Het zijn fantastische diertjes, super sociaal, lekker vrolijk en tot nu toe helemaal gezond. Cavia nummer 3 uit de opvang komt er dan ook aan
Dit was niet als kritiek bedoeld, dus ik hoop niet dat je het zo opvangt!! Wel een super leuk konijntje, veel plezier ermee