Wat fijn dat het weer beter gaat met je konijntje! Hopelijk gaat ie gauw weer zijn goede voedingstoffen eten!
Helaas heeft mijn konijn hetzelfde probleem. Hij heeft er al zo'n 3 jaar last van. We weten niet precies wat de oorzaak is, maar hij heeft eens in de zoveel tijd last van kolieken. Hij eet dan ook neit meer en heeft veel pijn. We zijn er al meerdere malen voor naar de DA geweest, maar die zegt dat darm inmobiliteit is. Daarnaast heeft hij haken op zijn kiezen, die hem soms veel pijn kunnen veroorzaken. Hierdoor krijgt hij stress, waardoor hij weer extra pijn krijgt in zijn darmen. Hiervoor moeten we ongeveer om de 2 maanden naar de DA, om zijn haken eraf te laten knippen.
Laatst was het ook weer erg met hem. Hij kreeg toen 2 dagen achter elkaar last van kolieken. Hij at en dronk weinig tot niets. We zijn toen gelijk naar de DA gegaan. Die heeft toen onderhuids water ingebracht zodat hij weer wat vocht kreeg. Daarnaast heeft ie pijnstiller gekregen en ik moest hem 2 weken lang medicijnen toedienen. Gelukkig kreeg hij na 3 dagen weer keutels en hij eet en drinkt ook weer goed.
Konijnen kunnen hier helaas wel dood aan gaan. Mijn konijn is denk ik erg sterk en heeft een grote wil om te leven, want hij is nu bijna 6 jaar, maar heeft hier vanaf zijn 3de al last van. Gelukkig komt het maar eens in de zoveel tijd voor en heeft ie het meerendeel van de tijd gewoon een leuk leventje.