Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miriano schreef:En voor hetzelfde heeft die Jack eerst iets gedaan?
Miriano schreef:Dus als je paard je schopt of je kat je krast of een mens een grote fout begaat; afmaken die zooi?
Kans is namelijk groot dat ie het weer doet.
Ik ben het er dus niet mee eens.
malie schreef:de reden dat veel honden jacky's pakken is omdat hun lichaamstaal niet correct is (staart). ze stralen zo dominatie uit en veel honden pikken dat niet en grijpen ze de jack.
En jacky's denken dat ze god zijn vaak
Toeties schreef:En niemand weet hoe het precies is gegaan??
goede discussie dan!! top
Citaat:Hondendrama 4: Brute dood hond Mini klap voor gezin Bemmel
Door MARC VAN ONNA
Dinsdag, 1 augustus 2006 - BEMMEL - Heleen en Rob Haker uit Bemmel kregen zondag de schrik van hun leven toen er een hond over het tuinhek sprong die hun Jack Russell doodbeet. „Machteloos moesten we toezien hoe ons vierde gezinslid werd afgeslacht.“
Heleen Haker wist niet hoe ze het had toen ze zondag lag te zonnen in haar achtertuin op Klein Rome in Bemmel, en er een grote, uit de buurt ontsnapte hond over het tuinhek sprong. Het beest greep vervolgens met zijn kaken Hakers hond Mini bij het middenrif. De Jack Russell kon zich loswringen en vluchtte de keuken in maar was daar ook niet veilig. De viervoeter overleefde de aanval niet. Gisterochtend werd het dier afgevoerd naar het dierencrematorium. Bloedvlekken op het terras getuigen van het gebeurde.
De Hakers zijn geschokt. Ze zagen Mini als ‘vierde gezinslid’.
Politiewoordvoerder Ronald van der Leeden zegt dat de hond die Mini heeft gedood waarschijnlijk een Amerikaanse buldog is. De hond is na het incident in handen van de dierenambulance gegeven en later aan de eigenaar teruggegeven, met een officiële waarschuwing. Dat is volgens Van der Leeden als een ‘gele kaart’: „Een volgende keer wordt het dier in beslag genomen."
Rob Haker vindt die gang van zaken ‘onverkwikkelijk’. In zijn ogen moet de aanvaller worden afgemaakt. Maar zo zit volgens de Dierenbescherming de wet niet in elkaar. Woordvoerder Jelko Ruijter: „De eigenaar van een ‘daderhond’ kan niet worden vervolgd, tenzij hij het dier met opzet op het ‘slachtoffer’ af heeft gestuurd.“
Wordt een hond toch in beslag genomen dan schakelt de politie een deskundige in die de ‘dader’ schouwt. Daarna wordt beslist of de hond in leven blijft. Ruijter is het daar niet zonder meer mee eens. „Onze ervaring is dat honden al te gemakkelijk worden afgemaakt. Wij pleiten daarom voor een karaktertest.“
Cor Stoffelen van de dierenambulance Midden-Betuwe, was er zondag bij. Hij zegt dat er met het karakter van de buldog niks mis is. „Het is een schat van een hond die de Jack Russell een pittige beet heeft gegeven. Dergelijk gedrag is honden eigen. Mensen hebben ook wel eens ruzie. Daarmee wil ik trouwens het gevoel van de eigenaar van Mini niet wegpoetsen, zelf zou ik ook boos zijn als mijn hond was doodgebeten. De eigenaar van de buldog moet denk ik voortaan beter opletten en het dier muilkorven.“
bron:
http://www.gelderlander.nl/
jiehaaa schreef:Miriano schreef:En voor hetzelfde heeft die Jack eerst iets gedaan?
Als ik het goed meegekregen heb, is die amstaff de tuin ingesprongen waar die Jack woonde, en heeft hij hem direct gegrepen en verscheurd.
Wat mij betreft: afmaken dat beest. Direct en zonder pardon, geen sentimenteel geleuter.
Ook al zei die kennelhouder dat het beestje ZOOOO lief is... Wat een geitenwollensok zeg. Niet van deze wereld.
edit: typfoutjes
Oprtalj schreef:Ik heb geen mening over dit geval op zich, daar ik niet weet hoe het hier precies is gegaan.
Ik vind echter niet dat een hond die de dood van een andere hond 'op zijn geweten' heeft per definitie slecht is. Een correctie die een grotere hond uitdeelt aan een kleinere hond, kan onbedoeld harder aankomen. Het is helemaal niet gezegd dat de grotere hond dat dan met de intentie om te doden heeft gedaan.
Wat ik ook onzin vind is dat er door sommigen gelijk een lijn wordt getrokken naar agressie t.o.v. kinderen. Zelfs áls het voorval is voortgekomen uit daadwerkelijke agressie van de hond t.o.v. een soortgenoot, dan staat dit nog los van agressie t.o.v. kinderen.
Runningkawa schreef:Dus jij vind het normaal dat een grote hond over het tuinhek jou tuin inspringt en daar je hond afmaakt?
Wat als daar volgene keer een kindje in de zandbak zit die vorige week verkeerd naar hem heeft gekeken?
runningkawa schreef:Maar sprong die van jou zomaar over het hek?
Want dat vind ik wel een verschil.
gewoon op straat elkaar tegen komen en 2 los lopende honden.
Of een hond die zonder pardon een anders prive in springt
Runningkawa schreef:Een hond die zomaar een ander dood, hoort niet zomaar weer op straat te komen.
Marshaha schreef:wel terretorium toch