Jack russel dood gebeten door amerikaansebuldog...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: Jack russel dood gebeten door amerikaansebuldog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:16

Moet je ze ook niet met elkaar laten spelen...
Ik weet niet hoe het verder gebeurd is enzo
Maar Jack Russels zijn ook niet altijd even lief...die bijten ook wel eens weet ik. Elk soort hond kan bijten
En als deze twee honden beide een andere eigenaar hebben en ze ze samen lieten spelen (los laten lopen) vind ik het eigen schuld...moet je je hond maar bij je houden

Maar weet het verhaal verder niet...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:17

Miriano schreef:
En voor hetzelfde heeft die Jack eerst iets gedaan?

Als ik het goed meegekregen heb, is die amstaff de tuin ingesprongen waar die Jack woonde, en heeft hij hem direct gegrepen en verscheurd.

Wat mij betreft: afmaken dat beest. Direct en zonder pardon, geen sentimenteel geleuter.

Ook al zei die kennelhouder dat het beestje ZOOOO lief is... Wat een geitenwollensok zeg. Niet van deze wereld.

edit: typfoutjes
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 06-08-06 17:25, in het totaal 2 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:22

Miriano schreef:
Dus als je paard je schopt of je kat je krast of een mens een grote fout begaat; afmaken die zooi?
Kans is namelijk groot dat ie het weer doet.

Ik ben het er dus niet mee eens.

Dat is geen goede vergelijking. Dit was "meant to kill".

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:51

En niemand weet hoe het precies is gegaan??

goede discussie dan!! top

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:53

malie schreef:
de reden dat veel honden jacky's pakken is omdat hun lichaamstaal niet correct is (staart). ze stralen zo dominatie uit en veel honden pikken dat niet en grijpen ze de jack.
En jacky's denken dat ze god zijn vaak

DAn kunnen ze corrigeren. Dat is nog altijd geen excuus om een hond dood te bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:56

Toeties schreef:
En niemand weet hoe het precies is gegaan??

goede discussie dan!! top

Citaat:
Hondendrama 4: Brute dood hond Mini klap voor gezin Bemmel
Door MARC VAN ONNA

Dinsdag, 1 augustus 2006 - BEMMEL - Heleen en Rob Haker uit Bemmel kregen zondag de schrik van hun leven toen er een hond over het tuinhek sprong die hun Jack Russell doodbeet. „Machteloos moesten we toezien hoe ons vierde gezinslid werd afgeslacht.“

Heleen Haker wist niet hoe ze het had toen ze zondag lag te zonnen in haar achtertuin op Klein Rome in Bemmel, en er een grote, uit de buurt ontsnapte hond over het tuinhek sprong. Het beest greep vervolgens met zijn kaken Hakers hond Mini bij het middenrif. De Jack Russell kon zich loswringen en vluchtte de keuken in maar was daar ook niet veilig. De viervoeter overleefde de aanval niet. Gisterochtend werd het dier afgevoerd naar het dierencrematorium. Bloedvlekken op het terras getuigen van het gebeurde.

De Hakers zijn geschokt. Ze zagen Mini als ‘vierde gezinslid’.

Politiewoordvoerder Ronald van der Leeden zegt dat de hond die Mini heeft gedood waarschijnlijk een Amerikaanse buldog is. De hond is na het incident in handen van de dierenambulance gegeven en later aan de eigenaar teruggegeven, met een officiële waarschuwing. Dat is volgens Van der Leeden als een ‘gele kaart’: „Een volgende keer wordt het dier in beslag genomen."

Rob Haker vindt die gang van zaken ‘onverkwikkelijk’. In zijn ogen moet de aanvaller worden afgemaakt. Maar zo zit volgens de Dierenbescherming de wet niet in elkaar. Woordvoerder Jelko Ruijter: „De eigenaar van een ‘daderhond’ kan niet worden vervolgd, tenzij hij het dier met opzet op het ‘slachtoffer’ af heeft gestuurd.“

Wordt een hond toch in beslag genomen dan schakelt de politie een deskundige in die de ‘dader’ schouwt. Daarna wordt beslist of de hond in leven blijft. Ruijter is het daar niet zonder meer mee eens. „Onze ervaring is dat honden al te gemakkelijk worden afgemaakt. Wij pleiten daarom voor een karaktertest.“

Cor Stoffelen van de dierenambulance Midden-Betuwe, was er zondag bij. Hij zegt dat er met het karakter van de buldog niks mis is. „Het is een schat van een hond die de Jack Russell een pittige beet heeft gegeven. Dergelijk gedrag is honden eigen. Mensen hebben ook wel eens ruzie. Daarmee wil ik trouwens het gevoel van de eigenaar van Mini niet wegpoetsen, zelf zou ik ook boos zijn als mijn hond was doodgebeten. De eigenaar van de buldog moet denk ik voortaan beter opletten en het dier muilkorven.“

bron:
http://www.gelderlander.nl/

De grote hond is dus in het prive terrein van de russell gesprongen.

Ik vind dan echt dat die grote afgemaakt dient te worden, want dat is geen normaal gedrag

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:10

jiehaaa schreef:
Miriano schreef:
En voor hetzelfde heeft die Jack eerst iets gedaan?

Als ik het goed meegekregen heb, is die amstaff de tuin ingesprongen waar die Jack woonde, en heeft hij hem direct gegrepen en verscheurd.

Wat mij betreft: afmaken dat beest. Direct en zonder pardon, geen sentimenteel geleuter.

Ook al zei die kennelhouder dat het beestje ZOOOO lief is... Wat een geitenwollensok zeg. Niet van deze wereld.

edit: typfoutjes

Dat had ik nog niet meegekregen Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:49

Die hond had afgemaakt moeten worden!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:53

Absoluut. Volgens mij doen ze dat normaliter ook in dergelijke gevallen, of alleen als ze een mens aangevallen hebben?
Dat het in dit geval niet gebeurd is, vind ik onverteerbaar.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:48

Afmaken!?? Echt niet.
Dat zag en hoorde ik die vrouw (eigenaresse terrier) ook zeggen. Zo van: gelijke monniken gelijke kappen Koe
Dus zij hun hondje kwijt en die andere mensen ook maar?? Erg subjectief.

Misschien kennen de honden elkaar en is de terrier bijv al een aantal malen vervelend geweest richting de bulldog. Misschien dat de bulldog nu het terriertje zag.. of dat de terrier 'uitdagend' aan het blaffen was. Wij weten het niet.
Ik maak er mijn voorstelling van. Heb nl een dominante hond en kan me zoiets voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:55

Dus jij vind het normaal dat een grote hond over het tuinhek jou tuin inspringt en daar je hond afmaakt?

Wat als daar volgene keer een kindje in de zandbak zit die vorige week verkeerd naar hem heeft gekeken?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:58

Het is een naar verhaal
maar wat ik me afvraag in dit verhaal: is de dog ontsnapt uit eigen tuin en aan de wandel gegaan
Of was de eigenaar de hond onaangelijnd aan het uitlaten.
je weet niet welke situatie er zich daar voordeed vind het moeilijk om er wat over te zeggen

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:03

Ik vind dat je de Amerikaanse bulldog moet afmaken. De jack russel is DOOD gebeten. Ook al weet je niet wat er gebeurt is. Dan is de Amerikaanse Bulldog nog gevaarlijk. Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:04

Ook nu ik het "hele" verhaal ken, vind ik nog steeds dat die hond afgemaakt moet worden.
Wat de reden ook mag zijn, en hond heeft NOOIT over een tuinhek te springen en een andere hond te pakken. Dan zit er al wat gruwelijk fout bij zo'n beest.

En dat gezemel over een "gele kaart".. Daar heb je wat aan, als het de volgende keer jouw hond of erger nog, je kind is!
Het verweer van de dierenambulance vind ik ook onzinnig, een schat van een hond springt gewoon níet over tuinhekken heen!
Wij hebben ook krengen in de buurt lopen, maar die zijn nog nooit over tuinhekken of wat heen gegaan. Dat zegt dus al genoeg, en dit zou dan nog een schat van een hond zijn? Kom op zeg.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:10

Oprtalj schreef:
Ik heb geen mening over dit geval op zich, daar ik niet weet hoe het hier precies is gegaan.
Ik vind echter niet dat een hond die de dood van een andere hond 'op zijn geweten' heeft per definitie slecht is. Een correctie die een grotere hond uitdeelt aan een kleinere hond, kan onbedoeld harder aankomen. Het is helemaal niet gezegd dat de grotere hond dat dan met de intentie om te doden heeft gedaan.
Wat ik ook onzin vind is dat er door sommigen gelijk een lijn wordt getrokken naar agressie t.o.v. kinderen. Zelfs áls het voorval is voortgekomen uit daadwerkelijke agressie van de hond t.o.v. een soortgenoot, dan staat dit nog los van agressie t.o.v. kinderen.

ik ga met jou mee

wij hebben 4 jaar een bullterrier gehad (helaas overleden aan kanker vorig jaar) die is 3 jaar lang gebeten geworden door klein keffertje van overbuurvrouw.
en na 3 jaar gebeten te zijn geworden, deed ze een keer wat terug (hondje had verder niets overigens, maar had ook fout kunnen gaan)
met als gevolg dat wij een valse pitbull hadden volgens de buurt, en mensen gewoon terug naar binnen gingen als wij ons rondje liepen
Totaal onterecht al vraag je het mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:15

Maar sprong die van jou zomaar over het hek?

Want dat vind ik wel een verschil.

gewoon op straat elkaar tegen komen en 2 los lopende honden.
Of een hond die zonder pardon een anders prive in springt

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:46

Runningkawa schreef:
Dus jij vind het normaal dat een grote hond over het tuinhek jou tuin inspringt en daar je hond afmaakt?
Wat als daar volgene keer een kindje in de zandbak zit die vorige week verkeerd naar hem heeft gekeken?

Ik heb niet gezegd dat ik dat normaal vind...
Een kind zal ook een ander verhaal zijn..
Je weet niet wat er is gebeurd, wie weet heeft de eigenaar van de bulldog de hond aangezet!? En wat is een tuinhek? Eentje van 1 meter of eentje van 20cm? enz enz Ze zullen ook wel gevochten hebben, de terrier en de bulldog.. Kennelijk is het van buiten naar binnen verplaatst, wat deden de eigenaren?
Wie kent het ECHTE verhaal? Wij toch niet?

Ik praat het heus niet goed, maar wij kunnen alleen gissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:02

Ik heb in die zin weinig te gissen, ik zie maar een paar feiten

prive terrein --> dood

Als je daar je hondje niet meer veilig kunt laten lopen, waar dan nog wel?
Wat moet je dan voortaan?

Maakt mij dus erg weinig wat er van te voren gebeurd is.
Hoe fout die jack russell ook zou zijn geweest.
Hij was nu op prive terein en daar hoort geen andere hond ff op te komen.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:12

runningkawa schreef:
Maar sprong die van jou zomaar over het hek?

Want dat vind ik wel een verschil.

gewoon op straat elkaar tegen komen en 2 los lopende honden.
Of een hond die zonder pardon een anders prive in springt

nee die van mij sprong zeker niet over een hek

ik vertel dit verhaal ook losstaand van het verhaal van de americ.bull (zoals in de quote staat)

over een hek springen naar priveterrein is niet goed te praten met je eens
maar we weten de historie niet..

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:16

Het zijn en blijven dieren....die kennen geen prive-terrein!

Wederom: historie onbekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:18

Laat ik duidelijk zijn dat ik niets heb tegen bepaalde rassen.
Denk dat vaak de eigenaar de schuld heeft aan een gemene hond.
Als een bij wijze van een teckel dit gedaan had, zou ik hetzelfde zeggen.

Een hond die zomaar een ander dood, hoort niet zomaar weer op straat te komen.

Ik zou het anders gevonden hebben als beide honden niet aan gelijnd los liepen en zo in gevecht kwamen.
Dan zal een klein hondje eerder het onderspit delven.
En aan gezien ik zelf 2 jack russells heb, weet ik dat het etters zijn die denken dat ze 2 meter groot zijn en een gevecht met een grote hond niet uit de weg gaan (al gaan die van ons toch op de rug liggen voor onze herder)

Maar als onze herder ze zonder paron dood bijt, is het jammer maar helaas voor hem...

Historie doet er niet toe, die hond is gevaarlijk.
Hij hoort niet zomaar in de aanval te gaan.
who's next?

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:19

wel terretorium toch

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:24

Ik zie dit hier nu net staan en ik moet even vertellen wat ik vorig jaar heb meegemaakt / gezien op wedstrijd :
1 persoon had 2 grote honden bij ook zo n 'gevaarlijk' ras (maar weet niet meer welk), die honden waren fijn opgeleerd, zaten aan de voet bij het baasje en ook in de tent zelf lagen ze aan de riem naast de stoel van het baasje.

Komt daar de hele tijd zo n jack russel voor bij gerend (zonder riem!!) en ja natuurlijk worden die 2 grote honden dat moe en pakken dat kleine ding aan (niet dood, wel heel wat bijtwonden)

Wie was natuurlijk de kwaaie : die 2 grote "gevaarlijke" honden.

Dat is de grootste larie, hou je hond aan de riem, groot of klein en het was niet gebeurd! Mensen met van die kleine hondjes denken ook dat ze meer mogen en hun hond mogen loslaten, tja dan krijg je dat he...
Ik heb een duitse dog en als zo een klein 'mormel' constant voor hem staat te springen en ambetant loopt te doen, dan valt hij ook uit. Hou alle honden netjes aan de riem op openbare plekken zoiets gebeurd niet...

Ik weet nu niet wat de situatie was in dit geval, maar dit wilde ik toch ff kwijt!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:25

Runningkawa schreef:
Een hond die zomaar een ander dood, hoort niet zomaar weer op straat te komen.

Wie zegt dat dit zo is, 'zomaar'? Ik zie mijn hond regelmatig met zn knuffel schudden.. Nou als dat een echt hondje is, breekt ie gelijk zn nekkie. Een hond is geen mens.
Mijn hond pakt ook andere honden, puur uit dominantie. Een tijd geleden ook een terrier. Beiden los, de andere ook in gevecht. Ik dacht al aan het ergste. Maar werd gelukkig geen heel echt gevecht.
(Mensen stonden later wel bij me op de stoep: gingen naar de dierenarts .. en later stonden ze er weer.. met de rekening! Boos! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:28

Marshaha schreef:
wel terretorium toch

wat bedoel je daarmee

Dani001, Toch zou ik niet de eigenaar willen zijn van zo'n bijt graag beest
Geef mij maar eentje die wel wat kan hebben

Zomaar,
omdat de jack op prive terrein is
Wat hij daar doet is de jack zijn zaak. Al keft hij daar de hele buurt bij elkaar (niet fijn voor de bueren, maar das een ander onderwerp)
de eigenaar van die grote moet hem maar bij houden
Nou dat doet hij niet, dan is hij met die hond dus een gevaar voor iedereen.