Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendel schreef:en ik geloof dat je 'als' je wel onder de pittbullwet valt dat je je hond niet kwijt bent hoor! Even laten helpen dat je er niet mee kan fokken en een muilkorf om dan is er niks aan de hand.
Rosita schreef:Wendel schreef:en ik geloof dat je 'als' je wel onder de pittbullwet valt dat je je hond niet kwijt bent hoor! Even laten helpen dat je er niet mee kan fokken en een muilkorf om dan is er niks aan de hand.
Als je hond voor 1993 geboren is klopt dit ja. Geboren na 1993 mogen niet meer gehouden worden.
Wendel schreef:
Pardon hoor, zal nooit weer iets zeggen waar ik geen verstand van heb. Maar zo heb ik het gehoord. Kan dus zijn dat het niet goed is, ben blij dat jullie het allemaal wel weten. Maar dan blijf ik het een beetje zielig voor de TS vinden. Die direct word gewaarschuwd over de 'gevaren' van deze pup. Laat haar gewoon blij zijn met de pup.
baroen schreef:Citaat:roep nou niet iets over zaken waar je dus niet voldoende over weet.
ALS je hond onder de rad valt, ALS je bv verlinkt word of aangehouden word, ben je je hond gewoon kwijt, muilkorf is helemaal niet aan de orde, castreren ook niet, een hond die onder de RAD valt is gewoon simpelweg verboden in Nederland.Citaat:Pardon hoor, zal nooit weer iets zeggen waar ik geen verstand van heb. Maar zo heb ik het gehoord. Kan dus zijn dat het niet goed is, ben blij dat jullie het allemaal wel weten. Maar dan blijf ik het een beetje zielig voor de TS vinden. Die direct word gewaarschuwd over de 'gevaren' van deze pup. Laat haar gewoon blij zijn met de pup.
ik zei :voldoende over weet, zeker over dit onderwerp, stel dat men aanneemt wat jij zegt? en je hebt het dus fout, dan kan dat dus nare situaties creeren.
en het gaat niet om zielig voor de TS , het gaat erom dat ze niet over 6 maanden eentopic hoeft te openen dat haar hondje is afgepakt, dat zou pas "zielig"zijn.
IMJ schreef:Wendel schreef:
Pardon hoor, zal nooit weer iets zeggen waar ik geen verstand van heb. Maar zo heb ik het gehoord. Kan dus zijn dat het niet goed is, ben blij dat jullie het allemaal wel weten. Maar dan blijf ik het een beetje zielig voor de TS vinden. Die direct word gewaarschuwd over de 'gevaren' van deze pup. Laat haar gewoon blij zijn met de pup.
Vind ik ook wendel.
Ik heb een fotootje geknipt en geplakt en ik zie toch echt een beetje jack in je pupje! En dat kan ook niet anders want dat is ie voor de helft! Een pit bull heeft andere ogen, wat verder uit elkaar en ze lopen wat smaller toe (naat buiten).
Misschien moet je gewoon eens bellen met een DA, eens vragen of er iets met een paspoort oid te doen valt?
Bij mij in de buurt wonen 2 oude pitbull teefjes (de 1 is 16 en de andere weet ik niet meer) Ze zijn nog nooit aangegeven!
Nogmaals, probeer toch van je pup te genieten.
IMJ schreef:Misschien moet je gewoon eens bellen met een DA, eens vragen of er iets met een paspoort oid te doen valt?
Citaat:ik zei :voldoende over weet, zeker over dit onderwerp, stel dat men aanneemt wat jij zegt? en je hebt het dus fout, dan kan dat dus nare situaties creeren.
en het gaat niet om zielig voor de TS , het gaat erom dat ze niet over 6 maanden eentopic hoeft te openen dat haar hondje is afgepakt, dat zou pas "zielig"zijn.
Citaat:Hallo wat wil je nu dat ik zeg dan???? Ik heb toch gezegt dat ik het fout had, blijf er even op wiijzen dat jij het bij het rechte eind hebt. Dat weten we nu wel. Nou nergens om hoor. Maar het feit blijft dat de pup al bij haar thuis is, en wat wil je daar aan doen dan?
baroen schreef:Citaat:ik zei :voldoende over weet, zeker over dit onderwerp, stel dat men aanneemt wat jij zegt? en je hebt het dus fout, dan kan dat dus nare situaties creeren.
en het gaat niet om zielig voor de TS , het gaat erom dat ze niet over 6 maanden eentopic hoeft te openen dat haar hondje is afgepakt, dat zou pas "zielig"zijn.Citaat:Hallo wat wil je nu dat ik zeg dan???? Ik heb toch gezegt dat ik het fout had, blijf er even op wiijzen dat jij het bij het rechte eind hebt. Dat weten we nu wel. Nou nergens om hoor. Maar het feit blijft dat de pup al bij haar thuis is, en wat wil je daar aan doen dan?
mijn hemel, op deze manier ga ik verder helemaal geen "gesprek" met jou aan, reageer eens een beetje normaal wil je ..
Desiree schreef:pas maar goed op hem, want als ik hem zie, schoep ik hem mee! Het is een pracht van een hondje!
pubelia schreef:ik heb nog wel een tip maar die ga ik niet op internet zetten dus hiervoor een pb...
ThePast03 schreef:pubelia schreef:ik heb nog wel een tip maar die ga ik niet op internet zetten dus hiervoor een pb...
Ben wel benieuwd naar die tip, ben bang dat het weer valse hoop geven is.
Ken een hoop van die tips, maar die halen helemaal niets uit als je hond in beslag genomen wordt.
En in de wet staat het toch echt anders over het "meelopen" op hondenclubs
ThePast03 schreef:pubelia schreef:ik heb nog wel een tip maar die ga ik niet op internet zetten dus hiervoor een pb...
Ben wel benieuwd naar die tip, ben bang dat het weer valse hoop geven is.
Ken een hoop van die tips, maar die halen helemaal niets uit als je hond in beslag genomen wordt.
En in de wet staat het toch echt anders over het "meelopen" op hondenclubs
pubelia schreef:ik heb er zelf gewerkt, dus ik weet hoe het ( er op deze kynologen vereniging) aan toe ging met dat soort honden. Wij werden overgens aangeraden zelfs voor zulke honden..
baroen schreef:ik ben ook benieuwd, ik vind het nl een beetje "eng" klinken. er zijn geen tips wanneer er een hond de uiterlijke kenmerken heeft, alleen herplaatsen naar belgie.
Desiree schreef:pas maar goed op hem, want als ik hem zie, schoep ik hem mee! Het is een pracht van een hondje!
rockey schreef:
dit is geen illegale hond en zijn vader heeft papieren en een stamboom erbij, in zijn stamboom zitten zelf 4 kampioenen