nieuwe pup ***aparte kruising ***

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re: nieuwe pup ***aparte kruising ***

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:37

Waarom zielig? Wees blij dat ze er nu van af weet, en maatregelen kan nemen....Beste zou nog steeds zijn om de pup te sparen en daarom te plaatsen in belgie! Want ik verwacht echt niet dat het beestje hier een jaar of 13 wordt zonder aangegeven te worden

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:39

Wendel schreef:
en ik geloof dat je 'als' je wel onder de pittbullwet valt dat je je hond niet kwijt bent hoor! Even laten helpen dat je er niet mee kan fokken en een muilkorf om dan is er niks aan de hand.

Als je hond voor 1993 geboren is klopt dit ja. Geboren na 1993 mogen niet meer gehouden worden.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:40

Rosita schreef:
Wendel schreef:
en ik geloof dat je 'als' je wel onder de pittbullwet valt dat je je hond niet kwijt bent hoor! Even laten helpen dat je er niet mee kan fokken en een muilkorf om dan is er niks aan de hand.

Als je hond voor 1993 geboren is klopt dit ja. Geboren na 1993 mogen niet meer gehouden worden.

Kijk dan ben ik hier mee in de war

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:42

Wendel schreef:

Pardon hoor, zal nooit weer iets zeggen waar ik geen verstand van heb. Maar zo heb ik het gehoord. Kan dus zijn dat het niet goed is, ben blij dat jullie het allemaal wel weten. Maar dan blijf ik het een beetje zielig voor de TS vinden. Die direct word gewaarschuwd over de 'gevaren' van deze pup. Laat haar gewoon blij zijn met de pup.

Vind ik ook wendel Ja .

Ik heb een fotootje geknipt en geplakt en ik zie toch echt een beetje jack in je pupje! En dat kan ook niet anders want dat is ie voor de helft Knipoog ! Een pit bull heeft andere ogen, wat verder uit elkaar en ze lopen wat smaller toe (naar buiten).
Afbeelding
Misschien moet je gewoon eens bellen met een DA, eens vragen of er iets met een paspoort oid te doen valt?
Bij mij in de buurt wonen 2 oude pitbull teefjes (de 1 is 16 en de andere weet ik niet meer) Ze zijn nog nooit aangegeven!

Nogmaals, probeer toch van je pup te genieten.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 05-08-06 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:44

baroen schreef:
Citaat:
roep nou niet iets over zaken waar je dus niet voldoende over weet.

ALS je hond onder de rad valt, ALS je bv verlinkt word of aangehouden word, ben je je hond gewoon kwijt, muilkorf is helemaal niet aan de orde, castreren ook niet, een hond die onder de RAD valt is gewoon simpelweg verboden in Nederland.

Citaat:
Pardon hoor, zal nooit weer iets zeggen waar ik geen verstand van heb. Maar zo heb ik het gehoord. Kan dus zijn dat het niet goed is, ben blij dat jullie het allemaal wel weten. Maar dan blijf ik het een beetje zielig voor de TS vinden. Die direct word gewaarschuwd over de 'gevaren' van deze pup. Laat haar gewoon blij zijn met de pup.

ik zei :voldoende over weet, zeker over dit onderwerp, stel dat men aanneemt wat jij zegt? en je hebt het dus fout, dan kan dat dus nare situaties creeren.

en het gaat niet om zielig voor de TS , het gaat erom dat ze niet over 6 maanden eentopic hoeft te openen dat haar hondje is afgepakt, dat zou pas "zielig"zijn.

Hallo wat wil je nu dat ik zeg dan???? Ik heb toch gezegt dat ik het fout had, blijf er even op wiijzen dat jij het bij het rechte eind hebt. Dat weten we nu wel. Nou nergens om hoor. Maar het feit blijft dat de pup al bij haar thuis is, en wat wil je daar aan doen dan?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:45

Wat denk je van herplaatsen naar Belgie???

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:45

IMJ schreef:
Wendel schreef:

Vind ik ook wendel Ja .

Ik heb een fotootje geknipt en geplakt en ik zie toch echt een beetje jack in je pupje! En dat kan ook niet anders want dat is ie voor de helft Knipoog ! Een pit bull heeft andere ogen, wat verder uit elkaar en ze lopen wat smaller toe (naat buiten).
Afbeelding
Misschien moet je gewoon eens bellen met een DA, eens vragen of er iets met een paspoort oid te doen valt?
Bij mij in de buurt wonen 2 oude pitbull teefjes (de 1 is 16 en de andere weet ik niet meer) Ze zijn nog nooit aangegeven!

Nogmaals, probeer toch van je pup te genieten.

hoe bedoel iets met het paspoort te doen?
het maakt geen donder uit wat voor rassen je opgeeft als ouderdier, het gaat puur om uiterlijke kenmerken, ik ken diverse jack X staff kruisingen en een paar bulldog X jack kruisingen die wel degelijk onder de RAD vallen,deze honden wonen in Belgie.

iig die van 16? die is ook vogelvrij, geboren VOOR in werking treden van de RAD
Laatst bijgewerkt door baroen op 05-08-06 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:46

IMJ schreef:

Ook al zet de dierenarts in het paspoort dat het een kruising Yorkshire Terrier/Golden Retriever is dan helpt dat nog niet.
Het enige wat telt is een officieel FCI stamboom.

Geef mensen geen valse hoop, pitbull achtige mogen gewoon niet in Nederland, wat de dierenarts of eventueel fokker ook zegt.

Je foto kan ik niet zien, maar op de foto's van TS zie ik echt geen Jack Russell Terrier.
Het is te hopen dat hij anders uitgroeid, maar een gewaarschuwd mens....

Voor oudere pitbulls (zeker van 16 jaar oud!) gelden andere regels, zie hierboven.
Het gaat om pitbull achtigen geboren na 1993.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:47

Citaat:
ik zei :voldoende over weet, zeker over dit onderwerp, stel dat men aanneemt wat jij zegt? en je hebt het dus fout, dan kan dat dus nare situaties creeren.

en het gaat niet om zielig voor de TS , het gaat erom dat ze niet over 6 maanden eentopic hoeft te openen dat haar hondje is afgepakt, dat zou pas "zielig"zijn.

Citaat:
Hallo wat wil je nu dat ik zeg dan???? Ik heb toch gezegt dat ik het fout had, blijf er even op wiijzen dat jij het bij het rechte eind hebt. Dat weten we nu wel. Nou nergens om hoor. Maar het feit blijft dat de pup al bij haar thuis is, en wat wil je daar aan doen dan?

mijn hemel, op deze manier ga ik verder helemaal geen "gesprek" met jou aan, reageer eens een beetje normaal wil je ..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:48

pas maar goed op hem, want als ik hem zie, schoep ik hem mee! Het is een pracht van een hondje!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:52

wat een knappe pup! echt een geweldig lekker ding! veel plezier ermee Lachen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:52

baroen schreef:
Citaat:

Citaat:

mijn hemel, op deze manier ga ik verder helemaal geen "gesprek" met jou aan, reageer eens een beetje normaal wil je ..

Ik hoef ook geen 'gesprek' met jou aan te gaan.
Wil nog wel even zeggen dat je een schat van een pup hebt en je kan er trots op zijn. Moet zeggen qua koppie lijkt hij sprekend op onze oude jack russel en dat was een ras echte Knipoog

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:55

Desiree schreef:
pas maar goed op hem, want als ik hem zie, schoep ik hem mee! Het is een pracht van een hondje!

Haha!

Misschien is het leuker voor de TS als er gewoon gezegd wordt wat je van haar pup vindt.

Ik geef haar geen hoop, ik hoop alleen dat ze niet denkt dat elke bull-achtige zomaar wordt afgepakt.. Ik heb het bij ons echt nog nooit meegemaakt en woon in een hele nette buurt, daarmee wil ik alleen maar zeggen, hier zouden dus de zeikerds kunnen zitten die zo'n hond aangeven. Ik las ergens op internet dat er in 1 jaar (welk jaar weet ik echt niet meer) 13 pitbulls in beslag zijn genomen, in heel nederland... Ik geloof gewoon niet dat het zomaar gebeurd, je hond moet eerst aangegevenworden en waarom zou iemand, die geen last heeft van jou hond, dat doen?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:49

Oh dus het zijn er 'maar' 13, dus dat maakt niet uit. Waarom het risico nemen? De hond is uiteindelijk er toch weer de dupe van.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:06

Maar hoe denkt de Ts hier nu over. Heb al een hele tijd geen reactie meer gezien.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:17

Inderdaad daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Heb je van je vriend een ontzettend lief schattig hondje gekregen. Waaraan je na anderhalve week natuurlijk al helemaal gehecht bent. Je plaatst blij en trots wat foto's op bokt en vervolgens blijk je een hartstikke illegale hond te hebben.

Ik geloof dat ik de hond gewoon zou houden en er op zou gokken dat de meeste mensen er niet zo veel verstand van hebben dat ze weten dat die onder de pitbul wet valt. Van de mensen die er wel verstand van hebben en weten dat hij er wel eens onder zou kunnen vallen, zijn er volgens mij ook een hele boel tegen deze wet.

Natuurlijk als hij in beslag wordt genomen is de hond weer degene die de dupe is maar om nu al weer afstand te doen van je net nieuwe hond zou ik ook te moeilijk vinden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:26

je mag zo wie zo een half jaar op iedere hondenclub les lopen, alleen en nu komt het.
Met een pittbull zonder stamboom moeten ze na een half jaar aangeven bij raad van beheer. En mogen dus ook maar een half jaar mee lopen met een cursus. Ik moet er wel bij zeggen dat niet alle honden clubs zich eraan houden. waar ik heb gewerkt moest je wel naar een half jaar stoppen, maar ze gaven het niet aan....

ik heb nog wel een tip maar die ga ik niet op internet zetten dus hiervoor een pb...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:28

pubelia schreef:
ik heb nog wel een tip maar die ga ik niet op internet zetten dus hiervoor een pb...

Ben wel benieuwd naar die tip, ben bang dat het weer valse hoop geven is.
Ken een hoop van die tips, maar die halen helemaal niets uit als je hond in beslag genomen wordt.

En in de wet staat het toch echt anders over het "meelopen" op hondenclubs Knipoog
De RvB bemoeit zich al helemaal niet met Pitbulls dus dat heeft er weinig mee te maken.
Officieel mag je op een hondenclub geen pitbull achtige hond toelaten, ook geen hond die gecoupeerd is aan staart en/of oren en geboren nadat het coupeerverbod van kracht is geworden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:30

ThePast03 schreef:
pubelia schreef:

Ken een hoop van die tips, maar die halen helemaal niets uit als je hond in beslag genomen wordt.

En in de wet staat het toch echt anders over het "meelopen" op hondenclubs Knipoog

ik heb er zelf gewerkt, dus ik weet hoe het ( er op deze kynologen vereniging) aan toe ging met dat soort honden. Wij werden overgens aangeraden zelfs voor zulke honden..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:31

ThePast03 schreef:
pubelia schreef:

ik ben ook benieuwd, ik vind het nl een beetje "eng" klinken. er zijn geen tips wanneer er een hond de uiterlijke kenmerken heeft, alleen herplaatsen naar belgie.

OF dit hondje eronder gaat vallen? dat weet ik niet en dat is ook niet gezegd, wel dat het risico erop aanwezig is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:33

pubelia schreef:
ik heb er zelf gewerkt, dus ik weet hoe het ( er op deze kynologen vereniging) aan toe ging met dat soort honden. Wij werden overgens aangeraden zelfs voor zulke honden..

Ik heb ook jarenlang op verschillende kc's lesgegeven en ik weet dus ook hoe het is.
Het aangeven bij de RvB heeft niets met de pitbull op zich te maken.
Het is volgens de wet verboden om zulk soort rassen toe te laten op een kc, dat er een hoop zijn die dit oogluikend toestaan is een ander verhaal, maar daarmee blijft het officieel verboden.

De RvB houdt zich absoluut niet bezig met niet rashonden en zal ook zeker geen Pitbull aangeven, die hebben wel wat beters te doen. Haha!

Maar ben nog steeds benieuwd naar je geheime tip.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:39

baroen schreef:
ik ben ook benieuwd, ik vind het nl een beetje "eng" klinken. er zijn geen tips wanneer er een hond de uiterlijke kenmerken heeft, alleen herplaatsen naar belgie.

Ik vind het ook eng. Ten eerste geef je mensen valse hoop en ten tweede hou je de fokkerij in stand van honden die zomaar in beslag genomen kunnen worden en daarna zinloos afgemaakt worden.

Die fokkerij en de pupverkoop stoppen lijkt me voor de honden een stuk beter en vriendelijker dan tips verzinnen die uiteindelijk toch niet werken.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 22:57

Desiree schreef:

hoho deze gaat niet weg, er is al 700 euro op hem geboden, maar ze blijft Tong uitsteken

en mensen, zullen we aub niet heel het topic over de pitbull wet gaan hebben, bedankt voor de reacties, maar geloof me deze pup wordt niet in beslag genomen, of afgemaakt Lachen

dit is geen illegale hond en zijn vader heeft papieren en een stamboom erbij, in zijn stamboom zitten zelf 4 kampioenen Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:59

rockey schreef:

dit is geen illegale hond en zijn vader heeft papieren en een stamboom erbij, in zijn stamboom zitten zelf 4 kampioenen Lachen

Ik vind je hondje prachtig en wil je topic absoluut niet verpesten maar als de vader een American Bulldog is kan hij onmogelijk officiele FCI papieren hebben. Zal wel over een arfe papiertje gaan Knipoog

Vwb de pitbull wet is het ook niet belangrijk of de ouders een FCI papieren maar je hond zelf.
Als die ze niet heeft en hij gaat uiterlijk op een pitbull achtige lijken heb je toch echt een probleem.

Ik hoop voor je dat hij er niet op gaat lijken.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:01

Wat een geweldig, lief, leuk en schattig beestje.. wauw Haha!