Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annerie

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:25

Idd zoals Desiree zegt je kunt het heel makkelijk zo maken dat je kat niet uit je tuin kan. Ik ken een aantal mensen die dat gedaan hebben nadat hun kat verongelukt is, en die katten blijven nu dus in hus tuin. Dus het is echt wel mogelijk. Er zijn zelfs kant en klare systemen voor te koop.
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik denk dat dat wel zo netjes is tegenover andere mensen . Ik vind het ook niet leuk als mensen zomaar hun hond (die niet luistert) los laten lopen en vrolijk naar kleine kinderen lopen of achter paarden aan lopen. Ook vind ik het ranzig als mensen bij het uitlaten de drolletjes van hun hond niet opruimen.. En ik zou het al helemaal vervelend vinden als die honden bij mij in de tuin zouden poepen. Dus voor katten geld eigenlijk hetzelfde.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:28

Kijk, dat is tenminste eerlijk en redelijk.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:30

_Michelle__ schreef:
Of katten die lekker met hun nageltjes over de auto heen lopen en zo... Niet echt lekker voor degene van wie de auto of de scooter is...

Katten hebben hun nageltjes niet uit hoor, als ze lopen.

GOd, wat zijn er hier veel mensen gefrustreerd, weinig dierenvrienden hier! Ik woon in een omgeving waar heel veel mensen katten hebben, en iedereen vind die van een ander ook leuk. Daarbij woon ik aan een erg groot park, dus hij heeft genoeg ruimte. Maar ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat je dan maar moet verhuizen, alsof iedereen een boerderij kan betalen?

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:33

Nee ze hebben hun nageltjes niet uit als ze lopen, maar wel als ze liggen en hun eigen eventjes lekker uitrekken.
Kom maar eens bij mijn auto kijken wat die poezelige kattenpootjes hebben aangericht. Allemaal krassen Verdrietig
Misschien dat dat sommige mensen niet zoveel boeit, maar ik ben zuinig op mijn auto wat dat betreft. Ja

En ik ben wel degelijk een dierenvriend, maar ik moet geen last hebben van andermans dieren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:34

Tulandro schreef:
_Michelle__ schreef:
Of katten die lekker met hun nageltjes over de auto heen lopen en zo... Niet echt lekker voor degene van wie de auto of de scooter is...

GOd, wat zijn er hier veel mensen gefrustreerd, weinig dierenvrienden hier! Ik woon in een omgeving waar heel veel mensen katten hebben, en iedereen vind die van een ander ook leuk. Daarbij woon ik aan een erg groot park, dus hij heeft genoeg ruimte. Maar ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat je dan maar moet verhuizen, alsof iedereen een boerderij kan betalen?

JIj bent gewoon heel egoistisch met 0,0 aan inlevingsvermogen in andere mensen. Alleen jij en jouw katten zijn belangrijk op deze wereld en rekening houden met anderen vind jij niet nodig. DAt is mij wel duidelijk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:36

Tulandro schreef:

Maar wel als ze van je motorkap afglijden, heb ik zelf meegemaakt en dan heb je inderdaad een paar leuke krassen op je auto.

Jij denkt dat niemand er last van heeft en gaat daar voor het gemak ook maar vanuit.
Hier lopen ook heel veel katten rond en ik denk dat de eigenaren het ook wel best vinden en er vanuit gaan dat niemand er last van heeft. Maar ik weet dat heel veel mensen het niet bepaald prettig vinden die kattenstront in hun tuin en de overige overlast die ze veroorzaken.

Als je geen geld hebt voor een boerderij dan zorg je dat je je dier op je eigen terrein houdt.
Dat is een verantwoording die je neemt als je een huisdier hebt, lijkt me vrij normaal toch?
Als je geen zin hebt om tijd en wat geld in je huisdier te steken neem dan geen huisdier.

Ik ben gek op dieren maar hoef de huisdieren van anderen, en zeker hun drollen, niet in mijn tuin.
Ik moet hier verdorie steeds opletten of er geen kat zit omdat ik niet zeker weet wat mijn honden ermee zullen doen als ze hem te pakken krijgen. Ik lijk wel gek, maar ik vind het zo sneu voor de kat als hij gewond zou raken of erger nog doodgebeten. Die kat heeft er ook niet om gevraagd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:37

_Michelle__ schreef:
Nee ze hebben hun nageltjes niet uit als ze lopen, maar wel als ze liggen en hun eigen eventjes lekker uitrekken.
Kom maar eens bij mijn auto kijken wat die poezelige kattenpootjes hebben aangericht. Allemaal krassen Verdrietig
Misschien dat dat sommige mensen niet zoveel boeit, maar ik ben zuinig op mijn auto wat dat betreft. Ja

En ik ben wel degelijk een dierenvriend, maar ik moet geen last hebben van andermans dieren.

Nou, ik kan me er totaal niet druk om maken. Ik ben ook zuinig op de auto's van mijn ouders, maar ja, die kleine krasjes heb ik toch echt nog nooit ontdekt, ondanks dat mijn ene kat altijd op de motorkap ligt.

@ Desiree Haha! Goh, ik maak me er gewoon niet druk om. Ik heb in de 20 jaar dat wij katten hebben nog nooit iemand horen klagen. Als je mij zou kennen zou je dit absoluut niet zeggen, dat ik egoistisch ben. Ik ben juist te sociaal. En ik ben daarbij ook realistisch, want katten zijn nog lang niet zo makkelijk thuis te houden als honden.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:39

Die van ons loopt altijd binnen, af en toe achter hier. Wij wonen achteraf en er komen vaak tractors en grote "gevaartes" voorbij. Onze vorige kat is ook al overeden...en we willen dit niet nog eens.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:39

Ja zo ook bij een vriend van ons (ja heb veel meegemaakt Tong uitsteken)
Die zijn nogal enthousiast met spelen e.d. als ze andere honden en katten zien.
De kat van de buren heeft het niet overleefd, want ze wilden er beiden mee spelen...
Ga die mensen maar eens vertellen dat je honden die kat hebben door gebeten.
Hun voelden hun eigen schuldig, terwijl die kat daar eigenlijk niet hoorde....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:40

Tulandro schreef:
@ Desiree Haha! Goh, ik maak me er gewoon niet druk om. Ik heb in de 20 jaar dat wij katten hebben nog nooit iemand horen klagen. Als je mij zou kennen zou je dit absoluut niet zeggen, dat ik egoistisch ben. Ik ben juist te sociaal. En ik ben daarbij ook realistisch, want katten zijn nog lang niet zo makkelijk thuis te houden als honden.

Ze weten ook niet bij WIE ze moeten zijn als jouw kat ze op de een of andere manier lastig valt. WAnt dat is ook weer zo iets. Als je mensen namelijk hoort klagen over katten en ik zeg dat ze de eigenaar erop moeten aanspreken (toevallig gisteren nog zo'n gesprek gehad met mensen die dus als gevolg van een hekel aan katten gekregen hadden, en ik moest het nog voor de dieren op nemen ook) dan zeggen de mensen dat ze geen idee hebben waar die kat ergens thuis hoort. En dat is dus ook weer lekker gemakkelijk voor katteneigenaren. HOeven ze geen verantwoording af te leggen naar anderen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 31-07-06 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Wij hebben een tuin, maar ik heb mijn moeder ook nog nooit horen klagen over kattenstront. Ik accepteer gewoon dat er vreemde katten in mijn tuin lopen, ja en die moeten ook hun behoeftes doen, maar ik zie ze in ieder geval niet. Storen jullie je dan ook aan vogelpoep Haha! ?

BraveSpots

Momenteel heb ik helaas geen kat meer (zie onderschrift), maar toen max nog leefde mocht ie ook naar buiten.
We hadden een katteluik voor hem laten installeren, dus kon hij zelf kiezen waar hij wou zijn.
Wij wonen overigens in een erg kattenrijke buurt (van de 10 huizen in onze straat hebben er 8 een of meerdere katten). Die lopen allemaal buiten in elkaars tuin en ik heb nog nooit iemand horen klagen Lachen .
Wat ik wel te ver vind gaan is dat sommigen binnenkatten veroordelen als niet gelukkig omdat ze niet kunnen jagen of hun instict gebruiken. Volgens mij kan een kat prima binnen leven, maar ik zie het wel als een eventueele verrijking van z'n leven als ie buiten kan.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:41

@Tulandro: om heel eerlijk te zijn kom je nu dus niet echt sociaal over, maar dat is mijn mening...
Dat jij er geen problemen mee hebt wil niet zeggen dat andere mensen dat niet hebben. Ik zal niet zomaar naar die mensen toegaan en zeggen dat ik last heb van de kat en zo zijn er vele met mij!

Edit: Inderdaad Desiree. Je hoeft vaak je verantwoording niet te nemen, omdat ze niet weten waar de kat hoort...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:41

Desiree schreef:
Tulandro schreef:

Ze weten ook niet bij WIE ze moeten zijn als jouw kat ze op de een of andere manier lastig valt. WAnt dat is ook weer zo iets. Als je mensen namelijk hoort klagen over katten en ik zeg dat ze de eigenaar erop moeten aanspreken (toevallig gisteren nog zo'n gesprek gehad met mensen die dus als gevolg van een hekel aan katten gekregen hadden, en ik moest het nog voor de dieren op nemen ook) dan zeggen de mensen dat ze geen idee hebben waar die kat ergens thuis hoort. En dat is dus ook weer lekker gemakkelijk voor katteneigenaren. HOeven ze geen verantwoording af te leggen naar anderen.

Jij bent duidelijk zwaar tegen katten.. jeetje, jij leeft je pas niet in.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:42

En ja ik stoor me ook aan vogelpoep op de auto en op de stoelen als ik er op wil gaan zitten...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:43

_Michelle__ schreef:
@Tulandro: om heel eerlijk te zijn kom je nu dus niet echt sociaal over, maar dat is mijn mening...
Dat jij er geen problemen mee hebt wil niet zeggen dat andere mensen dat niet hebben. Ik zal niet zomaar naar die mensen toegaan en zeggen dat ik last heb van de kat en zo zijn er vele met mij!

Iedereen in de buurt weet dat wij 2 katten hebben hoor, wij praten er vaak genoeg over. Toen mijn vorige kat vermist was, heeft iedereen lief mee gezocht, en iedereen weet ons te vinden. Ik kan gewoon echt niet begrijpen wat je tegen katten kunt hebben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:45

Tulandro schreef:
Wij hebben een tuin, maar ik heb mijn moeder ook nog nooit horen klagen over kattenstront. Ik accepteer gewoon dat er vreemde katten in mijn tuin lopen, ja en die moeten ook hun behoeftes doen, maar ik zie ze in ieder geval niet. Storen jullie je dan ook aan vogelpoep Haha! ?

Die vogelpoep komt niet van andermans huisdieren.
Wat een achterlijk excuus om dat te gebruiken zeg, wat jouw betreft mogen mijn honden dus ook lekker bij jouw in de tuin schijten want er ligt toch ook al vogelpoep?

Dat jij jezelf sociaal durft te noemen, misschien moet je eerst eens opzoeken wat het woord betekend?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:46

Tulandro schreef:
Desiree schreef:

Jij bent duidelijk zwaar tegen katten.. jeetje, jij leeft je pas niet in.

DAn kun jij zeker niet lezen.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:47

Ik heb niets tegen katten zelf, maar wel dat ze overal zitten. Kunnen die beestjes niets aan doen, dat zijn de baasjes die dat doen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:47

Tulandro schreef:
Iedereen in de buurt weet dat wij 2 katten hebben hoor, wij praten er vaak genoeg over. Toen mijn vorige kat vermist was, heeft iedereen lief mee gezocht, en iedereen weet ons te vinden. Ik kan gewoon echt niet begrijpen wat je tegen katten kunt hebben.

Daar ga je voor het gemak maar van uit dat iedereen weet welke katten van jou zijn en dat niemand er last van heeft als je ze niet hoort.

Hier lopen ook veel katten los en ik heb geen idee welke kat van wie is. Dan erbij ben ik dierenliefhebber en zal niet snel gaan klagen bij de eigenaar.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het leuk vind om andermans huisdier in mijn tuin te hebben.
Maar ja dat zal jou een worst wezen waarschijnlijk of een ander het wel of niet leuk vindt, ze doen het er maar mee. Dat is jouw definitie van sociaal. Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:49

Mensen als Tulandro geven katteneigenaren een kwaaie naam. Want ze heeft een heel asociale instelling.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:50

Desiree nou moet je even goed luisteren. Er is nog nooit in mijn leven iemand naar mij toegekomen om over katten te praten. Ik heb nog niks gezegd over wat ik zou doen als ze dat wel zouden doen, maar alleen over dat ik de ergernis absoluut niet zie. Is dat asociaal? Nee, ik denk gewoon over het welzijn van de katten na, niet over een klein beetje poep wat zo weer weg gaat.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:51

De katten kunnen ook heel gelukkig zijn in de tuin hoor!
Heb nog nooit zo'n vrolijke kat gezien als de kat van mijn vriend en die komt niet verder als de tuin.
Edit: Nog wat toegevoegd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:52

ThePast03 schreef:
Tulandro schreef:

Daar ga je voor het gemak maar van uit dat iedereen weet welke katten van jou zijn en dat niemand er last van heeft als je ze niet hoort.

Hier lopen ook veel katten los en ik heb geen idee welke kat van wie is. Dan erbij ben ik dierenliefhebber en zal niet snel gaan klagen bij de eigenaar.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het leuk vind om andermans huisdier in mijn tuin te hebben.
Maar ja dat zal jou een worst wezen waarschijnlijk of een ander het wel of niet leuk vindt, ze doen het er maar mee. Dat is jouw definitie van sociaal. Haha!

Dit laatste zuig je uit je grote duim, want ik heb het tot op heden niet gehad over wat ik zou doen als mensen het niet leuk zouden vinden. Zoals ik al heb gezegd, deze buurt kent iedereen elkaar goed, en men weet zeker welke katten bij wie hoort.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:54

Als je kon lezen, had je gezien dat er ook nog andere argumenten zijn dan alleen de ontlasting van een kat in je tuin. Jij doet duidelijk verder niets met je tuin. MAar er zijn mensen die er een moestuin hebben aangelegd of een zandbak. En andere mensen kweken kanaries in een mooie grote voliere. En daar komt jouw kat dan en die springt er tegen aan. Weer anderen willen hun konijntje wat meer ruimte geven in hun tuin, komt jouw kat hun konijntje in HUN tuin doodbijten (een paar maanden terug was hier nog een topic over omdat iemand dat overkomen was). MAar dat kan jou duidelijk geen moer schelen want voor jou bestaan die problemen niet, het zijn immers niet JOUW problemen.

Ik zou in ieder geval maar nooit verhuizen uit die buurt, want ik heb zelf nooit in een buurt gewoond met allemaal katten.

HIer in de buurt ken ik maar 1 boer die respect op kan brengen voor katten. Voor de rest houdt hier niemand van katten en er zitten mensen tussen die het zelfs vieze beesten vinden. Gelukkig zitten we hier op het platteland en dan is er gewoon meer ruimte. MAar in de bouw, met hun kleine tuintje piepen mensen al snel anders.