nu ik ik ook geen vlees,kip enz enz meer genoeg over mij (sorry ik banketstaaf ook zooooooooooveel over me zelf!!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nd423 schreef:Er zijn zoveel filmpjes met dierenleed, slachthuizen, transporten, stallen waarin niet dierwaardig met dieren wordt omgegaan, dat ik mij erover verbaas dat er mensen zijn die beweren dat dieren niets merken wanneer ze geslacht worden, dat ze in een keer dood zijn, dat ze zo'n slecht leven nog niet hebben gehad.......ben ik de enige die die filmpjes ziet en ze onthoudt?
Paula schreef:Ik meld me ookAls er meerdere mensen zijn die wakker dier op hun nummer willen zetten, ik meld me aan.
Paula schreef:Weetje waarom ik nog elke dag een heerlijk stukje vlees etc eet? Omdat ik élke dag meemaak hoe onze beesten; koeien en varkens, het hebben. Ik vind dat ze het hartstikke goed hebben; koeien mogen elke dag heerlijk naar buiten, kunnen overdag heerlijk doen wat ze willen, en s'avonds staan ze te dringen om gemolken gemogen te worden. Ze staan nooit vast of wat dan ook, komen naar je toe voor een knuffel etc.
De varkens ook, hebben vloerverwarming, een heerlijk groot hok, dikke laag zaagsel, genoeg ruimte om te spelen en springen en rennen of wat dan ook. De wat oudere biggen hebben zelfs wat speeltjes; een soort jolliebal en rammelketting bijv; wat ze helemaal geweldig vinden. Onverdoofd castreren ja dat gebeurt, maar ik weet niet hoeveel zo'n biggetje er nou eigenlijk van merkt; in max. 2 sec. liggen in een handbeweging z'n balletjes er al uit. Spraytje erop, vitamine spuitje en weer het hok in. Waarom zorgt wakker dier (kan die naam niet uitspreken zonder m'n tanden te knarsen of iets agressief te worden) niet voor betaalbare verdovinkjes? Nee ze dramatiseren alleen alles, aargh. Vreselijke organisatie.
Nog zoiets, het is door die enorm belachelijke mestwet goedkoper om koeien binnen te houden dan buiten op het land, en dan zeuren dat de koeien steeds meer binnen worden gehouden (roll) Erg raar.
Net zoals die rare dramaverhalen over het slachten, de slachterijen die ik ken, en waar onze dieren uiteindelijk ook wel heen gaan; is het bijv. zo dat de kalfjes nieuwschierig snuffelent binnen komen lopen, een poef en ze zijn dood. Ze merken het niet eens.
Kan nog wel uren doortypen over dit onderwerp, maar ik denk niet dat het indruk maakt op vega's of aanhangers van bijv. wakker dier of wat dan ook.
De reden dat je geen vlees eet omdat mensen ook zonder kunnen; accepteer ik. Vind het dan knap dat je geen vlees eet of wat dan ook. Dat het zielig is, en al dat gebazel is niet waar; en kan ik dus niet tegen. Als er meerdere mensen zijn die wakker dier op hun nummer willen zetten, ik meld me aan.
Pfft.
Jen33 schreef:even een allerbastend dom voorbeeldje: mensen die gek op groenten zijn die protesteren er toch ook niet tegen? in een plant zit net zo goed leven.
Faux schreef:Mijn mening:
Als ik vegetariër zou worden, en daarmee zou de héle slachterij van dieren stoppen en zou ik alles redden. Of ook maar één dier eigenlijk. Dan zou ik metéén vega worden. Serieus. Maargoed, ik weet nu eenmaal dat ik wel vega kan worden, maar die biefstukjes liggen toch al in de winkel, en de slachterij stopt heus niet als ik stop met vleeseten. Komt hard over, maar het is de waarheid. En laat ik nu net verslaafd zijn aan biefstukjes.En ja, ik vind koetjes héél erg lief, en ben ook tegen die beesten die een kort rotleven hebben en vervolgens geslacht worden.. maarja, wat doe je eraan ? Als iemand zin heeft om actie te gaan voeren bij zo'n bedrijf, kom maar op ! Dan doe ik mee. Maar ik blijf wel vlees eten, zolang het slachten ook nog doorgaat. Die beesten zijn dan tóch al dood, en eigenlijk 'verlost uit het lijden dat ze niet zouden moeten hebben'
Kan je ze net zo goed eten.
Clitia schreef:Gelukkig eet de rest van de mensen vrolijk verder, laten we even vanuit de boer kijken: 1 iemand besluit geen vlees meer te eten op basis van vaak éénzijdige informatie (www.stichtingwakkerdier.nl is een leuk voorbeeld) en hun volledige bestaan valt weg. Geen eten meer, geen schoolgeld meer, niets...