kat aangereden...voel me nou zo ellendig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakstertje

Re: kat aangereden...voel me nou zo ellendig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:16

Ik heb net alles nog een keer gelezen.. En weet niet meer wie het zei, dat ze de kat maar niet naar buiten moest doen, want werd die ook niet aangereden *zoiets was het* Dus moet iedereen maar binnen blijven, want als wij naaar buiten gaan een krijgen een ongeluk is het onze eigen schuld hadden we maar niet naar buiten moeten.. beetje raar..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:19

Beetje domme opmerking van je. WAnt wij kennen verkeersregels. Katten niet. Die kijken niet eerst van links naar rechts of er een auto aan komt rijden. Die steken gewoon over.

En dan zeg ik, wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten. Zoals in dit geval de TS.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:21

een kat aan een lange lijn buiten kan ook nog hé of een omheinde tuin.

mijn punt is honden worden niet in andermans tuin getoleerd dan katten ook niet. maar wat TS en anderen doen moeten ze zelf weten.

ik weet vanmezelf als ik zou zien dat de kat van de buren mijn duiven op zat te eten dat ik niet voor me zelf in sta, volgens mij spring ik met mijn bibs er boven op en dan hebben de buren een platte kat..

ik als duiven eigenaar hoor er voor te zorgen dat ze veilig zijn dat is voor andere dieren eigenaren net zo toch? of is dat voor katten dan weer anders?

@bakstertje: vergelijk jij een dier met een mens? het lijkt me stug dat een kat die wil oversteken links,rechts, links kijkt en voor het stoplicht stilstaat of heb jij zulke inteligente katten?

TS sterkte ermee ieder verlies is moeilijk dus ook jou katje.

edit:disiree je was me net voor Tong uitsteken & ik denk dat iedereen het wel sneu vind hoor alleen wijzen TS er op aan dat het ook anders had kunnen zijn.

dus wees niet kort door de bocht, dat mensen zeggen van ja maar dit, het niet sneu vinden..
Laatst bijgewerkt door yyy op 31-07-06 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:23

agh laat maar mensen, sommige hier hebben gelukkig nog wel simpatie voor de TS en andere weer niet he

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:24

Jen33 schreef:

ik als duiven eigenaar hoor er voor te zorgen dat ze veilig zijn dat is voor andere dieren eigenaren net zo toch? of is dat voor katten dan weer anders?

Katten mensen beschouwen zichzelf inderdaad als een uitzondering. Erg onterecht.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:27

mijn kat kan niet uit te tuin of ze moet klimmen, maar dat doet ze niet.
als ze toch maar een frisse lucht kan nemen. Lachen

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:41

Over het algemeen zullen katten zeker uitkijken in het verkeer. Ze zullen niet bewust oversteken op het moment dat er een auto aankomt maar ik denk dat dat per kat toch zal verschillen. Wij wonen in een buurt met dichtbij een redelijk drukke weg waar nog wel eens wat harder word gereden. Er wonen hier veel katten in de buurt die buiten komen en ik heb er ooit 1 dood langs de weg zien liggen. De katten spelen niet een of andere variant van russisch roulette als ze over steken lijkt me. Ze zullen er redelijk bewust van zijn dat die dingen die snel voorbij komen rollen gevaarlijk zijn. Maargoed dit is mijn mening.

Daarnaast moet er ook rekening gehouden worden met 'de aard van het beestje'. Duiven zijn vogels en vogels zijn o.a. het natuurlijke voedsel van een kat (ook van andere dieren natuurlijk, zoals roofvogels, vossen etc.) dat hoef ik hier niemand te vertellen. De mens heeft er zelf voor gekozen verschillende dieren te domesticeren die in de natuur vijhanden van elkaar zijn. Daar is nu niks meer aan te doen, maar daar moet van beide kanten rekening mee worden gehouden voor zover dat gaat. Op deze manier kan je discussies gaan houden over honden die ongelijnd rondlopen, mensen die te paard naar buiten gaan enz. Die discussies lopen meestal tot niks uit omdat de meningen van de verschillende mensen zodanig verschillen dat niemand het met elkaar eens zal zijn.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:52

idd van allebeide kanten wij onze duiven en honden vast zodat ze niet in andermans tuin zitten en jullie je katten vast dan hebben we ook geen gedram meer.. eind goed al goed hihi

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:00

Ik vind de manier waarop dit topic ontaardt in een ordinaire anti en pro-katten discussie van erg weinig respect tegenover de TS getuigen.
De TS heeft recht op haar verdriet over haar kat! En als zij dat verdriet hier op Bokt wil delen dan is dat ook haar goed recht.

Ik heb nog nooit ge-temd. Dit wordt de 1e keer.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:04

Bar, ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik kan op dit topic blijven reageren, maar het gaat alleen de verkeerde kant op. TS: mijn veronschuldigingen dat het zo mede dankzij mij zo is gelopen. Nogmaals veel sterkte met het verlies

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:09

ik bied ook mijn veronschuldiging aan als ik niks had gezegt was het mischien anders gelopen.

het had hier allemaal niet moeten komen te staan dan zou er al een discussie topic moeten worden maar dat heeft allemaal ook geen zin..

sterkte

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:37

Kijk, en dat vind ik weer helemaal top van jullie, toegeven dat je reactie niet verstandig was.
Klasse OK dan!

Edit: nog even teruglezend waren jullie reacties misschien nog wel de minst schokkende.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:10

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:52

sandraah...wat ontzettend klote voor je!
Ik weet hoe je je voelt.
Onze kat die we twee jaar geleden hadden is op kerstavond zijn rondje gaan doen, maar helaas nooit meer terug gekomen, waarschijnliijk vergiftigd door een duivenmelker.
Ik heb toen alles voor de kerst afgeblazen omdat ik er doodziek van was.
weken lang gezocht, flyers verspreid, advertentie in de krant, noem maar op, mar nooit geen spoor meer van hem gezien.
Later hoorde we dat n die buurt de afgelopen 3 jaar meer dan 20 katten spoorloos verdenen zijn,..dat zet te denken he???
Mijn beesten zijn als kinderen voor een ander gezien ik nooit kinderen heb kunnen krijgen.
Ik begrijp je verdriet dus ook heel erg goed.
Momenteel hebben we 3 katten, gelukkig verhuisd in een buurt waar ze lekker weer naar buiten kunnen.

Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies Ach gut

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:19

Wat een walgelijke reacties in dit topic zeg. Ongeacht of die kat willens en wetens los buiten rondliep... Mijn katten zijn sinds december binnenkatten. Gaat op zich prima. Eergisteren had ik het keukenraam openstaan (staat zo vaak open, 1 hoog...) en ze zijn me er rond middernacht allebei uitgesprongen. Robert heeft Koekie te pakken kunnen krijgen, Elmo waren we op dat moment nog niet kwijt, toen we daarachter kwamen liep hij inmiddels al een uur op straat. Ik heb ook willens en wetens dat raam open gezet...

Bah.

TS, heel veel sterkte ermee, in elk geval een troost dat je de kat gevonden hebt. Ach gut

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:26

jeetje wat zijn sommige bokkers respectloos Gestoord
de ts is er kapot van dat haar kat is doodgereden
denk effe na zeg Boos!
onzinnige discussie kat binnen of buiten
dan moet je alles in een glazen hokje stoppen

sandraah heel veel sterkte met dit verlies
ik weet hoe je je voelt