Help, ze willen mijn hond laten inslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita

Re: Help, ze willen mijn hond laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:17

ThePast03 schreef:
Mag ik eerst even opmerken dat er een dierenarts geen gezonde hond inslaapt, ook niet als 11 jaar oud is?

Helaas zijn die er wel hoor, met het motto 'als ik het niet doe dan doet een ander het' of 'anders binden ze hem maar aan een boom'.

De bejaardenopvang via de Hondenbescherming lijkt mij inderdaad het beste als TS de hond dan echt niet terug kan nemen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:23

MRmichiel schreef:
Mlies schreef:
Nou als er iemand gek op honden is hier, dan is zij het toch wel,

En daardoor verwacht ze dat iedereen dat is. dat verklaard haar reactie, ik denk niet dat Desiree de situatie van de TS kan begrijpen omdat zij haar honden nooit in deze positie zou brengen. srry Desiree als ik je nu verkeerd inschat

Klopt! Ik zou nooit mijn honden in die positie brengen! En een hond heb je INDERDAAD voor het leven!!! Als je daar niet zeker van kunt zijn, begin er dan niet aan!
En misschien vraagt TS niet om een discussie, maar mensen moeten maar eens beseffen dat honden geen dieren zijn die van eigenaar tot eigenaar kunnen gaan. Dat is helemaal neit goed voor ze.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:28

Rosita schreef:
ThePast03 schreef:
Mag ik eerst even opmerken dat er een dierenarts geen gezonde hond inslaapt, ook niet als 11 jaar oud is?

Helaas zijn die er wel hoor, met het motto 'als ik het niet doe dan doet een ander het' of 'anders binden ze hem maar aan een boom'.

De bejaardenopvang via de Hondenbescherming lijkt mij inderdaad het beste als TS de hond dan echt niet terug kan nemen.

Een goede dierenarts doet dat niet, punt. Denk ook dat er niet veel dierenartsen zijn die dat zullen doen. Toen onze mukkes een vriendin van mijn moeder op eigen terrein had gebeten, hebben wij op aanraden van de dierenarts een gedragstest met hem gedaan in een kliniek in utrecht. Ondanks dat Mukkes iemand had gebeten, wou de dierenarts hem zonder uitgebreid onderzoek hem niet in laten slapen. Denk ook dat er niet makkelijk een dierenarts te vinden zal zijn die dit beestje zonder onderzoek in wil laten slapen.. En dat zou ook een signaal aan de eigenaar moeten zijn, dunkt me. [Onze muk heeft nog 5 jaar vrolijk geleeft na het bijt-incident.]

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:30

soms kan het niet anders en gelukkig zijn er nog mensen die een (oudere) hond een goed tehuis willen geven en dat is het enige dat de TS vraagt! Ze doet toch moeite om haar eerder herplaatste hond weer een goed tehuis te bieden omdat ze dat zelf niet meer kan (dat was ook de reden van de eerdere herplaatsing) in plaats van een veroordeling zou het fijner zijn om een goed tehuis te vinden voor de hond! het gaat om de HOND en niet over de TS!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 22:43

Nee, een hond hoort inderdaad niet van eigenaar naar eigenaar te gaan en dat is ook nooit de bedoeling geweest. Wij waren dan natuurlijk ook heel blij dat Castor na de 11 jaar bij ons te zijn geweest een nieuw goed huis had gevonden. En zoals ik eerder heb gezegd, was dit ook wel het laatste wat wij zouden willen zoals het er op dit moment voorstaat. Ik had alleen nooit kunnen voorzien dat dit na 11 jaar zou gebeuren. Ik ben eigenlijk niet eens meer verantwoordelijk voor Castor, omdat hij niet meer onze hond is. Maar ik voel me nog steeds verantwoordelijk, en dat is ook de reden dat ik hier nu om hulp vraag. En ik ben het niet eens met de reactie dat hij beter af is als hij ingeslapen wordt, want dat heeft hij helemaal niet verdiend. Castor is super gezond, super actief en heel vrolijk. Maar er zijn inderdaad wel dierenartsen die hem wel zullen laten inslapen.

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor de helpende reacties, ik heb veel mailtjes rondgestuurd en Castor op verschillende sites aangemeld dus nu is het hopen op de verlossende reactie.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:35

Castor wordt in de steek gelaten, en DAT heeft hij niet verdiend!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 00:02

Dieuwke1989 schreef:

Een goede dierenarts doet dat niet, punt. Denk ook dat er niet veel dierenartsen zijn die dat zullen doen.

Er zijn helaas veel 'niet zo goede' dierenartsen, punt

Duivel

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 00:15

Ik heb me tot nu toe niet in de discussie gemengd, alleen maar mogelijkheden aangedragen.
Wat ik me echter wel af vraag: Wat als Castor een kind was geweest in plaats van een hond?

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 01:45

aj01 schreef:
Ik heb me tot nu toe niet in de discussie gemengd, alleen maar mogelijkheden aangedragen.
Wat ik me echter wel af vraag: Wat als Castor een kind was geweest in plaats van een hond?

ik moet zeggen dat ik dat een hele flauwe vergelijking vind. er worden hier zo veel paarden op bokt aangeboden of weggedaan, gaan jullie daar dan ook zo'n discussie houden? jullie weten niets over de situatie die hier speelt. het enige is dat ik jullie om hulp vraag voor iets dat mij heel moeilijk ligt. ik wil jullie daarom ook vragen om verder alleen te reageren als jullie een oplossing zouden hebben voor Castor.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 01:52

daffene schreef:
ik moet zeggen dat ik dat een hele flauwe vergelijking vind. er worden hier zo veel paarden op bokt aangeboden of weggedaan, gaan jullie daar dan ook zo'n discussie houden?

Over flauwe vergelijkingen gesproken: Heb jij jouw paard in huis? Ziet jouw paard jouw gezin als zijn roedel?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 02:03

Misschien hebben ze Castor wel weg gedaan om de hond een beter leven te geven!?
Ik vind niet dat mensen hier over kunnen oordelen

ik heb ooit een kat weg gegeven, wilde ik wel mijn hele leven bij me houden.. Maar de kat was bij mij niet gelukkig. Ze wilde naar buiten en omdat ik aan een drukke weg woonde kon ik dat haar niet bieden en ging ze alles slopen. Nu vind ik dat niet zo erg, maar zij vond dat wel erg. Ik heb haar uiteindelijk met veel pijn en moeite naar een boerderij weggedaan...

Ben ik nu ook harteloos???

Als Castor (om welke reden dan ook) thuis niet meer zou aarden omdat er (om welke reden dan ook) dingen veranderd zouden zijn, moet je hem dan houden of een beter leven gunnen??

Laatste lijkt mij een juiste oplossing! En vanaf de nieuwe baasjes gaat het fout en de oude baasjes kunnen daar niet echt mee leven en proberen nog een mooi plekje voor Castor te vinden!

Ik heb dus katten die geen honden zijn gewent en geen tijd voor een hond (alleenstaan en full-time werken) dus ik hoop dat je nog iets voor hem vindt! Succes!

Ps er zijn indd meerdere DA'en die een gezonde hond laten inslapen om te voorkomen dat hij aan een boom wordt gebonden o.i.d.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 02:06

ThePast03 een paard hecht zich iig wel zeker aan een persoon/personen.
Er zijn genoeg mensen die hun pony zonder enig schuldgevoel (waarom ook?) verkopen als ze de overstap pony-paard maken omdat ze boven de 18 geworden zijn.

En Castor is geen kind, hij is een hond en honden moeten lekker buiten kunnen rennen,uitgelaten worden, aandacht krijgen, als TS dat niet meer kan geven is zij zeer verstandig een ander huis voor hem te zoeken waar hij dit wel kan krijgen, zeker als het zelfs niet eens meer haar hond is.

Ulony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 02:12

Ik vind dat iedereen hier wel erg makkelijk is in het aanvallen van elkaar, zij heeft een persoonlijke reden dat ze die hond niet meer kan houden, en misschien hebben haar ouders wel helemaal het geld niet voor een honden uitlaatdienst, jullie kunnen niet in iemand anders zijn portomonee kijken, en ook niet in iemand zijn thuis situatie, ze zegt dat ze om verschillende redenen uit huis is gegaan... wat doet er niet toe maar ik neem aan dat als er niets aan de hand was geweest ze met liefde die hond terug had genomen. Ze vraagt hier om een oplossing niet om afgekat te worden. Help haar met het zoeken naar een oplossing, of zoals wel vaker gezegt word,
als je niets aardigs te zeggen heb, hou dan gewoon je mondje dicht!
want met iemand de grond in trappen bereik je niets, en daar word castor ook zeker niet mee geholpen!!! Het is dat wij nu op t moment al een heel oud hondje hebben... anders hadden we je graag geholpen... succes met zoeken ...
xxxx

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 02:13

Sily schreef:
[*olduser*] een paard hecht zich iig wel zeker aan een persoon/personen.

Dan heb ik toch vreemde paarden gehad, die gaven toch echt het meeste om de persoon die voerde en verder vooral om hun weidemaatjes, oftewel de andere paarden.

Waar het mij om gaat is dat er weer gedreigd wordt met inslapen. Zo werk je mensen op hun gevoelens waardoor mensen zonder goed na te denken zo'n hond in huis nemen met alle risico's van dien. Het zou toch triest zijn als de hond hierna nog een keer herplaatst moet worden.

Ik hoop dat hij via de rasvereniging geplaatst kan worden bij de echte rasliefhebbers die weten waar ze aan beginnen.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 02:25

Citaat:
Waar het mij om gaat is dat er weer gedreigd wordt met inslapen. Zo werk je mensen op hun gevoelens waardoor mensen zonder goed na te denken zo'n hond in huis nemen met alle risico's van dien. Het zou toch triest zijn als de hond hierna nog een keer herplaatst moet worden.

ThePast03, ik ben het met je eens dat het heel vervelend is dat er gedreigd wordt met inslapen. Maar wij zijn natuurlijk niet degene die hiermee dreigen. De nieuwe eigenaren hebben dit aan ons meedegedeeld en hebben gezegd dat zij er alles aan hebben gedaan om voor hem een nieuw huis te zoeken maar dat dit niet gelukt is. Het enige wat ik dan nog kan doen is (terwijl Castor dus op dit moment niet bij ons is) zoeken naar een nieuw huis. En ik sta natuurlijk helemaal niet achter de beslissing van de nieuwe eigenaren. Zij gaan op vakantie, dus als zij binnen enkele dagen geen oplossing hebben gaan ze hem laten inslapen. Dit voelt ook zo gemeen, dus ik voelde dat het enige was dat ik nog kon doen om hulp vragen aan mensen die ons misschien hiermee zouden kunnen helpen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 03:51

Daffene denk jij zelf (gewoon off the record) dat de vakantie meer de reden is van het plotseling weg doen van de hond?
Als de hond niet gebeten had zoals hun beweren hadden ze toch ook eenopvang moeten regelen voor hem?
Waarom doen ze dat nu dan niet en zoeken ze verder voor een goed baasje als ze terug komen?

ThePast03 het kan ook zijn dat ik rare paarden heb en heb gehad hoor Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 05:24

mijn bescheiden mening is dat je niet gaat slepen met een 11 jarige hond. Weer een nieuwe omgeving, weer nieuwe mensen, weer nieuwe regels....... en dat voor zo een oude hond. Lijkt mij dat het beessie daar nou niet echt beter van wordt. Ik zou alles op alles zetten om de hond weer bij je ouders te krijgen, inderdaad met hulp van een uitlaatdienst oid. Dat is voor hem nog een vertrouwde omgeving met vertrouwde mensen. Als dit absoluut onmogelijk is dan moet je er misschien toch over nadenken om het dier niet alle ellende van alweer een nieuw baasje op zo een hoge leeftijd aan te doen en het dier een waardig einde toestaan.

Ik ben van mening dat je met vooral oude dieren niet moet zeulen

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 07:02

daffene schreef:
Citaat:

ThePast03, ik ben het met je eens dat het heel vervelend is dat er gedreigd wordt met inslapen. Maar wij zijn natuurlijk niet degene die hiermee dreigen. De nieuwe eigenaren hebben dit aan ons meedegedeeld en hebben gezegd dat zij er alles aan hebben gedaan om voor hem een nieuw huis te zoeken maar dat dit niet gelukt is. Het enige wat ik dan nog kan doen is (terwijl Castor dus op dit moment niet bij ons is) zoeken naar een nieuw huis. En ik sta natuurlijk helemaal niet achter de beslissing van de nieuwe eigenaren. Zij gaan op vakantie, dus als zij binnen enkele dagen geen oplossing hebben gaan ze hem laten inslapen. Dit voelt ook zo gemeen, dus ik voelde dat het enige was dat ik nog kon doen om hulp vragen aan mensen die ons misschien hiermee zouden kunnen helpen.

ik vind dit zo zwak he ook al is het nu een nieuwe eigenaar, JULLIE HEBBEN DIE HOND 11 JAAR GEHAD!!, ik ben zelf fokker, en ik wil elke pupkoper met raad en daad bijstaan wanneer er iets mis loopt, en dus ook het terug nemen van, en nee, soms kan dit niet, ik kan het nu ook niet ivm met een gefokte hond, dat is erg klote, maar wanneer men gaat dreigen met nog 2 dagen en het is over? oh reken maar dat ik hem hier zou halen, zijn jullie nou gek zeg, en ook ik heb een gruwelijke hekel aan deze manier van vragen om, help aub want anders gaat hij dood, bah

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:11

aj01 schreef:

Voor kinderen is geen asiel, die moeten naar een pleeggezin. MAar die zijn er niet genoeg, pleeggezinnen, voor het aantal kinderen waar de ouders niet meer voor konden zorgen, zoals in dit geval niet meer voor Castor gezorgd kon worden.
Kinderen worden niet ingeslapen, maar ze worden wel degelijk in de steek gelaten.

ThePast03 schreef:
daffene schreef:
ik moet zeggen dat ik dat een hele flauwe vergelijking vind. er worden hier zo veel paarden op bokt aangeboden of weggedaan, gaan jullie daar dan ook zo'n discussie houden?

Over flauwe vergelijkingen gesproken: Heb jij jouw paard in huis? Ziet jouw paard jouw gezin als zijn roedel?

Afgod
Alsof alle wezens hetzelfde zijn.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:32

@TS: ik begrijp dat die mensen haast maken omdat ze op vakantie gaan? Ik voel toch een klein beetje nattigheid hier hoor...is dit misschien niet DE reden dat de hond wegmoet? Te laat stilgestaan bij het feit dat de pensions in het hoogseizoen vol zitten oid?!?

Maar goed even concreet: Willen de nieuwe eigenaren geld voor de hond of gaat het hen puur om een nieuw tehuis? Maakt mijns insziens namelijk ook een groot verschil!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:50

Ulony schreef:
Ik vind dat iedereen hier wel erg makkelijk is in het aanvallen van elkaar, zij heeft een persoonlijke reden dat ze die hond niet meer kan houden, en misschien hebben haar ouders wel helemaal het geld niet voor een honden uitlaatdienst, jullie kunnen niet in iemand anders zijn portomonee kijken

Je hebt blijkbaar niet alles gelezen, want dan had je gezien dat ik had gepost dat er op internet zat aanbiedingen zijn van mensen die gratis honden uit willen laten, en dat je altijd nog een beroep op de dierenbescherming kan doen, die uitlaatdienst kost ook niks.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:13

Marye78 schreef:
Ulony schreef:
Ik vind dat iedereen hier wel erg makkelijk is in het aanvallen van elkaar, zij heeft een persoonlijke reden dat ze die hond niet meer kan houden, en misschien hebben haar ouders wel helemaal het geld niet voor een honden uitlaatdienst, jullie kunnen niet in iemand anders zijn portomonee kijken

Je hebt blijkbaar niet alles gelezen, want dan had je gezien dat ik had gepost dat er op internet zat aanbiedingen zijn van mensen die gratis honden uit willen laten, en dat je altijd nog een beroep op de dierenbescherming kan doen, die uitlaatdienst kost ook niks.

En in de buurt zijn er vast ook wel kindertjes die het willen doen..
[Tenminste, toen ik geen hond had/mocht liet ik alle honden uit de buurt uit. Haha!]

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:22

Jaja, over een paar dagen op vakantie....... en nu opeens die hond dood willen laten maken. Ik voel dezelfde nattigheid als Roadracer. Maakt het ´probleem´ niet minder hoor want ze vinden die DA echt wel die dit doet.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:18

daffene, heb je nog contact opgenomen met de stichtingen/verenigingen die hier werden genoemd, zoals die heidewachtel vereniging?

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:39

Het valt me op dat er veel een hele grote mond op zetten naar de TS maar er heeft tot nog toe niemand van die grote monden gereageerd met de intentie om de hond een goede plek aan te bieden. Ik vind het van TS goed dat ze op deze manier raad vraagt en ze is er echt niet mee geholpen om zo in de z**k te worden gezet omdat ze zelf niet meer voor de hond kan zorgen. Inderdaad neem je een hond met de intentie om die voor het leven te houden maar omstandigheden kunnen veranderen. Ik vind het daarom respectloos wat sommigen hier menen te moeten zeggen en kan niets anders bedenken dan dat je daar de TS verdriet mee doet. Dus alsjeblieft een beetje respect en een beetje inlevingsvermogen voor andermans situatie.