Duitse Herder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laureentje

Re: Duitse Herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:50

Kijk wij doen dat ook. Bij mijn vader is het zelfs zo erg dat hij de vakantie aanpast op de hond. Die moet koste wat kost mee kunnen. En ik vind het niet erg. In zwitserland was enorm leuk om de hond mee te nemen. We gaan de berg op en af en wij heel mooi over de paden en de hond die nam de toeristische route, rechtstreeks omlaag en omhoog. Ja wat de zwitserse konijnen kunnen kan zij ook.

Is wel lief he, een puppy van zeven weken. Die zijn nog zo koddig, geef je hem ook brinta of voer je wat anders? Wij gaven de puppys altijd brintapap en wanneer ze wat ouder zijn zijn dan ging er brood in de brinta en daar hebben ze een heel jaar op geleefd en groot dat ze worden. Het mooiste vond ik altijd dat een puppy voordat die gaat eten een dun lichaam heeft en wanneer hij gegeten heeft, heeft ie een heel dikke buik. Vind ik zo lief.

Pletje wat een mooi masker heeft jou herder. Wat is dat voor hondje ernaast?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:51

Lars is een echte kruising. Zijn moeder is een Beagle x Boerenfox en zijn vader een Friese Stabij x boerenfox. Althans, dit is wat mij veteld is Knipoog Van een Beagle heeft ie een hoop weg, dus dat zal er wel in zitten. Lachen Hij is nu al wel groter hoor haha Haha!

Bedankt voor de complimenten over Giske Haha!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 14:54

Lars ziet er wel schattig uit *LOL*

En als ik op vakantie zou gaan moet hondlief ook mee !

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:21

Ik heb vroeger een DH gehad

helaas toen hij 5 jaar werd.En zijn plas liet lopen (zijn nieren waren niet zo goed) werdt hij langzaamer hand steeds agresiefer niet tegen ons.maar wel tegen andere dieren. Vroeger konden alle honden met hem spelen .Maar toen was het meer een wolf.

Daardoor heb ik steeds als ik een dh ziet dat ik hem niet vertrouw. Terwijl ik helemaal gekop deze beesten ben. EN LANG NIET ALLE DH's zijn zo. Als die mijne.

Ik hoop dat ik er ooit over heen kom want ik vind het geweldige dieren..

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 15:47

Ach gut voor Willeke. Jammer van jullie hond. Maar zoals je zegt, zijn ze niet allemaal zo.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:40

Wij hebben 2 duitse herders gehad. ik vindt het prachthonden met een super karakter. ik krijg binnenkort een oudduitse herderpup. het nestje is vorige week geboren dus hoop over een paar weken te gaan kijken.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:23

Tieme schreef:
Wij hebben 2 duitse herders gehad. ik vindt het prachthonden met een super karakter. ik krijg binnenkort een oudduitse herderpup. het nestje is vorige week geboren dus hoop over een paar weken te gaan kijken.

@Tieme. Ik weet niet ofdat ik op voorhand met opzet voor de oud duitse herder gekozen zou hebben omdat het best veel onderhoud is qua haar en nog maar niet te spreken over de schoonmaak werkzaamheden in huis (haar en al dat vuil dat hij in zijn vacht meesleept)
De mijne was de enigste in het nest ( wat in de eerste twee weken echt niet te zien was omdat hij op de rest van zijn broertjes en zusjes leek). Maar moet zeggen dat toen ik eenmaal voor hem gevallen was, besefte ik dat ik eigenlijk niets lievers wou.
Dus mocht ik ook weer voor een DH gaan, dan zeker weer voor een oud duitse herder type.
Veel plezier met je pup!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:25

Dit is de onze
Afbeelding

We wachten tot het water word aangezet,
en dan
Afbeelding

douchen!
Als je bedenkt dat ze als pup niet in de buurt van water kwam Haha!

Ze heeft maar één nadeel en dat is in de hoogste graad HD.Maar we waren er vrij snel achter vanaf dat ze een maand of vijf was.Doordat we gelijk haar voeding hebben aangepast en glucosamine hebben kunnen geven heeft ze nu op haar vier jaar nog steeds geen last van haar HD.we hopen haar zo lang mogelijk goed te kunnen houden.

Onze Oudste hond een tibetaan,is bijna 16 en voor haar leeftijd nog gezond dus ik hoop onze Beau stiekum toch ook zo oud te krijgen.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:44

Ja dit is een uitzondering qua douchen betreft, die van mij moet ik stevig vasthouden en vervolgens ook nog zelf onder de douche gaan staan. Beide nat dus. Altijd feest, moet haar deze week weer douchen, doen we wel lekker buiten nu.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:58

Hier ff paar fotootjes van mijn droepie (thorretje dus):

Afbeelding

Afbeelding

foto's 2 jaar oud, moet nodig weer 's met 'm aan het fotograveren.. en met die andere ook.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:02

heb 2 duitse dames

foto staat in mijn profiel

heb met beide getrained bij de duitse herder vereniging het VDH
Heb met de wolfsgrauwe ook jeugdkampioenschappen africhting gelopen waarvan we 2 keer 1e geworden zijn en een keer 2e
ze zijn nu met pensioen en doen aan bejaarden behendigheid Knipoog
ze zijn nu 6 en 7 jaar

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:04

Wij hebben ook een Duitse Herder!! Hijs heel donker..en mooi! Ja vind ik dan.. Bloos Binnekort foto's!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 23:23

Heb weer mooie honden zien passeren Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:12

We hebben een twee jarige langhaar duitse herder en een 1 jarige stockhaar teef. Daarvoor hadden we nog een andere Duitse herder maar die hebben we moeten laten inslapen.
Wij doen er IPO en VH examens mee.

Afbeelding

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 21:26

Wauw, wat een knapperd Haha!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 08:14

@Wilawander... dat is idd een mooi dier... Het is dat de mijne een geknipt mannetje is, maar moest het een vrouwtje zijn geweest dan had ik echt wel een met-jou-zou-ik-wel-eens-een-beschuitje-willen-eten afspraakje geregeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:42

Wilawander het valt mij op dat de stop van zo'n langhaar erg gehoekt is.Ik heb dat al vaker bij langharen gezien.Weet jij hoe dat komt,ik vraag me af of dat door invloed van een ander ras komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:46

Ik heb geen betere foto van haar hoofd.Maar ik bedoel dus de overgang van neus naar schedel.Bij mijn duits en meestal bij de standaard Duits is die hoeking vloeiender.Het viel me gewoon op dat ik al meerdere langharen heb gezien met zo'n hoofd als die van jou hond.Wat overigens wel een mooie hond is.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:51

Wij hebben een aantal DH's gehad. Zelf heb ik er niet heel veel mee, maar het zijn echt schatten. Mijn vader gebruikt ze als werkhonden. Helaas zijn ze tegen wordig niet zo sterk meer in hun rug en heupen. Vandaar dat we nu een kruizing DH hebben

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 11:29

LecyTinker schreef:
@Wilawander... dat is idd een mooi dier... Het is dat de mijne een geknipt mannetje is, maar moest het een vrouwtje zijn geweest dan had ik echt wel een met-jou-zou-ik-wel-eens-een-beschuitje-willen-eten afspraakje geregeld...

Nagelbijten / Gniffelen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:25

LecyTinker schreef:

Hahaha. Dat zou die wel willen. (Als het een dame was hé)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:30

silvana schreef:
Wilawander het valt mij op dat de stop van zo'n langhaar erg gehoekt is.Ik heb dat al vaker bij langharen gezien.Weet jij hoe dat komt,ik vraag me af of dat door invloed van een ander ras komt?

Ik heb me daar een beetje in proberen te verdiepen. Het schijnt zo te zijn dat enkele Duitse herder teven van vroeger uit het gen voor langhaar bij zich dragen. Af en toe komen er dan eens één of twee in een nest waarvan de rest korthaar is. Ze zijn dan vaak te herkennen aan een zogenaamde uilenkop. Daardoor komt denk ik ook de gehoekte stop. Dus komt niet bij een ander ras weg. Ze lijken vaak erg veel op de oud duitse herder. (zoek maar eens op Alt Deutscher schäferhund op google.de) Meestal zijn ze ook groter dan de gemiddelde Duitse herder. Mijne is bijna 10 cm groter dan de gemiddelde reu. Ook zijn ze van achter meestal rechter en minder gehoekt en hebben ze minder snel problemen met HD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:21

In Belgie noemen ze een langhaar duitse herder,een Elzasser.Mischien bedoelen ze daar idd het oude duitse type mee.Onze eerste Duitse herder was er één van Haus Peter-Margo.Die was ook uit duisland afkomstig.Het was wel een stokhaar maar veel groter ook dan een normale reu hij was 72cm.Ook rechthoekiger ,maar het was een echte werkhond toen ik hem mee nam uit het asiel had hij al zijn IPO3.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:26

judith_cloud schreef:
. Mijn vader gebruikt ze als werkhonden. Helaas zijn ze tegen wordig niet zo sterk meer in hun rug en heupen. Vandaar dat we nu een kruizing DH hebben

En dit is een van de redene dat ik een oudduitse herder neem. rechte rug en veel minder problemen met de heupen. ik vindt die sluipgang van duitse herders ook niet echt mooi.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 14:45

Dat heb ik ook. Ik kan abosluut niet tegen die glijbaanruggen en daarom zou ik ook meer geneigd zijn om een ODH aan te schaffen, maar vriendlief is allergisch aan honden. En hij zal al last genoeg hebben met deze hond, laat staan met een langharige ! Dus dat kan ik hem niet echt aandoen.. Persoonlijk vind ik de gewone kortharige DH veel mooier Lachen