Dillema, wat moet ik doen, beetje triest verhaal...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maud_82

Re: Dillema, wat moet ik doen, beetje triest verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:43

daffie91 schreef:
ik snap eigenlijk niet dat een ziek konijn aan een slang gevoert wordt?
ik bedoel als dat konijn ziek is, dan heb je toch grote kans dat die slang ook ziek wordt door dat konijn, of zie ik dat nou zo verkeerd?
en ik zou het ook echt niet over mijn hart kunnen krijgen om een konijn aan een slang te voeren hoor Ach gut

nog veel succes Lachen

Even iets uit de wereld helpen! Knipoog
Konijnen die ziek zijn of konijnen die bijvoorbeeld een kankergezwel hebben, kunnen gewoon aan slangen gevoerd worden. Slangen zijn van nature beschermd tegen ziektes van hun voer... Lachen

En konijntjes al slangenvoer gebruiken? Tja, van de ene kant is het natuurlijk net als in de natuur - eten en gegeten worden, dus daar is niks zieligs aan. Maar als je een band met je konijntje hebt opgebouwd, dan kan ik het me goed voorstellen dat je 'm niet zo maar laat opeten door een slang.
Ik heb zelf slangen én konijntjes, maar ik zou het denk ik ook niet kunnen hoor, hem op laten eten door een slang als ie te oud is of ziek is. Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:49

Het is niet eerlijk om een dier aan een slang te voeren in een omgeving waar het niet weg kan komen. Het is laf.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:58

Desiree schreef:
Het is niet eerlijk om een dier aan een slang te voeren in een omgeving waar het niet weg kan komen. Het is laf.

Ben ik niet met je eens. Denk je nou echt dat een konijn of muis de kans krijgt om weg te komen in het wild?? Slangen zijn zo ontzettend snel in hun reactie, denk dat je dat onderschat. Lachen
Ik zie regelmatig hoe muizen en dergelijke gepakt worden door slangen, en geloof mij; vaak is die reactie van de slang zo ontzettend snel dat je erbij staat te kijken maar pas ziet dat 'ie toegehapt heeft wanneer de muis al in z'n bek zit. Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:05

Onyx88 schreef:
Ik zou het beestje aan de slangen geven als de medicatie die hij gehad heeft niet schadelijk voor ze is. Het konijntje is nog jong en is al ongeveer een maand ziek. Het is een lief beestje, je wilt toch niet dat het langer blijft lijden? Je kunt hem beter aan de slangen (laten) geven. Dan is het beestje uit zijn lijden verlost en kun jij niets meer voor hem doen. Dan hoef je het alleen nog maar uit je hoofd te zetten.

Dit klinkt een beetje kort door de bocht maar jij kunt het beestje toch niet houden. En een dierenarts die kan er wel naar kijken maar misschien heeft hij ook geen oplossing voor het beestje en ben je toch geld kwijt voor het consult...

ben jij niet meer helemaal lekker ofzo? dat beestje zomaar aan de slangen willen geven! nou zeg wat ben ik blij dat dat konijn niet van jou is! je wilt het nog niet eens proberen om het beestje beter te maken. en so wat als het geld kost en hijh het dan uiteindelijk toch niet blijkt te redden dan heb je tenminste geen schuldgevoel dat je niks hebt gedan, je hebt in ieder geval je best gedaan om zijn leventje nog te redden. en je kunt zo'n beestje zowiezo beter laten inslapen dan dat je het nog een hele tijd in angst laat zitten bij die slangen!!!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:09

Maudje schreef:
Desiree schreef:

Ben ik niet met je eens. Denk je nou echt dat een konijn of muis de kans krijgt om weg te komen in het wild?? Slangen zijn zo ontzettend snel in hun reactie, denk dat je dat onderschat. Lachen
Ik zie regelmatig hoe muizen en dergelijke gepakt worden door slangen, en geloof mij; vaak is die reactie van de slang zo ontzettend snel dat je erbij staat te kijken maar pas ziet dat 'ie toegehapt heeft wanneer de muis al in z'n bek zit. Knipoog

dit ben ik dus niet met je eens. kijk maar eens op www.tmf.nl/wakkerworden daar staat een filmpje waar ze een muis bij een slang hebben gezet (lang verhaal hoe dat nou precies gekomen is) en dat duurde nog wel even voordat ze die muis er uiteindelijk er weer uithaalden (levend want de slang had nog geen zin om zijn tanden er in te zetten) en jij zegt dat dat snel gaat? nou niet echt dus. ben trouwens wel blij dat ze die er nog uit hebben gehaald. paar dagen later lagen er allemaal kleine muisjes in haar hok Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:56

Maudje schreef:

MAar daar worden ze beslopen en opgeschrokt voordat ze er erg in hebben. MAar als je ze bij een slang plaatst, kunnen ze die slang al zien en weten ze wat ze te wachten staat zonder dat ze weg kunnen komen. Ik heb dat ooit gezien bij een muis die bij een slang was gezet. Het beestje zat van angst boven op een takje waar de slang natuurlijk zo bij kon komen. Het kreng had echter nog geen honger en die muis zat daar te vergaan van ellende.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:50

OOh ik vind het echt super wat je doet! ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan!
ik duim voor je! Ja

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 18:54

helaas moet koda weg, dus heeft iemand interesse, mijn moeder was erg kwaad, (ik neem wel vaker zielige dieren mee naar huis) en heb dus ook nog een allergisch zusje... dus heeft iemand interesse? hij is heel lief, zit graag op schoot, je krijgt wat spulletjes er bij ...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:55

En hoe gaat het nu met het konijntje? ik heb net de 3 pagina's gelezen.
Edit: Mijn berichtje kwam net te laat aan.

Helaas dat je hem niet houden mag, maar ik vind het ook wel te begrijpen. Super wat je voor het konijn hebt gedaan OK dan!
Ik zal mijn ogen en oren openhouden

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 18:57

het konijntje leeft nog ! ik ben gister met hem naar de dierenarts geweest, hij eet en drinkt goed, maar heeft wel een nat neusje, geen gele of groene snot, dus de dieren arts wil hem niet laten inslapen. verder is hij ontzettend lief en knuffelt graag, ook rent ie af en toe lekker door huis heen, alleen zo als ik hier boven al vertelde, hij moet zo snel mogenlijk weg....

ml0es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:05

het is een mannetje, ik zal eens kijken of wij er nog 1tje bij kunnen hebben, hij komt dan zo vaak mogelijk los in de tuin, lekker gras eten, het is alleen nog de vraag of ons konijn anderen accepteerd, voor verdere informatie kun je me pb-en

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:17

Ik hoop dat ie een goed huisje krijgt. Ik vind het echt toppie wat je voor hem hebt gedaan! Mijn complimenten!!!!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:45

PRIMEURTJE:
koda is geadopteerd door 2 hele lieve mensen, ze hebben in het verleden erg veel pech gehad met konijnen, ze zijn gister langs geweest en waren echt heel aardig, ik heb koda voor niets mee gegeven met zijn hok, en alle spulletjes er bij. was wel even verdrietig....
maar als ik over een paar maandjes een huisje voor mezelf heb, dan gaan mijn vriend en ik een leuke bunny uitzoeken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:23

Je hebt mooi werk geleverd!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 15:26

thnx, moet zeggen dat het me meer aangegrepen heeft dan ik had verwacht, zat gister gewoon met tranen in mn ogen .... ben er wel erg vertrietig om