Kat verhaart erg, laten plukken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Kat verhaart erg, laten plukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 14:50

Ja en nu ik gezien heb hoe ze het doet kan ik het zelf ook aardig bijhouden.
Ik ben gezegend met een hele lieve poes, die tijdens het plukken en borstelen alleen af en toe mauwt, maar nooit zal krabben of bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:21

Het is ook wel nieuw voor mij. Ik wist wel dat konijnen af en toe geplukt worden, bij een kat had ik het nog nooit gehoord. Wel erg want ik heb mijn hele leven al katten. Toch heeft mijn Noorse Boskat geen last, misschien ligt het ook wel aan het ras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:23

Mooie poes trouwens!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 16:09

Ja de trimster was er ook helemaal weg van. Zelf zie ik het niet zo, ze is gewoon vreselijk lief Lovers

Ik denk dat de volgende kat een naaktkat wordt en dan koop ik er voor de winter truitjes voor Tong uitsteken

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:13

ik zit er ook te denken, heb 2 perzen waarvan 1 veel te veel haar aanmaakt, volgens mij een genetisch foutje ofzo. die heeft echt zo'n enorme schapen vacht wat ook in de zomer niet minder wordt...en kammen haten ze allebei, dan gillen ze het uit en blazen enz...
dus ik vraag me af of de trimmer meestal ook ervaring heeft met moeilijke katten? of moet je er dan bijblijven ofzo?>

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:51

Marye78 schreef:
ik zit er ook te denken, heb 2 perzen waarvan 1 veel te veel haar aanmaakt, volgens mij een genetisch foutje ofzo. die heeft echt zo'n enorme schapen vacht wat ook in de zomer niet minder wordt...en kammen haten ze allebei, dan gillen ze het uit en blazen enz...
dus ik vraag me af of de trimmer meestal ook ervaring heeft met moeilijke katten? of moet je er dan bijblijven ofzo?>

d´r zit een hele goede trimmer bij jou in de buurt zelfs. Kijk maar eens op http://www.trimsalonpetraklein.nl

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:00

Rosita schreef:
d´r zit een hele goede trimmer bij jou in de buurt zelfs. Kijk maar eens op http://www.trimsalonpetraklein.nl

heel erg bedankt! Ik heb op de site gekeken en dit was echt waar ik naar op zoek was. Het lijkt wel over 1 van onze katten te gaan (die met enorm veel haar) want die is ook getraumatiseerd na een wond van de klitten wegknippen. Het is helaas wel erg aan de prijs, maar ik denk dat ik toch maar een afspraak ga maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:09

Succes ermee, meid! Het is ook zo lastig met Perzen, hè, de vacht vervilt zo snel... Ik heb ook langharige katten, maar dat zijn Noorse Boskatten, die vacht is zo anders, veel vetter ook, klit nooit, misschien daarom hebben mijn katten ook geen hekel aan kammen.
Ik zou idd naar de trimmer gaan als ik jou was, die klitten zijn erg vervelend voor ze, misschien zijn ze daarna ook wel vrolijker.
@ Stennisje: hoe bevalt het nieuwe voer?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 13:33

Bedoel je de Skin Care?

Ik geloof dat Pippi het een beetje zat is, ik heb van de trimster Velcote meegekregen (soort lijnzaadolie), dat geef ik er overheen.
Volgens haar maakt dat de Skin Care overbodig en in geval van Pippi was het verstandiger om op een gewone brok over te gaan, omdat in de brokken van Royal Canin veel eiwit zit.

Dus ik ga de Skin Care mengen met een gewone brok, zodat ze het weer lekker vindt en minder eiwit binnen krijgt.

Ik moet wel zeggen dat het haar probleem sinds de trim beurt met 90 % is afgenomen.
Tuurlijk verhaart ze nog wel, maar welke kat niet.
Dit is beheersbaar.
Haar vacht glimt en voelt glad aan, terwijl ze eerst wat dof en ruw was.

De trimster waar ik geweest ben, geeft moeilijke katten een roesje, maar dat was bij Pippi niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:49

Nee, ik bedoelde de Velcote. Maar ik ben blij dat die zo goed bevalt...

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:58

Guinevere schreef:
Ik heb een "handschoen borstel" voor honden. Die zijn wat stroever, dus dan raken ze veel meer haar kwijt. Het doet geen pijn, maar je moet wel oppassen dat je het niet teveel doet, want dan krijgen ze een wel heel dun vachtje.

Dat heb ik ook een keer bij mijn kat gedaan ze had helemaal kalen plekken ze zag er niet uit erg grappig ze vond het wel erg lekker. En ze had het nite meer zo warm hihi