Te dik; minder eten geven. Eet hij zijn bak niet leeg, als je er sperziebonen in doet, binnen een bepaalde tijd en gaat hij lopen klieren en treuzelen zijn eten weg zetten. Pech gehad. Volgende dag weer proberen. Geloof me, hij zal het gaan waarderen alsof het een stuk vlees is.
Ook met met hem lopen. 'Toch wel 10 min tot een kwartier per wandeling' is simpelweg VEEL ste weinig! Dat kan je bij een Bulldog doen. Maar bij een JackRussel absoluut niet!
Het lijkt er inderdaad op alsof jou hond dominant tegen over jou is. Hier gelde hele simpele regels voor. Hij moet alles voor jou doen.
Als hij dus zomaar, zonder comando zoals kom is, naar jou toe komt om aandacht te vragen, en jij geeft het hem, bevestig je dat hij hoger is. HIJ bepaald op die manier wanneer JIJ hem aanhaalt. Dat moet omgedraaid worden. Jij roept hem, en laat hem zitten. Dan aai je hem een paar keer en stuur je hem weer weg. Zo laat jij weten waneer JIJ wilt kroelen. En niet wanneer HIJ wil kroelen. Ik denk dat je dat een lange tijd vol moet houden omdat hij gewoon dominant over jou is. Sommige honden hebben die trekjes niet. Daar kan je alles mee doen. Met de hond die je nou hebt duidelijk niet.
Die regel geld ook voor het spelen. Komt HIJ met een bal aan lopen of een dergelijk speeltje. negeer JIJ hem. Hij bepaald wanneer hij wil spelen doordat HIJ naar jou toe komt. Hier moet het weer andersom. Jij bepaalt wanner we spelen. Hij niet.
Blaffen tja, daar heeft onze hond ook zo haar probleempjes mee. Wij hebben pas geleden ergens gezien dat de hond onderdanig voor jou moet worden. Dit doe je dormiddel de hond voor jou te laten zitten. Je geeft alleen het comando zit. Zodra hij gaat staan uit zichzelf herhaal je het comando weer. Je schreeuwt geen nee of stil tegen hem.
Ik hoop dat alles duidelijk is. Volgens mij is het een hele lap tekst geworden
. Sterkte ermee!