Poes is VEEEEELS te dik! wat te doen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Poes is VEEEEELS te dik! wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:09

ohw..sorry, haha ik heb niet alles gelezen.

nou ja, dan zullen alle tips hier ook wel al gegeven zijn.

mijn katten waren ook wat te zwaar, ze hebben nu een merk brokjes die ze niet zo heel erg lekker vinden geloof ik en eten daar dus ook stukken minder van.

nu krijgen ze weer een normaal formaat

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:46

Onze krijgt veel minder snoepjes en enkel light brokjes, exact afgemeten. En ze mag heel de dag buiten rondrennen als ze wil.

D_Travis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:36

Misschien heeeft je kat nog wel ergesn anders een voeders adresje.. Sommige mensen laten andermans katten ook naar binnen om daar lekker te eten.
Bij ons vlak bij loopt ook een kat en zodra bij ons de deur openstaat sneakt ze naar binnen, als je niet oplet is zo de voerbak van onze eigen katten leeg hoor! Dus we proberen er zo veel mogelijk op te letten dat ze niet naar binnen komt maar soms gebeurt het dus toch.
wie weet doet jou kat dat ook wel bij iemand, en hebben die mensen daar geen probleem mee.

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:27

BuBBLeGuM schreef:
Misschien heeeft je kat nog wel ergesn anders een voeders adresje.. Sommige mensen laten andermans katten ook naar binnen om daar lekker te eten.
Bij ons vlak bij loopt ook een kat en zodra bij ons de deur openstaat sneakt ze naar binnen, als je niet oplet is zo de voerbak van onze eigen katten leeg hoor! Dus we proberen er zo veel mogelijk op te letten dat ze niet naar binnen komt maar soms gebeurt het dus toch.
wie weet doet jou kat dat ook wel bij iemand, en hebben die mensen daar geen probleem mee.

neej ze eet nergens ander dat weet ik 1000000% zeker want als ze buiten is loopt ze in onze tuin en nergens anders weet ik heeeel erg zeker dat hebben we ze geleerd toen ze klein waren en dat doen ze ook
ook als de pport open staat gaan ze niet dus dat weet ik zeker dat ze nergens anders eet Lachen

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:28

en het springen werkt heleaas niet mensen (blijf het wel proberen) maar ze gaat gewoon op de grond liggen en als ik der oppak dan gaat ze gewoon weer liggen! Boos! eigenwijs? neej lijkt maar!

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:33

Brokken zijn o.h.a. de dikmakers, je kunt veel beter blikvoer geven.
Als je kat niks anders krijgt, moet ze het op het laatst wel eten.
En anders even in de magnetron zetten, ze eten het veel liever warm Ja

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:52

In blikvoer zit veel meer vet, ook een dikmaker...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:03

Renskeeee schreef:

Het is niet echt goed voor de tanden van de kat om alleen maar blikvoer te voeren. En opwarmen Verward
Wat een verwennerij is dat zeg.

De kat van mijn ouders is ook zo gruwelijk dik. Naar mijn mening krijgt ze ook teveel voer, maar dat krijg ik er niet in. Ze loopt overigens wel buiten overdag en krijgt light-voer. Maar afvallen zit er denk ik niet echt meer in.
Succes.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:04

Wat een lastig probleem zeg. Mijn 1e reactie was ook die snoept buiten de deur mee maar als dat echt niet kan dan zal het wel met de sterilisatie te maken hebben. Denk dat niets gaat helpen als ze niet meer wil bewegen en je geen ander (duurder) vers of aangepast voer mag kopen.
Wat zegt je dierenarts? Moet ze afvallen of ziet hij het niet echt als een probleem?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 12:58

gouda schreef:
Wat een lastig probleem zeg. Mijn 1e reactie was ook die snoept buiten de deur mee maar als dat echt niet kan dan zal het wel met de sterilisatie te maken hebben. Denk dat niets gaat helpen als ze niet meer wil bewegen en je geen ander (duurder) vers of aangepast voer mag kopen.
Wat zegt je dierenarts? Moet ze afvallen of ziet hij het niet echt als een probleem?

de dierenarts zegt ook "te dik geeft altijd een probleem vroeg of laat" maar het is voor de kat natuurlijk ook niet fijn om zo ontzettend dik te zijn want in de zomer ligt ze heel de dag met goed weer want dan is het voor haar juist NOG warmer om iets te gaan doen
als het wat minder warm is is ze ook duidelijk actiever
maar vroeg of laat zal het wel een probleem worden
ik las hier iemand zijn reactie mijn kat is 18 geworden en was ook zo dik
nou mijn vorige kat (niet eens van mij want me ouders hadden hem al toen ik er nog niet was) is 25 geworden en wilde dat eigenlijk ook met deze proberen vol te houden want ik hou toch wel ontzettend veel van ze Lovers
vandaag heb ik me kat al een aantal keer de tuin rond gejaagt want nu is het niet zo ontzettend warm dus lukt dat wel maar 2 rondjes (vrij grote tuin) lukt niet! Boos! maar ach je moet ergens beginnen

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:03

Afvallen onder begeleiding van een dierenarts. Een kat kan namelijk bij te snel gewichtsverlies leververvetting krijgen !. Niet zelf aanmodderen maar professionele hulp zoeken !. een te dikke kat heeft een sterk verhoogde kans op suikerziekte !.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:33

bij de dierenarts hebben ze speciaal voer voor afvallen van dieren
mijn hond is er 12 kilo mee afgevallen!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:37

Mijn kat woog 8 kilo en is binnen 1 week van 8 naar 7 gegaan, zorg dat je een commando voor hem hebt waar hij heel goed naar luistert. Zodra hij goed genoeg luistert, ga je met hem een stukje lopen af en toe moet je wachten omdat hij/zij moe zal zijn, maar heb geduld, doe diet elke avond, een minuutje of 10-20 lopen, daarna zal die lekker moe zijn en de hele nacht bij je blijven slapen. Zo is de band van mij en mijn kat ook veel beter geworden, ik hoop dat ze af zal vallen, en uit eindelijk ook plezier krijgt in het wandelen, des te makkelijker is het voor jou.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:47

Ik denk dat jou kat een medisch probleem heeft..
Toch maar s een keertje naar een dierenarts gaan, of evt een andere dierenarts dan je eigen?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:14

dessie schreef:
Mijn kat woog 8 kilo en is binnen 1 week van 8 naar 7 gegaan, zorg dat je een commando voor hem hebt waar hij heel goed naar luistert. Zodra hij goed genoeg luistert, ga je met hem een stukje lopen af en toe moet je wachten omdat hij/zij moe zal zijn, maar heb geduld, doe diet elke avond, een minuutje of 10-20 lopen, daarna zal die lekker moe zijn en de hele nacht bij je blijven slapen. Zo is de band van mij en mijn kat ook veel beter geworden, ik hoop dat ze af zal vallen, en uit eindelijk ook plezier krijgt in het wandelen, des te makkelijker is het voor jou.

dat is ook niet gezond! die valt veel te snel af!

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:55

JustNanno schreef:
dessie schreef:

dat is ook niet gezond! die valt veel te snel af!

nee, absoluut niet goed > leververvetting !!!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:39

ik zou haar niet te veel in beweging zetten ze is al 11 jaar oud.. daarbij kan haar hart dat mischien niet eens aan...

gewoon lekker laten doen, niets geks geven, geen extra eten.. als ze altijd al zo geweest is zal ze zo nog wel even door kunnen.

Ik heb een kat die niet dik wil worden, ziet er ook niet uit.. maar ach ze is verder gezond en gelukkig

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:40

Ik heb ook eens een programma op tv gezien over te dikke honden, katten etc. Daarbij was er ook een te dikke kat. Die mensen moesten meer met haar spelen, die kat wilde dat eerst ook niet, maar je moet op wat voor manier dan ook de kat aan het spelen krijgen. Die kat viel daar wel van af. Probeer je kat dus aan het spelen te krijgen!

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:17

Goof schreef:
Renskeeee schreef:

Het is niet echt goed voor de tanden van de kat om alleen maar blikvoer te voeren. En opwarmen Verward
Wat een verwennerij is dat zeg.

Haha wat een opmerking.... Vraagje: wat is de lichaamstemperatuur van een muis/vogel wat dan ook? (= natuurlijk dieet van een kat). Juistem, niet die 7 graden die blikvoer heeft als het uit de koelkast komt!