Hondenijsjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:27

Rosita: umm waar heb je het over? ik denk dat je iets verkeerd gelezen hebt

Yabloko

Re: Hondenijsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:05

Als je een hondentong verkoelt met een ijsje, raakt hij warmte een tijdje daarna moeilijke kwijt. Geef 'm eerder lauwe thee, dat helpt de poriën van de tong open te houden.

En vergeet de pootjes niet.

Ik hield het vroeger bij een duik in de zee, aan het eind van de middag.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:07

Paraat schreef:
Als je een hondentong verkoelt met een ijsje, raakt hij warmte een tijdje daarna moeilijke kwijt. Geef 'm eerder lauwe thee, dat helpt de poriën van de tong open te houden.

En vergeet de pootjes niet.

Ik hield het vroeger bij een duik in de zee, aan het eind van de middag.

onder steun dit is (niet dat ik het kattig bedoel, maar gewoon om daar dan meer info over te krijgen)

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:16

Door kou sluiten de poriën, en door warmte openen ze. Als een hond aan een ijsje likt, slutien de porien en kan damp en warmte even een tijd minder goed door de tong naar buiten.

+ook bloedvaatjes vernauwen bij kou (een ijsje in je nek als je bloedneus niet ophoudt) en laat de hondentong nou net vol zitten met warmte-uitwasemende bloedvaatjes.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:20

Ik vind het een leuk idee, en hoezo nou weer slecht als het heeft gesneeuwt hoeven wij het ijs niet op teruimen laten gewoon de hond even los hij leeft nog steeds

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:26

Kimmie_Paard: Sneeuw is echt heel slecht voor een hond. Verbaast me dan nog dat je hond niets aan zijn maag heeft opgelopen.

Paraat: Tjah daar heb je idd toch wel gelijk in. maja de kou van iets kouds ( ) koelt de tong ook af.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:30

mijn hond komt uit zwitserland (het ras dan) die zijn egt wel iets gewent, en aangezien hier maar 1 x in de 500 jaar 1 mm sneeuw licht;)

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:37

Kimmie_Paard: ook al komt het ras uit Zwitserland dat geeft nog niet aan dat hij tegen sneeuw eten kan maar dat hij gewoon heel goed tegen de kou kan.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:14

Dat weet ik maar hij vind sneeuw gewoon lekker:P

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:17

Paraat schreef:
Door kou sluiten de poriën, en door warmte openen ze. Als een hond aan een ijsje likt, slutien de porien en kan damp en warmte even een tijd minder goed door de tong naar buiten.

+ook bloedvaatjes vernauwen bij kou (een ijsje in je nek als je bloedneus niet ophoudt) en laat de hondentong nou net vol zitten met warmte-uitwasemende bloedvaatjes.

dit is bij warm weer van zodanige korte duur, dat een ijsje echt niet uitmaakt hoor

PaardenStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 21:24

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je dr heel veel van geeft he, gewoon 1 per dag alleen als het warm is.
Van de 15 die ik dr heb gemaakt zijn dr nog maar 3 op, die andere zijn gewoon voor als het weer heel warm is, en ze zijn ook niet groot.
Ik vind het voor mijn hond zo ie zo beter als die zelf gemaakt voedsel krijgt, want van alle gemische troep die ze in honden voer doen, krijgt die aller gie.

Wisten jullie trouwens dat dr in die honden brokken ook zieke dieren en paarden zitten?
Ik heb daar een verhaal over gelezen, echt te walgelijk.

Ook ben ik het met die sloten niet helmaal eens (de zee kan natuurlikj wel :D) want dr zitten allemaal bacterien in.

(niet beledigend bedoeld hoor:P komt er misschien wel zo uit:P maar zo niet bedoeld)

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:54

PaardenStorm: ik zou jou idee van hondenijsje niet aan mijn hond geven. Kaas is veels te vet voor een hond.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:23

annepaardoes schreef:
PaardenStorm: ik zou jou idee van hondenijsje niet aan mijn hond geven. Kaas is veels te vet voor een hond.

Mag een hond geen (of niet veel) vet dan? Vanwaar dan die blokjes schapenvet die je in de dierenwinkel kan kopen?
Dat kaas niet het meest gezonde voedsel is voor een hond daar kan ik in meegaan, maar af en toe een stukje kaas of een ijsje waarin kaas is verwerkt kan naar mijn mening echt geen kwaad.

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:24

Mijn hondenijsjes maak ik altijd gewoon in een plastic bekertje, water erin en een hoop brokjes erbij, invriezen en klaar:P hebben best wel een tijdje wat te doen die honden:p

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:16

heerlijk verkoelend onderwerp dit. Mijn honden liggen nu onder de airco. Straks gaan ze de tuin in met een ingevroren visje Vingers aflikken . Dan koelt hun buikje in ieder geval af

pppppppfffffffff, wat een hitte.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:27

zo nu en dan vriezen wij ook gewoon water in, zonder iets er door, hij vind het wel lekker maar geweldig, nee..

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:57

geef hem dan eens een smaakje? Dit is hét moment om te experimenteren toch? Alle excuses die je nodig hebt om met je kop in de vriezer te hangen moet je aangrijpen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:31

oud topic

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:18

annepaardoes schreef:
oud topic

je hóeft het niet te lezen hoor

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:24

Slotje wegens oud topic en geen 'nieuws' toevoegende reacties.