Wuis schreef:
Omdat konijnen en knaagdieren zulke kleine dieren zijn, worden ze denk ik als minderwaardig beschouwd. Ook heeft het feit dat ze in dierenwinkels verkocht worden hier mee te maken. De meeste dierenwinkels geven verkeerd advies, en doordat de diertjes er zo schattig uitzien worden er vaak impulsaankopen gedaan.
ben ik het mee eens! man, je moet eens zien hoevaak er kindjes zijn die een konijntje leuk vinden er er persé 1tje willen hebben, en er op later leeftijd gewoon niet-meer naar omkijken! Tsjonge jonge. Ik kreeg mijn eerste konijn toen ik 8 was, die is 2 jaar later overleden, waar ik echt dagen van ontroostbaar was. Nu hebben we onze andere konijnen alweer 7 en 6 jaar. (ik ben nu 17). Ik ben dol op ze (wat sommige mensen niet kunnen begrijpen: want het is "maar" een konijn). Als ik bij vriendinnen ben ik weet niet zeker of hun eten en drinkbakje gevuld zijn, dan moet ik bellen naar huis, anders slaap ik voor geen meter. Ook is Lot dit jaar erg ziek geweest. 4 graden onderkoeling en opstopping in haar darmen (wat voor konijnen in de top 3 staat van doodsoorzaken). We hebben haar laxeermiddelen moeten geven van de dierenarts (3 stuks + pijnstillers omdat haar buikje zo zeer deed) en nu is ze weer helemaal toppiejoppie! De dierenart zei dat ze niet vaak mensen tegen komt die dit doen voor een konijn, maar kom op zeg, het is toch ook gewoon een dier wat pijn heeft? Dat laat je toch niet zomaar gaan? En al helemaal niet als je weet dat het diertje beter kan worden!)