bijtende honden, fout van de baas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 12:01

hahaha escardo... speuren vind die van ons ook geweldig! en luisteren na de kinderen doet die van ons redelijk, valt me niet tegen.. maar probeerd die van jullie ook telkens een stapje hooger te komen in het gezin? ik merk dat hij af en toe eens flink op zijn "donder"moet hebben(ik sla niet hoor) zodat hij weer weet waar hij staat..
was die van jullie niet meer geschrikt voor de politie? en waarom niet?

Loody

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:02

ligt zeker aan de ouders... de fokkers sorteren daarop, want het liefst willen ze goede bijters....en apporteerders.. die kunnen ze goed verkopen richting Amerika...

Loody

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:05

Hij probeert zeker eens in de zoveel tijd hoger in rang te komen.. en dan moeten wij hem ook weer even op zijn plaats zetten... hoort er eenmaal bij denk ik dan maar....
Hij was wel geschikt hoor, maar mijn vader heeft hem getraind en die hoorde dat hij verkocht zou worden aan de politie in Amerika en dat wilde mijn vader niet( schijnt dat ze daar niet zo aardig zijn) en heeft hem toen terug gekocht.... Toen Buck weer terug in de familie was, wilde ik graag dat hij bij ons kwam wonen... en dat maar gedaan, met de belofte dat hij wel eens in de week aan het werk mag.... en dat doen we met plezier..

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 12:12

de hond van ons Rico genaamd, was ook van een man die hem zelf had getraind en werkzaam was bij de politie, aangezien hij meerder honden had moest er keuzes gemaakt worden, daarom werd rico verkocht en wij waren de gelukkige die hem kochten!
vind jij nu ook dat de honden die zijn doorgetraind fijne honden zijn voor in huis?

Loody

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:14

Ik vind het heerlijk om zo'n hond in huis te hebben.... heerlijk waaks, super lief!! We zijn gewoon erg blij met hem....
Leuk om te horen dat er meer mensen zijn die het fijn vinden om een politegetrainde hond te hebben..

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 12:18

ik heb een paar foto's geplaatst..

Afbeelding
Dit is mijn kanjer!
Afbeelding
De politie hond
Afbeelding
hier moest hij eerst zitten voordat hij de sneeuwbal kreeg!
Afbeelding
Onze trouwe 4 voeter!

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:52

even over het eerste bericht;
absoluut niet de fout van de baas, soms zeker, maar een hond is een beest, een vleeseter, ze worden de laatste tijd ook veel op agressie gefokt, een beest vertoond beestgedrag, en ja honden zijn ook hardstikke gevaarlijk als ze even willen, daarin tegen zijn het ook hardstikke leuke beesten, maar het is zeker niet altijd de fout van de baas

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:31

AstraGirlie schreef:
Nee, je moet hem niet voortdurend zitten corrigeren, maar ik denk na verloop van tijd, hij het zelf wel leert als je , als hij ermee begint, laat kennen dat je het niet zo leuk vindt. Geef een pup een leuke flos waarop je leert dat hij wel mag bijten, desnoods zijn favoriete vod ofzo.

Is niet nodig. DAt bijten gaat vanzelf over. Daar hebben ze op den duur immers niet meer zo'n behoefte aan.

Escardo schreef:
ik geef puppytraining.. en wij leren dat je puppy's niet in je handen moet laten bijten, maar laat ze spelen met een doekje of een favoriet speeltje.....
Uit ervaring weet ik dat als je het toestaat om ze in je handen te laten bijten, dat ze denken dat het oke is.... en het later als ze ouder zijn nog steeds doen(is niet bij elke hond)

Bobbes bijt wel eens vaker in mijn handen. MAar dat is niet echt bijten. Dat is vastpakken tijdens het spelen. Met haar poten doet ze dat ook, nou, heb liever haar tanden. Met haar bek is ze aanzienljk minder lomp.
jentel schreef:
ik heb ook een mechelse herder van de politie...
Net als die van jou is die van ons ook erg braaf gehoorzaam en trouw enz. ik vind het heerlijke honden om bij het gezin te hebben..
Wij hebbeb 2 kinderen een meisje van 10 en een jongentje van 7.. die weten heel goed hoe ze met honden moeten omgaan, ze zijn ermee opgegroeid.. ze hebben ook gezien hoe fel hij kan zijn op een pakwerker en dus zeer goed kan bijten.. ze hebben respect voor de hond en de hond voor hun!
maar als er kinderen komen logeren zorgen we altijd dat de hond niet alleen is met die kinderen, want je weet het maar nooit.

Ik vind mechelaars helemaal niet geschikt voor gezinnen. NIet voor de meeste mensen trouwens. Maar in het gezin kan het alleen nog meer mis gaan dan in een huis met alleen volwassenen. Er zijn er maar een paar die goed met een mechelaar om kunnen gaan en kennelijk horen julie daarbij. MAar jullie zijn ver in de minderheid. GA maar kijken in het asiel....
Er zat zelfs een keer een mechelse herder teef, politiehond 1 en 2 opgeleid. Echt sneu hoor. Ze zat daar omdat ze altijd bij die vent wegliep. Hij zal er ook wel niet zoveel om gegeven hebbben.

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 13:39

Desiree schreef:
AstraGirlie schreef:
Nee, je moet hem niet voortdurend zitten corrigeren, maar ik denk na verloop van tijd, hij het zelf wel leert als je , als hij ermee begint, laat kennen dat je het niet zo leuk vindt. Geef een pup een leuke flos waarop je leert dat hij wel mag bijten, desnoods zijn favoriete vod ofzo.

Is niet nodig. DAt bijten gaat vanzelf over. Daar hebben ze op den duur immers niet meer zo'n behoefte aan.

nou ik vind dat het eraan ligt waar een hond op gefokt is.. kijk eens na de pup die ik hier een aantal weken heb gehad.. die hond is een topper voor de politie, "bijt "graag..

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 13:43

Desiree.. ik vind de goed getrainde mechelaars bij een gezin passen, trouwens alle honden dioe goed luisteren kunnen in een gezin, ze moeten respect hebben voor de "hoger" in rang, maar het gezin moet ook respect hebben voor de hond toch?

malie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:04

ik heb thuis een tervuerense herder reu van 11 jaar, het is de eerste hond die mijn moeder kocht. We hebben zo onze fouten gemaakt, maar hij staat onderaan in de rangorde.

We hebben alleen puppycurses gedaan met hem we zouden doorgaan maar door omstandigheden niet.

Hij luisterd perfect naar ons, maar hij mag zelf weten waar hij wilt liggen enzo in huis, hij heeft zijn mandje maar als hij op de bank wilt prima. We hebben geen bench of ren en hij mag overal in huis komen behalve de keuken en boven (durft hij ook niet want daar wordt hij gewassen en dat vind ie niet leuk).

Ik vind dat wij hem goed en leuk hebben opgevoed! en dat we nog lang van hem mogen genieten

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:10

jentel schreef:
Desiree.. ik vind de goed getrainde mechelaars bij een gezin passen, trouwens alle honden dioe goed luisteren kunnen in een gezin, ze moeten respect hebben voor de "hoger" in rang, maar het gezin moet ook respect hebben voor de hond toch?

elke goed opgeleide hond past in een gezin.. Zo simpel is dat. Zelfs de "gevaarlijke" rassen. (mechelaar, pitbull terriërs, American Staffords, Mastiffs, ridgebacks,)...

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:17

Licht meestal wel aan de baas, mijn hond was vroeger een hond die alleen maar beet, en je hoefde maar in de buurt te komen of hij beet je al.
Ik heb dus het bewijs naast me zitten, dat het vooral aan de baas licht! mijn hond zit nu naast me en is een knuffel ik kan alles doen en bijten doet hij niet!

Afbeelding
Toen
Afbeelding
Nu

_Loes_

Re: bijtende honden, fout van de baas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:20

@ Jentel: Wat een mooie hond.

Ik vind idd ook dat elke hond in een gezin kan, als hij/zij goed begeleid, opgevoed wordt. En dat kan alleen als de mensen in het gezin verstand hebben van honden en nog beter: verstand hebben van het ras hond dat ze in hun gezin opnemen.

Hier een foto van mijn hond. En dit is een herplaatser en de foto is bij de vorige eigenaren gemaakt. De herplaatsing was in dit geval niet i.v.m. het gedrag maar tijdgebrek van de bazen.

Meet Kimba (een knuffelbare mechelaar):

Afbeelding

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:40

Je moet ook een hond nemen als je ergenoeg van weet!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:44

Kennissen van mij hebben een mechelse herder, een teef van net een jaar.
Die mensen vinden echt álles zielig en niets is goed genoeg voor die hond. Zelfs de halsband is een probleem, want dan breken haar haren .
En ja, nu hebben ze een probleem, want die hond hapt naar alles wat mens is en te dichtbij komt en wil auto's en vooral vrachtwagens graag eens stevig onderhanden nemen .
Inmiddels weten ze zich geen raad meer met deze hond, gek he? En dan te bedenken dat ze een kind van 8 jaar hebben......

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:51

En dan gaat het plots fout...

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:02

ik vind dat t ligt of t angst bijten is of dominantie...
dominantie ken je afstraffen angst niet...

dominant gedrag kwa bijten vind ik vreselijk en dat moet afgeleerd worden...(geld voor veel mense die te makkelijk omgaan met hun honden en dat de hun dus zowat de baas is in huis)
ik heb t meegemaakt met een hond die mocht op de bank en die zag de bank als !!zijn!! plaats....
en ik moest daar een keer oppassen dus ik ga op die bank zitten en die hond vliegt me zo in 1 keer aan in me hand...
heb die hond (best wel sneu een paar trappen gegeven ik was zo kwaad heb em daarna opgesloten in de bijkeuken)
je was dat beest helemaal van de pot gerukt...kreeg later te horen dat hun dus op stoelen zaten omdat de hond de bank als ze eigen terretorium zag...
nou sorry maar de enige plek die ik vind voor een hond is ze eigen mand...

angst daar ken je enkel veel tijd voor nemen en zorgen dat ze ermee ophouden...angst bijten ken uit heel veel dingen voor komen..angst is iets wat je heel moeilijk uit een hond krijgt..

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:47

punkies schreef:
even over het eerste bericht;
absoluut niet de fout van de baas, soms zeker, maar een hond is een beest, een vleeseter, ze worden de laatste tijd ook veel op agressie gefokt, een beest vertoond beestgedrag, en ja honden zijn ook hardstikke gevaarlijk als ze even willen, daarin tegen zijn het ook hardstikke leuke beesten, maar het is zeker niet altijd de fout van de baas

Maar het is toch de eigenaar die kiest wat voor hond hij koopt? Je hoeft toch niet te kiezen voor een hond die op agressie is gefokt? Als het goed is oriënteer je je als toekomstig baas zijnde toch op de doelstellingen waarmee fokkers een nestje hebben gefokt? Of als je kiest voor een herplaatser, dan vraag je toch ook vantevoren het één en ander na en geef je je ogen en oren de kost voordat je zo'n hond meeneemt?
En dan ga je aan de slag met je (her)opvoeding. En als de hond niet in alle situaties te vertrouwen is, dan neem je toch als eigenaar je voorzorgsmaatregelen?
Komt het dan toch tot een bijtincident, dan heb je als eigenaar m.i. toch ergens gefaald.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:54

jentel schreef:

Jij praat alleen over hoe het zou moeten zijn. MAar zo is het meestal niet. De meeste mensen kunnen al helemaal niet opvoeden. Hun kinderen niet, hun hond niet, en al helemaal geen mechelaar.

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 22:30

Desiree schreef:
jentel schreef:

Jij praat alleen over hoe het zou moeten zijn. MAar zo is het meestal niet. De meeste mensen kunnen al helemaal niet opvoeden. Hun kinderen niet, hun hond niet, en al helemaal geen mechelaar.

maar denk je dat bij een mechelaar de opvoeding anders moet zijn dan bij een ander soort?

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 22:32

Seraja schreef:
@ Jentel: Wat een mooie hond.

Ik vind idd ook dat elke hond in een gezin kan, als hij/zij goed begeleid, opgevoed wordt. En dat kan alleen als de mensen in het gezin verstand hebben van honden en nog beter: verstand hebben van het ras hond dat ze in hun gezin opnemen.

Hier een foto van mijn hond. En dit is een herplaatser en de foto is bij de vorige eigenaren gemaakt. De herplaatsing was in dit geval niet i.v.m. het gedrag maar tijdgebrek van de bazen.

Meet Kimba (een knuffelbare mechelaar):

Afbeelding

dank je wel! maar ide van jou is ook een mooie hond, hoe oud is hij?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:34

ik kende de neef van die mensen waar die beby van doodgebeten is, ken dus ook het hele verhaal, en de hond heeft wel vaker katten en konijnen + puppies te pakken gehad..
hij was dus wel agressief..

onze honden worden meteen afgestrafd als ze bijten en wij hebben ook schatten van honden

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 22:56

friesjeessss schreef:
ik kende de neef van die mensen waar die beby van doodgebeten is, ken dus ook het hele verhaal, en de hond heeft wel vaker katten en konijnen + puppies te pakken gehad..
hij was dus wel agressief..

onze honden worden meteen afgestrafd als ze bijten en wij hebben ook schatten van honden

oh jee... dan wisten ze dat hij niet tevertrouwen was... wat zouden ze zich rot voelen.. vrezelijk!

Loody

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 00:39

Beetje jammer dat een mechelaar als een gevaarlijke hond gezien word!!......
De hond die het meeste kinderen bijt is een labrador of een golden retriever..... omdat mensen altijd denken dat die honden het niet doen...
En in het nieuws zijn het alrijd de vechtrassen of de herdershonden....

Wat dacht je trouwens van de kleine honden... jack russels, maltezers,yorks...enz enz..... die happen ook erg graag... maar daar hoor je niets over...

Sorry voor de late reactie Jentel!! erg leuke en mooie hond..
ik ga even kijken of ik die van mij kan plaatsen