Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AstraGirlie schreef:Nee, je moet hem niet voortdurend zitten corrigeren, maar ik denk na verloop van tijd, hij het zelf wel leert als je , als hij ermee begint, laat kennen dat je het niet zo leuk vindt. Geef een pup een leuke flos waarop je leert dat hij wel mag bijten, desnoods zijn favoriete vod ofzo.
Escardo schreef:ik geef puppytraining.. en wij leren dat je puppy's niet in je handen moet laten bijten, maar laat ze spelen met een doekje of een favoriet speeltje.....
Uit ervaring weet ik dat als je het toestaat om ze in je handen te laten bijten, dat ze denken dat het oke is.... en het later als ze ouder zijn nog steeds doen(is niet bij elke hond)
jentel schreef:ik heb ook een mechelse herder van de politie...![]()
Net als die van jou is die van ons ook erg braaf gehoorzaam en trouw enz. ik vind het heerlijke honden om bij het gezin te hebben..
Wij hebbeb 2 kinderen een meisje van 10 en een jongentje van 7.. die weten heel goed hoe ze met honden moeten omgaan, ze zijn ermee opgegroeid.. ze hebben ook gezien hoe fel hij kan zijn op een pakwerker en dus zeer goed kan bijten.. ze hebben respect voor de hond en de hond voor hun!
maar als er kinderen komen logeren zorgen we altijd dat de hond niet alleen is met die kinderen, want je weet het maar nooit.
Desiree schreef:AstraGirlie schreef:Nee, je moet hem niet voortdurend zitten corrigeren, maar ik denk na verloop van tijd, hij het zelf wel leert als je , als hij ermee begint, laat kennen dat je het niet zo leuk vindt. Geef een pup een leuke flos waarop je leert dat hij wel mag bijten, desnoods zijn favoriete vod ofzo.
Is niet nodig. DAt bijten gaat vanzelf over. Daar hebben ze op den duur immers niet meer zo'n behoefte aan.
jentel schreef:Desiree.. ik vind de goed getrainde mechelaars bij een gezin passen, trouwens alle honden dioe goed luisteren kunnen in een gezin, ze moeten respect hebben voor de "hoger" in rang, maar het gezin moet ook respect hebben voor de hond toch?
punkies schreef:even over het eerste bericht;
absoluut niet de fout van de baas, soms zeker, maar een hond is een beest, een vleeseter, ze worden de laatste tijd ook veel op agressie gefokt, een beest vertoond beestgedrag, en ja honden zijn ook hardstikke gevaarlijk als ze even willen, daarin tegen zijn het ook hardstikke leuke beesten, maar het is zeker niet altijd de fout van de baas
jentel schreef:Desiree.. ik vind de goed getrainde mechelaars bij een gezin passen, trouwens alle honden dioe goed luisteren kunnen in een gezin, ze moeten respect hebben voor de "hoger" in rang, maar het gezin moet ook respect hebben voor de hond toch?
Desiree schreef:jentel schreef:Desiree.. ik vind de goed getrainde mechelaars bij een gezin passen, trouwens alle honden dioe goed luisteren kunnen in een gezin, ze moeten respect hebben voor de "hoger" in rang, maar het gezin moet ook respect hebben voor de hond toch?
Jij praat alleen over hoe het zou moeten zijn. MAar zo is het meestal niet. De meeste mensen kunnen al helemaal niet opvoeden. Hun kinderen niet, hun hond niet, en al helemaal geen mechelaar.
Seraja schreef:@ Jentel: Wat een mooie hond.
Ik vind idd ook dat elke hond in een gezin kan, als hij/zij goed begeleid, opgevoed wordt. En dat kan alleen als de mensen in het gezin verstand hebben van honden en nog beter: verstand hebben van het ras hond dat ze in hun gezin opnemen.
Hier een foto van mijn hond. En dit is een herplaatser en de foto is bij de vorige eigenaren gemaakt. De herplaatsing was in dit geval niet i.v.m. het gedrag maar tijdgebrek van de bazen.
Meet Kimba (een knuffelbare mechelaar):
friesjeessss schreef:ik kende de neef van die mensen waar die beby van doodgebeten is, ken dus ook het hele verhaal, en de hond heeft wel vaker katten en konijnen + puppies te pakken gehad..
hij was dus wel agressief..
onze honden worden meteen afgestrafd als ze bijten en wij hebben ook schatten van honden