wie weet hoe je een jonge kauw moet opvoede??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:16

texelse schreef:
Mijne was ik snel kwijt, ik durf het bijna niet te zeggen...... maar ik was te ongeduldig. Vriendjes en vriendinnetjes fietsten met hun kauwtje op het stuur, en dat wilde ik ook. Maar mijn "Sjakie" was daar nog te klein voor. Toch geprobeerd, kukelt ie van het stuur, fiets ik over z'n koppie...... Na al die jaren is het nog een klein trauma.

Ach gos... :(:)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:27

Heb er een jaar of 15 geleden ook 1 gevonden....lag in de goot en werd belaagd door de kat...Niet gewond, gewoon een kleintje....
Mee naar huis genomen, doosje met stro in de schuur en wormen opgraven uit de tuin en voeren met de hand...Na een dag had Pino het door en zat ie met een open snavel te wachten. Gecombineerd met wormpjes en vogelvoer is het een grote jongen geworden. We hebben em dus ook leren vliegen :+
En zoals gezegd, hij was idd behoorlijk tam. Ging mee in "bad" en vloog mee als ik met de fiets wegging. Echter reageerde hij wel op soortgenoten en vloog steeds stukjes mee met hen, iedere keer verder...Tot ie een keer niet meer terug kwam...kennelijk heeft ie zich toen "aangesloten" bij zn soortgenoten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:49

texelse schreef:
Mijne was ik snel kwijt, ik durf het bijna niet te zeggen...... maar ik was te ongeduldig. Vriendjes en vriendinnetjes fietsten met hun kauwtje op het stuur, en dat wilde ik ook. Maar mijn "Sjakie" was daar nog te klein voor. Toch geprobeerd, kukelt ie van het stuur, fiets ik over z'n koppie...... Na al die jaren is het nog een klein trauma.

:D Da's ook sneu. Mijn Gerrit heeft het toch een tijd volgehouden. Na een jaar kwam ie tussen de deur. Ben er heel lang boos om geweest op mijn moeder. Gerrit ging elke dag mee naar school; hij zat op de fiets of vloog mee. Tijdens de lessen zat ie in de struiken naast het lokaal. Voetbal ging ie mee naartoe; dan zat ie op de omheining.

:= Zou best weer een tamme ekster willen....

E_W

Re: wie weet hoe je een jonge kauw moet opvoede??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:52

Deden jullie dat echt, een kauwtje tam maken en hem dan overal mee naartoe nemen?
Ik vind het wel geniaal, zou er nooit aan gedacht hebben.
Ben al bang voor kippen (heb altijd wel kippen maar goed)
Zal eens aan m'n ouders vragen of die ook een kauwtje hebben gehad ofzo.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:34

:D Ik was de enige met een tamme ekster. Kraaien hadden er wel meer.
Kippen zijn veel minder slim vind ik. Die heb ik ook wel kunstjes geprobeert te leren.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:35

Eksters hou ik niet van, die vind ik eng. En inmiddels ben ik wel zo ver dat ik liever een vogel in de natuur zie dan in een kooitje of op m'n fietsstuur.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:34

Er zit hier een jonge kauw al een paar uur op de grond, geen pa en ma gezien.
Ik zit zelf 2 hoog in de flat dus ik ben niet de factor die ze weg houd.
Zal ik de dierenambulance zo eens bellen????