Aan drukke weg wonen en een kat hebben = wachten op ellende?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 02:15

Birta schreef:
Wij hebben vroeger thuis altijd meerder katten gehad. Ondanks dat we aan een rustig weggetje op het platteland woonden zijn de meesten aan hun eind gekomen door....auto's.
Twee jaar geleden heb ik dan ook in het asiel twee oude binnenkatten gekocht. Dat ging prima, tot ik een jaar geleden naar het platteland verhuisde....en de beesten zijn niet te houden! Ze struinen heerlijk in het rond, en zijn heel gelukkig. Maar ik ben wel bezorgd....Het blijft een dilemma.
Ik kwam laatst een site tegen waar ze 'onzichtbaar' schrikdraad voor katten verkochten. Vier boxjes waarmee je een stukje kunt afzetten. Ik geloof dat als de kat een halve meter er vanaf is, een hoorbaar alarmpje afgaat....gaat de kat nog verder dan krijgt 'ie een schokje......Klinkt best wel gemeen, maar misschien toch wel een oplossing?
Laat het weten als ik de site vind...

toen ik het begin van dit topic las kwam dit idee gelijk in mij op..
ik heb het alleen nooit met een kat gedaan maar met mijn jack russel ooit als pupzijnde.....(nog kleiner als een kat)
binnen een week kwam ze niet eens meer bij het hek in de buurt maar kon wel het hele terrein over rennen...en ze zijn in diverse standen te zetten dus heel gemeen hoeft het niet te zijn,maar iig wel levensbesparend

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 09:43

Domme vraag misschien hoor, maar springen die katten niet gewoon over het draadje? (en als het laag is, er onderdoor tijgeren ).

En mijn kat was echt gruwelijk schuw toen ik haar uit het asiel haalden, en ook al loopt ze nu als een hondje achter me aan en ligt ze 's nachts tegen me aan geplakt, oppakken en in een tuigje frummelen dat is er niet bij.

En wat noemen jullie een drukke weg? 50 km? 70 km? of gewoon het feit dat er veel auto's rijden?

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:03

Het werkt zo (ong.): de draad leg je ondergronds (of waar je maar wil. op de schutting bv.) neer. De kat draagt een halsband met een zendertje om de nek. Als de kat dicht bij de draad komt, wordt eerst een geluidssignaal afgegeven, en daarna krijgt de kat (via dat halsbandje) een schokje.
Wel veilig, maar ik heb hetzelfde als jou ellenlouise: ook asielkatten, die nu heerlijk knuffelen; maar een halsbandje krijg ik niet om!!
En een drukke weg? Vreemd hoe het hier ook al veel wordt gezegd: zelfs als je op het platteland woont, en er is 1 klein weggetje met 10 auto's per dag, dan nog weten de katten onder een auto te komen

DuckyMjöll

Re: Aan drukke weg wonen en een kat hebben = wachten op elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:51

Het lijkt me juist als die kat iets te ver weg loopt met dat bandje dat hij er dan helemaal niks van snapt waar het vandaan komt, en dat hij er dan alleen maar gek/gestressed van word.
Onze kat hangt zich ook altijd op met bandjes

imd

Re: Aan drukke weg wonen en een kat hebben = wachten op elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:54

Wij wonen aan een 80-km weg.. We hebben nu inmiddels zoveel katten gehad dat ik de tel kwijt ben.. Twee daarvan sowieso doodgereden, de rest spoorloos.. Hond is ook een keer doodgereden (ging achter iets aan).. Maar deze nieuwe hbben we nu al 7 jaar..

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:36

manniejJ schreef:
een kat van mijn vriendin is ook een paar keer overreden, maar leeft nog steeds, en zij woont ook aan een drukke weg.

Bedoel je niet aangereden?