Birta schreef:Wij hebben vroeger thuis altijd meerder katten gehad. Ondanks dat we aan een rustig weggetje op het platteland woonden zijn de meesten aan hun eind gekomen door....auto's.
Twee jaar geleden heb ik dan ook in het asiel twee oude binnenkatten gekocht. Dat ging prima, tot ik een jaar geleden naar het platteland verhuisde....en de beesten zijn niet te houden! Ze struinen heerlijk in het rond, en zijn heel gelukkig. Maar ik ben wel bezorgd....Het blijft een dilemma.
Ik kwam laatst een site tegen waar ze 'onzichtbaar' schrikdraad voor katten verkochten. Vier boxjes waarmee je een stukje kunt afzetten. Ik geloof dat als de kat een halve meter er vanaf is, een hoorbaar alarmpje afgaat....gaat de kat nog verder dan krijgt 'ie een schokje......Klinkt best wel gemeen, maar misschien toch wel een oplossing?
Laat het weten als ik de site vind...
toen ik het begin van dit topic las kwam dit idee gelijk in mij op..
ik heb het alleen nooit met een kat gedaan maar met mijn jack russel ooit als pupzijnde.....(nog kleiner als een kat)
binnen een week kwam ze niet eens meer bij het hek in de buurt maar kon wel het hele terrein over rennen...en ze zijn in diverse standen te zetten dus heel gemeen hoeft het niet te zijn,maar iig wel levensbesparend