daar ging je dan.. dagt dat je 9 levens had †…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: daar ging je dan.. dagt dat je 9 levens had †…

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:35

irmaaatje schreef:
En ik vind gewoon dat je katten niet eeuwig binnen kan houden. En een kat kiest wel degelijk voor die risico's, want anders steken ze die drukke weg niet iedere keer over!

..

ik snap dat t een moeilijke keuze is, als je ziet dat ze graag buiten zijn. Alleen vind ik wel dat niet je kat kiest voor risico's, want dat kan ie niet, hij kan niet nadenken en een afweging maken. Hij wil gewoon lekker naar buiten, daar ruikt t lekker en is t veel spannender dan binnen! Het is aan jou als baasje om te beoordelen of de omgeving daarvoor wel geschikt is. Als je in een heel druk gebied woont met veel verkeer, is dat gewoon geen goede omgeving voor een kat en moet je hem dus wel binnen houden voor zijn eigen levensbehoud (dat blijkt bij jullie ook wel). Vind je dat geen fijn leven voor een kat, dan lijkt me dat je idd geen kat moet nemen en moet kiezen voor een ander dier dat t binnenleven wel prima vindt! Een beetje vergelijkbaar met de situatie dat je ook geen hele grote hond neemt die veel beweging moet hebben als je op een piepklein appartementje woont en weinig tijd hebt.
Maar toch: sterkte in elk geval nu je deze kat verloren bent.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:54

Ah bah zeg.. Sterkte!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:45

irmaaatje schreef:

Ja, ik heb al tegen mijn ouders gezegd, dat we veeeeeel beter een paard kunnen nemen , of natuurlijk een hond.. maar die vangen geen muizen kreeg ik als antwoord.. Ja, mijn vader woont al zijn hele leven op een boerderij, dus hij is het wel gewend.. Hij hecht zich niet aan de poezen, ik daarintegen wel!
Maar een hond is zowieso geen optie, want hun poep is niet goed voor koeien, daar kunnen ze ziek van worden.. tenminste dat zei mijn vader, mischien heeft hij het wel gezegd, omdat hij geen hond wilt..

Je hebt gelijk, je vader praat bullsjit. Ben laatst mee geweest met dierenarts, langs varkensboeren, koeienboeren.... Er was er GEEN EEN bij die NIET een hond had. En het mooie is dat ze er allemaal ook veel mee op hebben. MAar ja, een hond gaat misschien ook van jullie erf af en dan wordt die ook aangereden. Ook voor honden zul je dan maatregelen moeten treffen. En voor je katten eigenlijk ook.

Verder geloof ik niet dat een kat bewust het risico neemt om aangereden te worden om maar te kunnen oversteken. Daarvoor missen ze de intelligentie. Dieren kunnen wel denken, maar ze overzien niet de consequenties van hun daden. TEnzij je ze dat met training kunt aanleren, dan lukt het wel. MAar uit zichzelf conclusies trekken kunnen ze niet.

Ik denk wel dat katten heel tevreden kunnen zijn binnen. MAar ja, dat komt bij jullie zowiezo niet ter sprake, je vader wil immers dat ze muizen vangen en daarvoor moeten ze buiten zijn. DAarnaast is je moeder allergisch en je kunt haar moeilijk buiten zetten.

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:50

Sterkte ermee

Ik heb zelf een paar jaar geleden ook mijn kat langs de weg teruggevonden.
Dat is echt niet leuk.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:11

ja, noujah ik weet het allemaal ook niet meer, ik moet er gewoon even goed over na gaan denken!

Bedankt verder voor de steun!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:08

wat een leuk beestje lijkt me echt erg om m'n kat zo te vinden heel veel sterkte ermee

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:11

Aah wat erg Sterkte!

Skribbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:14

Heel veel sterkte

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:40

MMaxje schreef:
MopY schreef:
En volgens mij is het echt beter een kat buiten te houden..

Als jij je kat aan zoveel risico's wilt blootstellen (vergiftiging, verkeer, mishandeling, verdrinking, enz enzo, ohja, en vergeet vooral de ziektes niet!), en andere mensen overlast wilt bezorgen (hun tuin wordt als kattebak gebruikt) moet je dat zelf weten.
Maar kom dan niet aanzetten met een zielig verhaaltje als er weer eens een kat overreden is.

Katten kunnen prima binnenshuis leven, met een afgezette tuin of balkon. En als je gek bent met je katten zorg je ervoor dat ze zo veilig mogelijk kunnen leven.

uhm wat jij misschien niet weet is dat irma op een boerderij woont, t is onzin om een kat binnnen te houden, als je thuis de ruimte hebt, katten zijn jagers...

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 01:11

Desiree schreef:
irmaaatje schreef:

Ja, ik heb al tegen mijn ouders gezegd, dat we veeeeeel beter een paard kunnen nemen , of natuurlijk een hond.. maar die vangen geen muizen kreeg ik als antwoord.. Ja, mijn vader woont al zijn hele leven op een boerderij, dus hij is het wel gewend.. Hij hecht zich niet aan de poezen, ik daarintegen wel!
Maar een hond is zowieso geen optie, want hun poep is niet goed voor koeien, daar kunnen ze ziek van worden.. tenminste dat zei mijn vader, mischien heeft hij het wel gezegd, omdat hij geen hond wilt..

Je hebt gelijk, je vader praat bullsjit. Ben laatst mee geweest met dierenarts, langs varkensboeren, koeienboeren.... Er was er GEEN EEN bij die NIET een hond had. En het mooie is dat ze er allemaal ook veel mee op hebben. MAar ja, een hond gaat misschien ook van jullie erf af en dan wordt die ook aangereden. Ook voor honden zul je dan maatregelen moeten treffen. En voor je katten eigenlijk ook..

Mijn vader praat geen bulshit, hij heeft gelijk.. ik heb het nog eens aan hem gevraagd,,als koeien die honden poep binne krijgen, kunnen ze ene ziekte oplopen, ( ben ff de naam kwijt ) maar dat houd in dat ze hun kalfje verwerpen, dus te vroeg er uit gooien.. 1 van onze koeien heeft dat al.. erg verveelend soms!

De meeste boeren weten dat waarschijnlijk geen eens, of gaan het risico aan!

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 01:18

Ik snap niet dat mensen die bij een drukke weg wonen hun kat buiten laten,dan vraag je er toch om?
Wij hebben 2 katen (broer&zus) van 8 jaar,die katten komen alleen zomers ff buiten aan een lijntje voor de rest niet.
Heb niet het gevoel dat mijn katten iets missen hoor?
Ze hebben ruimte zat om te spelen en klimmen kunnen ze in hun krabpaal.

Heel veel sterkte iig.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 01:54

malouuu schreef:
uhm wat jij misschien niet weet is dat irma op een boerderij woont, t is onzin om een kat binnnen te houden, als je thuis de ruimte hebt, katten zijn jagers...

Nou en? als er al 10 katten dood zijn, zul je je toch moeten afvragen waar je mee bezig bent. Katten zijn jagers, maat dat kunnen ze prima binnen!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:08

Desiree schreef:
irmaaatje schreef:

Je hebt gelijk, je vader praat bullsjit. Ben laatst mee geweest met dierenarts, langs varkensboeren, koeienboeren.... Er was er GEEN EEN bij die NIET een hond had. En het mooie is dat ze er allemaal ook veel mee op hebben.

Ze heeft helaas wel gelijk, een (jonge) hond kan iets bij zich hebben (een of andere bacterie) waardoor de drachtige koeien hun kalf verwerpen.
Het is dus niet altijd zo, maar de kans is er wel.
Vraag de dierenarts er maar naar, die kan het beamen.

Irma, als je kat niet meer terug komt, hoeft dat niet altijd te betekenen dat ie dood is hoor.
Redelijke kans van wel hoor overigens, maar er zijn ook andere opties.
Iig sterkte met het verlies.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:27

God allemachtig, stelletje kleuters hier
Een beetje lopen zanikken over het nemen van een ander huisdier, terwijl haar kat net is overleden?

Pfff...

Heel veel sterkte ermee

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:29

heel veel sterkte..
wij hebben 2 katten gehad die dood zijn geschoten door jagers tijdens het jachtseizoen..

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:30

aaaag heel veel sterkte
zelf heb ik 5 katten ...allemaal binnen GELUKKIG!!!
maar ze zijn ook niet anders gewent

maris_coldey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:31

heel veel sterkte en echt heel vervelend voor je dat het is gebeurt het leek me zo'n lieve kat

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:46

wat voor week was dit een week dat katten dood gaan?
die van jou is dan dood en die van mij is ook net doodgebeten door een andere kat .
echt irri met je examens he!!! is gek he als je kat er niet meer is, bij ons is het nu heel leeg en stil.
sterkte er mee!!!!!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 18:01

Zera schreef:
heel veel sterkte..
wij hebben 2 katten gehad die dood zijn geschoten door jagers tijdens het jachtseizoen..

Jeetje, dat is wel stom!

Wij wonen niet eens aan zo'n drukke weg. Het is alleen een hele gevaarlijke weg, de mensen rijden hier 120 terwijl ze maar 60 mogen.. Ook zijn bij onze buren 2 honden overreden.. En er liggen voorduuren haazen, eenden, vogels, raaten, wezels, egels en wilde katen op of naast de weg.. Dit geeft een erg verveelend gezicht..

Natasja91 schreef:
God allemachtig, stelletje kleuters hier Een beetje lopen zanikken over het nemen van een ander huisdier, terwijl haar kat net is overleden?Pfff...Heel veel sterkte ermee

Ja dankje.. vond sommige reacties een beetje raar..
Maar gelukkig zijn de meeste lief bedoelt..

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:15

Ik heb alle reacties maar niet gelezen. Dit zal wel de reden zijn waarom er ook altijd maar nestjes geboren worden? Ze zijn namelijk niet aan te slepen;-(.

Gewoon een nieuwe nemen en je er niet teveel aan hechten, voor je het weet is ook dat een katje met zelfmoordneigingen en kiest'ie er zomaar voor om de weg over te steken.

bah bah.... wat een onbenul nog in deze wereld

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:16

irmaaatje schreef:
, dit is echt al de 10de keer dat er een poes bij ons word overgereden

Nou, dan maar op naar de 11de

Voel jezelf eens voor je plaat ofzo

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 23:56

MMaxje schreef:
irmaaatje schreef:
, dit is echt al de 10de keer dat er een poes bij ons word overgereden

Nou, dan maar op naar de 11de

Voel jezelf eens voor je plaat ofzo

en wat bedoel je daar mee?: voel jezelf eens voor je plaat ofzo

Flowerpull

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:39

jesus MMaxje je zit echt IEDEREEN af te zeiken zeg... een kat kan je nou eenmaal niet altijd binnen houden... katten zijn buitendiereN!! ik vind het echt poedersuiker voor je irma ik weet wat het is... alle broertjes en zusjes van onze kat zijn aangereden.. aleen onze kat niet... maar wij wonen niet aan ee ndrukke weg....

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:41

Hoe kom je daar nou weer bij? Katten kun je prima binnenhouden (als de je rest van de posts gelezen had), en verder vraag ik me nog steeds af waarom dit inmiddels de 10de kat van TS is die al overreden is. Vind jij dit wel normaal dan?? Dan ben je toch niet helemaal lekker als je dan nog je katten buiten laat.

Flowerpull

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:44

ja ik heb de rest van de posts gelezen