irmaaatje schreef:En ik vind gewoon dat je katten niet eeuwig binnen kan houden. En een kat kiest wel degelijk voor die risico's, want anders steken ze die drukke weg niet iedere keer over!
..
ik snap dat t een moeilijke keuze is, als je ziet dat ze graag buiten zijn. Alleen vind ik wel dat niet je kat kiest voor risico's, want dat kan ie niet, hij kan niet nadenken en een afweging maken. Hij wil gewoon lekker naar buiten, daar ruikt t lekker en is t veel spannender dan binnen! Het is aan jou als baasje om te beoordelen of de omgeving daarvoor wel geschikt is. Als je in een heel druk gebied woont met veel verkeer, is dat gewoon geen goede omgeving voor een kat en moet je hem dus wel binnen houden voor zijn eigen levensbehoud (dat blijkt bij jullie ook wel). Vind je dat geen fijn leven voor een kat, dan lijkt me dat je idd geen kat moet nemen en moet kiezen voor een ander dier dat t binnenleven wel prima vindt! Een beetje vergelijkbaar met de situatie dat je ook geen hele grote hond neemt die veel beweging moet hebben als je op een piepklein appartementje woont en weinig tijd hebt.
Maar toch: sterkte in elk geval nu je deze kat verloren bent.