Weer jonge Poesjes!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:58

Pfff, kunnen jullie het niet gewoon leuk vinden voor haar.
Als je het er neit mee eens bent start je maar een ander topic. Het is hartstikke leuk die katten, mensen willen ook gewoon kitten.

Da heb je ook met paarden, het is toch leuk als je je eigen dier ziet opgroeien??

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:00

Natuurlijk vinden we het wel leuk voor haar.
Het gaat erom wat we er in het algemeen van vinden
Daar hoeft geen apart topic voor te zijn.

Soprano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:02

nielsd schreef:
Pfff, kunnen jullie het niet gewoon leuk vinden voor haar.
Als je het er neit mee eens bent start je maar een ander topic. Het is hartstikke leuk die katten, mensen willen ook gewoon kitten.

Da heb je ook met paarden, het is toch leuk als je je eigen dier ziet opgroeien??

Niet leuk vinden voor haar? Denk eens aan de katten zelf, aan de miljoenen katten die in een asiel zitten of rondzwerven op straat!
En als mensen een kitten willen moeten ze eens verder kijken dan hun neus lang is! Een kitten word evengoed groot hoor!

En bij mijn weten is Bokt een openbaar forum waar je je eigen mening kan zeggen. En ik denk dat mijn mening wel duidelijk is.

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:10

Klopt, een kitten wordt ook groot, maar zoals nielsd zei, het is leuk om je eigen dier op te zien groeien! Daarom kiezen veel mensen gewoon voor een jong dier ipv een volwassen.

Ik denk trouwens dat de meeste zwerfkatten over het algemeen prima voor zichzelf kunnen zorgen...

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:32

horsegirlie schreef:
Oh, dus als je kiest voor een kitten ipv een volwassen kat omdat je dat leuker vind, ben je bij voorbaat al geen dierenmens?
Als jij zou mogen kiezen tussen een kitten en een volwassen kat, wat zou je dan kiezen?

Nee, als je aan de dieren denkt ipv alleen aan jezelf want oooh een nestje is zo schattig....

Ik zou een volwassen kat nemen... ik wil later zelf een heel aantal katten, maar die gaan stuk voor stuk uit het asiel komen jong of oud. Er zitten ook meer dan genoeg kittens in het asiel. Ik heb stage gelopen bij een asiel en ik ben gek geworden op een 13 jarige kat.. helaas mocht ik hem niet hebben ivm we al 3 katten hebben.
En even ter vergelijking met paarden deze krijgen meestal maar 1 veulen per keer en geen nest vol daarbij ben ik ook tegen het papierloze shetlandfokken en zomaar in het wilde weg fokken, omdat het zo leuk is. Ik fok dan ook alleen met mijn haflingers die papier hebben met een passende hengst erop.

En ja die zwerfkatten kunnen gedeeltelijk voor zichzelf zorgen, maar is het een eerlijk leven? Ze worden aangereden en er is niemand om ze te helpen? Ze hebben bijv. kattenaids en sterfen aan een pijnlijke dood? Is het eerlijk? Is het dan niet gewoon eventjes makkelijk om je kat te castereren/stelliseren. Als je een dier neemt is het ook een stukje verantwoordelijkheid.

Soprano

Re: Weer jonge Poesjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:45

Ben het helemaal eens met Faniek

Ook ik zou voor een volwassen kat gaan. Daar weet je nu eenmaal al hoe een karakter het is en of het bij je past. Maar eigenlijk kan ik dat niet echt zeggen op sommige katten val je nu eenmaal of niet. In mijn profiel kan je het verhaal lezen van Muis ook een kitten dat wij hadden geadopteerd uit het asiel omdat ze nu eemaal zo in ons leven was gekomen. Onze andere kat hebben we ook al vanaf kitten (gedumpt in onze straat) en hij is ondertussen al 17 jaar bij ons (en vanaf het begin gecastreerd...) Moesten mijn ouders nu zeggen kies maar een kat, wacht ik gewoon af tot er een kat is waar het echt mee klikt.
Ik had in het asiel ook een verschrikkelijk schat van een kat als hij je eenmaal kende was hij een schat, hij knuffelde graag maar als hij geen zin meer had liet hij dit merken door eens goed te bijten wat natuurlijk moeilijk was om hem te plaatsen want mensen willen alleen maar een lieve knuffelkat of met deze tijd trekken ze allemaal naar de kittens...
Helaas is hij vandaag ingeslapen omdat hij ernstig ziek was..

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 18:20

Jammer dat bijna de helft van jullie denken dat wij gewoon maar door fokken. Bij mijn vader hebben we 3 straatkatten opgevangen, die nu allemaal gewoon lekker daar leven, te eten krijgen, mandjes in de schuur hebben enz. Niet zo snel oordelen...

Bedankt dat de rest gewoon zegt wat ze van de katjes vinden, en niet over een asiel beginnen.

En over de mensen die liever een kitten willen dan een oudere kat. Het is idd leuk om een dier zien op te groeien, en nu kan je de kat zelf zindelijk maken, en de dingen leren die niet, en wel mogen. En nog een keer, natuurlijk zou ook ik alle dieren uit de asiels een baasje willen geven, maar zo'n nestje kleintjes is ook wel weer leuk.

@ Horsegirlie, ben het wel met jouw eens

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:38

Tifa schreef:
Jammer dat bijna de helft van jullie denken dat wij gewoon maar door fokken. Bij mijn vader hebben we 3 straatkatten opgevangen, die nu allemaal gewoon lekker daar leven, te eten krijgen, mandjes in de schuur hebben enz. Niet zo snel oordelen...

Je zegt zelf dat jullie de katten niet steriliseren...
Katten gebruiken geen condooms hoor, dat gaat allemaal gewoon door.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:44

Spijtig dat het nog steeds niet is doorgedrongen tot je

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:47

horsegirlie schreef:
Oh, dus als je kiest voor een kitten ipv een volwassen kat omdat je dat leuker vind, ben je bij voorbaat al geen dierenmens?
Als jij zou mogen kiezen tussen een kitten en een volwassen kat, wat zou je dan kiezen?

De laatste katten die ik erbij genomen heb zijn allebei bejaard ! de een 17 jaar geen tanden meer kwijlt etc., de ander was dood en doodziek door verwaarlozing...en moest weg omdat er zg kinderen kwamen

Maar ik zie dan ook bijna elke dag de ellende die dit soort fokpraktijken met zich meebrengen aangezien ik vrijwilliger ben in het asiel.

Ook heb ik tijdelijk, een moederpoes in huis met 2 kittens, die bij het asiel werd binengebracht- en ja, die gaan weg als ze hopelijk geplaatst kunnen worden- want als iedereen inmiddels via Marktplaats voorzien is, dan komen ze uiteindelijk bij het asiel terecht.

btw , je kunt katten ook de pil geven !

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:48

wat een schatjes!
wij hebben 4 jaar geleden een nestje gehad, we zouden eigenlijk best nog wel een nestje willen
maar dat zit er helaas niet meer in, ze is al gesteriliseerd

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 18:51

Als je toch zó graag wilt dat wij ónze katten laten stereliseren, vraag maar aan de vriend van me moeder...

K zet het er voortaan wel niet meer op joh. ( ben je net blij, jonge poesjes, krijg je gezeik over asiels )

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 18:55

@ Amy_leftover, bedankt

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:56

Tifa schreef:
Als je toch zó graag wilt dat wij ónze katten laten stereliseren, vraag maar aan de vriend van me moeder...

K zet het er voortaan wel niet meer op joh. ( ben je net blij, jonge poesjes, krijg je gezeik over asiels
:= )

Jawel, gewoon doen! Ik vind ze leuk

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:57

Tifa schreef:

K zet het er voortaan wel niet meer op joh. ( ben je net blij, jonge poesjes, krijg je gezeik over asiels )

Dat had je kunnen verwachten als je zoiets hier neerzet Wat jij gezeik vind, vind ik anders nog reuze interessant om eens aan de vriend van je moeder te laten zien

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:01

@ Soprano, nou je doet je best maar
En hoezo had je dat kunnen verwachten? Bij veulens komt er vaak ook alleen maar te staan van: leuk veulen, of mooie foto's

@ Horsegirllie, oke

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:03

Ja maar een veulen fok je weloverwogen, nagedacht en met zorg

Hoevaak krijg je nestjes? Je krijgt al genoeg te horen over stereliseren etc, daar houd ik mn mond over. Maar ik geloof dat een poes maar een bepaald aantal nestjes per jaar/leven kan hebben?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:04

Tifa schreef:
, krijg je gezeik over asiels )

Misschien moet je eens gaan kijken en praten daar, dan gaan misschien je ogen open

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:12

Mist schreef:
Tifa schreef:
, krijg je gezeik over asiels )

Misschien moet je eens gaan kijken en praten daar, dan gaan misschien je ogen open

Sorry, maar asiels zijn ook niet heilig hoor. Een vriendin van mij heeft stage gelopen bij een asiel. Ze deden er echt niet zoveel moeite voor om die dieren nog een kans te geven. Spuitje was toch wel makkelijk. Maar ja, daar zullen dan ook wel redenen voor zijn. Te vol ?
En verder zeg ik er maar niks over

Pam schreef:
Ja maar een veulen fok je weloverwogen, nagedacht en met zorg

Hoevaak krijg je nestjes? Je krijgt al genoeg te horen over stereliseren etc, daar houd ik mn mond over. Maar ik geloof dat een poes maar een bepaald aantal nestjes per jaar/leven kan hebben?

Nou ook niet altijd hoor, hoevaak staan er wel niet van die debiele kruisingen? Fries x Fjord of weet ik veel wat.

Volgens mij kan een kat maximaal twee nestjes per jaar hebben..weet het niet zeker hoor

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:17

@ Pam, ken genoeg mensen die gewoon merrie's, hengsten en ruinen bij elkaar in een groot weiland hebben lopen. Dan krijg je idd kruisingen als fries x fjord

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:20

Ik ken wel ongelukjes, uitgebroken jonge hengsten bijv.

En een kruising fries x fjord wil niet zeggen dat die niet weloverwogen is. Paardenkruisingen zijn meestal door de eigenaar besloten om bijv. de rust van een koudbloed en het uithoudingsvermogen van een warmbloed te kruisen. Of de kracht van een tinker met de pit van een arabier. Ik noem maar wat.

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:28

Nou fjord x fries vind ik gewoon een achterlijke kruising, wat verbeteren ze aan elkaar?? Maar daar gaat het nu niet over

Ik denk ook echt wel dat er hier over na wordt gedacht dat er weer jonge katjes komen hoor. Het is heus niet ineens van Ohh ze heeft ineens jonkies! Oeps.. De ts weet echt wel dat er een nestje komt als ze ze niet laat steriliseren. Daar kiest ze dus voor, als ze geen nestje wilde had ze d'r echt wel laten steriliseren neem ik aan. Of binnen gehouden.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:30

Dat jíj dat een achterlijke kruising vind wil niet zeggen dat de eigenaar van de kruising daar niet over nadenkt Die zal zijn eigen redenen hebben.

En over de ts zeg ik niks. Ik heb al tegen Tifa gezegd dat ik zodra we samen wonen een katje kom ophalen he tifa

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:31

Haha cool

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:38

@ Pam, haha ja

Volgens mij zijn er ook mensen die niet een perfect paard willen voor de sport, gewoon een lief paard voor buitenritten. Stamboom, ras enz maakt dan niks uit