Iedereen met een hond...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Iedereen met een hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:02

Onze honden komen er 4 keer per dag uit. Smorgens vroeg en savonds laat een klein rondje van 10 minuten. En de andere keren wandelen we toch wel minimaal een half uur, maar vaker is dat langer.
Ook krijgen de honden onderweg de tijd om te rennen en te spelen.
Dan lopen we tussen de weilanden op een pad waar geen auto's rijden en dan kunnen ze lekker rennen. Ook door de wei. In de buurt is een afgezet stuk grond, een speciaal hondenspeelveld. Daar komen we met wandelen ook wel langs en dan gaan we daar ook nog wel even spelen. Of er lopen andere honden en dan wordt er met elkaar gespeeld. In ieder geval moet je variatie aanbrengen in je wandelingen, anders gaat het voor jou, maar ook voor de hond vervelen. Ga spelen met een bal, of laat hem wat opzoeken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:05

Wij kunnen momenteel niet met de honden wandelen. Dan gaan ze rennen en dan gaan ze bijgevolg hijgen en dan hoesten. Dat hebben ze nog overgehouden van Sokkies hondenziekte als gevolg waarvan ze longontsteking kreeg. Wij balen daarvan. Het is niet dat de honden neit buiten komen, dat niet. We wonen op een boerderij. Maar we missen het wandelen wel, want je kunt hier heel mooi lopen en we doen dat gewoon graag. Het is ontspannend en ook ontzettend leuk om de honden samen bezig te zien.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:26

Onze 3 Cocker's lopen de hele dag los op ons erf, we wonen op een boerderij met 11 hectare grond
En ze gaan mee naar mijn werk s'ochtends, en einde van de dag weer, ik werk op een stal in het bos.
Vaak zijn daar ook nog wel eens andere honden van pensionklanten of van de buren, dus ze spelen de hele dag door.
Dus die krijgen genoeg beweging!

Ook ga ik regelmatig met ze naar het bos, strand etc.

Ik vind dat als je gewoon in een huis woont met een tuin (of zonder ) je wel veel moet wandelen en in de middag of zo even lekker een flinke wandeling.

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:40

Normaal gesproken komt mijn Rottweiler er al 4 tot 5 keer per dag uit.

De wandelingen duren meestal 15-20 minuten en 1x op een dag meestal een grote ronde in het bos. Zeker als ik vrij ben of in het weekend dan probeer ik altijd tegen de middag minimaal een uur in het bos/heide te gaan lopen.
En dan zijn nog nieteens de keren meegetelt dat ze altijd mee mag naar de paarden etc. waar ze dan ook altijd veel kan rennen.

Alleen momenteel loopt ze nog niet zoveel, omdat ze 2 maanden terug is geopereerd aan haar kruisbanden, dus nu moeten we weer langzaam alles opbouwen, niet teveel rennen en springen.

leonie456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:50

neej..onze hond zit in een soort van wei en dat is groot.. hij loopt alleen 's ochtends los omdat pap dan thuis is en hij anders wegloopt..

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:58

ja, mijn hond krijgt ong 2 uur op een dag beweging. En hij gaat er ong. 5x uit! Ik loop elke dag inderdaad een half uur met hem, ik vind dat voor hem ook wel lekker, want ik ben namelijk de enige die het loslaat, mijn ouders drufen dat niet...

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:05

wij gaan meestal maandag dinsdag bos..
woensdag les met de hond..
donderdag gewoon naar het park 20 min of 30min als we hond tegen komen..
vrijdag ook net zo als donderdag.

en in het weekend zijn we op de camping licht ze de hele dag buiten ga soms wel 2 uur weg met haar anders klein half uur

oja dit is dan alleen voor de avond ze komt er zo ie zo 4 keer per dag uit