Sullie97 schreef:Ik (persoonlijk) vind vlees geen luxe-product, er zitten stoffen in die je nodig hebt. Mensen zijn nu eenmaal omnivoren, alleseters dus.
Van nature zijn mensen alleseters, omdat wij vroeger alle voedingsstoffen inderdaad nodig hadden. Tegenwoordig kan door andere vervangende dingen te eten (je hoeft niet eens heel erg op je eetgewoontes te letten) je gewoon dezelfde stoffen en vitamines (met name B12) binnenkrijgen. Ik heb het hier overigens wel over mensen die medisch in orde zijn, sommige mensen kunnen inderdaad niet zonder vlees. Maar het grootste deel wel.. vlees eten we 'voor het lekker' en niet omdat het nodig is.
Citaat:
Dat veel dieren geen geweldig leven hebben gehad, daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg boeren die goed voor hun vee zorgen. Als ze geslacht worden dan gebeurt dat ook niet op een brute wijze, dat slachten is zo gedaan. Daar hoeft niet eerst de poten vanaf worden gezaagd (of iets dergelijks), voordat ze daadwerkelijk worden doodgemaakt. Net zoals eerst de vacht van bijv. een vos wordt afgeript, waarbij hij veel pijn heeft, voordat hij doodgaat. Ik wil je hier helemaal niet op aanvallen. Ik heb gewoon een andere mening dan jij, ben bovendien ook geen vegetariër.
Het meeste van dat vlees, waarbij dieren de ruimte hebben gehad en een goed leven, wordt als biologisch vlees verkocht. 'Gewoon' vlees komt vaak van dieren die dat, helaas, niet hebben gehad.. er wordt zoveel vlees verkocht en gegeten, je houdt het gewoon niet voor mogelijk.. dat komt niet allemaal van de koetjes die wij in de wei zien lopen.. helaas, want die hebben wel een goed leven gehad 
Dat het geen aanval is snap ik
Zo komt het ook totaal niet over, gelukkig