J.Lo is een dierenbeul :@

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:10

Femke_L schreef:
Wat een "wijze" opmerking

Het gaat hier wel over dieren die LEVEND gevilt worden, omdat het bont dan mooier is. Net zoals de babyzeehondjes.

Leren schoenen en laarzen (van de erkende merken.) Is NIET op zulke brute wijze gemaakt!

Nee, daar zitten de koeien alleen maar hun korte leventje lang in hokkies waar ze hun kont niet kunnen keren en worden volgepropt om zoveel mogelijk vlees in zo kort mogelijke tijd te kweken. Zoveel mogelijk koeien op zo weinig mogelijk ruimte is ook altijd fijn.. scheelt kosten.

Natuurlijk is leer overblijfsel van de koe nadat het vlees is gebruikt, maar dat neemt niet weg dat de koe ook niet echt een geweldig leven heeft gehad, dus 'is NIET op zulke brute wijze gemaakt' ... tja Het is wat je bruut noemt.

Annelies200

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:16

WildWings schreef:
Femke_L schreef:
Wat een "wijze" opmerking

Het gaat hier wel over dieren die LEVEND gevilt worden, omdat het bont dan mooier is. Net zoals de babyzeehondjes.

Leren schoenen en laarzen (van de erkende merken.) Is NIET op zulke brute wijze gemaakt!

Nee, daar zitten de koeien alleen maar hun korte leventje lang in hokkies waar ze hun kont niet kunnen keren en worden volgepropt om zoveel mogelijk vlees in zo kort mogelijke tijd te kweken. Zoveel mogelijk koeien op zo weinig mogelijk ruimte is ook altijd fijn.. scheelt kosten.

Natuurlijk is leer overblijfsel van de koe nadat het vlees is gebruikt, maar dat neemt niet weg dat de koe ook niet echt een geweldig leven heeft gehad, dus 'is NIET op zulke brute wijze gemaakt' ... tja Het is wat je bruut noemt.

idd is het leven van een koe ook bruut maar van die honden en de wijze waarop ze worden gevild vind ik ook erg bruut...Denk je dat die honden lekker vrij rondhuppelen op een stukje grasveld en lekker met elkaar kunnen ravotten...echt niet!
Moet je eens kijken in thailand of korea....

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:20

ECHTE MENSEN DRAGEN IMITATIEBONT!!!!!! Dit is geen mens bij mij maar een..............

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:21

Dan neem ik aan dat jij ook geen vlees eet..? Gezien vlees ook een luxe-product is waarvoor veel dieren worden doodgemaakt en in feite geen geweldig leven hebben gehad..

Annelies200

Re: J.Lo is een dierenbeul :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:53

@wildwings: bedoel je dat tegen mij?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:54

Nee, tegen aerdenhout1

Twaalf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:10

aerdenhout1 schreef:
ECHTE MENSEN DRAGEN IMITATIEBONT!!!!!! Dit is geen mens bij mij maar een..............

Maar weet je dan wel zeker of het imitatiebont is?
Er was een paar maanden geleden een onderzoek op Ned1 of 2, dat die 'nep'bont echt bont bleek te zijn, uit China. Daar worden die beestjes pas mishandeld. Worden gewoon met de kop op straat geslagen en halflevend gevild...fijn hoor.
Maarre, ik ben niet tegen bont. Hoe het in meeste Europese landen gebeurt, is het diervriendelijker. Dan is het even erg als de bio industrie waar wij ons eten vandaan krijgen.
Dat het als luxe product gebruikt wordt, ja daar ben ik het mee eens.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:12

Natuurlijk ben ik het helemaal met je eens dat er heel veel moet veranderen ten aanzien van hoe we met dieren omgaan! Maar bont is ook een luxe product zoals je zelf ook zegt! ( tenminste hier in de niet echt koude landen ) En ja, ook ik eet vlees en ook ik zit op een leren zadel en heb leren hoofdstellen,maar als je een dier dood kan het wel op een humane manier lijkt me en moeten ze een dierwaardig leven hebben gehad. Maar zolang als de consument niet meer wil betalen voor scharrelvlees is het heel moeilijk om daar verandering in te krijgen!

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:02

wat een achterlijk wijf is het.
en zingen " i'm jenny from the block"

een arm persoon kan zich zoiets echt niet veroorloven (bont)

ze stelt wel heel veel steralures op om in de aandacht te komen zo.
ziekelijk mens

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:40

Imo gaat het hier totaal niet om de ster (ik ken ze niet, geloof ik, ofja nu ik het luidop lees zegt het me wel iets...)
maar puur om de praktijken an sich, werkelijk walgelijk en zo misselijkmakend.

Wat hier geslacht wordt wordt streng gecontroleerd, daar kan je van op aan. En als je de uitzonderingen wilt aanhalen, zijn dat nog steeds maar uitzonderingen.

ik vind het kromme vergelijkingen met ons slachtvee! Dan weet je echt niet hoe dat eraan toe gaat bij ons.

Alleszins niet zoals daar. Letterlijk misselijk-makend...

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:42

Wuis schreef:
Dat leer van dode beesten komt ok.. Maar de hebben in de meeste gevallen nou ook niet echt een prettig leventje gehad hoor.

En ja ik ben hartstikke tegen bont... Maar sowiezo tegen alle zinloze leed van dieren door mensen veroorzaakt.

Kan niet anders dan me hierbij aansluiten

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:30

WildWings schreef:
Dan neem ik aan dat jij ook geen vlees eet..? Gezien vlees ook een luxe-product is waarvoor veel dieren worden doodgemaakt en in feite geen geweldig leven hebben gehad..

Jij bent dus ook vegetariër... Ik (persoonlijk) vind vlees geen luxe-product, er zitten stoffen in die je nodig hebt. Mensen zijn nu eenmaal omnivoren, alleseters dus. Dat veel dieren geen geweldig leven hebben gehad, daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg boeren die goed voor hun vee zorgen. Als ze geslacht worden dan gebeurt dat ook niet op een brute wijze, dat slachten is zo gedaan. Daar hoeft niet eerst de poten vanaf worden gezaagd (of iets dergelijks), voordat ze daadwerkelijk worden doodgemaakt. Net zoals eerst de vacht van bijv. een vos wordt afgeript, waarbij hij veel pijn heeft, voordat hij doodgaat. Ik wil je hier helemaal niet op aanvallen. Ik heb gewoon een andere mening dan jij, ben bovendien ook geen vegetariër.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:40

Sullie97 schreef:
Ik (persoonlijk) vind vlees geen luxe-product, er zitten stoffen in die je nodig hebt. Mensen zijn nu eenmaal omnivoren, alleseters dus.

Hier wil toch graag even op reageren. Een mens mag dan wel omnivoor zijn, maar een mens kan perfect overleven zonder vlees te eten, de vele gezonde vegetariers zijn hier een voorbeeld van. Feit is, dat de meeste vegetariers beter op hun voeding letten, en op die manier ook in de gaten houden wat ze binnenkrijgen. Ongeveer alles wat in vlees zit is te vervangen door meerdere andere producten te eten, denk aan veel noten en peulvruchten, paddestoelen etc.

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:47

urselin schreef:
aerdenhout1 schreef:

Maar weet je dan wel zeker of het imitatiebont is?
Er was een paar maanden geleden een onderzoek op Ned1 of 2, dat die 'nep'bont echt bont bleek te zijn, uit China. Daar worden die beestjes pas mishandeld. Worden gewoon met de kop op straat geslagen en halflevend gevild...fijn hoor.
Maarre, ik ben niet tegen bont. Hoe het in meeste Europese landen gebeurt, is het diervriendelijker. Dan is het even erg als de bio industrie waar wij ons eten vandaan krijgen.
Dat het als luxe product gebruikt wordt, ja daar ben ik het mee eens.

dat had ik dus ook, ik zat dus al heel lang met het ik-kan-geen-waterdichte-warme-winddichte-leuke-jas-vinden probleem. Wij zijn dus gewoon naar de lederzaak gegaan en hebben een leuke leren jas gekocht, niet op het bont gelet, want met een beetje invetten is dat waterdicht en het is warm. Omdat onze katten er nogal vreemd op reageerden (op dat bontkraagje), ging mijn moeder het even nader bestuderen, scheen het dus echt bont te zijn. Maar daarvoor ging ik 'm niet terugbrengen, en om een jas van 100 euro nou niet aan te trekken. Als ik 'm niet had gekocht, had een ander dat wel gedaan.

En tja, om even terug te komen op dat vlees, ik eet 2 / 3 stukjes vlees per week, meer heb ik gewoon geen trek, alles wat ik dan aan eiwitten eet, is ei en vegetarische burgers, gewoon omdat ik die lekker vind. Ik ben het er mee eens dat bio-industriekoeien het niet zo lekker hebben, of van die bio-industrie kalfjes, die gewoon tussen 2 schotten worden gezet zodat je er 'lekker' mager vlees door krijgt. Sorry, maar als ik weet dat dat kalfje zijn hele leven (voor hoelang die heeft geduurt) tussen 2 schotten heeft moeten staan, van voren gevoerd kreeg, wat er vanzelf aan de achterkant wel weer uitging, en geen stap kan bewegen vind ik gewoon ronduit zielig.
Maar er zijn zoals eerder gezegd genoeg boeren die wél om hun beesten denken, wij kennen een boer die heeft soms gewoon lievelingskoeien, die lopen gewoon lekker op het land en gaan op een wat oudere leeftijd naar de slacht, kalfjes die blijven daar ook lekker staan, hij heeft ook melkkoeien en slachtkoeien (van die dikbildingen).
En nog steeds blijf ik erbij, van koeien wordt een groot deel gebruikt, die bont beesten worden eerst mishandeld, poten afgehakt en weet ik wat, totdat ze uiteindelijk dood zijn, velletje eraf en de rest .. geen idee waar het heen gaat?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:49

Tja, zielig dit.....

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:55

We moeten haar levend villen. Gooi een emmer bloed over haar heen, doen ze wel vaker nu bij haar nog een keer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:02

Sullie97 schreef:
Ik (persoonlijk) vind vlees geen luxe-product, er zitten stoffen in die je nodig hebt. Mensen zijn nu eenmaal omnivoren, alleseters dus.

Van nature zijn mensen alleseters, omdat wij vroeger alle voedingsstoffen inderdaad nodig hadden. Tegenwoordig kan door andere vervangende dingen te eten (je hoeft niet eens heel erg op je eetgewoontes te letten) je gewoon dezelfde stoffen en vitamines (met name B12) binnenkrijgen. Ik heb het hier overigens wel over mensen die medisch in orde zijn, sommige mensen kunnen inderdaad niet zonder vlees. Maar het grootste deel wel.. vlees eten we 'voor het lekker' en niet omdat het nodig is.

Citaat:
Dat veel dieren geen geweldig leven hebben gehad, daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg boeren die goed voor hun vee zorgen. Als ze geslacht worden dan gebeurt dat ook niet op een brute wijze, dat slachten is zo gedaan. Daar hoeft niet eerst de poten vanaf worden gezaagd (of iets dergelijks), voordat ze daadwerkelijk worden doodgemaakt. Net zoals eerst de vacht van bijv. een vos wordt afgeript, waarbij hij veel pijn heeft, voordat hij doodgaat. Ik wil je hier helemaal niet op aanvallen. Ik heb gewoon een andere mening dan jij, ben bovendien ook geen vegetariër.

Het meeste van dat vlees, waarbij dieren de ruimte hebben gehad en een goed leven, wordt als biologisch vlees verkocht. 'Gewoon' vlees komt vaak van dieren die dat, helaas, niet hebben gehad.. er wordt zoveel vlees verkocht en gegeten, je houdt het gewoon niet voor mogelijk.. dat komt niet allemaal van de koetjes die wij in de wei zien lopen.. helaas, want die hebben wel een goed leven gehad

Dat het geen aanval is snap ik Zo komt het ook totaal niet over, gelukkig

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:03

Sjah, het past weer helemaal bij haar 'ster status'...

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:01

Het is helaas niet verboden toch om echt bont te dragen??
Zouden ze gewoon wel moeten doen

Kieffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:16

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, maar zij laat die arme beesten er pijn voor lijden, schandalig!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:18

BabsieJana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:19

aah dit is echt zielig!

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:20

IK KAN DIT ECHT NIET LANG AANZIEN. heb het na 5 sec weer uitgezet.
treurig vind ik dit, moet het nou zo ?
zielig voor die dieren .

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:22

zucht.. dacht een echt erg topic aan te treffen,is het alleen een bontjas
jongens.. waar zijn jullie tuig van gemaakt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:27

(ik heb geen eigen tuig, maar het antwoord wat je ongetwijfeld te horen krijgt van sommige anderen ook): Restafval van een koe die geslacht is om z'n vlees