Hond blijft maar overgeven, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 17:34

Dank julliw wel allemaal.. Ze drinkt wel genoeg maar ze heeft ook verhoging 39.4 en vandaag weinig gedronken, we hebben haar net bouillon gegeven, dat drinkt ze wel ze is zo lutsteloos als dit niet aanslaat gaan ze een kijkoperatie doen..
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes ..

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:23

had je de rijst nog geprobeert?

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:57

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar is de hond goed ontwormd ? want wormen zijn veroorzakers nr 1 van overgeven en als de infectie ernstig genoeg is kunnen ze ook koorts veroorzaken.

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 19:10

Ja, ze is op tijd ontwordt daar vroeg de DA ook nog naar, gekeken naar ontlasting maar was niets te vinden het is echt de maag darm infectie,
@ Moosje ; ja we hebben het geprobeerd maar kwam er ook uit! zijn we ook meegestopt. ze heeft nu zwaardere medicijnen gekregen.. arm beest het klinkt misschien allemaal erg overdreven maar ze hoort echt bij het gezin overal waar we heen gaan gaat zij mee .. maar moet positief blijven ze krabbelt er weer bovenop..

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:12

Ik hoop het echt voor je!
Wel door blijven gaan met de bouillon he?
Dan krijgt ze iig nog iets binnen.

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 22:37

Ja, we gaan zeker door met bouillon tot nu toe is het er nog niet uitgekomen.. de bouiillon lijkt ze erg lekker te vinden dus weer iets positiefs ik zal morgen wel een foto plaatsen kan je zien hoe ze eruit ziet

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:27

Mooi! Dat dat er wel in blijft en dat ze het lekker vind!
Ik wacht op een foto...Haha.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:01

hoe gaat het nou met de hond.
eet ze al wat meer?

en vind het erg goed dat ze alles binnen kan houden.
(dan iets minder en alles blijft binnen dan dat ze veel eet en alles komt er weer uit)

doorgaan zo

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 12:44

Donderdag (2 dagen na dat ik bij de DA was geweest)had ze een terugval, het kwam er letterlijk alle kanten uit, teruggegaan naar de DA ipv medicijnen kreeg ze nu prikken, omdat haar maag het niet kon verdragen ze voelt ook erg warm aan en eet nu kleine beetjes kip en bouillon haar eten laat ze nu staan.. maar toch ondanks alles lijkt ze zich ietsje beter te voelen (gelukkig).. en ze gooit het eten er nu niet meer uit.

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 12:57

Afbeelding
het is niet zo'n hele duidelijke foto maar toch zie je d'r

boemel

Re: Hond blijft maar overgeven, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:05

Wij hebben het zelfde met onze kat. Alles, maar dan ook alles uitbraken.
Wel het steeds net lang genoeg binnen houden om geen vochttekort te hebben, maar wel broodmager, koortsig en verzwakt.

We hebben röntgenfotos laten maken en uitgebreide bloedtesten laten doen, maar er kwam niets uit. Uiteindelijk is het na een hele sterke anti-biotica en dieetvoer weer een tijd goed gegaan.

Nu is het weer opnieuw begonnen. Weer een middel gekregen om de maag en darmen rustig te houden en weer op dieetvoer. De kat lijkt weer op te knappen, maar voor hoe lang blijft de vraag.
Inmiddels loopt de dierenarts ook al richting € 350,00. Maar goed, we willen dit niet zomaar opgeven.

Het dieetvoer is van Royal Canin (sensitivity control) en gaat vrij goed.
Ze hebben dit ook voor honden. Misschien een idee om je hond dit tijdelijk te geven totdat ze wat aangesterkt is en dan langzaam aan weer over te gaan op haar standaard voer.

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 14:19

Het schijnt ook heel erg te heersen een collega van me moeder haar hond had het ook.. Ze heeft ook speciaal voer gekregen en indd van royall canin.. Het probleem is alleen dat ze niet meer zoveel eet, kleine beetjes eet ze wel (gelukkig) we blijven moed houden dat het goed komt,
Ook nog veel sterkte met jou kat! Nooit leuk om je dier te zien lijden ..

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 00:07

ik hoop echt dat je hond er echt snel bovenop is.
(wat voor ras is het? Mechelse herder?)
ben sinds wij een witte herder hebben helemaal verslaafd aan herdershonden )

vind het echt sneu dat je hond ziek is.
ik duim voor je

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:31

Hoe is het nu?

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 19:58

Het gaat, het eten van de DA laat ze liggen, en zijn nu rijst met kip aan het voeren kleine beetjes en ik moet zeggen dat het eten wat ze eet er al 3 dagen in blijft zitten, maar ze kijkt nog steeds zo zielig.. het is in ieder geval positief dat ze het erin houd. Vanochtend wou ze gras eten snel weggetrokken anders lag het er weer uit.

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:05

Honden eten gras als ze last van hun buik hebben. Dus je moet het niet tegenhouden. Laat haar maar. Ze gaat misschien wel overgeven, maar je hebt kans dat ze zich daarna wel beter voelt. Het verzacht op de een of andere manier. K weet ook niet waarom...

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 23:14

Oke, ja opzich heb je wel gelijk maar omdat haar darmen en maag zo ontzettend gespannen waren en ze absoluut niet mocht overgeven van de DA dachten we dat dit ook niet zo'n geweldig idee was. maar achteraf gezien heb je wel gelijk ..

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 05:47

Moosje schreef:
Honden eten gras als ze last van hun buik hebben. Dus je moet het niet tegenhouden. Laat haar maar. Ze gaat misschien wel overgeven, maar je hebt kans dat ze zich daarna wel beter voelt. Het verzacht op de een of andere manier. K weet ook niet waarom...

dit is maar deels waar ja honden kunnen gras eten wanneer ze "ergens" last van hebben, maar er zijn vele honden die gewoon gras eten zonder dat ze ziek zijn.. zeker nu, het jonge ,nieuwe gras..
ze vinden het vaak ook gewoon lekker ..

maar voor de TS.. wel oke om haar daar van te weerhouden hoor ..zeker als ze niet over mag geven en je gewoon controle moet hebben op wat er in haar maag komt

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 09:55

Dankjewel Baroen Het gaat nog niet van harte, maar het eten houd in ze wel in haar maag (gelukkig)

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:57

BlacKjee schreef:
Dankjewel Baroen Het gaat nog niet van harte, maar het eten houd in ze wel in haar maag (gelukkig)

dat is goed nieuws.
hopen dat ze nou alles binnnen blijft houden

off-topic: is het een mechelse herder
wel een mooi dier om te zien.
jammer dat ze ziek is

ik leef met je mee

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:33

Gaat het al weer iets beter?

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:35

Sterkte hopelijk komt het goed.. ben je al bij een da langs geweest?

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 12:51

Dankjewel Ketaki, het is inderdaad een lief en mooi beesie, ze is een kruising tussen een duitse en een mechelse herder haar vader was helemaal mechels, ze blijft nog steeds zwak haar brokken wil ze niet meer alleen het ''vlees en kip'' eet ze volgens de assistente van de DA kan het zijn dat dr maag geen bescherm randje meer heeft en gewoon kapot is gegaan door het vele overgeven, in ieder geval geeft ze niet meer over, alleen in het weekend was ze over het tuinhekje heen gesprongen en had gras gegeten en lag het eruit. Het was te verwachten je let er zo ontzettend goed op, en toen was ze weg, in ieder geval heeft ze het er nu niet meer uitgegooid, en dat is alweer iets positiefs ze blijft alleen zwak naar mijn idee maar dat komt ook denk ik omdat het langzaam gaat ze is zo mager geworden dat het wat langer duurt voordat je ziet dat ze weer wat dikker wordt. Arm hondje wou dat ik het kon overnemen van d'r ..
Bedankt voor de lieve reacties, geeft me toch weer hoop dat ze er weer bovenop komt.

Lindske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:09

Hey,

Ik kan goed in je verhaal in komen heb het zelf zien gebeuren maar bij ons thuis hebben we op een gegeven moment een beslissing moeten nemen.

Maar ik wens je alles succes toe dat het verbeterd.
Mijn hond at ook niets meer in het begin at hij ook nog kip met boulion en rijst op den duur liet hij het ook staan.

Ik ben toen DUCK UITMUNTEND (pure pens) gaan halen.
Het is een diepvries product het zijn allemaal schijfjes die op karton lijken maar je moet moet maar telkens 1 schijfje eten om genoeg binnen te hebben. Je moet het wel even in de microgolf verwarmen.
Het ruikt wel erg en de ontlasting wordt er ook iets donker der van.
Maar een hond eet normaal niets liever dan pens.

Dus het is maar een tip moest ze nu weer stoppen met eten.

groetjes

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:51

dat is ook nog een idee, Kip wil ze ook niet meer, Nee ze hoefde niet te stoppen met eten, maar ze wil niet meer eten, weten gewoon niet meer wat we nou wel en niet moeten gaan geven alles wat we proberen hoeft ze niet meer of laat ze staan.