edit: Lengte: 42
Breedte: 21

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ponyzotje schreef:Oh VeirL zie nu pas dat je in dit topic meebept, zal even mezelf quoten uit jouw topic
- In wat voor kooien kunnen ze?
Groot aquarium met tralies oid erover is beste. En kooi van tralies gooien ze alles uit, want het zijn inderdaad gravers.
- Wat moet er in de kooi aanwezig zijn?
een slaapplaats, een molentje uit ijzer (geen plastiek geval, ze kunnen echt ontzettend hard rennen, mijne gingen vaak overkop). Wel gevaarlijk voor de staart dus even een stuk karton op het molentje plakken (ad buitenkant) dat de staart niet tussen de spijlen raakt. Verder ook nog een zandbak, woelen ze heel graag in. Onze bodembedekking was iets als zaagsel maar grotere stukken... En geef ze ook hooi, daar bouwen ze een nestje mee. Verder een drinkfles en etensbak natuurlijk. En wat speelgoed onder de vorm van een tak, bijvoorbeeld.
- Wat eten ze?
Er bestaat gerbilvoer, maar niet overal. Mijne hebben prima overleefd met rattenvoer.
- Wat mogen ze als extraatje?
Wat fruit of een stukje wortel. Zonnebloempitten zijn ze gek op maar dat is vrij vettig dus niet teveel van geven.
- Kunnen ze echt helemaal handtam worden?
Mijne zijn het nooit geworden (stuk of vijf keer in hun leven gebeten geloof ik) maar dat was ook niet echt mijn bedoeling.
- Kun je ze laten los lopen?
Katten kunnen ze niet pakken, ze zijn dus ontzettend snel... Ik heb het nooit geprobeerd. Doolhof is geen optie, ze springen meer dan 30 cm hoog.
Mijn poes heeft er al 5 opgevreten![]()
- Kun je beter 2 vrouwtjes of 2 mannetjes doen?
Imo beter 2 vrouwtjes ja
Verder nog tips?
Het zijn hele lieve leuke dieren. Enorm actief en speels!
Controleer vaak het water, want ze drinken zéér weinig en dus valt het niet op of het werkt of niet!
De kooi verversen hoeft niet zo vaak, gerbils zijn erg netjes en stinken niet. Natuurlijk wel wanneer het nodig is
Ik heb bij een gerbil gehad dat haar oogje af en toe dichtzat. Dit is te verhelpen met en druppeltje water erop doen en opentrekken. Weet niet of het veel voorkomt...
Ohja, NOOIT oppakken aan de staart, ook niet aan de basis! Het is niet zoals bij muisjes dat je ze zo kan oppakken
Je kan ze toch wel oppakken?! ik dee dat altijd ..![]()
Mocht je nog vragen hebben, doe gerust, hoop dat ik je hierbij een beetje help