Hond uit het asiel ? Of uit nest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Hond uit het asiel ? Of uit nest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 00:27

Kijk ook eens op de site van www.sosstrays.be.
Zij vangen honden op in Nederland en Belgie uit landen waar honden het niet zo best hebben.
Ik heb erg goede ervaringen met deze stichting.
Zelf heb ik afgelopen zomer 2 grote honden voor deze stichting vanuit Kreta mee naar Nederland genomen.

Met een hond moet je geluk hebben. ook met die die van en fokker komen.

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:13

Ketaki, dat is echt onzin. Met zo'n hond die andere honden aanvalt is goed te leven. Je moet alleen wat meer oppassen als je gaat wandelen.

Wel jammer dat het asiel het er niet bij heeft vermeld.

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:03

Je hebt een PM!

Als je op zoek bent naar een grotere hond, neem dan eens contact op met Dobermann Rescue (www.dobermannrescue.nl)
Daar komt onze hond ook vandaan en heb er super goede ervaringen mee. Goede begeleiding en ook als je de hond al een tijdje hebt, nog veel contact en interesse van hun kant.

SunnyBoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:42

Ketaki, wees maar gerust. Hij is een compleet andere hond geworden hoor. Als je namelijk goed had gelezen had je gezien dat hij het nu niet meer doet en dat het er bijna helemaal vanaf is. Het is een superlief dankbaar hondje gewoden.

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:44

Ik zelf zou voor het asiel gaan.
Maarja, dan heb ik ook weer de neiging om 20 hondjes mee te nemen, omdat ze allemaal geen baasje hebben. Geloof me, zo zijn wij thuis.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:51

SunnyBoy schreef:
Ketaki, wees maar gerust. Hij is een compleet andere hond geworden hoor. Als je namelijk goed had gelezen had je gezien dat hij het nu niet meer doet en dat het er bijna helemaal vanaf is. Het is een superlief dankbaar hondje gewoden.
mooi zo.
maar heb ook op tv gezien (animal planet)
dat als dieren over een bepaald punt mishandeld zijn geweest, ze er niks meer mee kunnen.
daarom vroeg ik het
ben blij voor je dat het met jouw hondje niet zover is gekomen
want vind het wel sneu als honden om die redenen afgemaakt moeten worden, omdat ze veel te ver heen zijn
en uit angst gaan bijten

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:51

ik zou asiel doen, Mijn eigen hondje later ga ik ookuit het asiel halen

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:15

hey hey
wij hebben een hond uit het asiel gehad......
ik heb er totaal niks egen ik zou het dnek ik net zo als jou doen als ik geen bepaald ras of iets zou willen.....
maar je weet niet wat er vroeger met de honden gebeurd is...onze hond was toen mishandeld geweest waarschijnlijk, maar zeker weten doe je het nooit.....

een vriendin van mij heeft er ook 2 uit het asiel en dat gaat perfect, totaal geen nadelen daarover verder, ik dnek gewoon dat iedereen een bepaalde voorkeur heeft,maar dat je het toch pas het best weet als je het allebei een keer gehad hebt.....

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 11:18

Dank jullie wel voor alle reacties ... We gaan binnenkort kijken bij een asiel hier in de buurt. Mijn ouders hebben na het lezen van de reacties Dus wel toegstemd erin

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:21

Wij hebben 1 hond gehad uit een nestje (hobbyfokker) die is 18 jaar oud geworden.
Mijn zus heeft een hond meegenomen uit Griekenland, die ze als puppy op straat gevonden had. Samen met een broertje en zusje die helaas al overleden waren. Ze heeft de tijd dat ze daar nog was, de pup gevoed met de fles etc...dus was er uiteraard al erg aan gehecht. (mijn zus werkte daar voor 8 weken)

Na heel wat gedoe wat betreft papieren, inenting etc... kon ze haar meenemen naar Nederland. Ze is uiteindelijk 11 jaar geworden.

Nu heeft mijn zus weer een hond en die komt uit de opvang. ( www.dierenopvang.com ) dacht ik...

Het is een schat van een dier, nog geen 2 en erg omstuimig van karakter, maar zo lief. Vraagt alleen ontzettend veel aandacht, altijd maar willen spelen. Pff haha daar word je soms een beetje moe van, maar echt boos kan ik niet op hem worden, de schat

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 05:51

Wij hebben ruim 10 jaar een Engelse pointer uit het asiel gehad. Ik denk niet dat we ooit nog zo'n brave sul zullen vinden. Hij was super zindelijk (heeft werkelijk nooit in huis gedaan). Hij had wel verlatingsangst. Ik denk dat hij in het totaal een bankstel of 8 gesloopt heeft, knuffelbeertjes ed. niet meegerekend. Op een tijdje raak je erop voorzien en vraag je gewoon aan al je vrienden als ze van plan zijn om ooit een nieuwe zetel te kopen om dan even de ouwe aan de kant te houden

We hebben er echt een super hond aan gehad, was altijd lief, kon om met katte, andere honden, mensen, kinderen, ...
Hij was wel wat gereserveerd in de omgang. Ze hadden hem gevonden langs de autostrade, hij is toen 6ma in het asiel geweest, toen naar een gezin met nog een grote hond en een peuter. Daar waren de honden te wild en hij ging terug naar het asiel. De tweede keer verbleef hij er 8 maanden. Hij had nog 2 weken voor hij een spuitje ging krijgen. En dan te bedenken dat we hem nog zolang gehad hebben

Verder ben ik vrijwilliger in het asiel van Gent, ik ben er twee jaar haast dagelijks met de honden gaan wandelen. Eén van de grootste problemen is zindelijkheid. Voor de rest waren het haast allemaal stuk voor stuk fijne honden.

Mijn vriendin heeft er toen eentje meegenomen daar (ook eentje die zogezegd niet zindelijk te krijgen was). Op een week was hij zindelijk, maar ze hebben er verder wel wat problemen mee gehad:
Het beestje was zwaar ondervoed (eerst bij zijn baasje en wou dan niet eten in het asiel van de stress, had bovendien een zware voedselallergie waardoor hij speciaal eten moet). Door de ondervoeding vielen de haren op zijn staart uit en werd het puntje zwart. Gelukkig is dat allemaal weer helemaal in orde gekomen

Verder blafte hij constant, echt een verlatingsangst, niet normaal. Maanden aan een stuk konden ze hem niet alleenlaten (zelfs geen drie seconden, beest verging van de stress) en hij maakte iedereen wakker met geblaf vanaf 4u smorgens. Ik kan je verzekeren dat dat gezin ongelooflijke stress heeft gehad, en bijna hadden ze hem laten inslapen.

Ze hebben alles geprobeerd: medicijnen, homeopathie, clicker, bench, ...

Uiteindelijk slaapt hij nu in de bench op de hal boven waaruit hij alle slaapkamers kan zien. En nu gaat het. Hij kan een half uur tot een uur alleen. De moeder is er huisvrouw, dus die is meestal wel thuis. Ze hebben er nu toch wel een hele fijne hond aan.
Nu zou je denken: zoveel miserie, dat risico neem ik liever niet.

Ok, ik ken mensen die exact hetzelfde verhaal hadden met een hond uit een nest bij mensen die ze kenden, beesten werden er goed verzorgd, geen idee waarom die hond zo raar deed. Ook mensen die bij erkende fokkers gingen heb ik heel vaak slechte ervaringen horen vertellen.

Je hebt evenveel kans op een probleemhond bij een fokker als bij een asiel. Vraag zeker goed door naar de kennis over de hond in het asiel, heel vaak heb je hier veel aan.

En er zitten heus wel veel echte zeldzame rashonden in de asielen. De onze werd regelmatig gevraagd als fokhond (mocht niet, want in B mag je nooit fokken met je asielhond).

ashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:40

wij zelf hadden een hond uit een nest gehaald,, dat leverde geen problemen op ofzO,, maahr,, ik denk dat je ook wel een hond uit een asiel kan halen... andersz,, kunnen ze worden afgeslacht als ze daar blijven,, Zsielig,,

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:25

Mijn moeder heeft een hond uit het assiel en het is echt een superlieve hond. Hij had daar al een half jaar gezeten om dat niemand hem wilde omdat hij al wat ouder was en een beetje saai leek. In huis is hij inderdaad heel rustig maar dat wou mijn moeder ook graag. De eerste paar maanden hebben wij zelfs getwijfeld of hij wel kon blaffen. Als je met hem naar buiten gaat wordt het opeens wel een hele actieve hond die goed met andere honden overweg kan en graag met stokken sjouwt.
Verder luisterd hij perfect bij volg blijft hij perfect naast je voet meelopen en ging uit zich zelf zitten bij de stoeprand voor het oversteken. Dat laatste was er trouwens snel af want dat vond mijn moeder maar lastig. Kon ze nog snel oversteken moest ze eerst op de hond wachten. Je snapt werkelijk niet hoe zo'n mooie en lieve hond ooit in het assiel kon belanden.
Het enige nadeel aan hem is dat hij zelf deuren kan open maken.

noellee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:21

Halloo
ik heb ook mijn hondje uit het asiel.
Dat wou ik per se, want uit een nest staan dr vaak wachtrijen om een
hondje, terwijl in het asiel wachtrijen honden op een baasje wachten.

ze was wel bang van alles, maar dat is alemaal weg.
het mooie is, dat je de vertrouwen van zo'n beesje kan winnen.
Dat is zo'n mooi gevoel op de dag dat je alles bereikt heb.

In jou plaats zou ik hem/haar uit het asiel halen, maar meningen vershcillen

Veel suc6 !