Meet RAVER, nu net 1 weekje oud!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:43

Mariek1983 schreef:
Ik weet wat er allemaal bij komt kijken.

Maar we hoeven geen stamboompup, en ja het was idealer geweest als dit een ervaren fokker was geweest omdat wij pas net beginnen.
Maar wij hebben er een hele goede indruk van gekregen, het zag er allemaal netjes uit! En stamboom of fokker hondjes geven ook geen zekerheid dat de hond 15 jaar meegaat!

Ik heb al verschillende kanten van deze medaille gezien!

En wij zijn voor dit hondje gevallen, en hebben vertrouwen in deze mensen.

Ik wilde alleen ons hondje hier ff voorstellen, maar als ik hd geweten wat het allemaal zou oproepen hier had ik wel even goed nagedacht!

LEES: ik zit ook op een jack russell forum daar zitten wel 10x meer experts dan hier zou je toch zeggen he. Daar heb ik nog geen 1 negatieve of twijfelachtige reactie gekregen van mensen!

Zal ik eens een geheimpje vertellen?!!!! Een Jack Russel is hier niet eens een erkend ras!!! De Parson Jack Russel wel en die is hoogbenig. Je kunt 10x beter een Jack Russel pup hebben uit een nestje wat thuis in huiselijke kring en waar misschien maar 1-malig een nestje komt ook al is het per ongeluk gegaan. Dan bij een fokker die meer (veel) nestjes heeft van dezelfde moeder en daar zogenaamd een stamboom bij heeft en ook nog papieren. Het zegt allemaal geen een mallemoer!
Als jij hebt gezien hoe de moeder is qua karakter en de vader ook dan weet je meer dan voldoende. Het nestje ziet er keurig uit maar ga wel iedere week even kijken. En vraag aan de eigenaar of je hondje er minstens 8 wk. mag blijven! Dat is beter voor de pup! Ze kunnen nog ze veel leren van hun moeder

Heel veel plezier met je hondje!

Mariek1983

Re: Meet RAVER, nu net 1 weekje oud!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:45

Rosita schreef:
Albertine_N schreef:

Het woord weloverwogen is hier het punt Albertine_N, wanneer ts inderdaad zo weloverwogen te werk was gegaan dan had ze de reacties ruim kunnen verwachten en ze doodgewoon kunnen weerleggen? In plaats van dat ze haar nu 'koud op het dak vallen'? Wat versta jij onder weloverwogen?

Oke dan is koud op het dak vallen het verkeerde woord! Dan noem ik het IRRITANT!

Ik heb nergens gzegd dat we op zoek waren naar een perfecte raszuivere? Jack. Het is gewoon irirtant dat er altijd mensen zijn die moeten discussieren, terwijl er toch echt duidelijk staat dat ik hier ons hondje voorstel! Ik vraag toch niet of jullie vooral even willen analyeren of ie wel perfect gefokt is, met een super stamboom en helemaal raszuiver.

Als wij hem maar helemaal super vinden!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:49

Citaat:
Ik heb nergens gzegd dat we op zoek waren naar een perfecte raszuivere? Jack. Het is gewoon irirtant dat er altijd mensen zijn die moeten discussieren, terwijl er toch echt duidelijk staat dat ik hier ons hondje voorstel! Ik vraag toch niet of jullie vooral even willen analyeren of ie wel perfect gefokt is, met een super stamboom en helemaal raszuiver.

Als wij hem maar helemaal super vinden!

Tjah er zijn altijd mensen op bokt die willen zeuren, ipv dat ze nou eens zeggen van: Oh wat leuk voor je! Veel plezier ermee!.....
Maarnee. Ik snap niet waarom ze dan in jouw topic gaan zeuren. Laat ze een eigen topic maken waarin ze kunnen praten over dit soort dingen!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:51

Narco schreef:
Mariek1983 schreef:

Als jij hebt gezien hoe de moeder is qua karakter en de vader ook dan weet je meer dan voldoende. Het nestje ziet er keurig uit maar ga wel iedere week even kijken. En vraag aan de eigenaar of je hondje er minstens 8 wk. mag blijven! Dat is beter voor de pup! Ze kunnen nog ze veel leren van hun moeder

Heel veel plezier met je hondje!

Ja bedankt! We halen het hondje 30 juni op, dan is hij bijna 9 weken.

We gaan om de week kijken, het is nogal een eindje weg LEES 200 Km dus elke week wordt een beetje TE!

Maar kan nu al niet wachten tot we meer mogen!!!!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:51

Ik heb gezegd dat ik blij voor dr ben en ik wens haar ook veel plezier.

Zal een nieuw topic starten vind t wel een interesante discussie

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:52

We starten het ZEUR topic hier in Beestenboel

* HIHIHI *

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:53

Amen! Alle troepen naar het nieuwe topic van PAM , en ik zou zeggen discussier ze

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:55

Dat hte geen ras was dacht ik dus ook ergens in een rashondenboekje te hebben gelezen

Rosita: bij weloverwogen versta ik de definitie die gegeven is in de van Dale of elk ander gerespecteerd woordenboek, wss net als jij.

Pam: twee verschillende honden kruisen is F-1, omdat beiden genetisch minder aan elkaar verwant zijn is er minder kans op erfelijke ziektes dan bv bij de lijnenteelt bij bv rashonden. Daarom is er ook zoveel controle bij rashonden, het in principe allemaal familie van elkaar. Je ziet bij Friese paarden ook sneller bepaalde gezondheids problemen, zoals het achterblijven van de baarmoeder dan bij warmbloedrassen. waarom: die warmbloedstamboeken zijn open en laten ander bloed toe en eigenlijk zijn het ook geen "rassen" maar goed in de sportfunctionerende kruisingen.
Dat zie je ook bij mensen:een man en een vrouw die geen familie van elkaar zijn hebben procentueel gezien minder vaak een afwijkend kind dan bv een neef en een nicht die met elkaar trouwen

Mariek veel plezier met je hond

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:58

Jack Russel Terrier is géén ras, Jack Russell Terrier wél. 't Scheelt inderdaad maar 1 letter (en een boel ellende... alle Jack Russels in het asiel missen namelijk een l en dus een stamboom).

Niet alle boekjes geloven...

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:58

Narco schreef:

Zal ik eens een geheimpje vertellen?!!!! Een Jack Russel is hier niet eens een erkend ras!!!

Stierenstront!!
Een Jack Russell is gewoon erkend, sinds de jaren 80 meen ik. Je krijgt gewoon een stamboom van de Raad van Beheer.
Een vriendin van mij heeft ook een kennel, heeft honden met hele goede karakters die het prima doen op shows, daar gaat mijn volgende Jack vandaan komen.Maar ik he absoluut geen spijt van de aankoop van Peppertje van de boerderij, want ik heb er een wereldhondje aan

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:04

erg gezellig topic hier............

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:11

Ja he

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:13

Ik heb zelf een gezellig topic gemaakt Blijf erbij dat ik het een leuke discussie vind. Alleen niet erg fijn voor de ts

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:14

Pam schreef:
Ik heb zelf een gezellig topic gemaakt Blijf erbij dat ik het een leuke discussie vind. Alleen niet erg fijn voor de ts

Ja heb het gezien thanx!

Jeannet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:36

Heeyy!
gefeliciteerd met je Jack Russel
Ik heb er ook 1 en die is nu 5 maanden. Het was ook ons eerste hondje thuis en het verbaast me echt hoe goed het gaat! Het is echt een schat. Ook onze was niet echt de leider in het nestje.
In ieder geval veel plezier met je JR!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:11

Hier een foto van mijn oude jack (11)

Afbeelding

Mijn zeer rustige jack trouwens. Ze ligt het liefst in de zon maar wordt wel helemaal wild van een balletje.

Laat je nog een keer een foto zien als jouw stoere ventje wat ouder is.
Ik ben benieuwd.

Mijn jos is trouwens erg ziek. Ze heeft ernstige longproblemen die verergerd zijn door een foute diagnose van een DA.
Ze is nog nooit ziek geweest.
Alleen toen ze een steen opgegeten had. Toen moest ze geopereerd worden.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:18

Billy schreef:
Narco schreef:

Zal ik eens een geheimpje vertellen?!!!! Een Jack Russel is hier niet eens een erkend ras!!!

Stierenstront!!
Een Jack Russell is gewoon erkend, sinds de jaren 80 meen ik. Je krijgt gewoon een stamboom van de Raad van Beheer.
Een vriendin van mij heeft ook een kennel, heeft honden met hele goede karakters die het prima doen op shows, daar gaat mijn volgende Jack vandaan komen.Maar ik he absoluut geen spijt van de aankoop van Peppertje van de boerderij, want ik heb er een wereldhondje aan

Is dat de laatste jaren veranderd dan??? Naar mijn weten is de Parson alleen een erkend ras! Toen ik 8 jaar geleden mijn Jack kocht was het ras nog niet erkend maar ik kon er ook papieren bij krijgen als ik dat wilde alleen moest ik dan een paar honderd gulden meer betalen.
En een stamboom en andere papieren kun je bij alle honden krijgen. Je betaald alleen meer! En wat zegt dat dan? Helemaal niets...... niet voor de lichamelijke conditie en ook niet voor het karakter.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:41

Citaat:

maar ik kon er ook papieren bij krijgen als ik dat wilde alleen moest ik dan een paar honderd gulden meer betalen.

Ai, ai, ai en dat geloof je nog steeds? Een stamboom (papieren) krijg je alleen bij een hond wanneer de ouders die ook hebben. Het is een bewijs van afstamming. Iedere 'fokker' die je dit verhaal op de mouw probeert te spelden mag je heel snel voorbijlopen als leverancier van een hondje (verder kunnen het natuurlijk best aardige buurmannen zijn )

De Jack Russell (let op 2x l) Terrier is in het jaar 2000 erkend door de FCI en de Parson Russell Terrier (Géén jack in de naam en ook 2x 'l') in het jaar 2003.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:45

Papieren hoeven er niet automatisch bij te zitten. De pup heeft wel papieren maar die zijn nog niet aangevraagd. Kost trouwens geen 'paar honderd gulden'

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:47

Hier een foto van mijn Jack, hij heet Pepper en is net 8 jaar geworden. Hij heeft een ontzettend rustig karakter en doet kwa uiterlijkheden volledig aan hoe en Jack er moet uitzien. Op deze foto's is'ie wel 2 kilo te zwaar! Bruine kop, mooie knop-oren en een mooie aftekening. En ook al had hij die niet had ik hem toch wel gekocht. De laatste 2 jaar wordt hij wel steeds witter (grijzer) op z'n snuit.
Afbeelding
Afbeelding

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:52

Rosita schreef:
Citaat:

maar ik kon er ook papieren bij krijgen als ik dat wilde alleen moest ik dan een paar honderd gulden meer betalen.

Ai, ai, ai en dat geloof je nog steeds? Een stamboom (papieren) krijg je alleen bij een hond wanneer de ouders die ook hebben. Het is een bewijs van afstamming. Iedere 'fokker' die je dit verhaal op de mouw probeert te spelden mag je heel snel voorbijlopen als leverancier van een hondje (verder kunnen het natuurlijk best aardige buurmannen zijn )
De Jack Russell (let op 2x l) Terrier is in het jaar 2000 erkend door de FCI en de Parson Russell Terrier (Géén jack in de naam en ook 2x 'l') in het jaar 2003.

Ja dat geloof ik nog steeds!! Ach met een stamboom en andere papieren kan je ook sjoemelen hoor. Dat is niet alleen in de paardenwereld! En ook ik heb m'n hondje niet bij een 'echte' fokker gekocht. Dat wilde ik persé niet, te veel doorgefokt naar mijn idee!
Wel heb ik z'n moeder, oma en opa leren kennen en dat was voor mij genoeg!
En mijn hondje is trouwens van voor 2000

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:59

Citaat:

Maar zonder die stamboom zul je nooit weten of zijn opa niet ook zijn vader was .

'Echte' fokkers zijn niet van die enge mensen hoor, dat zijn veelal mensen die het brood uit hun eigen mond sparen om een mooi hondje uit bijvoorbeeld Australië te kunnen importeren. Met zo'n hondje hopen ze dan het ras op de juiste wijze te behouden en indien mogelijk te verbeteren. Al hun diertjes worden onderzocht op patella luxatie, oogafwijkingen en doofheid. Zodra er epilepsie in een lijn voorkomt (die lijn kunnen ze controleren via de stambomen) wordt die lijn uit de fok genomen.

Da's een kleine greep uit hetgeen een 'echte' fokker doet.

Zet daar nu dat gelegenheidsnestje eens tegenover waarvan de vaderhond 'per ongeluk' de moederhond tegenkwam.

Waar zou je meer vertrouwen in hebben?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:09

Citaat:
Zet daar nu dat gelegenheidsnestje eens tegenover waarvan de vaderhond 'per ongeluk' de moederhond tegenkwam.

Omdat dat echte liefde is

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:12

Rosita schreef:
Citaat:

Maar zonder die stamboom zul je nooit weten of zijn opa niet ook zijn vader was .

'Echte' fokkers zijn niet van die enge mensen hoor, dat zijn veelal mensen die het brood uit hun eigen mond sparen om een mooi hondje uit bijvoorbeeld Australië te kunnen importeren. Met zo'n hondje hopen ze dan het ras op de juiste wijze te behouden en indien mogelijk te verbeteren. Al hun diertjes worden onderzocht op patella luxatie, oogafwijkingen en doofheid. Zodra er epilepsie in een lijn voorkomt (die lijn kunnen ze controleren via de stambomen) wordt die lijn uit de fok genomen.

Da's een kleine greep uit hetgeen een 'echte' fokker doet.

Leuke discussie hè Rosita
Gelukkig heb ik de vader ook gezien alleen die woonde daar niet! De rest van de familie wel.
Helaas ken ik veel Jacks die 'hippen' en die zijn wel met stamboom en de hele rataplan!
En van 1x liefde bedrijven met opa krijg je niet meteen inteelt hoor, dat zou jij toch moeten weten!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:14

Ik denk dat je het niet zo zwart-wit moet stellen.

Er zijn fokkkers die er alles aan doen om het ras zo goed mogelijk te houden en ziektes enz. zoveel mogelijk eruit zullen fokken maar ook fokkers die sjoemelen.

Er zullen ook gelegenheidsfokkers zijn die goed met hun (bewust of onbewust) nestje omgaan maar ook die maar wat raak fokken.

Het is gewoon moeilijk om de goeden van de slechten te onderscheiden.