Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Rosita schreef:Wetenschappelijk onderzoek, Schimmelig.
Natuurlijk is jou kat bang voor je wanneer je je zo boos gedraagt en hij zal zich schuldig voordoen in jouw ogen. De link tussen het vergrijp en de straf legt hij helaas niet. Zelfs jouw kat niet
'' Wetenschappelijk'' lekker relatief begrip, laat mij dat onderzoek dan maar eens zien! Link please
Nessah schreef:En Derma.. Je zegt gooi dat beest naar buiten.. omdat het anders zielig is.. Ten 1e zonder mij had dat beest het nooit overleefd.. Omdat hij onder de vlooien was toen ik hem net kreeg heel magertjes.. Het heeft mij weken zorg aandacht(en vele dierenarts rekeningen) gekost om hem beter te maken.. Dus ga alsjeblieft niet zeggen dat ik niet goed voor mij katje zorg..!Denk niet dat veel mensen hoge rekeningen als deze zomaar hadden betaald.(hij had ook onstekeningen, speciaal voedsel ect) Nu issie hardstikke mooi.. alleen een beetje te stoer.. Hij gedraagt zich niet zo oke.. En ik vroeg me af wie me hierbij kon helpen.. Wat heb ik er aan als je gaat lopen zeggen gooi hem alsjeblieft naar buiten?Er zijn zoveel binnen katten.. En volgens de DA is het ook niet slecht om een kat binnen te houden als ze niet beter weten, hij heeft me afgeraden hem in deze buurt naar buiten te laten(hij zou het weten denk ik) Dus als je iets niet zeker weet, niet te snel je oordeel klaar hebben aub.
Rosita schreef:Enne degene die haar kat naar buiten smijt zodra hij zich 'misdraagt', hebben ze dat vroeger thuis soms ook met jou gedaan? Rare manier van problemen oplossen hoor.
Saningie schreef:Rosita schreef:Wetenschappelijk onderzoek, Schimmelig.
Natuurlijk is jou kat bang voor je wanneer je je zo boos gedraagt en hij zal zich schuldig voordoen in jouw ogen. De link tussen het vergrijp en de straf legt hij helaas niet. Zelfs jouw kat niet
En wat geeft het wetenschappelijk onderzoek aan m.b.t. het probleem katje van TS?
Rosita schreef:Ellepel, mensen vroegen mij om een link ter ondersteuning van mijn stelling. Heb jij die ook of beter, heb je een filmpje voor mij? Ik fok katten maar heb de procedure zoals jij omschrijft eigenlijk nooit gezien.
Rosita schreef:@ Schimmelig: heb jezelf al gezocht? Ik ben namelijk bang dat alles wat ik vind bij voorbaat door jou terzijde wordt geschoven dus ik heb er verder niet zoveel zin in. Misschien moet jij maar 'bewijzen' dat ik ongelijk heb?
Enne.......... blazen is toch iets heel anders dan aan het nekvel draaien? Ik blaas ook naar mijn katten en 'bewerk' ze met de plantenspuit. Helpt goed maar TS heeft haar kat wat ongevoelig gemaakt en grijpt nu naar een voor de kat onbegrijpelijke strafmethoden.
Citaat:@ Rosita: Ik kan mij dus rot zoeken naar een 2 seconden regel, maar vind dan helemaal niks hoor... vast omdat het niet 'wetenschappelijk' is onderzocht.. .. Als iemand aan komt met een stelling, is het aan diegene om haar stelling te onderbouwen, dus vind ook niet dat ik dit hoef te doen.
Rosita schreef:Citaat:@ Rosita: Ik kan mij dus rot zoeken naar een 2 seconden regel, maar vind dan helemaal niks hoor... vast omdat het niet 'wetenschappelijk' is onderzocht.. .. Als iemand aan komt met een stelling, is het aan diegene om haar stelling te onderbouwen, dus vind ook niet dat ik dit hoef te doen.
google maar eens op scott en fuller 1965 (en niet gaan miepen over de datum aub)
Chichiba schreef:Dit zijn dingen die vaak gebeuren bij kittens die te vroeg uit het nest gehaald zijn. De kittens hebben dan nog niet geleerd tot hoever ze kunnen/mogen gaan....Moederpoes leert de kittens wat ze wel en niet mogen doen...corrigeert ze als ze iets doen wat niet mag...
Het is niet voor niets dat fokkers verplicht zijn (door de (ras)verenigingen waar ze lid van zijn) hun kittens tot 12/13 bij hun moeder te houden...Moederpoes voed de kittens op...
Mijn zusje heeft ook zo'n kat die de eerste paar maanden lief was en daarna ook zomaar ineens zonder reden aanviel...Hij komt altijd gezellig uit zichzelf bij je zitten...maar kijk uit als je hem aait...hij kan ineens in je hand hangen...Nu na 3 jaar wordt hij rustiger...en worden die problemen minder maar helemaal weg is het niet...Hij heeft ook weleens spontaan in haar gezicht aangevallen...
Een oplossing heb ik dan ook niet direkt...aangezien we er bij hem ook niets aan konden veranderen...Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen...