Wie heeft er verstand van KATTEN(kittens)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: Wie heeft er verstand van KATTEN(kittens)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:21

Voor zover ik weet moet je met straffen (gemiddeld gezien, er kunnen uitzonderingen zijn) er zo snel mogelijk bij zijn. Als je kat je bijvoorbeeld gebeten heeft moet je hem meteen straffen, en niet eerst je wonden gaan verzorgen en na een kwartier terug komen op wat hij heeft gedaan. Dan begrijpt het beest er helemaal niks van.

Voor het kittenprobleem: castreren is in mijn ogen een goede oplossing voor ander ongewenst gedrag, namelijk sproeien. Wij hebben zelf een gecastreerde kat die ook regelmatig sproeit om de simpele reden dat we hem te laat hebben gecastreerd (heeft namelijk 1× gedekt voor castratie en dan vergroot je de kans op sproeien).
Naar buiten laten gaan scheelt veel, dat merk ik bij onze katten ook.
En een andere, eventueel iets oudere kat erbij zetten werkt zeker weten (zeker geen bejaarde, die vind het volgens mij alleen maar irritant als hij constant word besprongen maar wel een kat die al manieren heeft, denk hierbij aan een 1 tot 3 jarige).
Ik denk dat je kat zich alleen maar verveelt en dan maar andere oplossingen gaat zoeken om zich te vermaken, zoals hij dat zou doen bij soort- (en leeftijds) genootjes.
En natuurlijk met je kat spelen zodat hij zijn energie kwijt kan. Als je bijvoorbeeld ziet dat hij in een bui is dat hij gaat spelen, pak dan een speeltje en speel met hem. Ik denk namelijk niet dat hij je echt aanvalt om je pijn te doen, maar meer om te spelen (gezien de leeftijd van je kat). Dus ik zou hem niet straffen door hem bang te maken (een tikje geven lijkt mij het beste idee, ik zou er zelf nooit een citroen of stofzuiger bijhalen) omdat hij dit denk ik niet bewust doet, maar puur uit kittengedrag.

Natuurlijk is het probleem niet met 1 ding op te lossen. Je moet een combinatie van dingen gebruiken en proberen en kijken wat het beste bij jouw kat past.

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:22

Schimmelig schreef:
Rosita schreef:
Wetenschappelijk onderzoek, Schimmelig.

Natuurlijk is jou kat bang voor je wanneer je je zo boos gedraagt en hij zal zich schuldig voordoen in jouw ogen. De link tussen het vergrijp en de straf legt hij helaas niet. Zelfs jouw kat niet

'' Wetenschappelijk'' lekker relatief begrip, laat mij dat onderzoek dan maar eens zien! Link please

Ja dit wetenschappelijke onderzoek wil ik ook heel graag even inkijken...

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:59

Nessah schreef:
En Derma.. Je zegt gooi dat beest naar buiten.. omdat het anders zielig is.. Ten 1e zonder mij had dat beest het nooit overleefd.. Omdat hij onder de vlooien was toen ik hem net kreeg heel magertjes.. Het heeft mij weken zorg aandacht(en vele dierenarts rekeningen) gekost om hem beter te maken.. Dus ga alsjeblieft niet zeggen dat ik niet goed voor mij katje zorg..!Denk niet dat veel mensen hoge rekeningen als deze zomaar hadden betaald.(hij had ook onstekeningen, speciaal voedsel ect) Nu issie hardstikke mooi.. alleen een beetje te stoer.. Hij gedraagt zich niet zo oke.. En ik vroeg me af wie me hierbij kon helpen.. Wat heb ik er aan als je gaat lopen zeggen gooi hem alsjeblieft naar buiten?Er zijn zoveel binnen katten.. En volgens de DA is het ook niet slecht om een kat binnen te houden als ze niet beter weten, hij heeft me afgeraden hem in deze buurt naar buiten te laten(hij zou het weten denk ik) Dus als je iets niet zeker weet, niet te snel je oordeel klaar hebben aub.

Ten eerste moet je even leren lezen. Ik heb nergens gezegd dat het zielig is dat je kat de hele tijd binnen zit. Ik heb ook nergens gezegd dat je niet goed voor je katje zorgt, alleen dat je misschien niet altijd duidelijk tegen hem bent.
Ik zeg ook niet dat je je kat letterlijk een schop moet verkopen en hem dag en nacht buiten moet laten lopen. Ik probeer alleen te zeggen dat buiten nog altijd veel natuurlijker is voor een kat met prooien dan binnen met allerlei speeltjes die niet bewegen en ruiken. Ik heb gewoon gezien wat het binnenhouden met die kat van vrienden heeft gedaan en hoe positief hij is veranderd nadat hij naar buiten is gegaan. Het was maar een tip

Opsluiten in zijn hok en met de stofzuiger bang maken vind ik persoonlijk pure dierenmishandeling

Rosita schreef:
Enne degene die haar kat naar buiten smijt zodra hij zich 'misdraagt', hebben ze dat vroeger thuis soms ook met jou gedaan? Rare manier van problemen oplossen hoor.

Ik gooi hem echt niet gelijk naar buiten als hij eens aan het spelen is of wat kattekwaad uithaald, maar wanneer hij in de gordijnen hangt of mensen 'aanvalt', doe ik hem gewoon naar buiten. Meestal is hij dan ook al eerder bij de deur, dan dat ik er ben. Een uurtje rent hij over het veld muisjes te vangen en komt dan weer binnen om vervolgens 3 uur op de bank te gaan liggen knorren.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:17

Saningie schreef:
Rosita schreef:
Wetenschappelijk onderzoek, Schimmelig.

Natuurlijk is jou kat bang voor je wanneer je je zo boos gedraagt en hij zal zich schuldig voordoen in jouw ogen. De link tussen het vergrijp en de straf legt hij helaas niet. Zelfs jouw kat niet

En wat geeft het wetenschappelijk onderzoek aan m.b.t. het probleem katje van TS?

Dat je moet straffen meteen tijdens of vlak na het ongewenste gedrag. Voor de ongelovigen onder ons: www.kattenplaza.nl/page/opvoeding.php of google gewoon zelf ff?

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 08:18

Hallo..
Ehm hoezo noemen mensen mij een dierenmishandelaar.. Sorry hoor..!Dat gaat nergens over.. Ik vroeg om een tip.. Mijn kat haalt mij tot bloedens toe open en ik heb alles geprobeerd.. Hij vind maar 1 ding echt niet leuk en dat is de stofzuiger(die uitstaat!).Dus hoezo is het dierenmishandeling als ik hem gelijk pak en bij de stofzuiger zet.. Dan zit de schrik er pas goed in.. En als hij voorderest nergens om geeft.. Heb 5 min geleden mijn DA gebeld om te vragen of dit trauma's op kjan leveren(hij kent het geval van mijn kat)en hij zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken.. dat er juist de kans bestaat dat mijn kat over een paar dagen ook de stofzuiger niet meer eng gaat vinden.. Dus degene die zeggen dat ik mijn kat mishandel.. halen het bloed onder me nagels vandaan.. Hebben jullie gelezen wat ik allemaal voor mijn kat hebben gedaan ?? En sowieso doet niemand hem pijn, ik zet hem bij iets wat hjij haat.. En na 2 tellen gaat hij alweer rustig in zijn kooi liggen(tis trouwens een grote honden bence) dus zo erg is hij er niet van onder de indruk..! Dus alsjeblieft zeg.. ga niet zeggen dat ik mijn dieren mishandel..!

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 08:22

Oja het is trouwens zo dat de stofzuiger slang er in een hoekje inligt.. ik ga hem dus niet ermee zitten pesten.. Hij valt hem eerst aan.. en daarna gaat hij rustig liggen en lief kijken offie deruit mag.. dus.. discussie vind ik niet erg. kan ik goed tegen.. Maar mij uitmaken dat ik mijn kat mishandel niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:41

ik heb niet alles gelezen, maar heb toevallig ook katten gehad die zo uit het niets besloten dat ze even wilden vechten met je en dan op je sprongen en je openhaalden..

wat supergoed werkt is het gedrag van een moederkat nabootsen:

zodra kat op je springt, grijp je hem bij zijn nekvel.
je knijpt licht en draait de kat zo om dat ie plat op de grond ligt.

dus: nekvel met 1 hand, knijp licht, en draai het nekvel zo om dat de kat meedraait.

leuk zal ie dat niet vinden en zal absoluut proberen om met zijn achterpoten je te trappen.
nu knijp je iets harder in het nekvel en zegt gewoon "ehhh!!mag niet!"

zodra je voelt dat ie ontspant en zich overgeeft laat je los. en gaat erbij weg, negeer hem dan even een minuutje of drie.

moederkatten doen dit ook, zodra jongen vervelend zijn springen ze erop, pakken ze in het nekvel en bijten erin...

consequent zijn is heeeel belangrijk, nooit maar dan ook nooit 1x toestaan dat ze iets doen, even uithalen met ene poot met uitgestrekte nagels?
nee dat is niet leuk, dus nekvel pakken en licht knijpen.

echt superoplossing voor je probleem, slaan worden katten handschuw van,als je dan wilt aaien zien ze die hand als slaan en gaan absoluut weer aanvallen.

het draaien in het nekvel kennen ze van hun moeder en begrijpen ze.

dit is dominantie probleem, hij verveeld zich denk ik wat en wil baas zijn dus pringt en bijt hij jullie, na een paar keer nekvel pakken snapt hij wel dat dat niet mag.

niet in de bench zetten erna, gewoon loslaten en erbij weglopen.
komt hij bij je slijmen geef je hem een aai, en eventueel een knuffel.
wil hij je weer pakken, weer nekvel pakken en het hele verhaal van voren af aan.

denk dat dit wel werkt hoor!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:33

Ellepel, mensen vroegen mij om een link ter ondersteuning van mijn stelling. Heb jij die ook of beter, heb je een filmpje voor mij? Ik fok katten maar heb de procedure zoals jij omschrijft eigenlijk nooit gezien.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:55

@ Rosita: (over de link) Ik zie hier enkel advies en toch echt niks 'wetenschappelijks'

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:03

Rosita schreef:
Ellepel, mensen vroegen mij om een link ter ondersteuning van mijn stelling. Heb jij die ook of beter, heb je een filmpje voor mij? Ik fok katten maar heb de procedure zoals jij omschrijft eigenlijk nooit gezien.

Nou Rosita.. als ik kattengedrag na boots, dimt mijn kat ook een stuk sneller... als hij aan het raam zit te krabben en ander irritant gedrag vertoont en ik blaas naar hem, gaat hij rustig liggen (ik hoef dan geen eens op te staan en zit gewoon op de bank)... mijn kat kiest er dan zelf voor om af te druipen...

Ik ben het wel met je eens op het punt dat je een kat voor bijten of krabben gelijk moet straffen (maar dat lijkt mij logisch)... Voor andere 'incidentjes' hoeft het echt niet na 2 seconden te zijn hoor, zoals ik al eerder zei: een kat is tenslotte GEEN goudvis. Het zijn gewiekste wezens

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:11

@ Schimmelig: heb jezelf al gezocht? Ik ben namelijk bang dat alles wat ik vind bij voorbaat door jou terzijde wordt geschoven dus ik heb er verder niet zoveel zin in. Misschien moet jij maar 'bewijzen' dat ik ongelijk heb?

Enne.......... blazen is toch iets heel anders dan aan het nekvel draaien? Ik blaas ook naar mijn katten en 'bewerk' ze met de plantenspuit. Helpt goed maar TS heeft haar kat wat ongevoelig gemaakt en grijpt nu naar een voor de kat onbegrijpelijke strafmethoden.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:20

Rosita schreef:
@ Schimmelig: heb jezelf al gezocht? Ik ben namelijk bang dat alles wat ik vind bij voorbaat door jou terzijde wordt geschoven dus ik heb er verder niet zoveel zin in. Misschien moet jij maar 'bewijzen' dat ik ongelijk heb?

Enne.......... blazen is toch iets heel anders dan aan het nekvel draaien? Ik blaas ook naar mijn katten en 'bewerk' ze met de plantenspuit. Helpt goed maar TS heeft haar kat wat ongevoelig gemaakt en grijpt nu naar een voor de kat onbegrijpelijke strafmethoden.

@ Rosita: Ik kan mij dus rot zoeken naar een 2 seconden regel, maar vind dan helemaal niks hoor... vast omdat het niet 'wetenschappelijk' is onderzocht.. .. Als iemand aan komt met een stelling, is het aan diegene om haar stelling te onderbouwen, dus vind ook niet dat ik dit hoef te doen.
Zelf zou ik trouwens ook niet de stofzuiger, of stofzuigerslang inschakelen als straf methode... maar mijn katten zijn wellicht anders en ook voor andere straffen gevoelig. De kat van de TS is vervelend, valt aan... en dan snap ik best dat je op zoek gaat naar methode die wel werken.. ookal klinken deze omstreden. Het enige waar ik last van heb bij mijn katten (twee ex katers) is dat er 1 soms territoriaal gedrag wil vertonen en het liefst zijn geurspoor uitzet (naast de kattenbak).. de kattenbak is goed schoon, alleen wil hij er nog wel eens naast gaan zitten.. (de kat is niet ziek, mankeert verder niks)... Hij is wel erg koppig. Veel straffen die ik hem gegeven heb helpen niet, hij wordt dan alleen nog kwader en gaat langer door waar hij mee bezig is, dus ik heb ook lang moeten zoeken naar een methode die wel werkt....

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:27

Citaat:
@ Rosita: Ik kan mij dus rot zoeken naar een 2 seconden regel, maar vind dan helemaal niks hoor... vast omdat het niet 'wetenschappelijk' is onderzocht.. .. Als iemand aan komt met een stelling, is het aan diegene om haar stelling te onderbouwen, dus vind ook niet dat ik dit hoef te doen.

google maar eens op scott en fuller 1965 (en niet gaan miepen over de datum aub)

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:45

Rosita schreef:
Citaat:

google maar eens op scott en fuller 1965 (en niet gaan miepen over de datum aub)

Ik zie dat ze vooral veel onderzoek naar honden hebben gedaan... en natuurlijk ga ik miepen over de datum!
We voeden onze kinderen ook niet op naar de guidelines van 1965, dus waarom zouden we dat met onze dieren wel doen? ... Heb je ook een recent onderzoekje voor me?

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:17

Chichiba schreef:
Dit zijn dingen die vaak gebeuren bij kittens die te vroeg uit het nest gehaald zijn. De kittens hebben dan nog niet geleerd tot hoever ze kunnen/mogen gaan....Moederpoes leert de kittens wat ze wel en niet mogen doen...corrigeert ze als ze iets doen wat niet mag...
Het is niet voor niets dat fokkers verplicht zijn (door de (ras)verenigingen waar ze lid van zijn) hun kittens tot 12/13 bij hun moeder te houden...Moederpoes voed de kittens op...

Mijn zusje heeft ook zo'n kat die de eerste paar maanden lief was en daarna ook zomaar ineens zonder reden aanviel...Hij komt altijd gezellig uit zichzelf bij je zitten...maar kijk uit als je hem aait...hij kan ineens in je hand hangen...Nu na 3 jaar wordt hij rustiger...en worden die problemen minder maar helemaal weg is het niet...Hij heeft ook weleens spontaan in haar gezicht aangevallen...

Een oplossing heb ik dan ook niet direkt...aangezien we er bij hem ook niets aan konden veranderen...Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen...

dit is voor mij ook heeeeeel herkenbaar (helaas)
mijn kat kreeg ik toen hij 6 weken was (ik was 10, ik wist niet beter )

Als kitten was hij lief, maar toen hij iets ouder werd (ongeveer bij 3 maanden) hing uit uit het niets in je arm .. geen waarschuwing of niets... Inmiddels ken ik hem zo goed dat ik het aan een subtiele wijziging in de stand van z'n oren kan zien, maar meestal is het dan al te laat...

straffen had geen zin, dan begon hij alleen maar harder te vechten en je echt aan te vallen... Wij hadden er geen oplossing voor (castreren hielp ook niet)

Inmiddels begint het wel een beetje te slijten nu hij ouder wordt (hij is nu 14 jaar) en begint het wat meer een knuffelkat te worden, MAAR alleen als het hém uitkomt! (maar dat is kat eigen )

overigens is het een buitenkat, dus daar ligt het in iedergeval niet aan.
Ik hou het op de opvoeding (van z'n eigen moeder) en mijn niet zo heel erg consequente moeder.

Naar buiten gooien had ook weinig zin... Op een gegeven moment had onze kat het door dat als hij stout was naar buiten moest.... Als hij dus naar buiten wilde ging hij ook stout doen

Toen we begonnen met afwisselen (ene keer op de gang, de andere keer naar buiten) ging hij zelfs vervelend doen als hij naar boven wilde (de gang in dus)... Meneer dacht waarschijnlijk ook: 50% kans dat ik de goede kant opgestuurd wordt

daar zijn we dus snel mee gestopt maar echt een goede nieuwe oplossing hebben we nog niet

Stybba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:54

Het valt me op dat de kat automatisch als vervelend word bestempeld, hoewel ik gewoon denk dat hij puur kittengedrag vertoont.
Als ik hem mag vergelijke met een paard: een paard dat speels bijt naar een ander paard zal binnen een kudde worden afgestraft. Als het paard niet veel bij andere paarden staat en de mens bijt om dezelfde reden (speels gedrag) zal het ook moeten worden afgestraft, zodat hij begrijpt dat het niet mag.
Maar het beste zal nog zijn om het gedrag weg te krijgen op andere manieren, zoals het paard bij andere paarden neer zetten waar hij gecorrigeerd kan worden. En natuurlijk wel blijven afstraffen als hij jou bijt.
Er is altijd een reden waarom een dier iets doet. Vind die reden en je kan het probleem oplossen.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:59

misschien een cursusje NH voor katten - natural Catmanship? a la Cat Parelli? sorry, ben melig....

probleem klinkt inderdaad als kittengedrag/puberkattengedrag. Je zou eens kunnen beginnen met het knippen van zn nageltjes, (dan worden de krabwonden niet zo groot ) en dan rap opvoeden dat mannetje zoals in die link van Rosita werd beschreven. Of Martin Gaus bellen die doet ook katten, of kattengedrag.nl raadplegen

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 18:53

Ellepel heel erg bedankt voor je advies.. dat ga ik zeker uitproberen. Volgende week wordt hij gecastereerd.. misschien dat het toch iets helpt.
En Rosita.. hoezo heb ik mijn kat ongevoelig gemaakt?Dit gedrag kwam eigenlijk "opeens" en ik heb verschillende methode's gebruitk omdat het dit af te leren.. het lukt niet dus ik vraag om ADVIES ik heb niks aan als dat gezeur dat ik me kat mishandel.. dat ik hem ongevoelig maak blabla.. Je weet niet eens precies hoe en wat dus oordeel niet. Trouwens daar ben ik niet mee geholpen en ik vroeg wie mij kon helpen.. niet wie mij het beste kritiek kon geven...
Stybba.. Ik zeg niet dat mijn kat vervelend is.. Ik vind het ook niet erg als hij een keertje krabt of bijt.. Maar hij valt me tijdens tv kijken ook wel eens in mijn gezicht aan uit het niks, en dat is gewoon gevaarlijk.. Laatst zat er een kras net op me ooglid.. Lijkt me niet prettig als het mijn oog was geweest.. En ikweet niet hoe ik hem moet straffen.. vandaar.. Maar ik vind het wel een super lieve kat hoor..
Cissy.. Ik heb altijd gehoord dat het knippen van katten nagels niet goed is..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:22

t is gewoon een katteboef die je hebt!

en ik vind het niet raar, komt misschien omdat ik nu zelf 34 ben en mijn hele leven al tussen de katten rondhuppel en al heel wat van die monsters heb groot gebracht, en heel veel geleerd van andere mensen

ik heb redelijk wat nesten jonge katten gehad die tot aan 2 maanden bij hun moeder bleven, ( lang he?) en als die kittens ouder zijn zie je dus inderdaad dat moederpoes ze es een keertje goed in de nek springt en ze bijt,als ze echt heel vervelend worden.
sites of links heb ik er helaas niet voor waar die info staat, ik heb t geleerd van iemand en doordat ik merkte dat t supergoed werkt geef ik mijn ervaring ook weer door

castreren kan wel helpen,maar ik zou toch ook echt gaan proberen of ie niet naar buiten kan, zowiezo kan hij zijn energie lekker kwijt kan.
hou je hem toch binnen dan lekker veel balletjes halen, muisjes, touwtjes met veren eraan door de kamer slepen etc..

allerbelangrijkste is, direct straffen!
geen 10 seconden later,want katten zijn gewoon echt zo dom dat ze dan totaal niet meer snappen waarvoor ze op hun kop krijgen.,

dus als ze iets doen: meteen straffen, ben je later dan laat t maar want dat snappen ze dus niet.

mooie sites:
http://www.dapvandermark.nl/AgresNervKat.htm

http://www.kattenplaza.nl/page/opvoeding.php

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:45

Wat ik weet van honden.. Als je hond een schoen kapot bijt en je komt drie uur later thuis met de schoon in je hand, en je roept 'stoute hond' of iets dergelijks.. Beestje kruipt onderdanig met staartje tussen de pootjes, en hoevceel mensen hoor je dan niet roepen 'Zie je wel, hij weet dat hij stout was!'
Nee hondje weet niet dat hij stout was.. Hondje weet dat je boos bent en dat maakt hem bang.

Wat dat betreft ga ik met Rosita mee. Al heb ik geen ervaringen met katten.

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 20:56

Ik wil zelf ook dat hij naar buiten gaat, maar ik zit hier midden in de stad(denk aan drukke wegen, geen parken, irritante jongeren en zelden katten die buiten lopen) ik denk niet echt dat het veel goed zou doen voor mij kat.. Hij is wel eens buiten geweest(met zo'n speciaal katten lijntje.. ) zodat hij kon wennen aan auto's. Hij vind het dood eng kroop helemaal achter me. Dit ga ik denk ik 2 weken elke dag doen.. dan is hij na een week hersteld(of duurt dat langer geen idee??) vanm zijn casteratie en doe ik hem denk ik toch maar naar buiten.. Maar hoe kalmeer je hem als hij zo heel erg bang doet als hij een auto ziet?Een scooter wil hij aanvallen tis dat hij aan een lijntje zat, onder lag hij er zeker onder.. Maar goed.. Buiten op een drukke weg.. ik vind het een eng idee.. Maar ik denk dat het wel goed is dat ik zowel overdag als in het donker hem laat wennen aan verkeer?

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 00:57

Ik snap dat je bang bent hem te verliezen, maar het lijkt me idd een goed idee om hem aan het verkeer te laten wennen. Doe korte stukjes en ga elke keer een stukje verder. Zo heeft hij tijd om te wennen en vergroot hij langzaam zijn teretorium (zoals hij dat in de natuur ook zou doen). Ik zou hem gewoon aaien of even op de arm pakken als hij bang wordt.
Mocht je alsnog besluiten om hem niet buiten op straat te willen hebben, dan is dit ook niet voor niks geweest. Mocht hij een keer perongeluk buiten belanden of ontsnappen, dan loopt hij tenminste niet regelrecht onder een auto.
Heel veel succes met je katje.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 01:16

Persoonlijk vind ik katten ook geen huisdieren om continue binnen te zitten, maar in jouw geval lijkt het me moeilijk anders kunnen. Een kat aan het lijntje uitlaten is geen slecht idee ALS de kat mee wil... Als je ze moet voortslepen ed zou ik ze fijn binnen houden. Het is niet ideaal, maar als je je kat los buiten laat in een drukke stad is ook niks. Je hebt veel te veel kans dat ie niet meer terug komt,.... Ik vind het al helemaal niets als je 5 hoog woont bv. En als het verkeer rond z'n oren racet, lijkt het mij dat hij er ook niet van gaat genieten. En ikzelf zou niet met de schrik kunnen leven dat hij verhoogde kans heeft om onder auto te komen ed. Op de boeren buiten is het een ander verhaal

Ik wil je wel even prijzen dat je al zoveel voor je katje gedaan hebt. Héél veel mensen zouden al die kosten er niet in gestoken hebben. Ik hoop dat je veel plezier met hem gaat hebben !! Enjoy !

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 07:55

Hallo allemaal,
Hij loopt met dat lijntjew gewoon voor me uit, hij heeft dan nauwelijks door dat hij vast zit het is een vrij lang lijntje met een tuigje om zijn lichaam. Erg charmant Even het scooterprobleem zien op te lossen.. lijkt me niet zo slim dat elke keer aan te vallen.. gister kwamen we buiten wel een kat tegen.. Haren gingen rechtop staan en ging hij stoer blazen.. Die kat liep langs hem zonder ook maar een beetje aandacht te schenken.. Zal er wel melig uit. Aankomende week is de casteratie..(hoelang duurt het voor hij genezen is?).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:47

volgens mij gaat dat met castreren best snel, na een paar dagen lopen ze alweer vrij normaal rond, eerste dagen kunnen ze wel wat wijdbeens gaan lopen

wel gaaf dat ie aan een tuigje buiten kan lopen, zo ziet ie ook nog wat van de wereld

enne wennen aan verkeer moet elke kat hoor