Blauwe Hond???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:36

Cane Corso

\Afbeelding

Zou er wel een met oren willen hebben dan

Maaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:45

waarom per se een bepaald ras?? Ik heb een kruising (Jack Russell keer nog zoiets ) en die is ook blauw. Foto's staan wel in mijn profiel. Binky is blauw/wit/tan. Maar had ie een andere kleur gehad, was ie minstens zo geweldig geweest.
Succes met het zoeken naar een geschikte hond

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:47

Kruising mag ook heb niet een bepaalde voorkeur voor perse een ras....Jack russell in blauw is best zeldzaam toch?

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:47

Ras zegt inderdaad niet altijd iets, maar je kan in de meeste boeken wel veel vinden over het ras.

Zoals dat terriers over het algemeen eigenwijs zijn.
Mijn vriend heeft een airdale terrier en al zeg je honderd keer kom hier, blijft het beest eigenwijs anar je kijken : nananana lekker puh!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:53

er bestaan blauwe dobermans...maar dat is een ziekte..kleur dilutie alopecia als ik het goed heb, dan zijn de pigmentcellen in het zwarte gedeelte niet goed verdeeld en liggen in groepjes bijeen. Daarnaast zijn ze op het zwarte gedeelte kaal...

Lijkt me niet zo leuk om te hebben....maar er zijn vast nog zoveel soorten die wel 'goed' blauw zijn...succes met zoeken naar jou blauwe hond...

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:24

Afbeelding

Hier is het nog een pup. Hij is nu bijna 9 maanden en weegt al bijna 40 kilo. Die van ons is ontzettend lief. Voor ons en voor andere honden. Het is wel een hond die een strenge, consequente aanpak nodig heeft. (maar dat geld voor alle honden natuurlijk) Maar als je dit soort honden niet opvoedt loop je met een bakbeest over straat wat jou aan het uit laten is.

Lysette

Re: Blauwe Hond???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:46

Kerry Blue terrier is ook blauw Verder heb je ook veel rassen waar blue merl in voor komt en soms ook helemaal blauw (in combi met wit).

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:47

Er zit een blauwe Duitse dog (teef) te wachten op internet op een nieuw baasje> zoek op doggen en berghonden en onder teef op www. dierenasiels.com :

lodo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:51

Kijk dan onder Benta. Castor en Dakota, allemaal Duitse doggen die blauw zijn en superlief. Er zijn er verder nog velen. Kijk zelf maar !. (Het is dat ik zelf al 10 honden heb, anders.......)

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:52

Je moet trouwens eerst op zoek hond klicken

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:53

Elaine schreef:
TeQuiero1 schreef:
S ochtends een half uurtje in de middag ook voor het eten ook en alle tijd na het eten kan hij mee naar stal

Kan hem zeker vaak genoeg uitlaten en met hem naar het bos/hei of het strand. Moet wel goed alleen kunnen niet dat ik elke week nieuwe schoenen moet kopen

Ze hebben net zoveel beweging nodig als je ze geeft.

Wij hebben de hond 'aangewend' mee te gaan naar stal minstens 3x per week (vrij veel beweging) en minimaal 1x per dag een uur in het bos wandelen.

Maar kennisen van ons laten t beestje 4x per dag een kwartierjte uit en daar merk je niets aan.

Ben ik het niet mee eens. Er zijn inderdaad honden die zich daarbij neer leggen maar dat maakt het niet zieliger dat die hond bijna nooit lekker een flink stuk kan rennen en dollen.
Maar er zijn ook genoeg honden die zich er niet bij neer leggen en gewoon hartstikke gek worden.

Sirus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:13

Kijk ook eens naar de opvang op www.nddc.nl
Je moet wel een 'zware' test ondergaan om een nieuwe eigenaar te worden.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:33

Cro schreef:

Ja daarom zitten de asiels inderdaad zo vol, maar waarom zou zij niet het recht hebben op een hond naar keuze?
En wie zegt dat ze daar niet gaat kijken?
Misschien zit daar wel een leuke blauwe hond, waar het mij omgaat is dat je niet zo moet afgeven op andere mensen!
Ga alsjeblieft een eigen leven lijden hey KOM OP!
Kinderachtige gedoe!
Nogmaals van honden in het asiel weet je ook niet direct het karakter of wel? Neem je ook op de gok, je kan wel een goede inschatting maken, (hoe komt het beestje in eerste instantie op mij over) maar dat geld net zoals dat je een hond bij de fokker vandaan haalt!!

Volgens mij staat nergens dat ze geen recht heeft om een hond naar keuze uit te zoeken. Alleen wel dat ze er niet 1 moet kiezen om een kleur en dan later blijkt dat het hele hondenras niet bij haar past en hij/zij op zoek moet naar een nieuw baasje.

En idd, van geen enkele hond weet je van te voren het karakter, je kunt je enkel verdiepen in de rasspecificaties en hopen dat jou hond daaraan voldoet. Wat dat betreft ben ik het zeker met je eens.

En ja, ik geef af op mensen die een dier gebruiken als een bankstel, dus als iemand zich daardoor aangesproken voelt. So be it.
Zo te lezen geef jij ook geweldig af op mij dus in dit geval.....de pot verwijt de ketel.

En nogmaals, ik hoop dat ze haar blauwe droomhond vind, met een karakter wat bij haar past.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:34

Blauwe Duitse Herder
Italiaans Windhondje
Tai Ridgeback

Ik denk dat van ieder type hond wel een blauwe te vinden is (type zeg ik, niet ras natuurlijk).

Poohbeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:37

Rosita schreef:
Blauwe Duitse Herder

Foto !!!!
Naar deze ben ik heel benieuwd, wist niet dat die er was.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:43

Ik zou mezelf niet al te blind staren op een kleur, eerst het ras. Straks mis je je droomhondje omdat het een witje is

Maar goed, als je een ras hebt gevonden hoop ik zeker voor je dat jouw ideale hond blauwachtig s!

Zelf heb ik van alle rassen degene opgeschreven die mogelijk voldeden aan onze voorwaarden, en vervolgens een voor een afgestreept. We zijn uitgekomen bij de Labrador, en ja hoor, ik wilde graag een bruine
We zijn uiteindelijk bij een nestje uitgekomen en over 3 weken mogen we ons bruine reutje verwelkomen.

Hoe red je dit, TS? Uit pure nieuwschierigheid. We zijn van dezelfde leeftijd, mijn vriend en ik hebben ook samenwoon plannen en willen natuurlijk ook een hond. Ik ga uiteindelijk parttime werken, zeker als de promo van mn vriend erdoor heen gaat. Maar goed ik wil zeker over een jaar of 3 al een kleine (Ja jong ik weet het) en pas als die oud genoeg is gaan we aan een hond denken. Tot die tijd houden we het bij een kat en bij Remy, die blijft bij mijn ouders.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:22

Poohbeer schreef:
Rosita schreef:
Blauwe Duitse Herder

Foto !!!!
Naar deze ben ik heel benieuwd, wist niet dat die er was.

Alsjeblieft er zijn nog pups ook http://www.yentlsyard.com

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:24

weimaran(d)er, duitse staander...moet je toch gaan kijken richting jachthonden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:31

*Pakt een van de zoveele boeken er bij*

engelse dwerg kees
yorkshire terrier
chow chow
Duitse dog
Alle poedels
Akita Inu
Sheltie

Maar zo als al meer gezegd, let meer op het innerlijk als het uiterlijk.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 20:55

Ja ik weet het nu wel......ik kijk echt wel naar karakter...NIET alleen naar kleur pffffffffff hoevaak moet ik t nog zeggen dat ik de kleur mooi vind maar het karakter net zo belangrjk vind...!!!!!!Vroeg alleen naar meerdere rassen met die kleur.....

@Pam, hoe ik het red?Ik werk parttime me vriend full time tussen de middag is me vriend van 12 tot 1 thuis en ik van 1 tot 2 als ik de hele dag moet werken en de andere dagen ben ik om 2 uur thuis. Me vriend is om 17.00 weer thuis het hondje zit hoog uit 3 uurtje achter elkaar alleen met het konijn . Over 3 jr wil ik ook wel een kindje iniedergeval voor me 23ste en de hond komt dan echt niks te kort.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 03:44

je gaat eerst kijken naar karakter, wat voor een hond past ons, en dan pas naar de kleur, of je ziet een rashond met een kleur waarvan je denk wauw... en gat dan kijen of dat ras bij je past.... om dan op zoek te gaan naar een hond die ook dat kleurtje heeft vind ik niet wijs...

er worden hier in dit topic ook zoveel verschillende honden opgenoemd, wat wil je nou zelf van een hond? wat voor soort hond wil je ( buiten het kleurtje om dus)

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:16

Daar ben ik ook wel benieuwd naar Baroen, wat voor hond zoek je zelf qua karakter en uiterlijk?

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 12:35

[quote="TeQuiero1"]Ja ik weet het nu wel......ik kijk echt wel naar karakter...NIET alleen naar kleur pffffffffff hoevaak moet ik t nog zeggen dat ik de kleur mooi vind maar het karakter net zo belangrjk vind...!!!!!!Vroeg alleen naar meerdere rassen met die kleur....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Om een aantal dingen te noemen voor de mensen die Geen antwoord geven op me vraag maar goed...!!!!! Goed alleen kunnen zijn, lief met kinderen niet eenkenning makkelijk in de omgang met andere honden en met een andere omgeving......waar je lekker mee kan wandelen!!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:02

een stafford kan ook blauw zijn,zijn erg mooi,zeker als ze ook nog wit erbij hebben...

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:11

Nadeel van een Stafford is dat ze meestal minder goed met andere dieren en soortgenoten omgaan. Zijn wel leuk met mensen en kinderen.