Hollandse Herder !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluizebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:23

Spirit schreef:
Wolf is trouwens bang voor paarden

lekker makkelijk, blijft ie er tenminste ook bij uit de buurt. Die van mij is vriendjes met mijn shetje, ze spelen altijd graag met elkaar, beetje dollen en om en om achter elkaar aanvangen hij zal het wel leuk vinden omdat ze niet blaft (mijn shet) en een beetje van gelijke hoogte zijn (onze andere hond is een teckel)

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:53

Spirit schreef:
Wolf heeft eigenlijk helemaal niet zo'n leuk karakter. Hij is enorm eenkennig, hij gromt ook echt naar vreemde mensen in huis en vooral als deze hem niet negeren. Het stomme is dat hij wel naar die mensen toekomt om eraan te ruiken, maar als ze hem dan (uit reactie omdat hij naar ze toekomt) aaien, gaat hij lopen grommen. Dusja dat schiet niet op.
Tegen ons doet hij dat (bijna) niet, alleen mijn broertje soms wel. Want Wolf heeft nogal eens het idee dat hij hoger in rang staat dan mijn broertje.

Tegenover andere honden, voornamelijk reuen, is hij ook niet bepaald aardig.

Dit doet Nicky ook! Als diegene dan niet naar ons luistert (negeren) dan wil ze ook nog wel eens happen, meestal heeft de persoon in kwestie het dan niet eens door maar wij zien het wel!
Verder blaft ze soms zooo erg als de bel gaat dat haar stem gewoon overslaat.
En super sociaal is ze ook niet, we zien haar maar enkele keren echt spelen, de meeste honden vinden haar wat eng omdat ze met haar haren omhoog en kop naar beneden op ze af loopt, maar ze valt ze niet aan, ze doet dit blijkbaar uit voorzorg o.i.d.
Nicky kan het beste met reuen opschieten.

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:59

Oh ja wat betreft de " kruising" (gezien het toegestaan is in het stamboek). Wij zijn naar een meeting geweest met andere hollanders en al die anderen waren vrij opgefokt en kleiner en ander soort koppie, nicky zat rustig naast ons rond te kijken.

En ik vind het ook geen hond voor beginners, dit is voor mij onze eerste hond maar mijn vader is met herders opgegroeid. Ik leer veel van hem en ga ook wel mee naar curcus. In het begin moest ik erg aan Nicky's karakter wennen, maar we zijn de beste maatjes, beetje te goed, ze spiegelt mij namelijk (ik ben depressief en laatste tijd zat ik slecht in mijn vel en toen stopte nicky ineens met eten, wilde niet meer wandelen en ze was gewoon haarzelf niet. Nu het weer beter met mij gaat is zij ook weer redelijk goed gaan eten en begint steeds meer zichzelf te worden!)

Sindbad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:20

runningkawa schreef:
Onze hond ik ook meer type schoothondje dan wat anders
Hij vind het zelf alleen jammer dat hij met zijn grote poten dat niet mag

Als wij thuis zijn is het echt allemans vriendje
Ook bij de jack russels die we hebben is hij lief en ook bij de paarden.

We hoorden laast wel van mensen dat toen we niet thuis waren hij wel goed te keer ging.
Maar dat is niet erg, daar is hij voor

Het is wel een erg energie rijke hond.
De hele dag rent hij wat rond, ziet alles en wil altijd spelen.
Ik moet er niet aan denken dat hij die ruimte niet had, dan was het volgensmij wel een etter

^^ het lijkt wel als of je Athos beschijft
Hij is ook zo,

eveline_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:15

Anna-Jelly schreef:
Oh ja wat betreft de " kruising" (gezien het toegestaan is in het stamboek). Wij zijn naar een meeting geweest met andere hollanders en al die anderen waren vrij opgefokt en kleiner en ander soort koppie, nicky zat rustig naast ons rond te kijken.

Het is een gesloten stamboek, dus als je een HH kruist met een ander ras krijg je geen stambomen voor de pups.

Hollandse herders zijn actieve honden, die iets gereserveerd kunnen zijn, maar het hangt er soms ook maar net vanaf waar je je hond vandaan hebt gehaald en wat je hem zelf hebt aangeleerd. Het zijn echte werkhonden die soms kunnen stuiteren van energie, maar binnen zijn ze meestal echte vloerkleedjes. Er zijn nogal wat KNPV-kruisingen die voor HH door het leven gaan, maar het karakter van deze honden is vaak feller.

Deze maand staat er in het blad "Onze hond" op de middenplaat een foto van een Hollandse Herder. Ze is gefokt door dezelfde fokker als Emma's vader. Laatst hebben we van het Hollandse herder forum een wandeling gehad en toen heb ik er weer heel wat bij elkaar gezien. Cindy die op de middenplaat staat was er ook bij. En verder reuen en teven van alle variëteiten en dat alles bij elkaar op 1 erf. Allemaal sociale honden die geen moment stil zitten. Ze willen graag een beetje actie!

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:08

Ik heb het over een kruising hh met een mechelaar. Mij vertelden ze dat die ook gewoon opgenomen worden.

Spirit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:07

Anna-Jelly schreef:
Dit doet Nicky ook! Als diegene dan niet naar ons luistert (negeren) dan wil ze ook nog wel eens happen, meestal heeft de persoon in kwestie het dan niet eens door maar wij zien het wel!
Verder blaft ze soms zooo erg als de bel gaat dat haar stem gewoon overslaat.
En super sociaal is ze ook niet, we zien haar maar enkele keren echt spelen, de meeste honden vinden haar wat eng omdat ze met haar haren omhoog en kop naar beneden op ze af loopt, maar ze valt ze niet aan, ze doet dit blijkbaar uit voorzorg o.i.d.
Nicky kan het beste met reuen opschieten.

Dat happen doet Wolf idd ook heel af en toe, maar alleen als ze hem dan ook echt aaien over zijn hoofd. En idd vaak hebben de mensen het zelf niet eens door. En het is schijnbaar ook heel moeilijk om een hond te negeren, want er zijn zó weinig mensen die dat dan ook echt doen.

Wolf kan het beste met teefjes opschieten. Andere geslacht he

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:09

Hihi ja Nicky dus ook met het andere geslacht!
Ja mensen vinden dat heeel moeilijk! Mijn oom ging laatst Nicky aaien en toen gromde ze al en hapte ze, toen zeiden we laat haar maar met rust als ze bij jouw komt strakms dan is het goed en kun je dr aaien. Maar hij ging toen ze op haar kleed lag voor dr zitten en dr aaien, ja toen hapte ze weer. En schrok hij zich dood..

Trouwens voordat ik dit ras leerde kennen vond ik jouw hond altijd zo mooi en nu hebben we er zelf ook 1, maar dan kortharig haha!

Spirit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:12

Haha toevallig!

Ja dat met die mensen blijf je ook houden. We zeggen altijd bij de deur dat ze hem niet moeten aaien, niet moeten aankijken, maar gewoon straal moeten negeren. Vooral dat niet aankijken is erg moeilijk voor de meesten

We laten mensen ook vaak een snoepje geven als ze binnenkomen.

Marye78

Re: Hollandse Herder !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:02

even een vraagje, aangezien hier allemaal herderliefhebbers zitten, misschien weten jullie iemand die interesse heeft in een mechelse herder teef met beetje gebruiksaanwijzing van 3 jaar?

Toess

Re: Hollandse Herder !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:37

Grr ik moet even wat kwijt

Wij hebben hier in de buurt een groot losloop park waar je dus heerlijk kunt lopen en de honden kunnen spelen. Nu is gister Nicky voor de 2e keer gepakt door een golden retriever, nog geen 2 weken terug pakte hij haar ook zonder aanleiding. Zegt zijn baasje ook nog: "Nu doen ZE het alweer hè!"
Waarop mijn vader dus boos antwoorde dat onze hond geen vlieg kwaad deed.
Ik ben hier ook zo laaiend om. Nicky is daar heel gevoelig op, dus vandaag was ze alweer extra op haar hoede, als een hond een beetje dominant op haar overkomt pakt zij die hond. Dan krijgt ze straf en doet ze het niet weer, ze wéét dat ze dat niet mag en dat ze dan op dr flikker krijgt. Dan heb ik haar overigens aan de riem hoor.
Ik weet wel dat de volgende keer als ik haar tegenkom en zij heeft haar hond niet vast dat ze van mij de keus krijgt, of voortaan de hond vast of ik bel de politie. Beetje doordat zij háár hond niet aan kan mijn hond (en anderen) gaan verpesten.
Zo hebben we hier ook een man met 2 boxers die ook zonder aanleiding met z'n 2en andere honden aanvallen, tegenwoordig heeft hij ze ook aan de lijn

Bah hier kan ik zooooo kwaad om worden!!!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:58

Ik heb 15 jaar een kortharige HH gehad, echt een geweldige hond maar niet vertrouwd met kinderen. Mijn scanner doet raar dus nog even geen foto's. Hond is trouwens overleden van ouderdom.

Ook schipperkes heb ik gehad, werden hier nog even aangehaald want die vallen ook onder de herdershonden. Superhondjes! Zijn 15 en 16 geworden.

En nee, je mag geen Mechelaar kruisen met een HH want je krijgt echt geen stamboom. Het zijn 2 verschillende rassen!

Ik heb nu 2 terriers maar zou toch weer overstappen naar een HH en ik denk een ruwhaar.

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:34

Als ik mijn kruizing dan laat dekken door een ras HH? Krijgen de pups dan wel een stamboom? Wij willen namelijk volgend jaar een nestje bij haar (ik wil het liefst haar zelf maar ze is van mijn vader, dus dan een pup).

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:41

Nee, je krijgt alleen een stamboom bij 2 ouders van hetzelfde ras die beide een stamboom hebben!

CindySarina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:23

Afbeelding[/quote]

Aaahh dees foto is grappig .. wat een pOeppie.!!
Die andere ook hoor maar dees viel op