Welk dier op kamers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 10:24

Wat zijn dat dan? Heb ik nog nooit van gehoord, sorry.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:34

Degoes zijn ook leuk, maar die moeten volgens mij ook samen....

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:41

2 cavia's!
Heb ik ook sinds een paar maanden en vind het geweldig. Ze maken wel geluid maar dat doen ze bij mij alleen als ik zelf geluid maak (klikken met mijn tong betekent eten). Ze reageren ook wel op plastic zakjes maar als ik ze dan negeer stoppen ze ook weer.
's nachts geen last van ze, ze zitten wel in de woonkamer maar er zit geen deur tussen dus als ze veel herrie zouden maken zou ik ze horen.
En vind ze niet stinken, heb weleens de ratten van mijn zusje te logeren gehad, die stonken echt heel erg, zelfs als ze pas schoongemaakt waren.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 10:56

manzano schreef:
Degoes zijn ook leuk, maar die moeten volgens mij ook samen....

Ik ben nu even over ze aan het lezen.

Chely

Re: Welk dier op kamers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:52

degoes worden wel nooit echt tam! het zijn geen dieren die je gezellig ff oppakt en gaat knuffelen. Hoe het zit met zindelijkheid e.d. weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat het bij de degoekooien op mijn werk is: snel voerbakje eruit, snel voerbakje erin en doorlopen.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 12:05

Hmm, dat is dan ook niet helemaal mijn ding..
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een hamster of konijn, waarbij ik denk dat een hamster praktischer is.

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:42

een hamster kan wel veel geluid maken als ie in zn radje loopt,, ik lig er wel eens wakker van als ik op de kamer van mn zus slaap

Ik zou voor een konijn gaan, die leven langer (als het goed is) en die kun je beter knuffelen als zo'n mini hamster,, ik ben altijd bang dat ik een hamster plet als ik hem in mn handen heb.

Maar zelf heb ik een ratje en dat vind ik wel de ultieme huisdieren voor op kamers. Je kunt ze gewoon in je nek zetten als je aan het studeren bent en je kunt ze allerlei leuke dingen leren,, ze stinken absoluut niet want je kunt ze zindelijk maken en ze wassen zichzelf heel vaak.

OrtosLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:07

ik zou dan een konijn nemen, die kunnen best alleen.
maar ratten enzo zeker niet die gaan dood van eenzaamheid

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:11

Ik zou een hamster nemen.
Ze kunnen bijna alleen maar alleen, stinken niet, nemen niet onwijs veel ruimte in, en als je er genoeg aandacht aanbesteed worden ze super tam.
Ik heb nu een gerbil (had er 2, maar 1 is helaas overleden) maar die nemen echt onwijs veel ruimte in en ik heb ze ook niet goed tam kunnen krijgen omdat ze onwijs snel en schrikkerig zijn, kan er dus alleen maar naar kijken (is ook leuk).

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:51

een hamster lijkt mij voor jouw een heel goed idee

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:12

OrtosLoveR schreef:

Kunnen is wat anders dan dat je het dier een plezier ermee doet... Denk eerst aan het dier voordat je aan jezelf denkt (algemene uitspraak).

Ik zou dus gaan voor de hamster, omdat dit solitare dieren zijn.

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:13

ik heb een mannetjesdwerghamster je hoeft de kooi maar 1x per week te verschonen en ze hebben niet heel veel aandacht nodig

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:59

een degoe moet inderdaad met meerderen, op school hebben we ook ook degoe's, zijn leuke beestjes maar ze moeten ook een grote kooi hebben, en als ze ze oppakt niet aan de staart dan kan die af breken, ze kunnen wel tam worden hoor maar je kan ze natuurlijk niet van alles leren

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:19

Supah_Sky schreef:
een hamster kan wel veel geluid maken als ie in zn radje loopt,, ik lig er wel eens wakker van als ik op de kamer van mn zus slaap

Daar hebben ze silent spinners voor!

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:42

Niet alle hamsters zijn solitair, verdiep je alsjeblieft goed in welke soorten er allemaal zijn, alvorens ze aan te schaffen. Verder wil ik je aanraden geen hamster in een dierenwinkel te kopen (broodfok, inteelt) maar bij een goede fokker.

Chinese dwerghamsters en Syrische hamsters zijn solitair, en daar kun je dus echt geen twee van houden.
Campbelli's en Roborovski's zijn groepsdieren, daar kun je dus twee van samen houden. Campbelli's zijn er ook nog eens in allerlei leuke kleurtjes, o.a. bont en zwart, wat bij Russische dwerghamsters niet voor komt (tenzij je een hybride hebt....)

Russische dwerghamsters zijn van oorsprong groepsdieren amar in de praktijk blijkt dat het in bijna 90% van de gevallen fout gaat als je ze samen houdt.

Mijn voorkeur gaat uit naar Syrische hamsters, dit vind ik toch de leukste en mooiste, en ze hebben echt allemaal een heel ander karakter. Let er wel op dat ze een loopwieletje nodig hebben van minimaal 18 cm, en dus niet een doorsnee wieletje uit de dierenwinkel.

En een kooi van 70 x 40 is echt minimaal, stop ze alsjeblieft niet in een kleiner hok....

@Apple: Siberische dwerghamster? Wie heeft dat woord bedacht?

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:17

OrtosLoveR schreef:
maar ratten enzo zeker niet die gaan dood van eenzaamheid

Konijnen kunnen best alleen? Waar heb je dat vandaan

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:22

Yellowfish schreef:
Hou je er wel rekening mee dat konijnen, cavia's etc er niet van houden om alleen te zijn? mocht je wel 1 diertje willen zou ik gaan voor een dwerghamster. Dat zijn solitaire dieren.

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:28

Loesjuh schreef:
Ik heb mij laten vertellen dat met name konijnen best alleen kunnen zijn, aangezien ze in het wild ook alleen maar samenkomen om te paren. Natuurlijk is het wel de bedoeling om lekker te knuffelen enzo maargoed ik moet ook wel eens weg.

Een cavia is wel heel leuk, maar die maken zo'n hard geluid soms, dat gepiep. Weet niet of dat wel geschikt is..

nee! dat is niet waar. Een konijn houd van andere om zich heen.. ze gaan zich heel snel vervelen. Zoiezo neem alsjeblieft geen konijn. Een konijn moet ruimte hebben en lekker kunnen graven! da kan niet op kamers vind ik. Ik zou als ik jou was gewoon een hamstertej nemen

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:57

of een vogel dan .. parkiet of papegaai ,, papegaai kan wel alleen .. maja die moet je volgens mij ook weer veel aandacht geven en zijn niet zo goedkoop dacht ik

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:04

ik weet het

Neem vissen .Die hoor je niet hahah

ikzelf zou voor een leuke hamster kijken. Een konijn heefd idd meer ruimte nodig

Of de mongoolse gerbil. Die zijn zo leuk. Helaas mag ik ze niet

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:06

gerbils zijn erg leuk en schijnen niet te stinken.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:52

Chely schreef:
degoes worden wel nooit echt tam! het zijn geen dieren die je gezellig ff oppakt en gaat knuffelen. Hoe het zit met zindelijkheid e.d. weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat het bij de degoekooien op mijn werk is: snel voerbakje eruit, snel voerbakje erin en doorlopen.

Nou de degoe van mijn broertje is wel erg leuk hoor! Als je degoes van jongs af aan hebt en aan je handen laat wennen, dan is er niks aan de hand!
Hij bijt niet en zit graag bij je Helaas zit deze degoe alleen omdat we hem niet meer durven te castereren vanwege zijn leeftijd (We hebben hem gekregen van andere)
Oh en je moet Japie (de degoe) altijd lekker onder zijn kinnetje kriebelen

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:33

Als je een leuke cavia wilt, mijne krijgt na de zomervakantie baby's !

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:36

Dat is dan ook wel weer verleidelijk...
Ik ga even nadenken.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:41

Zou ik sowieso doen Ik heb nu 2 katten en ik zou ze voor geen goud meer willen missen, maar baal er wel regelmatig van dat ik niet even onverwachts een nachtje weg kan blijven of een paar daagjes er tussen uit kan gaan....