Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aj01 schreef:Er bestaat heel veel onkunde in de hondenwereld en ik zeg ook niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar een ieder moet voor zich weten of hij zijn of haar hond(en) op de bank wil laten liggen.
het is alleen niet verstandig als er al rangordeproblemen bestaan tussen baas en hond. Wanneer je een goeie verstandhouding met je hond hebt en hij doet wat jij zegt, wat is er dan op tegen op de hond op de bank te laten? Je moet je alleen wel goed bedenken dat je, als je een droge hond op de bank tolereert je er ook rekening mee moet houden dat een natte en vieze hond niet snapt dat hij er ineens niet op mag! Wel consequent zijn!
Mijn honden mogen gewoon op de bank en ze gaan er gewoon vanaf als ik ze dat vraag, en dat doen ze zonder morren.
Oliver schreef:Ik vind het heel goor als ik in een huis kom waar de grote honden enz. op de bank liggen. Ze laten altijd wel wat haren los en het ruikt ook niet echt fris. Een klein hondje vind ik soms nog wel schattig.
Een hond op bed vind ik ook maar niks, een kat kan ik me nog wel voorstellen, als die zo aan het voeteneind ligt.
Onze hond mag niet op de bank, als honden zomaar overal op mogen (bed, bank enz.) dan voelen ze zich gelijk aan de baas en heb kunnen ze zich heel erg de baas gaan voelen.
Oliver schreef:Ik vind het heel goor als ik in een huis kom waar de grote honden enz. op de bank liggen. Ze laten altijd wel wat haren los en het ruikt ook niet echt fris. Een klein hondje vind ik soms nog wel schattig.