Mag jullie hond op de bank e.d.?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:07

Van mij zou de hond wel op de bank mogen maar mijn ouders vinden het absoluut niet kunnen. Ze mag niet dus

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:09

Absoluut niet... Hond hoort niet op de bank.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:11

Nee, mijn ouders liggen er na het middageten ook weleens op te slapen, even te rusten etc. en die willen niet in de hondenlucht liggen.
Hond komt tevens nauwelijks binnen, en als hij binnen mag, moet hij op een handoek op de grond.

_Sammy_

Re: Mag jullie hond op de bank e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:13

die van ons ook altijd..

er is er vorige jaar 1 dood gegaan e toen heeft me vader gezegt dat ze niet meer op de bank mochten omdat die hond hem gesloopt had van het graven erin..
nu hebben we een nieuwe en dan nog 1..
me vader maakt nu eerder de bank kapot van het leunen om op de pc te zitten en de honden liggen er lekker op en doen niks..

dus ze mogen er altijd op!

karlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:16

ik heb een chihuahua en de 2e is onderweg . Jullie begrijpen vast wel dat hij op de bank mag hij slaapt ook altijd in bed, maarja het is ook zo'n klein scdhattig beestje en stinken doet hij ook niet

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:19

tjah het is algemeen bekend... dat als je ze op de bank laat slapen of op je bed.... dat ze zich zien als gelijke... en dan kunnen honden aardig wat problemen veroorzaken..

Ik ken iemand waarvan haar vriend in het leger zat dus veel weg was... en zij liet de hond vanaf pup af aan bij haar in bed liggen.. Tot dat hij heel groot was.. en haar vriend ook in het bed moest... en toen wou ze hem er af duwen .. en heeft hij haar wel mooi gegrepen.

EmDee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:44

Er bestaat heel veel onkunde in de hondenwereld en ik zeg ook niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar een ieder moet voor zich weten of hij zijn of haar hond(en) op de bank wil laten liggen.
het is alleen niet verstandig als er al rangordeproblemen bestaan tussen baas en hond. Wanneer je een goeie verstandhouding met je hond hebt en hij doet wat jij zegt, wat is er dan op tegen op de hond op de bank te laten? Je moet je alleen wel goed bedenken dat je, als je een droge hond op de bank tolereert je er ook rekening mee moet houden dat een natte en vieze hond niet snapt dat hij er ineens niet op mag! Wel consequent zijn!
Mijn honden mogen gewoon op de bank en ze gaan er gewoon vanaf als ik ze dat vraag, en dat doen ze zonder morren.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:48

Precies!!!Helemaal mee eens!

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:48

Hoi.

Mijn twee kleine hondjes mogen wel op de bank maar onze sint bernard niet dan houd ik geen bankstel over.
Die heeft een benche volop met kussens erin.

Groetjes

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:52

onze hond mag niet uit zichzelf op de bank,stoel of het bed. We zijn zelf 1 keer zo boos geworden toen hij als pup zijnde op de bank sprong dat hij geeneens op een bank,stoel of bed wilt liggen

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:08

We hebben er zelf geen, maar mochten we er wel een hebben dan zouden we hem ook niet op de bank laten.
Vind ik erg onhygiënisch i.v.m haren enzo.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:42

Nee; hij heeft zijn eigen plek op de grond. Als we weg zijn dan zit ie wel stiekem op de stoel voor het raam; maar als we dan weer binnen komen zit ie schijnheilig op zijn plek

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:44

Die van ons mag absoluut niet op de bank, zoiezo niet omdat ie groot is maar hij is nogal dominant en probeert nog wel eens een plek hoger te komen zeg maar.
Als we niet thuis zijn kan je soms wel zien dat er op heeft gelegen maar helaas doe je daar weinig aan.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 06:09

aj01 schreef:
Er bestaat heel veel onkunde in de hondenwereld en ik zeg ook niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar een ieder moet voor zich weten of hij zijn of haar hond(en) op de bank wil laten liggen.
het is alleen niet verstandig als er al rangordeproblemen bestaan tussen baas en hond. Wanneer je een goeie verstandhouding met je hond hebt en hij doet wat jij zegt, wat is er dan op tegen op de hond op de bank te laten? Je moet je alleen wel goed bedenken dat je, als je een droge hond op de bank tolereert je er ook rekening mee moet houden dat een natte en vieze hond niet snapt dat hij er ineens niet op mag! Wel consequent zijn!
Mijn honden mogen gewoon op de bank en ze gaan er gewoon vanaf als ik ze dat vraag, en dat doen ze zonder morren.

precies

hier mag alles op de bank en in bed... zelfs soms allemaal tegelijk (of dat handig is, laat ik in het midden )

als ik op de bank wil en er zit er 1 in de weg of die moet een stukkie opschuifen? dan moet dat zonder morren anders ziet diegene toch echt wel de grond van heel dichtbij en dit weten ze ook allemaal, dus hier totaal geen rangorde problemen hoor.

ik vind het prima dat men het niet wil en de hond het dus verbied... mag ieder voorzich weten, maar ga niet het boekjesverhaaltje ophangen van boven je zetten en rangorde verstoord want zo simpel werkt het nou ook weer niet.

ik heb daarbij nog een reden dat mijn honden op de bank mogen, ik heb wel eens een nest pups en die pups lopen ook wel eens los door de kamer, niet elke hond van mij vind dat grut om de pootjes en in de staart hangend zoo geweldig dus moeten ze een plek hebben waar ze vrij zijn van terroristen pupjes, de bank dus, tegen de tijd dat de kleine mormels ook zelf op de bank kunnen komen, zijn ze al weer een stukje verder in hun opvoeding, dat is trouwens wel zo hier, ze mogen pas op de bank als ze er zelfstandig op en af kunnen komen, kleine puppekindjes blijven dus wel op de grond

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:30

Ja,,
Maar niet op de leren bank
En ook op bed,, ik heb hem zelfs al een keer op mijn extreem hoge hoogslaper gehesen (hond van 30 kilo)
haha,,:)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:19

Mijn hond mag niet op de bank, maar dat was beslissing van m'n ouders.
Als het aan mij lag zou ze wel mogen, vind ik veel gezelliger.

SAMIERTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:55

Onze hond mag ook niet op de bank. Die duidelijkheid is wel goed voor haar, anders wordt ze echt bazig.
Ze heeft wel een eigen stoel en matras{die ligt onder de trap} .

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:06

onze hond mag ook op de bank zitten, lekker knus!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:03

Onze honden (Mechelaar en Dober) mogen op de bank en op bed. Er liggen wel altijd kleden op de bank.

Cuddie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:33

Mijn hond(je) mag altijd op de bank.. wanneer die maar wil. Ook op lekkere stoelen springtie gerust ( is maar een kleine maltezer leeuwtje )

Daarbij heeft hij op mijn kamer nog een deken liggen waar hij op mag liggen
Op mijn ouders kamer 1 heel groot zwart pluizig kussen ( was van mij.. heeft hij ook al in zijn bezit genomen ( ligt wel een dekentje overheen ) )
Onder heeft hij in de keuken een hondenmat.
In de woonkamer heeft hij een hondenbank.

In principe mag hij alles

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:38

Ik vind het heel goor als ik in een huis kom waar de grote honden enz. op de bank liggen. Ze laten altijd wel wat haren los en het ruikt ook niet echt fris. Een klein hondje vind ik soms nog wel schattig.
Een hond op bed vind ik ook maar niks, een kat kan ik me nog wel voorstellen, als die zo aan het voeteneind ligt.

Onze hond mag niet op de bank, als honden zomaar overal op mogen (bed, bank enz.) dan voelen ze zich gelijk aan de baas en heb kunnen ze zich heel erg de baas gaan voelen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:41

Oliver schreef:
Ik vind het heel goor als ik in een huis kom waar de grote honden enz. op de bank liggen. Ze laten altijd wel wat haren los en het ruikt ook niet echt fris. Een klein hondje vind ik soms nog wel schattig.
Een hond op bed vind ik ook maar niks, een kat kan ik me nog wel voorstellen, als die zo aan het voeteneind ligt.

Onze hond mag niet op de bank, als honden zomaar overal op mogen (bed, bank enz.) dan voelen ze zich gelijk aan de baas en heb kunnen ze zich heel erg de baas gaan voelen.

Onze honden voelen zich absoluut niet gelijk aan ons en zijn ook zeker niet de baas. Ze weten hun plek en zijn ook niet dominanter dan wij.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:57

Onze hond mag niet op de bank... hebben zon bank waar allemaal krassen op komen. Hij mag wel mn bed :A.
En hij heeft wel een mand en nog een kleed in de kamer... plek genoeg
hij vind het ook lekker om op de vloerverwarming te liggen in de keuken

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 22:41

Oliver schreef:

Dè oplossing is een lederen bank.

_Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:54

Help! Mn hond zit op mn bank en overheerst me! :|