Amerikaanse bullmastiff, wie heeft er een???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Amerikaanse bullmastiff, wie heeft er een???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:28

Nannes schreef:
en hoe willen ze erachter komen dat je zo'n hond in huis hebt dan?

Omdat je er normaal gesproken ook weleens mee op straat komt of je wel eens visite over de vloer krijgt.

Waarom dit soort praktijken verdedigen eigenlijk?
Er zijn mensen die willens en wetens dit soort honden fokken en aanschaffen terwijl ze weten dat ze het risico lopen dat het dier afgemaakt wordt.
Kan ik nu niet echt dierenliefde noemen hoor.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:29

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:30

ik verdedig niks, ik ben gewoon nieuwsgierig, net als jullie.

en die link van ellebel:

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:32

Nannes schreef:

en die link van ellebel:

Dat staat hierboven al wat dat is

Voor hetzelfde geld had de rasvereniging hier de Nederlandse Bullmastiff vereniging geheten, maar dat betekend niet dat er ineens een Nederlandse Bullmastiff bestaat

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:36

Nannes schreef:

en die link van ellebel:

Als je nieuwsgierig bent kun je alles terugvinden over rashonden op
www.kennelclub.nl
Dat is de site van de Raad van Beheer.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:41

ja, ik had al op hondenras.com gekeken, maar ik zat zo te denken. (jaja, ik denk ) Bullmastiff is mastifXbuldog (toch?)
Wat zit er dan voor extraatje aan om er amerikaans bij te zetten?
@ TS: Wat is het verschil tussen die en de gewone?

Of is dit wat jullie me al heel de tijd duidelijk proberen te maken?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:13

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:30

Nannes schreef:
ja, ik had al op hondenras.com gekeken, maar ik zat zo te denken. (jaja, ik denk ) Bullmastiff is mastifXbuldog (toch?)
Wat zit er dan voor extraatje aan om er amerikaans bij te zetten?
@ TS: Wat is het verschil tussen die en de gewone?

Of is dit wat jullie me al heel de tijd duidelijk proberen te maken?

De Bullmastiff is inderdaad uit die kruising ontstaan, maar wordt nu als apart ras gefokt. Het is dus niet zo dat als je nu een Mastiff en een Bulldog kruist, je een Bullmastiff krijgt.

De hond op de foto van TS is beslist geen Bullmastiff. Daarvoor is zijn neus te lang en de Bullmastiff komt ook in deze kleur niet voor. Het is wel duidelijk een molosserachtige hond en daarvan zijn er helaas een aantal die onder de RAD (pitbullwet) vallen. De betreffende hond zou bijvoorbeeld best voor een Fila Brasileiro of kruising daarvan kunnen worden aangezien. En dat ras mag je alleen hebben als er een officiële FCI-stamboom bij zit. Als ik lees dat TS ervan overtuigd is dat ze officiële papieren heeft bij deze hond en dan zegt dat er op die papieren staat vermeld dat het hier om een ras gaat dat men bij de FCI helemaal niet kent, dan kun je op je klompen aanvoelen dat er ergens iets niet klopt. M.a.w.: ik hoop van ganser harte dat ze geen problemen zal krijgen en nog vele jaren van deze hond zal mogen genieten, maar helaas bestaat ook de mogelijkheid dat de hond ooit in beslag genomen wordt.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:42

maar ik bedoel, hij is toch uit kruisingen ontstaan tussen de mastif en bulldog?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:05

Nannes schreef:
maar ik bedoel, hij is toch uit kruisingen ontstaan tussen de mastif en bulldog?

ja dat zegt ze toch

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:08

sorry het is al laat

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:17

Nannes schreef:
sorry het is al laat

Geeft niet hoor. Mijn oogleden beginnen ondertussen ook wat zwaar te worden. Ga zo ook

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:18

hahah, ik zie gewoon wazig, vandaar dat ik er overheen las. Zat zeker een vlek voor

priscilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:02

pffffffff wat een ongelooflijk gezeur om papieren!! wij hebben een kruising am. bulldog x bull terrier! uiterlijk heeft hij best wel weg van een stafje maar als ze pup zijn weet jij niet hoe ze uitgroeien! wij hebben dus ook geen papieren en het boeit me dus ook niks!! als het aivd hier komt en ze willen hem zien krijgen ze hem te zien en ik kan ze ook gelijk de beide ouders onder hun neus schuiven!! wees toch al met al eens gezellie hier op bokt! bokt van vroeger is er echt niet meer!! kom wel meer van dit soort rare dingen tegen jammer erg jammer!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:16

Jammer dat het niet zo werkt Priscilla... Het nieuws gevolgd over die hond in ik meen Groningen? Was van een jong jongetje met ADHD en die hond hielp hem zijn woedeaanvallen ed. onder controle te houden, maar de hond werd gespot door de politie en de familie kon de papieren niet vinden. Ze hadden een week de tijd de originele papieren boven water te krijgen en anders was het 'weg hond'.

Dit 'gezeik' hier om papieren is naar mijn mening dus geen gezeik, maar interesse en het aangeven van het risico naar de TS toe. Lijkt mij zo dat niemand haar gunt dat haar hond ingenomen wordt en afgemaakt terwijl ze in de 'waan' was in het bezit te zijn van de juiste papieren!

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:29

priscilla schreef:
pffffffff wat een ongelooflijk gezeur om papieren!! wij hebben een kruising am. bulldog x bull terrier! uiterlijk heeft hij best wel weg van een stafje maar als ze pup zijn weet jij niet hoe ze uitgroeien! wij hebben dus ook geen papieren en het boeit me dus ook niks!! als het aivd hier komt en ze willen hem zien krijgen ze hem te zien en ik kan ze ook gelijk de beide ouders onder hun neus schuiven!! wees toch al met al eens gezellie hier op bokt! bokt van vroeger is er echt niet meer!! kom wel meer van dit soort rare dingen tegen jammer erg jammer!

Het gaat hier om goedbedoelde waarschuwingen aan het adres van TS. Net zo goed als dat ik met de beste bedoelingen jou zou willen waarschuwen. Een waarschuwing die eigenlijk al te laat komt, want het was veel beter geweest als jouw hond nooit geboren was. Hoe leuk en lief je hond ook mag zijn, dat een hond uit een dergelijke combinatie enige gelijkenis met de onder de RAD vallende honden zou gaan vertonen had je kunnen verwachten. En als de AIVD komt, hoe denk jij dan te kunnen bewijzen dat de honden die je onder hun neus schuift daadwerkelijk de ouders zijn? Nee, jouw hond is en blijft een met een staff gelijkenis vertonende hond zonder papieren en is daarmee dus een verboden hond. Begrijp me goed: ik ben het ook niet eens met die wet, maar helaas staan de zaken er wel zo voor.

Maar goed, goedbedoelde waarschuwingen dus. En ik vind het maar vreemd dat dergelijke waarschuwingen worden afgedaan als zijnde 'raar' en 'gezeur'. En dat bokt daardoor niet gezellig meer zou zijn. Nee, jouw manier van schrijven draagt bij aan de gezelligheid......
Triest dat er zoveel mensen zijn die ècht niet schijnen te (willen) snappen waar het om gaat. En nog veel triester is het dat er regelmatig honden zijn die daar het slachtoffer van worden.

dewilover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:57

Of de hond nou wel of niet mag. Dat weet de ts vast en zeker zelf wel?! En als ze het niet weet dan komt ze er vanzelf wel achter. Voor zover ik het weet zijn alleen de 'pitbulls' verboden in nederland.
En ook al zou de ts er nu pas achter komen dat de hond misschien niet mag, als ik haar was zou ik hem ook echt niet weg doen. Zolang mogelijk nog van genieten. Want volgens iedereen hier, kan deze hond dus in beslag worden genomen en afgemaakt worden. Ik zal het wel eens navragen en hier neerzetten, want volgens mij is dit geen verboden ras. En er kunnen wel papieren bijzitten. Dat kan toch ook bij kruisingen van paarden of niet? daar is een speciaal iets voor denk ik.

@TS:
ik vind het een mooie hond . Ik zou me als ik jou was niks aantrekken of de hond wel of geen papieren had. Het is JOU hond zolang jij er maar blij mee bent. Gelukkig kan je er zelf over beslissen wat je hier mee doet.
Veel plezier nog met deze mooie hond!

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:03

dewilover schreef:
Of de hond nou wel of niet mag. Dat weet de ts vast en zeker zelf wel?! En als ze het niet weet dan komt ze er vanzelf wel achter. Voor zover ik het weet zijn alleen de 'pitbulls' verboden in nederland.
En ook al zou de ts er nu pas achter komen dat de hond misschien niet mag, als ik haar was zou ik hem ook echt niet weg doen. Zolang mogelijk nog van genieten. Want volgens iedereen hier, kan deze hond dus in beslag worden genomen en afgemaakt worden. Ik zal het wel eens navragen en hier neerzetten, want volgens mij is dit geen verboden ras. En er kunnen wel papieren bijzitten. Dat kan toch ook bij kruisingen van paarden of niet? daar is een speciaal iets voor denk ik.

@TS:
ik vind het een mooie hond . Ik zou me als ik jou was niks aantrekken of de hond wel of geen papieren had. Het is JOU hond zolang jij er maar blij mee bent. Gelukkig kan je er zelf over beslissen wat je hier mee doet.

sjonge jonge zeg..... denk je nou dat men hier uit hun nek banketstaaf?
je hoeft voor mij niks na te vragen hoor, IK ben nl compleet op de hoogte van de wet.. en ja hoor en kan een wc papiertje bijzitten , helaas telt dat niet voor de rad...

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:37

dewilover schreef:
Of de hond nou wel of niet mag. Dat weet de ts vast en zeker zelf wel?!

Helaas is niet iedereen die in het bezit is van een verboden hond daarvan zelf op de hoogte.
Citaat:
Voor zover ik het weet zijn alleen de 'pitbulls' verboden in nederland.

Dan weet je dus niet hoe de RAD in elkaar zit.
Citaat:
En ook al zou de ts er nu pas achter komen dat de hond misschien niet mag, als ik haar was zou ik hem ook echt niet weg doen.

Dat zegt volgens mij ook niemand hier.
Citaat:
En er kunnen wel papieren bijzitten. Dat kan toch ook bij kruisingen van paarden of niet? daar is een speciaal iets voor denk ik.

Dat denk je dan verkeerd.

Er zitten hier op bokt een paar mensen die kynologisch goed onderlegd zijn en die dus weten hoe deze wet in elkaar steekt en die ook de nodige rassenkennis hebben. Er wordt hier echt niet maar wat in de ruimte gezwetst.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:17

priscilla schreef:

Jij vindt het wel gezellig dat er honden gefokt en aangeschaft worden die het risico lopen zinloos afgemaakt te worden?

Als jij hond op een staf lijkt maakt het niet uit wie de ouders zijn, dan valt hij gewoon onder de Pitbull wet en loop je dus kans dat hij in beslag genomen wordt.

Dat heeft niets met gezelligheid te maken maar met de keiharde realiteit.

Waarom denk je dat mensen hiervoor waarschuwen? Omdat het dierenliefhebbers zijn die het verschrikkelijk vinden dat dit nog steeds gebeurd in Nederland omdat er mensen zijn die liever naar broodfokkers luisteren en denken dat het allemaal wel meevalt.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:21

dewilover schreef:

@TS:

Alle honden zonder papieren die vwb uiterlijk aan bepaalde punten voldoen vallen onder de Pitbull wet, dus niet alleen Pitbulls zelf.
Heel veel hierover is terug te vinden op het internet, maar als je het na gaat vragen vraag het dan aan het Ministerie zelf. Die heeft deze Wet bedacht.

Bij kruisingen of niet rashonden kun je nooit officiele papieren krijgen. Broodfokkers en handelaren geven soms wel een leuk papiertje bij een pup en sommige mensen trappen daar nog in ook.
Dat zijn gewoon zelf ontworpen papiertjes die ze zelf uitprinten.

De enige officiele stamboom in Nederland wordt uitgegeven door de Raad van Beheer en heeft een stempel van het FCI erop (voor de honderste keer!). Dat is ook de stamboom die je nodig hebt om te bewijzen dat jouw hond niet onder Pitbull wet valt. Elk ander papiertje is volkomen nutteloos.

Mensen alsjeblieft: Verdiep je eens wat meer in de hondenwereld voordat je een pup aanschaft. Het kan zoveel nutteloos hondenleed voorkomen!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:28

Dit is dus mijn hond en ik vind het zelf dus van niet maar er zijn mensen hier in mijn buurt die dat wel vinden en dat ik het gezeur over papieren zat ben is niet omdat ik wil dat er zomaar doelloos honden van verboden rassen gefokt worden maar omdat iedereen hier in de buurt er zo om zeurt!! we hebben ondertussen de politie hieraan de deur gehad voor andere dingen en heb het gelijk gevraagd of ik problemen met hem zou kunnen krijgen! omdat de politie hierin zwolle daar een jacht op maakt op dit moment en omdat ik nu dit hier weer had dacht ik ik vraag het gewoon! hun antwoord was dat hij dus niet heel specifiek de kenmerken had van de verboden hond alleen zijn ogen! hier een foto van mijn hond
Afbeelding
Afbeelding
het spijt me dat ik zo ontzettend fel reageerde maar ik las het op een verkeerd moment sorry

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 00:47

priscilla schreef:
Dit is dus mijn hond en ik vind het zelf dus van niet maar er zijn mensen hier in mijn buurt die dat wel vinden en dat ik het gezeur over papieren zat ben is niet omdat ik wil dat er zomaar doelloos honden van verboden rassen gefokt worden maar omdat iedereen hier in de buurt er zo om zeurt!! we hebben ondertussen de politie hieraan de deur gehad voor andere dingen en heb het gelijk gevraagd of ik problemen met hem zou kunnen krijgen! omdat de politie hierin zwolle daar een jacht op maakt op dit moment en omdat ik nu dit hier weer had dacht ik ik vraag het gewoon! hun antwoord was dat hij dus niet heel specifiek de kenmerken had van de verboden hond alleen zijn ogen! hier een foto van mijn hond
Afbeelding
Afbeelding
het spijt me dat ik zo ontzettend fel reageerde maar ik las het op een verkeerd moment sorry

ik begrijp het wel hoor dat je het 'gezeur" soms zat word, alleen helaas blijft het nodig... ik zie de wet liever vandaag dan morgen verdwijnen, alleen dat gebeurt niet , dus moet men, ja MOET men gewoon nadenken en op de hoogte zijn wanneer ze een bepaald type hond in huis willen nemen.

ik zeg ook niet dat de hond van de TS eronder valt, maar het kan wel, en als er dan op vragen word geantwoord dat het een ras is en dat er fci papier bijzit, dan klopt er iets niet... daar reageer ik en andere mensen op