Geiten + schapen topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Re: Geiten + schapen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:06

Gisteren heb ik ook nog wat fotootjes getrokken van mijn geitebeestjes

Foto 1: De drie oudste in de wei (Luna - Svarta - Jully)
Afbeelding

Foto 2: Nouca (geen bok ondanks de zware beharing)
Afbeelding

Foto 3: Astra staat dom te wezen
Afbeelding

Foto 4: Kijken...
Afbeelding

Foto 5: Mooi hoofdje en mooie horens (ben ik trots op )
Afbeelding

Foto 6: lekker liggen en rusten
Afbeelding

Foto 7: Luna kan knielen!
Afbeelding

Foto 8: Astra rolt om
Afbeelding

Foto 9: Baaasjeee ben moooeeee
Afbeelding

Foto 10: I'M AN ALIEN!!!!!!
Afbeelding

Dit waren ze wat vinden jullie?

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:16

oooo, zo schattig!!!
die laatste foto!

Met men lammekes gaat het goed, ze lopen albeide goed
inmiddels hebben ze ook een naam
......Suri & Coco.....

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:24

Bij mijn verzorgpony hebben ze ook schapen. Ik zorg er altijd voor als de eigenaar op vakantie si enzo. Op de foto met mijn lievelingsgeitje
Afbeelding
Alle babygeitjes van dit jaar:
Afbeelding
Afbeelding
De witte lijken heel veel op hun mama .

basje123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:10

ah wat lief!! Echt super schattig!!:D

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:08

Ooh mickey dat zijn echt scheetjes zeg wat ontzettend lief

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:11

Oh wat superlief al die lammetjes en geitjes

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:11

supper lief echt schattig over een week weer nieuwe foto's van mijn schatjes alleen dan minder in hoeveel heid gr franca

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:06

Wow een schapentopic Waar ik werk hebben we tot nu toe 30 lammetjes gekregen En er zijn ook nog geitebeestjes op komst. Zal eens kijken of ik er morgen foto's van kan maken

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:07

Hay!

vandaag rond 14u ook ons 2e schaap bevallen!!!!

We dachten dat ze er zeker 2 ging hebben mss zelfs 3 en wat krijgen we.....1!

Niet dat ik dat erg vind hoor, maar ze was dus serieus dik...

Het lam lag in stuit (met zijn poepje eerst) en de mensen die gekomen zijn om te helpen met de bevalling zeiden dat het water al een eind gebroken was en dat het lhoogtijd was dat het lam eruit was!
Bijgevolg was het echt heel donker geel....

Dat waren enkele minuten van spanning, want wnn het er uit was, was er geen teken van leven en zeiden ze al van het is dood
maar gelukkig begon het plotseling goed te hoesten en te niezen dus alles oké

het stond binnen de 5 minuten echt verbazend snel!

Dit was ook een meisje en heeft de naam: Chanel!

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:23

Charloepy schreef:
Hay!

We dachten dat ze er zeker 2 ging hebben mss zelfs 3 en wat krijgen we.....1!
Niet dat ik dat erg vind hoor, maar ze was dus serieus dik...

je moet ook nooit naar het dikte van het schaap kijken, dat zegt helemaal niks, je moet altijd naar de uiers kijken, hebben ze dikke uiers met veel melk dan zit er meer in dan 1, hebben ze bijna geen uiers dan zit er niet veel in!

wij hebben namelijk ook schapen, alles is al bevallen een gemiddelde van 2 lammertje per schaap dus dat is erg netjes!
wij hebben trouwens texelaars!

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:55

nou dat is het net!

ze heeft een uier echt heel dik, je kunt hem niet in je handen nemen hij puilt langs de achterkant uit!!

maar heb net nog gaan kijken, het klientje is gezond en springt al vrolijk rond!

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:14

I proudly present onze lammeren en geitekindjes van dit jaar. Hoe heet een babygeit eigenlijk in het Nederlands? In het noors is het een kuiken We hebben er 2,4 per schaap hebben we berekend, niet gek, erg rendabel Er komen er ook nog een paar aan, in ieder geval 3. De geiten ben ik de tel van kwijtgeraakt, want we hadden een groter probleem, ze breken uit en lopen dan weer terug naar de stal. Dus vandaag hebben we extra hekwerk geplaatst, en een fatsoenlijke poort getimmerd. Denk eigenlijk niet dat het wat gaat helpen

Afbeelding
Ons zwarte schaapje 1 dag oud

Afbeelding
Tor en Elin

Afbeelding

Afbeelding
Ons nieuwste kuiken, vanmorgen geboren.

Afbeelding
En het kuiken mag weer los na het inprinten

Afbeelding
Niet de mooiste foto, maar dit is Jan, heb hem naar m'n vader vernoemd. Een Nederlandse geit in Noorwegen Check die aalstreep!

Afbeelding
Schattige foto van Tullen

Afbeelding
Moeder geit met dochter schaap. Tja, dat krijg je ervan als je uitbreekt en terug naar stal loopt, Sygne!

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:31

Hehe die laatste foto, geweldig

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:38

echt tof heeft die geit dat lammetje geadopteerd???
leuke foto's allemaal

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:48

ooo ja krijgen wij nog foto's van chanel.
en over dat gele gesproken dat is vettige substantie die het lammetje beschremt. en het heeft er ook mee temaken aan welke kant zij in de buik heeft gezeten. aande kant van de lever zijn ze meestal geel aan de andere kant meestal wit.
TIP. als een lammetje volgende keer niet andemt even slijm uit de mond halen met een beetje met water aan je vinger en zijn koppie met water wassen. daar schrikken ze van en gaan ademhalen. het helpt ook wel om met een handoek die je eerst over de moeder hebt gehaald over de rug stevig te wrijven.
vorig jaar was dat ook bij onze 2 ling keizersnee ook en moesten we ze zo aan het ademhalen krijgen. de VA zij dat dat zo moest doen als ze ademnood hebben of er geen ademhaling word geconstateerd.
groetjes Franca

sorry voor het lange verhaal.

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:00

Nee die geit heeft er zelf net twee gehad, maar 1tje is overleden, dus ze heeft wel wat melk over. Maar Sygne was zo stom om uit te breken en naar de stal te lopen, waar toevallig een dorstig lammetje rondliep... Volgens mij is het trouwens een potlam, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ze had ook wel hoge nood hoor, ze moest echt van die melk af. Sygne in de auto gestopt en weer naar de wei gereden, en daar kwam haar eigen 'kuiken' ook gelijk weer drinken. die was mamma al kwijt

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:33

hoi!

ik werk op een geitenboerderij!

hier wat picjes van ons geitjes:
Afbeelding
Afbeelding
in de lammerenstal...

Afbeelding

Afbeelding
'' jij nog plannen voor vandaag?''
- '' nee nie echt, beetje herkauwen enzo...''

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Tippy in de zon.

Afbeelding
lekker naar buiteeeeeeeee

Afbeelding
in de melkstal

Afbeelding
bok sam

Afbeelding
bok Hans.
zo dat was het

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:12

Leuke foto's! En dat commentaar bij die foto van die twee die smaen zit te kletsen

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:25

He super zeg, in Noorwegen!!! Leuke foto's

Gelukkig dat het eenlingetje nog leeft...

Kuiken zijn lammeren. Bij geiten ook wel bokjes en beitjes.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:02

Mensen... ik heb heel slecht nieuws...

Ons schaap is gisteren rond 14u bevallen van 1 lammetje, die in stuit lag, nou allemaal goed en wel, heel gezond lam!

Maar ons schaap was eigenlijk nogal dik (zie hierboven ergens) maar goed de mevrouw had gevoeld en er zaten er geen meer in!!

Vandaag ga ik kijken en zie ik dat er nog altijd vliezen uit haar kling hangen en dacht ik van dit is toch niet normaal? Heb ik even naar die mevrouw gebeld en ze zei dat ik het best naar de VA kon bellen

Na 30 min is die gekomen en hij voelde en zei " nee, er zit nix in," maar toen opeens " w8 ik voel toch nog een pootje!

Er zat dus na 1.5 dag nog altijd een lam in, en namelijk heel erg ver want je kon het bijna niet voelen!

De VA zei dat hhet lam in een soort rare houding lag waardoor je het amper kon voelen.

Dus begon de VA te trekken en te voelen maar hij kreeg het lam niet beet, zeker een half uur en de bette was al heel zwak, dan maar zijn atributen gaan halen en weer kreeg hij het niet beet

Na nog zeker een 15min zei hij dat hij het hoofdje vasthad, ik vlug een strotouwtje gaan halen en rond het hoofdje van het lam gedaan en dan de VA met al zijn krachten het eruit getrokken!
Het lam was erg groot en zijn kaken waren gebroken , enz.. door het proberen vast te grijpen en door dat het er al zo lang inzat....

Met de moeder gaat het echt niet oed ze ligt de hele tijd en eet of drinkt niet...
Ik denk dat ze morgen wel dood zal zijn...

Maar nu ga ik alvast poedermelk klaar maken voor het lam, voor morgen!

Moest dit even kwijt, vind het zo zielig....

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:56

@ Charloeky, jakkie wat erg zeg... Hopelijk knapt moeder nog weer op,
sterkte ermee!
@ Toeties: wow wat veel geiten zeg, echt gaaf

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:26

Charloepy schreef:
Mensen... ik heb heel slecht nieuws...

Ons schaap is gisteren rond 14u bevallen van 1 lammetje, die in stuit lag, nou allemaal goed en wel, heel gezond lam!

Maar ons schaap was eigenlijk nogal dik (zie hierboven ergens) maar goed de mevrouw had gevoeld en er zaten er geen meer in!!

Vandaag ga ik kijken en zie ik dat er nog altijd vliezen uit haar kling hangen en dacht ik van dit is toch niet normaal? Heb ik even naar die mevrouw gebeld en ze zei dat ik het best naar de VA kon bellen

Na 30 min is die gekomen en hij voelde en zei " nee, er zit nix in," maar toen opeens " w8 ik voel toch nog een pootje!

Er zat dus na 1.5 dag nog altijd een lam in, en namelijk heel erg ver want je kon het bijna niet voelen!

De VA zei dat hhet lam in een soort rare houding lag waardoor je het amper kon voelen.

Dus begon de VA te trekken en te voelen maar hij kreeg het lam niet beet, zeker een half uur en de bette was al heel zwak, dan maar zijn atributen gaan halen en weer kreeg hij het niet beet

Na nog zeker een 15min zei hij dat hij het hoofdje vasthad, ik vlug een strotouwtje gaan halen en rond het hoofdje van het lam gedaan en dan de VA met al zijn krachten het eruit getrokken!
Het lam was erg groot en zijn kaken waren gebroken , enz.. door het proberen vast te grijpen en door dat het er al zo lang inzat....

Met de moeder gaat het echt niet oed ze ligt de hele tijd en eet of drinkt niet...
Ik denk dat ze morgen wel dood zal zijn...

Maar nu ga ik alvast poedermelk klaar maken voor het lam, voor morgen!

Moest dit even kwijt, vind het zo zielig....

je kan ook nog wat melk van de moeder weg halen, dat is beter voor het lam. en de moeder heeft minderlast van de uier. dus een opluchting. misschien een idee om antibiotica te geven????
ik hoop dat het nog leeft.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:23

He Charloepy, hopelijk komt alles toch nog goed met het schaap!! Sterkte hoor, wat een naar verhaal

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:51

hay allemaal!

Ze leeft nog, gelukkig, maar soms denk ik, hadden we ze niet beter laten inslapen?

Ze staart de hele tijd voor zich uit, verloopt soms een keer (heel traag)
ze knarsetandt soms (dit gaat echt door merg en been hoor!)

Gisteren heb ik melk afgetapt omdat ik dacht dat ze deze morgen dood zou zijn, maar ik denk dat het lam wel nog drinkt, want als hij honger zou hebben zou hij wel de hele tijd roepen en zoeken, maar ze huppelt vrolijk rond

De bette heeft gisteren van de VA een spuit antibiotica gekregen en als ze nog leeft komt hij morgen kijken om nog een te geven.

Ik ben vandaag om 16u15 gaan kijken en dan ging er een soort schuim op haar mond, ook deed ze om te plassen en kreeg ze een soort schok(je) , kweet niet....

pff, ik was echt onder de indruk gisteren, ik heb ze moeten vasthouden terwijl de VA bezig was.... echt naar allemaal...

Maar voorlopig is het nog allemaal hetzelfde

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:59

schuim op de mond ik zou dan toch maar even de VA bellen en knarsen tanden betekent pijn. dus ik zou je aan raden te vragen of de VA even langs wil komen.
heel veel sterkte.