Mensen... ik heb heel slecht nieuws...
Ons schaap is gisteren rond 14u bevallen van 1 lammetje, die in stuit lag, nou allemaal goed en wel, heel gezond lam!
Maar ons schaap was eigenlijk nogal dik (zie hierboven ergens) maar goed de mevrouw had gevoeld en er zaten er geen meer in!!
Vandaag ga ik kijken en zie ik dat er nog altijd vliezen uit haar kling hangen en dacht ik van dit is toch niet normaal? Heb ik even naar die mevrouw gebeld en ze zei dat ik het best naar de VA kon bellen
Na 30 min is die gekomen en hij voelde en zei " nee, er zit nix in," maar toen opeens " w8 ik voel toch nog een pootje!
Er zat dus na 1.5 dag nog altijd een lam in, en namelijk heel erg ver want je kon het bijna niet voelen!
De VA zei dat hhet lam in een soort rare houding lag waardoor je het amper kon voelen.
Dus begon de VA te trekken en te voelen maar hij kreeg het lam niet beet, zeker een half uur en de bette was al heel zwak, dan maar zijn atributen gaan halen en weer kreeg hij het niet beet
Na nog zeker een 15min zei hij dat hij het hoofdje vasthad, ik vlug een strotouwtje gaan halen en rond het hoofdje van het lam gedaan en dan de VA met al zijn krachten het eruit getrokken!
Het lam was erg groot en zijn kaken waren gebroken , enz.. door het proberen vast te grijpen en door dat het er al zo lang inzat....
Met de moeder gaat het echt niet oed ze ligt de hele tijd en eet of drinkt niet...
Ik denk dat ze morgen wel dood zal zijn...
Maar nu ga ik alvast poedermelk klaar maken voor het lam, voor morgen!
Moest dit even kwijt, vind het zo zielig....