Ik heb een keer op tv gezien hoe zo'n slang die impala naar binnen werkte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nerwen schreef:Wat een prachtig dier!! Heel jammer dat het zo aan zijn einde heeft moeten komen
Overigens snap ik niet dat mensen zo'n mooi dier "walgelijk" kunnen noemen
Nerwen schreef:Wat een prachtig dier!! Heel jammer dat het zo aan zijn einde heeft moeten komen
Overigens snap ik niet dat mensen zo'n mooi dier "walgelijk" kunnen noemen
Tellie schreef:Het was een impala hea.
In z'n buik.
Nouska schreef:Schapen heb je zo vervangen (hoeveel lopen er daarvan wel niet rond op de wereld), maar van zulke slangen kan ik me voorstellen dat er niet spectaculair veel meer van over zijn in het wild.
Arrabel schreef:Je kan deze slang rustig tegen het lijf lopen, het is namelijk een wurgslang en een mens is veel te groot om te eten voor zo'n slang, hij zal je dus met rust laten.
Tellie schreef:Bedoelde je daar niet meer dat er een schaap in ze buik zat?
kiekpjot schreef:zeg maar wat voor beest is een impala ???
Wikipedia schreef:De impala of rooibok (Aepyceros melampus) is een van de meest succesvolle soorten antilope in zuidelijk Afrika. Zijn voeding kan zowel uit bladeren als uit gras bestaan, daarom kan deze soort zich onder verschillende condities goed voortplanten. De impala leeft in groepen van één of twee mannetjes (met hoorns) die er een harem van tot 30 vrouwtjes (zonder hoorns) op na houden. De rest van de mannetjes leeft in vrijgezellengroepen. In de herfst worden door de haremleider met een aantal vrouwtjes gepaard, maar de bewaking van de harem en de paring kosten het mannetje zoveel energie dat hij na een aantal dagen opgeeft en een ander mannetje uit een vrijgezellengroep zijn leidende rol kan overnemen. De leeftijd van de mannelijke impala kan tot op 5 jaar van afstand aan de vorm van zijn hoorns worden afgelezen. Hij is de enige soort van de onderfamilie Aepycerotinae en het geslacht Aepyceros, hoewel hij soms ook tot andere onderfamilies zoals de Antilopinae is gerekend.
Wanneer het natte seizoen begint worden alle jongen vrijwel tegelijk geboren. Dit is een vorm van verdediging van de soort tegen de leeuwen en andere jagende dieren: doordat het aanbod zo groot is overleven een groot aantal van de jongen het gevaarlijke levensbegin.
Soms wordt de impala ook wel het "fast-food van de wildernis" genoemd. Deze naam danken ze niet alleen aan de eenvoudige beschikbaarheid van de soort als slachtoffer, maar ook aan de zwarte streep op de staart samen met de twee zwarte strepen op de twee billen die bij een weglopend dier sterk doen denken aan het bekende M-vormige logo van McDonald's.